Pages

Monday, October 3, 2011

ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုကို ေၾကာက္တဲ့ ျပႆနာ အပိုင္း(၃) (ေဆာင္းပါးရွင္ The Peace)

ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုကို ေၾကာက္တဲ့ ျပႆနာ  အပိုင္း(၃)
(ေဆာင္းပါးရွင္ The Peace)
ဖယ္ဒရယ္ အေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာခ်င္တာေတြ ရိွပါတယ္။ ေဒါက္တာလိႈင္ျမင့္ ေရးထားတာေတြကို ဖတ္ၿပီး ပါၿပီ။ သူက ဗမာကိုယ္စားျပဳၿပီး ဗမာဖက္က ျဖစ္ခ်င္တာေတြကို ေျပာသြားတာလို႔ နားလည္ပါတယ္။ သူေျပာခဲ့တာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တစ္ခ်က္ခ်င္း ညိွႏိႈင္းေဆြးေႏြးၾကရင္း အေျဖေပၚလာေအာင္ လုပ္ၾကပါမယ္။

ေအာက္က ေဒါက္တာလိႈင္ျမင့္အဆိုပါ။
တခါ ၾသစေၾတးလ်မွာလဲ ၂၀၀၈- ေဖေဖၚ၀ါရီလ မွာ အဲဒီတုန္းက အခု Burma Campaign Australia က ဘ႑ာေငြက ေတာင့္တင္းေနတုန္းဆိုေတာ့ တနိုင္ငံလံုး အတုိင္းအတာနဲ႔ ညီလာခံလုပ္ပါတယ္။ တေနကုန္ ေဆြးေႏြးပြဲႀကီးကို ႏွစ္ရက္လုပ္ပါတယ္။ အဲဒီိမွာ တိုင္းရင္းသားအမ်ားစုက ဒီမိုကေရစီအေရးနဲ႔ တိုင္းရင္းသားအေရး (ဖက္ဒရယ္ကိစၥ) တျပိဳင္ထဲလုပ္ရမယ္ ေတာင္းဆိုလာပါတယ္။ အဲဒီလို ေတာင္းဆိုလာေတာ့ ျမန္မာေတြက လက္ေရွာင္ ထြက္သြားႀကပါတယ္။ အားလံုးကေဗ်ာင္ဘဲ။ က်ေနာ္မပါဘူးဆိုျပီး ထြက္သြားႀကပါတယ္။ အခု တီဗီြေတြ ေရဒီယိုေတြအေပၚမွာ အင္တာဗ်ဴးေနတဲ့ ဆရာႀကီးမ်ား အကုန္လက္ေရွာင္ ႀကပါေတာ့တယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ တိုင္းရင္းသားေတြ အမ်ားနဲ႔ က်ေနာ္တဦးတည္း ေဆြးေႏြးႀကရပါေတာ့တယ္။ ဘိုမေတြ၊ ဘိုေတြ ထုိင္နားေထာင္ေပးျပီး ၾကပ္မတ္ေပးထားႀကပါတယ္။

ဒီေဆြးေႏြးပြဲမွာ ျမန္မာေတြ လက္ေရွာင္ထြက္သြားၾကပါတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ေဆြးေႏြးပြဲမွာ ေျပာဆိုတိုင္ပင္ ညိွႏႈိင္းစရာေတြ ညိွႏိႈင္းရမွာပါ ေရွာင္ထြက္သြားရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ျပည္ေထာင္စုအေရးဟာ ျမန္မာ သို႔မဟုတ္ ဗမာ နဲ႕လည္း ဆိုင္ပါတယ္ ေရွာင္ထြက္သြားလို႔ မရပါဘူး။ တိုင္းရင္းသားဆိုတဲ့ စကားကို ဘယ္သူက စထြင္တယ္ေတာ့ မသိပါဘူး။ အျမင္ေမွာက္မွားေစတဲ့ အသံုးအႏႈန္းပါ။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ တိုင္းရင္းသား ဆိုတဲ့ စကားလံုးမွာ ရွင္းလင္းတိက်တဲ့ အဓိပၸာယ္မရိွလို႔ပါပဲ။ တိုင္းရင္းသားလို႔ သံုးစြဲလိုက္ျခင္းဟာ အျမင္မွားမႈကို စတင္ေစပါတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့။

ကခ်င္၊ ကယား၊ ကရင္၊ ခ်င္း၊ မြန္၊ ရခိုင္၊ ရွမ္းနဲ႔တကြ က်န္လူမ်ိဳးေတြကို တစ္ေပါင္းတည္း တိုင္းရင္းသားလို႔ ေပါင္းၿပီးၾကည့္လိုက္တဲ့ အခါမွာ  မဲအသားစီး ဆိုတဲ့ အျမင္ေပၚလာမွာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသားဆိုတဲ့ ေဝါဟာရဟာ အျမင္ေမွာက္မွားေစတဲ့ ေဝါဟာရ တစ္လံုးျဖစ္ပါတယ္။ ဗမာဟာလည္း တိုင္းရင္းသား တစ္မ်ိဳးပဲလို႔ ေျပာရင္ ဗမာေတြ လက္မခံခ်င္းၾကျပန္ပါဘူး။ စိတ္ထဲက က်ိတ္ရယ္ ၾကပါတယ္။ ဒါဆို ဗမာနဲ႔ တိုင္းရင္းသားနဲ႔ ဘာကြာတာလဲ ဆိုတာ ေမးျမန္းစရာ ျဖစ္လာျပန္ပါတယ္။

