ကိုယ္ေတာ္ ကရုဏာ
(ေဆာင္းပါးရွင္ အရွင္ဥကၠ႒)
ျပီးခဲ့သည့္ ရက္ပိုင္းေလာက္ကအေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ ေခတၱေရာက္ရွိေနၾကသည့္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ၾကီး ဦးကုမာရာဘိ၀ံသႏွင့္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားထံသို႔ သာသနဥေသွ်ာင္အဖြဲ႔ႏွင့္ သံဃာ့တပ္ေပါင္းစုအဖြဲ႔မွ ထုတ္ေ၀သည့္ စာအုပ္ တစ္အုပ္ႏွင့္ ပန္ၾကားလႊာတေစာင္တို႔ကို ဆက္ကပ္ခဲ့ၾကသည္ဟု ၾကားသိခဲ့ရသည္။ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ၾကီး ဦးကုမာရာဘိ၀ံသႏွင့္အတူ မစုိးရိမ္ဆရာေတာ္ၾကီး ဦးရာဇဓမၼာဘိ၀ံသ၊ ဓမၼေဘရီဆရာေတာ္ၾကီး ဦ၀ီရိယ အစရွိသည့္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားလည္း အဆိုပါအခမ္းအနားတြင္ ပါ၀င္ခဲ့ၾကသည္။ ဆက္ကပ္ခဲ့သည့္ စာအုပ္အမည္မွာ “သံတိုင္ေနာက္ကမွတ္တမ္းမ်ား” ျဖစ္ျပီး စစ္အစုိးရမွ ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ျခင္းကိုခံခဲ့ၾကရျပီး ႏွိပ္စက္မႈမ်ားကို ခံခဲ့ၾကရေသာ သံဃာေတာ္မ်ား၏ ကိုယ္ေတြ႔ မွတ္တမ္းစာအုပ္ ျဖစ္သည္ဟုသိရသည္။ ပန္ၾကားလႊာထဲတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာေရးအတြက္ အယူအဆမတူသူတို႔ သင့္ျမတ္စြာ လက္တြဲျပီး ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးအေျဖရွာၾကရန္၊ အယူအဆ ကြဲလြဲမႈမ်ားေၾကာင့္ ဖမ္းဆီး ခ်ဴပ္ေႏွာင္ျခင္း ခံထားရေသာ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားႏွင့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား လြတ္ေျမာက္ေစရန္ ႏိုင္ငံေတာ္ အစုိးရသစ္ကို ေမတၱာရပ္ခံေပးပါရန္ ဟူသည့္ စာမ်ားပါ၀င္သည္ဟု သိရသည္။ ဆက္ကပ္ခဲ့သည့္ စာအုပ္ႏွင့္ ပန္ၾကားလႊာမ်ားအရ မည္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ် နစ္နာေစႏိုင္သည့္ အျပဳအမူမ်ိဳး မပါ၀င္သည့္အျပင္ တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳးအက်ိဳး သာသနာအက်ိဳးတို႔ကို ဦးစားေပးထားသည္ကို သတိထားမိသည္။
ယင္းကိစၥမ်ားနွင့္ ဆက္စပ္ျပီး ၾကားသိရသူတို႔အၾကားတြင္ လုပ္သင့္/ မလုပ္သင့္ စသည့္ေ၀ဖန္မႈ အမ်ိဳးမ်ိဳးထြက္ေပၚခဲ့သည္။ လူတိုင္းကိုယ္စီတြင္ ခံယူခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳး ယံုၾကည့္ခ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိၾကသည္မို႔ သေဘာထား ကြဲလြဲပိုင္ခြင့္ ရွိၾကေပသည္။ သို႔ေသာ္ သေဘာထားကြဲလြဲပိုင္ခြင့္ရွိသည္ဆိုတိုင္း မိမိအယူအဆမွ အမွန္ဟု ဆုပ္ကိုင္ထား၍မရႏိုင္ေပ။ အေၾကာင္းဟုတ္၏ မဟုတ္၏၊ ျဖစ္ႏိုင္၏ မျဖစ္ႏိုင္၏စသည္တို႔ကို အရာရာေထာက္ဆျပီး