၁၅ရက္ေန႔က ေရႊညဝါဆရာေတာ္ၾကီး သီတင္းသံုးရာ ခေရပင္ေက်ာင္းသို႔ လာေရာက္ေဆြးေႏြး တိုင္ပင္ အေျဖရွာၾကတဲ့ ဘဘဦးဝင္းတင္၊ မျဖဴျဖဴသင္းနဲ႔ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အဖြဲ႔ဝင္မ်ား...။
အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ တေန႔ဒီသတင္း၊ ဒီဓာတ္ပံု မွတ္တမ္းေလးအတြက္ ေရးသားခြင့္ရခဲ့မယ္ သို႔မဟုတ္ ေဖာ္ျပခြင့္ေပးမယ့္ တခ်ိန္မွာေတာ့ ေရးသားေဖာ္ျပပါဦးမယ္...။ တေန႔မွာေတာ့ အဓမၼကို ဓမၼကေအာင္ပြဲခံမွာပါ..။ ယေန႔ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အေျခအေန အျဖစ္အပ်က္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ေရႊညဝါဆရာေတာ္ၾကီးရဲ့ အေနအထား၊ အခက္အခဲ အေျခအေနေတြကို အားလံုးသေဘာေပါက္၊ နားလည္မယ္လို႔ ယံုၾကည္မိပါတယ္..။ ဘာသာ၊ သာသနာနဲ႔ အမ်ားအက်ိဳးေတြ စြမ္းစြမ္းတမံ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ အခက္အခဲၾကားက ေရႊညဝါဆရာေတာ္ၾကီးအား ရိုေသစြာ ရွိခိုးကန္ေတာ့ လိုက္ပါတယ္..။
ဒီမိုေဝယံ
ေရႊညဝါဆရာေတာ္ၾကီးအား ေလးစား၊ရိုေသ ေမတၱာထားၾကတဲ့ အလႊာေပါင္းစံုက ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားမွစုေပါင္း လက္မွတ္ထိုးေပးၾကတာ ယေန႔ဆိုရင္ လက္မွတ္ေပါင္း ၂ေသာင္းနီးပါး ရရွိေနပါျပီ..။
ဓာတ္ပံု ဒီမိုေဝယံ
ဓာတ္ပံု ဒီမိုေဝယံ
ေရႊည၀ါဆရာေတာ္ႏွင့္ ဒကာဒကာမ ေက်ာင္းသားရဟန္းသံဃာမ်ားနွင့္ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အဖြဲ႔၀င္မ်ား အားလံုး ဗုဒၶရွင္ေတာ္၏ တပည့္မ်ားပီပီ အခက္ခဲ အမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ စိတ္ရွည္ဇြဲ႔သန္ သည္းညီးခံကာ ေမတၱာလတ္ကမ္း ေမတၱာလမ္းခင္း ေဆာင္ရြတ္ျခင္းေၾကာင့္ အရာရာ ေအာင္ျမင္စြာ ေက်ာ္လႊားႏုိင္မည္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။ တက္စြမ္းသမ်ွ ေမတၱာစိတ္နဲ႔ ကူညီေနလွ်က္ပါ။ ဒီ ဒုဗၺစ ဆုိတဲ႔ အသံုးအႏွံဳးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ့...ဘုရားရွင္လတ္ထက္ ဒုဗၺစ ဆုိတဲ႔ သိကၡာပုဒ္၊ ဒုဗၺစဆုိတဲ႔ စကားလံုးေပၚေပါက္ လာတာ၊ ဒုဗၺစဆုိတဲ႔ အသံုးအနွံဳး ေပၚေပါက္လာတာကုိ ခုခ်ိန္ထိ အခ်ိန္ရွိသေလာက္ ျပန္လည္ေလ႔လာၾကည့္ရာမွာ ယမန္ေန႔က ေရးခဲ႔တဲ႔ ကြန္မန္မွာလုိ ျမင္းျမည္းဆြဲ ေမာင္ဆန္ရဲ႔ တလြဲ ဆံပင္ေကာင္းမွဳ၊ ေနာက္ ဓမၼပဒမွာလာတဲ႔ တိႆေတာထြက္ရဟန္း (ျမတ္စြာဘုရား၏ဦးေလး)ၾကီးတုိ့ ဘုမသိ ဘမသိနဲ႔ နထင္ေသြးေရာက္မွဳ႔တုိ့ေၾကာင့္ ပညတ္ေျပာဆုိခဲ႔ရတဲ႔ သိကၡာပုဒ္နဲ႔ စကားေတြဆုိတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေယဘုယ်ျခံဳ သံုးသပ္ရလွ်င္ ေရႊည၀ါဆရာေတာ္၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားနဲ႔၊ ရဟန္းၾကီးဦးတိႆႏွင့္ ေမာင္ဆန္ဦးပဥၹင္းၾကီးတုိ့ အျဖစ္အပ်က္သည္ တျခားစီပါ။ ဒါကုိ သံဃပိတာ (သံဃဖခင္) ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးမ်ားက က်ယ္က်ယ္၀န္း၀န္း သုိင္းသုိင္း၀ုိင္း၀ုိင္း ေတြးေခၚ ေျမွာ္ျမင္သံုးသပ္ ေစခ်င္ပါသည္ဘုရား လုိ႔အၾကံေပး ေလွွ်ာက္ထားခ်င္ပါသည္။ ေနာက္ သုတၱန္ပိဋကတ္၊ မူလပဏၰာသပါဠိေတာ္၊ ၂။ သီဟနာဒ၀ဂ္၊ ၅။ အနုမာနသုတ္မွာ ရွင္မဟာေမာဂၢလန္ မေထရ္ျမတ္ၾကီးက ညီေတာ္ရဟန္းမ်ားကုိ ဒုဗၺစဆုိတဲ႔ အဓိပၸါယ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ မိန္႔မွာပံုမ်ားမွ တစ္ခုကုိပဲ ဒီေနရာမွာေဖၚျပပါရေစ.. ေဖၚျပပံုမွာ.....ငါ႔ရွင္တုိ႔ အေျပာဆုိခက္ေၾကာင္းတရားတုိ့ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊ ငါ႔ရွင္တုိ့ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ အလုိဆုိးရွိ၏ ။ (ပါပိေစၧာ ေဟာတိ) အလုိဆုိးတုိ႔၏ အလုိသုိ႔ လုိက္တက္၏ (ပါပိကာနံ ဣစၧာနံ ၀သံ ဂေတာ) ဤ အလုိဆုိးရွိျခင္း အလုိဆုိးတုိ့၏ အလိုသုိ့လုိက္ျခင္းသည္လည္း အေျပာအဆုိ ခက္ေၾကာင္းတည္း (ယမၸာ၀ုေသာ ဘိကၡဳ ပါပိေစၧာ ေဟာတိ ပါပိကာနံ ဣစၧာနံ ၀သံ ဂေတာ - အယမၸိ ဓေမၼာ ေဒါ၀စႆကရေဏာ)ဒီပါဠိေတာ္ အရ...ေရႊည၀ါ ဘုန္းၾကီးက (နုိင္ငံႏွင့္လူမ်ိဳး ဘာသာနွင့္ သာသနာအတြက္)အလုိဆုိးရွိသူလား၊ အလုိဆုိးတုိ႔၏ အလုိသုိ႔ လုိက္ေနတာလားဆုိတာ သူလုပ္တဲ႔ တုိင္းျပဳ ျပည္ျပဳ သာသနာျပဳ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ သံုးသပ္ၾကည့္ေစခ်င္ပါသည္။ ဒီ .. အလိုဆုိးဆုိတဲ႔ လကၡဏာႏွင့္ညီရင္ေတာ့ ဒုဗၺစလုိ့ စြတ္စြဲေပါ့။ မဟုတ္ရင္ေတာ့.... ဘယ္သူက ဒုဗၺစလဲဆုိတာ စဥ္းစားၾကေစခ်င္ပါသည္။... (က်န္ေသာ အခ်က္မ်ားကုိ မူရင္းပါဠိေတာ္နွင့္ ျမန္မာျပန္မွာ ဖတ္ၾကပါေလ၊ အင္တာနက္မွာလဲ ရနုိင္ပါသည္)။ ဘုရားပါဠိေတာ္ၾကီးကား ျပည့္စံုေတာ္မူပါေပ၏။ ဘုရားပါဠိေတာ္ၾကီးကုိ ဖတ္လွ်င္ အေျဖကား အလြန္ကုိ ရွင္းလင္းပါေပ၏။ ဘုရား တပည့္မ်ားပီပီ ဘုရားလမ္းစဥ္ကုိ ဦးထားႏုိင္ၾကပါေစ....ဟု ဆုေတာင္းလုိက္ပါသည္။
ReplyDelete