ေအာက္က ေဒါက္တာလိႈင္ျမင့္အဆိုပါ။
ေနာက္ဆံုးေတာ့ တိုင္းရင္းသားေတြ အမ်ားနဲ႔ က်ေနာ္တဦးတည္း ေဆြးေႏြးႀကရပါေတာ့တယ္။ ဘိုမေတြ၊ ဘိုေတြ ထုိင္နားေထာင္ေပးျပီး ၾကပ္မတ္ေပးထားႀကပါတယ္။


အထက္က ေဒါက္တာလိႈင္ျမင့္ရဲ႕ အျမင္မွားမႈ စတင္ပါေတာ့တယ္။ 
"တိုင္းရင္းသားေတြ အမ်ားနဲ႕ က်ေနာ္ တစ္ဦးတည္းဆိုတာ အျမင္မွားမႈပါ။ အမွန္က ကခ်င္လူမ်ိဳး၊ ကယားလူမ်ိဳး၊ ကရင္လူမ်ိဳး၊ ခ်င္းလူမ်ိဳး၊ မြန္လူမ်ိဳ၊ ရခိုင္လူမ်ိဳး၊ ရွမ္းလူမ်ိဳးနဲ႔ ေဒါက္တာလိႈင္ျမင့္ ဗမာလူမ်ိဳးပါ။ ေဒါက္တာလိႈင္ျမင့္ အေတြးမွာ က်န္တဲ့လူမ်ိဳးေတြကို တစ္ေပါင္းတည္းေတြးလိုက္တာမွားပါတယ္။ အဲလိုေတြးလိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ က်န္တဲ့လူမ်ိဳးက တစ္ေပါင္းတည္း ၇ ေယာက္ အင္အားႀကီးၿပီး၊ ဗမာက ၁ ေယာက္ အင္အားနည္းတယ္ ဆိုတဲ့ အျမင္မွားမႈ ျဖစ္သြားပါတယ္။

ေအာက္က ေဒါက္တာလိႈင္ျမင့္အဆိုပါ။

အဓီက ေျပာလိုတာကေတာ့ စစ္တပ္ကေရးထားတဲ့ အခုနာဂစ္အေျခခံဥပေဒနဲ႔ နယ္စပ္မွာ လက္နက္ကိုင္ တိုင္းရင္းသားေတြ ဦးေဆာင္ေရးထားတဲ့မူ (ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္မူ @ ရွစ္ျပည္နယ္မူ/ NCUBမူ)  ဆိုတာႏွစ္ခုကေတာ့ ဟိုဘက္ကမ္းနဲ႔ ဒီဘက္ကမ္း ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဘယ္လိုမွ မနီးစပ္နိုင္ပါဘူး။ တိုင္းရင္းသားေတြက ၂၀၀၈- မွာေတာ့ ရွစ္ျပည္နယ္မူကေန ၁၀-ျပည္နယ္မူ ဆိုျပီး ျပည္နယ္ႏွစ္ခုတိုး သတ္မွတ္လာပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ထပ္တိုး ျပည္နယ္ေတြအတြက္ပါ ကြက္လပ္ေလးႏွစ္ခု ျပထားပါေသးတယ္။ အမွတ္စဥ္ေလး - ၁၂ အထိ ထိုးထားလိုက္ပါေသးတယ္။

ဒါနဲ႔ ပါတ္သက္လို႔လည္း အျမင္းမွားမႈနဲ႔ အျမင္က်ဥ္းေျမာင္းမႈေတြ ရိွေနပါေသးတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ လူမ်ိဳး ၁၃၅ မ်ိဳး ရိွတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ ျပည္နယ္ေတြခြဲေပးရရင္ တိုင္းျပည္ႀကီး အစိတ္စိတ္ အမႊာမႊာၿပိဳကြဲ သြားမွာေပါ့ ဆိုတဲ့ အျမင္ပါ။ ၿပိဳကြဲျခင္း၊ ညီညြတ္မႈ ပ်က္စီးျခင္းဆိုတာ တန္းတူမရိွမႈမွာ အေျခခံပါတယ္။ တန္းတူမရိွရင္ တန္းတူျဖစ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ေပၚၾကတာ သဘာဝ တရားပါ။ သူတစ္ပါးကို သာခ်င္ ေက်ာခ်င္ တာကလည္း သဘာဝ တရားေတြပါ။ ဒါကို သတိနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ၿပီး၊ ၾကပ္မတ္ေပးၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးစီမွာ သူ႔လူမ်ိဳးမေပ်ာက္ပ်က္ေရးအတြက္ ေတာင္းဆိုခြင့္ ထူေထာင္ခြင့္ ရိွရပါမယ္။ "ကမၻာမွာ မ်ိဳးတုန္းေပ်ာက္ကြယ္မယ့္ တိရိစာၦန္ေတြ အေရး ေတြးေတာပူပင္ ေနၾကေပမယ့္၊ လူမ်ိဳးေတြ မ်ိဳးသုဥ္းေပ်ာက္ကြယ္ သြားေအာင္ အစီအစဥ္တက် ေဆာက္ရြက္ေနၾကတာေတြ ရိွပါတယ္၊ ဒါေတြဟာ ကိုယ့္လူမ်ိဳးခ်စ္စိတ္ အရင္းခံေတြ နဲ႕ပါ။ ဒါေပမယ့္ လူယဥ္ေက်းေတြ လက္မခံေတာ့ပါဘူး။ လူမ်ိဳးစု တိုင္းဟာ အခြင့္အေရး တန္းတူ ရသင့္ပါတယ္။ ျပည္နယ္ေတာင္းတယ္။ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ ေတာင္းတယ္ ဆိုလည္း ေပးရမွာပါ။ ဒါမွ အဲဒီ လူမ်ိဳး အဓြန္႔ရွည္တည္တံ့မွာပါ။