အမွန္လမ္းေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္လွမ္းဖို႔လိုအပ္လွေပသည္။ အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ လုပ္ရပ္အေပၚ ဘ၀င္မက်ျဖစ္ေနပံုေပၚသည့္ ေဆာင္းပါးရွင္သီတလကဆိုလွ်င္ “တစ္ခုသတိျပဳေစခ်င္တာက ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးဆိုတာဟာ ငယ္စဥ္ကာလကတည္းက စာေပပညာဘက္ကိုပဲ တစိုက္မတ္မတ္နဲ႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၿပီးပရိယတ္ ပဋိပတ္ေတြထဲမွာပဲစိတ္ကို ႏွစ္ျမဳပ္ထားတ့ဲဆရာေတာ္ႀကီး ျဖစ္တယ္ဆိုတာပါ။ အျခားေထြလီကာလီကိစၥေတြမွာ စိတ္ပါ၀င္စားျခင္း ရွိေတာ္မူတယ္ လို႔ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မၾကားမိပါဘူး” ဟု ေရးထားသည္ကို ဖတ္လိုက္ရသည္။ (http://www.demowaiyan.co.cc/2011/07/blog-post_2104.html)။
မွန္ပါသည္၊ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ သီလ သမာဓိ ပညာတို႔မွာ အျပစ္ဆိုစရာ မရွိေလာက္ေအာင္ပင္ ေလးစားဖြယ္ေကာင္းလွပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ကိုယ္က်င့္သိကၡာ ဂုဏ္အရည္အခ်င္းတို႔နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး မည္သို႔မွ်ေစာဒကမတက္လိုေပ။ သို႔ေသာ္ ေဆာင္းပါးရွင္၏ စာထဲတြင္ အသံုးျပဳထားသည့္ ပရိယတ္ႏွင့္ ပဋိပတ္ ဆိုသည့္အခ်က္ကိုေတာ့ ေကာင္းစြာနားလည္ သေဘာေပါက္ထားသင့္သည္ဟု ထင္သည္။ ပရိယတ္ဟူသည္ သင္ၾကားျခင္းျဖစ္ျပီး ဘုရာေဟာပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို သင္ၾကားျခင္းဟု ေယဘုယ်အားျဖင့္ မွတ္ရေပလိမ့္မည္။ က်င့္သံုးမႈမပါသည့္ သင္ၾကားမႈမ်ိဳးသည္ ႏြားကိုသာေက်ာင္းေနရျပီး ႏြားႏို႔အရသာကို မခံစားရသည့္ ႏြားေက်ာင္းသားပမာ ျဖစ္သည္ဟု ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကလည္း ေဟာၾကားထားေတာ္မူခဲ့သည္။ က်င့္သံုးမႈဆိုသည္မွာ ပဋိပတ္ပင္ျဖစ္ေလသည္။ ထိုေၾကာင့္ မည္သည့္အရာမ်ားကို က်င့္သံုးရမည္ က်င့္သံုးထိုက္သည္ စသည္တို႔ကို သိႏိုင္ၾကရန္ ဘုရားေဟာက်မ္းဂန္မ်ားကို ေရွးဦးစြာေလ့လာဖို႔ လိုအပ္လွေပသည္။
ေနာက္တစ္ခုေဖာ္ျပထားသည့္ ေဆာင္းပါးရွင္၏ စာထဲတြင္ “ဒကာ ဒကာမေတြ ဖူးေတြ႕ခြင့္ရတ့ဲ, သာသနာေတာ္မွာ ရေတာင့္ရခဲ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကို ဖူးေတြ႕ရတုန္းမွာ ႏိုင္ငံေရးအရ အပူမကပ္ဘဲ သာသနာေရး ႐ႈေထာင့္ တစ္ခုတည္းကပဲခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ကုသိုလ္ယူၾကေစခ်င္ပါတယ္” ဟု ေရးထားသည္ကိုေတြ႔ရျပီး နိဂံုးတြင္ “သာသနာေရးသက္သက္ကိုသာ စူးစူးစိုက္စိုက္ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူၾကတ့ဲ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ားကိုလည္း သာသနာေရး ႐ႈေထာင့္အရ ေလးစားၾကည္ညိဳၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား” ဟုဖတ္လိုက္ရသည္။