ေအာက္က ေဒါက္တာလိႈင္ျမင့္အဆိုပါ။

တခါစစ္တပ္ကဆြဲတဲ့ နာဂစ္-၂၀၀၈-ဥပေဒကေတာ့ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ အနံ႔ေလးေလာက္ဘဲပါတာပါ။ ေဆြးေႏြးစရာမလိုေတာ့လို႔ ေခါက္ထားလိုက္ပါတယ္။ ေနာက္တခု အဓိကထားေျပာလိုတာကေတာ့ ၁၉၆၂ -ႏွစ္ေေဖၚ၀ါရီလမွာ ရွမ္းျပည္နယ္ ေတာင္ႀကီးျမိဳ႕မွာ ျမန္မာ(ဗမာ)မပါဘဲ တိုင္းရင္းသားေတြက ျပည္ေထာင္စု (စစ္စစ္)မူ / ရွစ္ျပည္နယ္မူကို တင္ဖို႔လုပ္လာေတာ့ ဒီကိစၥကို အခြင့္ေကာင္းယူျပီး ဦးေန၀င္းက အာဏာသိမ္းလိုက္တာပါဘဲ။ ဦးေန၀င္း အာဏာသိမ္းေတာ့ တိုင္းျပည္ျပိဳကြဲမယ့္ အေရးကေန ကာကြယ္ဖို႔ေပါ့။ အဲဒီအခ်ိန္က ျမန္မာနိုင္ငံေရးသမားေတြက ဦးေန၀င္းရဲ့ အေႀကာင္းျပခ်က္ကို သိပ္အေႀကာက္အကန္ မျငင္းနိုင္ခဲ့ႀကပါဘူး။ ျမန္မာ(ဗမာ) လူမ်ိဳးဘက္ကေန ႀကည့္ေတာ့ ဗမာေတြအတြက္ ကိုယ္ျပည္နယ္နဲ႔ ဆိုင္တဲ့ကိစၥ တခုခု ဆံုးျဖတ္ခ်င္ရင္ေတာင္မွ တိုင္းရင္းသားေတြ ခြင့္ျပဳမွ တိုင္းရင္းသားေတြ သနားမွ လုပ္ခြင့္ရေတာ့မယ့္ ဘ၀ကို လံုးလံုးေရာက္သြားပါျပီ။ ဒီရွစ္ျပည္နယ္မူကို ဗမာကိုယ္စားလွယ္ေတြက လက္မခံနိုင္ႀကပါဘူး။ လက္ခံဖို႔ သိပ္ခက္ေနပါတယ္။ လက္မခံေတာ့ တိုင္းရင္းသားေတြဘက္က ဒါမဟာလူမ်ိဳး၀ါဒ ဆိုတာကို တြင္တြင္ ေအာ္ေတာ့တာပါဘဲ။ ဒါေပမဲ့ လြတ္ေတာ္မွာက အဖြဲ႔ေတြ အကြဲကြဲျဖစ္ေနခ်ိန္ကို တိုင္းရင္းသားေတြက အခြင့္ေကာင္းယူလာတယ္လို႔ တပ္မႈးေတြက လံုး၀ယူဆထားႀကပါတယ္။

အဲဒီ အခ်ိန္က အျမင္မွန္ မရိွခဲ့တဲ့ ဗမာမ်ိဳးခ်စ္ေခါင္းေဆာင္ေတြ ေၾကာင့္ လက္ရိွ ဆင္းရဲ မြဲေတမႈေတြ ရင္ဆိုင္ေနရတာပါ။ ဒါက ျငင္းမရတဲ့ သက္ေသပါပဲ။ မွ်တတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ ေပးခဲ့ၾကရင္ စစ္ပြဲေတြ ျဖစ္ေနမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ KNU ေပၚလာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ SSA ေပၚလာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ KIA ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဗမာ့တပ္မေတာ္ႀကီးလည္း ၿပိဳကြဲခဲ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ၁၉၄၈ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးခ်ိန္မွာ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုက ဗမာမ်ိဳးခ်စ္ စိတ္နဲ႕ဗုဒၶဘာသာၾကည္ညိဳ စိတ္ေတြေၾကာင့္ အစြန္းေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ညိွႏိႈင္းေဆြးေႏြးမႈေတြ ေကာင္းေကာင္းမလုပ္ၾကပဲ ကိုယ့္လက္ထဲ ရိွတဲ့ တပ္နဲ႕ အႏိုင္ယူ ေခ်းမႈန္းေရး လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာကို ႏိုင္ငံေတာ္ဘာသာ သတ္မွတ္ တာေတြ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္လို႔ နာမည္ခံလိုက္တာနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ ျဖစ္သြားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေသာတာပန္မျဖစ္ေသးသမွ် ဗုဒၶကို တကယ္ ယံုၾကည္သူ မဟုတ္ေသးပါဘူး။  ရလာဒ္အျဖစ္ ဗမာ့တပ္မေတာ္ႀကီး ၿပိဳကြဲပါတယ္။ ကြန္ျမဴနစ္ေတြ အျဖစ္ေတာခိုၾကပါတယ္။ အဂၤလိပ္ ပေရာဂေၾကာင့္လို႔ ေျပာတာေတြ ဟာ အမွားေတြပါ။ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္း မညီညြတ္လို႔ ကြဲၿပဲၾကတဲ့ ကိစၥကို မဆိုင္သူကို ဆြဲထည့္စရာ မလိုပါဘူး။ ကိုယ့္ေၾကာင့္ ကြဲတာကို သူ႔ေၾကာင့္လို႔ လက္ညိွဳးထိုး ေရွာင္လႊဲတာ ေကာင္းတဲ့အရာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဗမာေတြ အဲဒီအခ်ိန္က ဘာလို႔ ေထာက္ခံခဲ့ၾကသလဲ ဆိုရင္ မရင့္က်က္ၾကေသးတာရယ္၊ အနာဂါတ္ကို ေျမာ္ျမင္ႏိုင္တဲ့ အားနည္းတာရယ္ေၾကာင့္ပါပဲ။ ရွစ္ျပည္နယ္မႈကို ေဒါက္တာလႈိင္ျမင့္ ၾကည့္သလို ၾကည့္ခဲ့ၾကပါတယ္။ လြတ္ေတာ္မွာ ဘာ့ေၾကာင့္ အဖြဲ႕ေတြ အကြဲကြဲ ျဖစ္တာလဲ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရင္း ကို ရွာၾကည့္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ညိွႏိုင္းသင့္တာကို မညိွႏိႈင္းပဲ အာဏာသိမ္းခြင့္ကို ေပးလိုက္ၾကတဲ့အတြက္ အာဏာရွင္စနစ္ ျမန္မာျပည္မွာ အျမစ္တြယ္ ဖို႔ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။

ေအာက္က ေဒါက္တာလိႈင္ျမင့္အဆိုပါ။
ျမန္မာ(ဗမာ) လူမ်ိဳးဘက္ကေန ႀကည့္ေတာ့ ဗမာေတြအတြက္ ကိုယ္ျပည္နယ္နဲ႔ ဆိုင္တဲ့ကိစၥ တခုခု ဆံုးျဖတ္ခ်င္ရင္ေတာင္မွ တိုင္းရင္းသားေတြ ခြင့္ျပဳမွ တိုင္းရင္းသားေတြ သနားမွ လုပ္ခြင့္ရေတာ့မယ့္ ဘ၀ကို လံုးလံုးေရာက္သြားပါျပီ။

ဒါဟာလည္း မွားယြင္းတဲ့ အျမင္ပါပဲ။ လူမ်ိဳးတိုင္းဟာ ကိုယ့္ၾကမၼာကိုယ္ ဖန္တီးခြင့္ ရိွပါတယ္။ ကိုယ့္ျပည္နယ္အေရး ကိုယ္ပဲ ဆံုးျဖတ္လုပ္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခုလက္ရိွမွာ ဗမာအေျချပဳ စစ္အစိုးရက ရခိုင္တိုးတက္ေရး၊ ရွမ္းတိုးတက္ေရး ၾကားေကာင္း႐ံုပဲ ေျပာမွာပါ။ ရွမ္းတိုးတက္ေရးကို ရွမ္းကပဲ လုပ္ပါလိမ့္မယ္။ ရခိုင္တိုးတက္ေရးကို ရခိုင္ကပဲ လုပ္ပါလိမ့္မယ္။ ဝင္ေရာက္ စြက္ဖက္လက္ဝါးႀကီးအုပ္မႈ မရိွေအာင္၊ ကိုယ္ၾကမၼာကိုယ္ ဖန္တီးႏိုင္တဲ့ ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ကို ေတာင္းၾကတာပါ။ ဒါက ျပည္နယ္ေတြ အဆင့္မွာ တိုးတက္ေရးႀကိဳးစားၾကတာကို ေျပာတာပါ။ ျပည္ထာင္စု အဆင့္ကို စဥ္းစားတဲ့ အခါမွာေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ အတူယွဥ္တြဲ တိုးတက္ေရးေတြ ပါလာၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္၊ ျပည္နယ္ခ်စ္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္တိုင္းဟာ ေရရွည္အက်ိဳးၾကည့္ၿပီး၊ သင့္ေတာ္မွ်တတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကို ျပည္ေထာင္စု လြတ္ေတာ္မွာ တင္ျပတိုင္ပင္ၿပီး မဲခြဲဆံုးျဖတ္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ "ကိုယ့္ျပည္နယ္နဲ႕ဆိုင္တဲ့ ကိစၥ တခုခု ဆံုးျဖတ္ခ်င္ရင္ေတာင္မွ တိုင္းရင္းသားေတြ ခြင့္ျပဳမွ တိုင္းရင္းသားေတြ သနားမွဆိုတာ အေရာင္ဆိုးထားတဲ့ စကားလံုးပါ။ အျမင္မွားမႈအေပၚ အေျခခံပါတယ္။ လူမ်ိဳးေတြကို ေပါင္းၿပီးၾကည့္လိုက္တာ မွားယြင္းမႈပါပဲ။ က်န္တဲ့ လူမ်ိဳး ၇ မ်ိဳးက ေပါင္းသြားတာဟာ၊ ဗမာလူမ်ိဳးကို ခြဲထြက္ၿပီး ေတြးလိုက္လို႔ပါ။ ဘာ့ေၾကာင့္ က်န္တဲ့ လူမ်ိဳးေတြကို ေပါင္းၿပီး ေတြးလိုက္တာလဲ ဆိုတာ စဥ္းစားစရာ ျဖစ္လာပါတယ္။ က်န္တဲ့ လူမ်ိဳးေတြက တစ္ေသြးတည္း တစ္သားတည္း ညီညြတ္ေနၾကလို႔လား။ က်န္တဲ့ လူမ်ိဳး ၇ မ်ိဳးက ညီညြတ္တယ္ဆို ဗမာဆိုတဲ့ လူမ်ိဳးကေရာ အဲဒီ ၇ မ်ိဳးေသာ လူမ်ိဳးနဲ႕ တစ္ေသြးတည္း တစ္သားတည္း မညီညြတ္ႏိုင္ဘူးလား။ က်န္တဲ့ လူမ်ိဳး ၇ မ်ိဳးက ဘာ့ေၾကာင့္ ဗမာ ဆိုတဲ့ လူမ်ိဳးကို နိမ္ရမွာလဲ။