ေဆာင္းပါးရွင္၏ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားႏွင့္ စာဖတ္သူတို႔အေပၚထားသည့္ ၄င္း၏ေစတနာ ေမတၱာတို႔ကိုေတာ့ အသိအမွတ္ျပဳ တန္ဖိုးထားရမည္ျဖစ္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ သူစကားထဲတြင္ အသံုးျပဳထားေသာ သာသနာဆိုသည့္ စကား၏ အက်ိဳးထိေရာက္မႈကို လည္းသိေစခ်င္သည္။ သာသနာဆိုသည္မွာ အမ်ားသိထားၾကျပီးျဖစ္သည့္အတိုင္း ျမတ္စြာဘုရား၏ အဆံုးအမစကားေတာ္မ်ားျဖစ္ျပီး သာသနာျပဳျခင္းဟူသည္မွာ ၄င္းအဆံုးအမ တရားေတာ္မ်ားကို ကိုယ္တိုင္လည္းက်င့္သံုး လူအမ်ားကိုလည္း လိုက္နာက်င့္သံုးႏိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းအစဥ္အလာကို ဘုရားရွင္မွစ၍ ေရွးအစဥ္အဆက္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားလည္း လိုက္နာက်င့္သံုးခဲ့ၾကသည္ကို ေတြ႔ရွိရေပသည္။ ဤေနရာတြင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ႏိုင္ငံေရးကိစၥမ်ားတြင္ မည္မွ်အတိုင္းအတာအထိ ပါ၀င္ခဲ့သည္ ဆိုသည္တို႔ကို ဤေဆာင္းပါးရွည္လ်ားမည္စိုး၍ ေဖာ္မျပလိုေတာ့ေပ။ ယင္းအစား ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကားခဲ့ၾကသည့္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားအနက္ အမရပူရျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာ႐ုံဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသႏွင့္ ေ၀ဘူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးတို႔၏ ႏိုင္ငံႏွင့္ လူမ်ိဳးအေပၚ ထားရွိသည့္ ခံယူခ်က္အျမင္သေဘာထား မ်ားစြာထဲမွ တစ္စိတ္တစ္ေဒသမွ်ကိုသာ တင္ျပလိုသည္။
ေဆာင္းပါးရွင္၏ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားႏွင့္ စာဖတ္သူတို႔အေပၚထားသည့္ ၄င္း၏ေစတနာ ေမတၱာတို႔ကိုေတာ့ အသိအမွတ္ျပဳ တန္ဖိုးထားရမည္ျဖစ္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ သူစကားထဲတြင္ အသံုးျပဳထားေသာ သာသနာဆိုသည့္ စကား၏ အက်ိဳးထိေရာက္မႈကို လည္းသိေစခ်င္သည္။ သာသနာဆိုသည္မွာ အမ်ားသိထားၾကျပီးျဖစ္သည့္အတိုင္း ျမတ္စြာဘုရား၏ အဆံုးအမစကားေတာ္မ်ားျဖစ္ျပီး သာသနာျပဳျခင္းဟူသည္မွာ ၄င္းအဆံုးအမ တရားေတာ္မ်ားကို ကိုယ္တိုင္လည္းက်င့္သံုး လူအမ်ားကိုလည္း လိုက္နာက်င့္သံုးႏိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းအစဥ္အလာကို ဘုရားရွင္မွစ၍ ေရွးအစဥ္အဆက္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားလည္း လိုက္နာက်င့္သံုးခဲ့ၾကသည္ကို ေတြ႔ရွိရေပသည္။ ဤေနရာတြင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ႏိုင္ငံေရးကိစၥမ်ားတြင္ မည္မွ်အတိုင္းအတာအထိ ပါ၀င္ခဲ့သည္ ဆိုသည္တို႔ကို ဤေဆာင္းပါးရွည္လ်ားမည္စိုး၍ ေဖာ္မျပလိုေတာ့ေပ။ ယင္းအစား ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကားခဲ့ၾကသည့္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားအနက္ အမရပူရျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာ႐ုံဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသႏွင့္ ေ၀ဘူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးတို႔၏ ႏိုင္ငံႏွင့္ လူမ်ိဳးအေပၚ ထားရွိသည့္ ခံယူခ်က္အျမင္သေဘာထား မ်ားစြာထဲမွ တစ္စိတ္တစ္ေဒသမွ်ကိုသာ တင္ျပလိုသည္။
မဟာဂႏၶာ႐ုံ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ သေဘာထားရပ္တည္ခ်က္ကို ဆရာေတာ္ၾကီး ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေရးထားခဲ့သည့္ ေထရုပၸတၱိတစ္ေနရာတြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ေတြ႔ရွိႏိုင္သည္။ “တပည့္ေတာ္က သာသနာေရးစိတ္နဲ႔ခ်ည္း ၾကိဳးစားတာမဟုတ္ပါဘူး၊ ႏိုင္ငံေရးစိတ္နဲ႔လည္း ၾကိဳးစားတာပါ။ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ့ အေမြအႏွစ္ျဖစ္တဲ့ သာသနာေတာ္ၾကီးကိုလည္းေကာင္း၊ သာသနာေတာ္ကို ၾကည္ညိုေထာက္ပံ့ၾကတဲ့ ဒကာ ဒကာမတို႔ေနရာ ႏိုင္ငံေတာ္ကိုလည္းေကာင္း အင္မတန္ သာယာေစလိုတဲ့ ဆႏၵ တပည့္ေတာ္မွာ ျပင္းျပေနပါတယ္ဘုရား၊ ျပီးေတာ့လည္းသာသနာေတာ္ကို အေၾကာင္းျပျပီး ႏိုင္ငံပါ ေအးခ်မ္းသာယာတယ္ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ကိုအလြန္လိုခ်င္ပါတယ္”။ ယင္းစာပိုဒ္ကေလးကို ၾကည့္ရံုမွ်ျဖင့္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ႏိုင္ငံႏွင့္ လူမ်ိဳးခ်စ္စိတ္ တာ၀န္သိစိတ္တို႔ကို သိရွိႏိုင္ေပသည္။
ေနာက္ထပ္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားခဲ့သည့္ ေက်ာက္ဆည္ျမိဳ႕ ေ၀ဘူဆရာေတာ္ၾကီးကေတာ့ တစ္ခုေသာညေနခင္းမွာ မိမိေက်ာင္းသို႔ ေရာက္ရွိေနၾကသည့္ ဒကာ ဒကာမပရိသတ္တို႔အား ထံုးစံအတိုင္း တရားမေဟာမွီ သိီလေပးအျပီး စကားအဆက္စပ္မရွိပဲ “ဒို႔ကိုရွာပါ၊ ေဖြပါ၊ အကုန္ျပႏိုင္တယ္၊ ဒို႔မ်ားဟာ ဘုရားအဆံုးအမ အတိုင္းေနတဲ့ ေတာထဲက ရဟန္းေတြပါ” ဟု ပထမေျပာျပီး ခဏအၾကာတြင္ “ယခု မင္းလုပ္ေနတဲ့သူေတြဟာ တိုင္းသူျပည္သားေတြကို ဆင္းရဲေအာင္လုပ္ေနတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ သာသနာေတာ္လဲ ၫိႈးႏြမ္းရတယ္၊ တိုင္းသူျပည္သားေတြ ခ်မ္းသာရင္ သာသနာလဲ ထြန္းေတာက္မွာ အမွန္ပဲ”ဟု ရဲရဲေတာက္ မိန္႔ခဲ့သည္ဟုသိရသည္။