ဗမာမ်ိဳးခ်စ္ေတြ ေၾကာက္ခဲ့တာက အျမင္မွားမႈကို အေျခခံတဲ့ "မိုးမၿပိဳ၊ ၿပိဳခဲ့ေသာ္အေတြးေတြပါပဲ။ မိုးၿပိဳၿပီလို႔ ေအာ္ၿပီး ေျပးတဲ့ ၾကက္ကေလးေၾကာင့္ တစ္ေတာလံုး တစ္ေတာင္လံုး တစ္ေျပးတည္း ေျပးေနၾကရသလို တိုင္းရင္းသားေတြ (လူမ်ိဳး ၇ မ်ိဳး) က ဖိႏွိပ္အႏိုင္က်င့္ ခဲ့ရင္ လို႔ မွားယြင္းတဲ့ အေတြးေၾကာင့္ ခုထိ ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြ မိုးၿပိဳမွာ ေၾကာက္တဲ့ အေတြးနဲ႔ ဗမာေတြေရာ၊ က်န္တဲ့ လူမ်ိဳးေတြေရာ သဘာဝတရားေတြနဲ႔ လွပေနတဲ့ ဒီေတာင္ ဒီေတာမွာ တစ္ေျပးတည္း ေျပးၿပီး။ ဖတ္ဖတ္ ေမာေနခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္လာခဲ့ပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ မိုးၿပိဳလာတာ ဟုတ္မဟုတ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရပ္ၿပီး ေလ့လာၾကဖို႔ ေဖာ္ထုတ္ၾကဖို႔ လိုပါတယ္။ ေရွးေရွးက ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ အရာရာမွာ အေျမာ္အျမင္ႀကီးၿပီး ၿပီးျပည့္စံုခဲ့ၾကတာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိၾကဖို႔ သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အျမင္ေတြကို ေတာ္လွန္ေျပာင္းလဲ ၾကရပါမယ္။


ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္ ....
The Peace

13 comments:

  1. လႈိင္ျမင့္ေရးတဲ့ ေဆာင္းပါးဖတ္ၿပီး ပြားခဲရတဲ့ အကုသိုလ္ မွန္သမွ် ဒီပုိ႔စ္ဖတ္မွဘဲ ၿငိမ္သြားေတာ့တယ္ ... ဆက္ေရးပါ အားေပးတယ္ ..

    ReplyDelete
  2. Dr. Hlaing Myint ဆိုတာ ျမန္မာ မစစ္ပါ။ Jew ပါ
    ဒါေႀကာင့္ ျမန္မာ ျမန္မာ မေျပာပါနဲ့။ နားကေလာတယ္
    His name is Billy Mc Kenzie

    ReplyDelete
  3. အေပၚမိတ္ေဆြ မ်က္ေစ့ေရွ ့ ကန့္လန့္ၿဖင့္ေနတယ္ကြာ.....ၿမန္မာႏိုင္ငံသားတိုင္းရင္းသားက ္ေဆာင္းပါးေ၇းေတာ့ အဂၤလိပ္ နာမည့္နဲ ့ ဂ်ဴးလို ့သမုတ္ခံရတဲ့ လူကေဆာင္းပါးေရးတာ ၿမန္မာနာမည္နဲ့ ေဒါက္တာလွဴိင္ၿမင့္ တဲ့ ၊ၾကည့္ၾကေပါ ့ကြာ
    ပတ္လက္လန္ ေသးေပါက္သလို ့ၿဖင့္ေနတယ္....ၿမန္မာသမိုင္းကို ၿပန္ၾကည့္ပါ. ၿမန္မာမဟုတ္ေသာ္လည္း ၿမန္မာၿပည္ကို ေကာင္းေအာင္လုပ္ခဲ့တဲ့ လူမ်ဳိးၿခားေတြ၇ွိပါတယ္ ဥပမာ ဗိုလ္မိုးၾကိဴး( ေအာင္ဆန္သူရိယ ဘဲြ ့ေတာင္ေပးအပ္ခံ၇တယ္)

    ReplyDelete
  4. ဦးထြန္းနိင္ဦး(တိုက်ဳိ)October 3, 2011 at 9:53 AM

    The. Peace. ေဆာင္းပါရွင္ရဲ႕. ရွင္းလင္းခ်က္ဟာ. ကြက္ကြက္
    ကြင္းကြင္း. နဲ႔. နားလည္လြယ္ပါတယ္၊. သိပ္ေကာင္းတ့ဲ. မတူညီ
    တာေရာ. တူညီတာေရာ. ပါတ့ဲ. လက္ေတြ႕က်တဲ့. ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါတယ္၊
    ဆက္လက္ေရးေစခ်င္ပါတယ္၊. တဆက္ထဲ. မငယ္နိုင္တို႔၊. ဆရာ
    ေလာကပါလတို႔. ပါ. ကိုယ့္အျမင္ကိုေဆြးေႏြးတင္ျပတဲ့. ေဆာင္း
    ပါး. ေတြ. အခ်ိန္ရရင္. ေရးေစခ်င္ပါတယ္

    ReplyDelete
  5. အၿပဳသေဘာေဆာင္ၿပီး အေရးအသားနား၀င္ခ်ဳိတဲ့ နားရွင္းလြယ္ ေဆာင္းပါး
    ေကာင္းပါပဲ။ ကခ်င္၊ ကရင္နီ၊ ကရင္၊ ခ်င္း၊ မြန္၊ ဗမာ၊ သွ်မ္း စတဲ့ ၿမန္မာေတြ လက္ခံၾကလိမ့္မယ္လို႕လည္း ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။

    ေဒါက္တာလႈိင္ၿမင့္ရဲ႕ အေၾကာက္လြန္ေရာဂါေၾကာင့္ သူေပးတဲ့ေစတနာဟာ
    ေသြးခြဲသလို ၿဖစ္သြားတာကို ခုေလာက္ဆို သေဘာေပါက္ေလာက္ၿပီထင္ပါတယ္.။

    တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ေဒါက္တာလႈိင္ၿမင့္ဟာ ေစတနာအၿပည့္နဲ႕ ဖက္ဒရယ္ေဆာင္းပါးကို ေရးေနတာပါ။

    သူအေၿပာမတတ္လို႕ နားေထာင္လို႕မေကာင္းတဲ့ ေနရာေတြကို
    တည္ၿဖတ္ေပးလိုက္ရင္ ဒီေလာက္ထိ ပြဲေတြဆူလာစရာ မရွိပါဘူး။

    ေနရာတကာမွာ ေဒါက္တာလႈိင္ၿမင့္ ဆန္႕က်င္ေရးေတြ ေပ်ာက္ကင္းၿပီး
    ၿမန္မာေတြ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ေနႏိုင္ၾကပါေစလို႕။

    the peace..
    ဆက္ေရးပါ.
    ဆရာက စီေဘာက္မွာ ခဏခဏ ေတာင္းဆိုတာကိုၾကည့္ၿပီး
    ဟန္မွာမဟုတ္ဘူးလို႕ စိတ္နဲ႕ ပစ္မွားခဲ့တာကိုလည္း
    ေတာင္းပန္ပါတယ္။

    ဆက္ေရးပါ......အားေပးေနမယ္။

    ReplyDelete
  6. လြတ္ေတာ္မွာ ဘာ့ေၾကာင့္ အဖြဲ႕ေတြ အကြဲကြဲ ျဖစ္တာလဲ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရင္း ကို ရွာၾကည့္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ညိွႏိုင္းသင့္တာကို မညိွႏိႈင္းပဲ အာဏာသိမ္းခြင့္ကို ေပးလိုက္ၾကတဲ့အတြက္ အာဏာရွင္စနစ္ ျမန္မာျပည္မွာ အျမစ္တြယ္ ဖို႔ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ... ဒါေလးေတာ့ေကာင္းတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေဒါက္တာလႈိင္ျမင့္ ဦးတည္တဲ့ အေၾကာင္းနဲ့ေတာ့မဆုိင္ဘူး။ ေဒါက္တာလႈိင္ျမင့္ တင္တဲ့ issue ကုိ ဘယ္ေနရာမွာမွ ေခ်ဖ်က္ႏုိင္တာ မေတြ႔ရေသးသည့္အတြက္ ေစာင့္ဖတ္ပါဦးမယ္။ ေနာက္ပုိင္းမွာ ခ်က္က် လက္က် ေရးတင္ႏုိင္မယ္ လုိ႔ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။