ယင္းကဲ့သို႔ေျပာလိုက္ျခင္းမွာ ဆရာေတာ္ၾကီးအေနျဖင့္ နာမည္ၾကီးခါစျဖစ္၍ ဆရာေတာ္၏ေနာက္သို႔ လိုက္ျပီး စံုစမ္းေထာက္လွမ္း သတင္းယူေနၾကသည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတာ၀န္ရွိသူမ်ား ပရိသတ္အတြင္း ရွိေနသည္ကိုသိ၍ ယခုကဲ့သို႔ ရဲရဲေတာက္ ေျပာဆိုလိုက္ျခင္းျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ယူဆၾကသည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား အစဥ္ဆက္သည္ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာအတြက္ ေၾကာင့္ၾကမဲ့ မေနႏိုင္ၾကပဲ သတၱ၀ါအမ်ား ခ်မ္းသာေရးအတြက္ စြမ္းအားရွိသမွ် ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူၾကရင္း မိမိတို႔ႏွလံုးသား၀ယ္ ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမတၱာ ကရုဏာတို႔ကို ၀စီကံေျမာက္ ထုတ္ေဖာ္ ႁမြက္ဟလိုက္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ သတၱ၀ါမ်ားအေပၚ၀ယ္ ထားရွိသည့္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏ (၀ါ) ကိုယ္ေတာ္တို႔၏ ကရုဏာကား စံျပဳထိုက္လွပါေပစြ ။ ။
ယင္းကဲ့သို႔ေျပာလိုက္ျခင္းမွာ ဆရာေတာ္ၾကီးအေနျဖင့္ နာမည္ၾကီးခါစျဖစ္၍ ဆရာေတာ္၏ေနာက္သို႔ လိုက္ျပီး စံုစမ္းေထာက္လွမ္း သတင္းယူေနၾကသည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတာ၀န္ရွိသူမ်ား ပရိသတ္အတြင္း ရွိေနသည္ကိုသိ၍ ယခုကဲ့သို႔ ရဲရဲေတာက္ ေျပာဆိုလိုက္ျခင္းျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ယူဆၾကသည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား အစဥ္ဆက္သည္ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာအတြက္ ေၾကာင့္ၾကမဲ့ မေနႏိုင္ၾကပဲ သတၱ၀ါအမ်ား ခ်မ္းသာေရးအတြက္ စြမ္းအားရွိသမွ် ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူၾကရင္း မိမိတို႔ႏွလံုးသား၀ယ္ ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမတၱာ ကရုဏာတို႔ကို ၀စီကံေျမာက္ ထုတ္ေဖာ္ ႁမြက္ဟလိုက္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ သတၱ၀ါမ်ားအေပၚ၀ယ္ ထားရွိသည့္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏ (၀ါ) ကိုယ္ေတာ္တို႔၏ ကရုဏာကား စံျပဳထိုက္လွပါေပစြ ။ ။
အရွင္ဥကၠ႒

အလၢန္္္မွန္ကန္္္ပါတယ္။
ReplyDeleteဒီစာသား မ်ားကို အုပ္ခ်ဳပ္ခၢင္႔ ရယူထားေသာ လူႀကီးဟုဆို သူမ်ားလည္း မွန္မွန္ကန္ကန္ ဖတ္မိၿပီး သိေစခ်င္ပါတယ္။
ေ၀ဘူဆရာေတာ္ၾကီး ရဲ ့ အဆိုအမိန္ ့ကို နာခြင့္ရလို ့အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဘုရား။
ReplyDeleteဗခေစာေမာင္ ဟာ ရာဇူနံအနုပတၱိတံု ကို လိုသလို တပိုင္းတစ အနက္ၿပန္ပီး သံုးသြားဘူးေၾကာင္းမွတ္သားမိပါတယ္။