    ReplyDelete
  7. ေမာင္လြင္(ဂ်ပန္)October 3, 2011 at 4:24 PM

    အခုလိုဆဲေရးတိုင္းထြာတာ. မပါဘဲ. အျပဳသေဘာနဲ႔. ဝိုင္းဝန္း
    ေဆြးေႏြးတာ. ကၽြန္ေတာ္တို႔လို. ကျပားေတြအတြက္ပါ. ဝမ္းေျမာက္
    ဝမ္းသာ. ျဖစ္ရပါတယ္၊. ကို. လား. မ. လား. ေတာ့. မ
    သိလို႔ခြင့္လႊတ္ပါ၊. Yaung. ခင္ဗ်ာ. ေဆာင္းပါးရွင္. The.
    Peace. ကလည္း. ေဒါက္တာလိႈင္ျမင့္ရဲ႕. အာေဘာ္အာလံုးကို
    ဆန္႔က်င္. ေခ်ဖ်က္ဘို႔. ရည္ရြယ္ဟန္မတူပါဘူး၊. သူလဲသူ႔အျမင္
    တင္ျပတ့ဲေနရာမွာ. တူတ့ဲအခ်က္ရွိခ်င္ရွိမယ္. ကြဲလြဲတ့ဲအခ်က္
    ရွိခ်င္လဲရွိမယ္. ဒါေၾကာင့္. ေဒါက္တာလိႈင္ျမင့္ရဲ႕. ေရးသားခ်က္
    အားလံုးကို. အခ်က္က်က်နဲ႕ေဝဖန္နိုင္မယ္ဆိုရင္လဲ. အခုေဆာင္းပါး
    ၿပီးသြားတဲ့. အခါမွာ. ဆရာတို႔လဲ. သူ႔ေဆာင္းပါးကိုေဝဖန္. ကိုယ့္
    အျမင္ကို. ထုတ္ေဖာ္တင္ျပျပီး. ေရးေစခ်င္ပါတယ္၊. ကၽြန္ေတာ္က
    ျမန္မာနိုင္ငံမွာေမြးဖြားႀကီးျပင္းခ့ဲတ့ဲ. သာမန္ကျပားတေယာက္ျဖစ္ၿပီး
    ျမန္မာနိင္ငံနဲ႔နိုင္ငံသားအားလံုးကို. တတန္းထဲတေျပးညီထဲ. ခ်စ္ပါတယ္။

    ReplyDelete
  8. ဗမာေတြဟာတိုင္း၇င္းသားပါပဲလို႕ေျပာ၇င္မမွားပါဘူးအားလုံးတန္းတူ၇ည္တူရိွ၇မွာကိုးဒါေပမယ့္သေဘာအားျဖင့္ေတာ့ေျမျပန္႕ေနသူေတြကေတာင္ေပၚသားမ်ားကိုမေကာင္းတဲ့၇ည္၇ြယ္ခ်က္မပါပဲစကားသံဝဲဝဲနဲ႕ဆိုတိုင္း၇င္းသားေတြလို႕ေျပာတာဟာထည္႕စဥ္းစားပါအဲဒါေၾကာင့္ကိုလိွဳဳင္ျမင့္ကတိုင္း၇င္းသားလို႕ေျပာတာဟာေယဘုယ်အားျဖင့္ေျပာတာပါအျပစ္ျပလိုတာနဲ႕ဆြဲမေျပာေစလိုပါေမာင္လြင္ေအးေအးေဆးေဆးေနပါကြာငျပား၇ာ

    ReplyDelete
  9. ေမာင္မင္းထက္(မႏၱေလး)October 4, 2011 at 12:23 AM

    အထက္ကပုဂၢိဳလ္ခင္ဗ်ာ. ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့. ". တိုင္းရင္းသား". ဆိုတဲ့အဓိပၸါယ္. ဖြင့္ဆိုခ်က္ဟာ. ဗမာစကားကို. ဗမာလူမ်ဳိးက. ဗမာလိုဘာသာျပန္တဲ့. အဓိပၸါယ္လား. ခင္ဗ်ာ? အစည္းအေဝးေတြမွာကေတာ့. "ျပည္ေထာင္
    စုျမန္မာနိုင္ငံအတြင္း. မွီတင္းေနထိုင္ၾကတ့ဲ. တိုင္းရင္းသား. လုပ္သား
    ျပည္သူအေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ာ". ဆိုရင္. ဗမာလူမ်ဳိးပါရည္ညႊန္းေပမ့ဲ. ဗမာ
    လူမ်ဳိးက. "တိုင္းရင္းသား.". " လူမ်ဳိးစု". စသျဖင့္. သံုးစြဲေျပာဆို
    တာနဲ႔တင္. ဗမာလူမ်ဳိး. မပါေတာ့ဘူး၊. ဆရာေဒါက္တာလႈိင္ျမင့္ဟာ
    ဗမာစာပါေမာကၡမဟုတ္တ့ဲအတြက္. ဆရာေလာကပါလတို႔. အခု. ဆရာ
    The. Peace. တို႔က. ျပန္ရွင္းျပလိုက္တဲ့အခါမွာ. ကၽြန္ေတာ္တို႔. ဗမာ
    လူမ်ဳိးေတြ. ဗမာစကားနဲနဲ. ပိုနားလည္လာလို႔. ဆရာတို႔ကိုေက်းဇူး
    တင္ပါတယ္၊. အဲ. တျခားလူမ်ဳိးေတြက. ဒီ. "တိုင္းရင္းသား"
    ဆိုတဲ့. စကားလံုးဟာ. ဗမာ. မပါတဲ့. ေတာင္ေပၚသားေတြလို႔ဘဲ
    နားလည္သလား? ဒါမွမဟုတ္. ဗမာပါတ့ဲတျပည္လံုးက. လူမ်ဳိး
    အားလံုး(တရုတ္လူမ်ဳိးနွင့္ကုလားလူမ်ဳိးမပါ)ကိုရည္ညႊန္းသလား?
    သိခ်င္လို႔. ကို. Sawdahbo2749. ျပန္လည္ေျဖၾကားေပးနိုင္မလား?

    ReplyDelete
  10. ကြၽန္ေတာ္တစ္ေယာက္ထဲရဲ႕ အၿမင္ကို ေၿပာၿပပါ့မယ္။

    ၿမန္မာၿပည္မွာ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုမ်ားစြာၿဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ ၿပည္ေထာင္စုၾကီးၿဖစ္တယ္လို႕ ေယဘူယ်အားၿဖင့္ ေၿပာဆိုေလ့ရွိၾကပါတယ္။
    ဗမာလူမ်ဳိးနဲ႕ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုမ်ားၿဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားတယ္လို႕ မသုံးႏႈန္းၾကတဲ့အတြက္ တိုင္းရင္းသားထဲမွာ ဗမာလူမ်ဳိးပါ၀င္ေနၿပီးသား ၿဖစ္ပါတယ္။

    တကယ့္လက္ေတြ႕အရ တိုင္းရင္းသားထဲမွာ လူဦးေရမ်ားၿပီး ရုံးသုံးစာ၊ရုံးသုံးစကား အသုံးၿပဳတဲ့ ဗမာလူမ်ဳိး ပါ၀င္မေနဘူး
    လို႕ ထင္စရာေတြ ၿဖစ္ေနတာဟာ တိုင္းရင္းသားဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရကို သုံး
    ႏႈန္းတဲ့ ေနရာမွာ လြဲမွားေနတာေတြေၾကာင့္လည္း ၿဖစ္ပါတယ္။

    ဒီအေၾကာင္းကိုစဥ္းစားေတြးေတာၿပီး ေရးရမွာမိုလို႕ ဒီေနရာမွာခဏနားၿပီး
    ေဆာင္းပါးကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ဖတ္ေပးပါ ေမာင္းမင္းထက္ေရ။

    ReplyDelete
  11. now people call burmar " chee htauk".
    so burnar = chee htauk
    tineyin thar = rakhine, chin, kran etc.

    ReplyDelete
  12. အင္း.......ဒါေပမယ့္ေပါ့ခင္ဗ်ာဂ်ပန္မွာတိုင္း၇င္းသားအဖြဲ႕ဖြဲ႕ပါတယ္တိုင္း၇င္းသာားအဖြဲ႕မို႕ဗမာမပါ၇ပါဘူးဒါသူတို႕ကိုယ္တိုင္ခံယူခ်က္ပါဗမာေတြရဲ႕ခံယူခ်က္မဟုတ္ဘူးဆိုတာနားလည္နူိင္ပါလိမ့္မယ္နယ္စပ္ကသူေတြကလည္းျပည္မမွာေန၇င္အားလုံးကိုျခံဳျပီးဗမာေတြလို႕သုံးနွဳန္းတယ္မဟုတ္လားဒီလိုေယဘုယ်အေျပာပါဘယ္သူ႕ဘယ္သူကိုမွႏွိမ္ခ်ေျပာဆိုခြဲျခားတာေတြမရိွတာ၇န္ကုန္ျမိဳ႕ေနတျပည္လုံးကလာအေျခခ်ေနတဲ့သူေတြအသိဆုံးပါအခုကအျမင္မၾကည္သူေတြ၊လက္နက္ကို္င္ေတြ နယ္ေဝးမွာေနသူေတြကသာ ထင္ေနၾကတာပါ တရုတ္ေတြအမ်ားၾကီးေ၇ာေနတာေတာင္ ဝဟာတို႕နူိင္ငံလူမ်ဳိးပဲဆိုတာလူတိုင္းနားလည္လက္ခံေနၾကတယ္ခြဲျခားစိတ္မရိွပါဘူးဒါေပမယ့္ဝတေယာက္သြားေမး၇င္ေတာ့ဗမာဆိုျပီးအျမင္ေစာင္းခ်င္ေစာင္းေနမယ္ဗမာေတြျမန္မာေတြမွာေတာ့ဘာစိတ္မွမရိွဘူးခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ေအးေအးေဆးေဆးေနတတ္ၾကတာဗမာျမန္မာသဘာဝပဲ။အုပ္ခ်ုပ္မွဳစံနစ္နဲ႕နိူင္ငံေ၇းအေၾကာင္းေတြကသာတ၇ားခံပါဗမာေတြမဟုတ္ပါဘူး၊အျမင္က်ဥိးေန၇င္ေတာ့မသိဘူးေပါ့ဗ်ာ

    ReplyDelete
  13. ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ၊. ကိုdahbo. နဲ႔. ေနာက္ဆရာသၼား
    တေယာက္္ကိုေရာ. အခုလိုေျဖၾကားေပးတဲ့အတြက္. ရိုေသစြာဂါရဝ
    ျပဳပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

    ReplyDelete

ေက်းဇူးအထူး တင္ပါတယ္။ မိမိတို႔ရဲ႕ အျမင္ေလး ေရးေပးခဲ့ပါဦး။ ယဥ္ေက်းစြာ အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးေပးၾကပါ...။ ကြန္မာန္႔ေရးသားသူမ်ား စာလံုး၊ စာပိုဒ္မ်ားအား ျခားျပီး ေရးသားေပးပါရန္..။