ဆရာေတာ္ ဦးဗုဒ္ ၇ဲ ့ --မင္းက်င့္တရားႏွင့္ညီက ငါတို ့ဆံုးမရန္မလို။ မညီ က အ၀ီစိ၏ တာ၀န္သာ ၿဖစ္သည္--ဆိုတာလဲသတိရမိပါတယ္ဘုရား။
မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ၾကီးဟာလဲ မင္းလိုလိုက္၊မင္းၾကိဳက္မေဆာင္ဘဲ တိုင္းသူၿပည္သားမ်ားအတြက္ ရဲ၇ဲ ရပ္တည္ဘူးတာ အမ်ားအသိပါ။
ျမန္မာနုိင္ငံမယ္ ယေန႔ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြ ရဲ႔ ျပႆနာေတြ အမ်ားစုအေပၚမယ္ မဟန ဆရာေတာ္ ေတြျဖစ္တဲ႔ သံဃာ႔မဟာနာယက ဆရာေတာ္ေတြအေပၚမယ္လည္း အမ်ားၾကီးတာ၀န္ရိွပါတယ္ သံဃာေတာ္ေတြအေပၚမယ္ ျငင္းပန္းနိွပ္စက္ေနတဲ႔ အေပၚမယ္ ဆိုရင္ ပိုျပီးေတာ႔ ေတာင္ ဒီဆရာေတာ္ေတြအေပၚမယ္ တာ၀န္ရိွပါတယ္..။
ReplyDeleteစက္တင္ဘာဦးေနမိႏၵ(အမွန္တရားကိုဘယ္သူအနုိင္ရဖူးလဲ)
ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈကာလက အစာအငတ္ခံဆႏၵျပၿပီး အသက္ကို စေတးသြားခ့ဲတ့ဲ ဆရာေတာ္ဦး၀ိစာရဟာ ပခုကၠဴအလယ္တိုက္ႀကီးက ႏိုင္ငံေရးလုပ္လို႔ ထြက္ေပးခ့ဲရတ့ဲ ဆရာေတာ္တစ္ပါးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေျပာခ်င္တာက လြတ္လပ္ေရးအတြက္ အသက္ေပးခ့ဲတ့ဲ ဆရာေတာ္ဦး၀ိစာရကို ေလးစားၾကည္ညိဳရမွာ ျဖစ္သလို ပရိယတ္သာသနာေတာ္ကို အသက္ထက္ဆုံး ျပဳစုေစာင့္ေ႐ွာက္ေတာ္မူသြားၾကတ့ဲ ပခုကၠဴဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကိုလဲ ေလးစားၾကည္ညိဳရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဦး၀ိစာရလို အ႐ွင္ျမတ္ကို “ႏိုင္ငံေရး မလုပ္ပါနဲ႔၊ ပရိယတ္ကိုပဲ ေဇာက္ခ်ၿပီး သင္ယူပို႔ခ်ပါ”လို႔ တိုက္တြန္းဖို႔ မသင့္သလို ပခုကၠဴဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ားကိုလဲ “အရွင္ဘုရားတို႔ စာေတြပဲ ပို႔ခ်ေနတယ္၊ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ေတာ့ ဘာမွ မႀကိဳးပမ္းၾကဘူး၊ လြတ္လပ္ေရး အတြက္ လႈပ္႐ွားေနတ့ဲ ဦး၀ိစာရ ကိုေတာင္ အ႐ွင္ဘုရားတို႔တိုက္က လက္မခံဘူး၊ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ အားေပးေဖာ္ေလးေတာင္ မရဘူး၊ခုဆို အ႐ွင္ဘုရားတို႔တိုက္ကထြက္သြားတ့ဲ အ႐ွင္ဘုရားတို႔တပည့္ ဦး၀ိစာရဟာ ေထာင္ထဲေရာက္ေနၿပီ၊ ဦး၀ိစာရကို ျပန္လႊတ္ေပးဖို႔ ၿဗိတိသွ်အစိုးရကို အရွင္ဘုရားတို႔ ေမတၱာရပ္ခံသင့္ပါတယ္။ တိုင္းျပည္လြတ္လပ္မွ သာသနာလဲ စည္ပင္ျပန္႔ပြားႏိုင္တာျဖစ္လို႔ တိုင္းျပည္လြတ္လပ္ေအာင္ တစ္ခန္း တစ္က႑က ပါ၀င္ေတာ္မူၾကပါဦး” လို႔ တိုက္တြန္းဖို႔ မသင့္ပါဘူး။ သာသနာအတြက္ျဖစ္ေစ၊ ႏိုင္ငံအတြက္ျဖစ္ေစ အားသန္ရာ အားသန္ရာမွာ စူးစူးစိုက္စိုက္ လုပ္ေဆာင္ေနတ့ဲ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို အားမသန္တ့ဲေနရာ ၀ါသနာအေလ့အလာ နည္းတ့ဲေနရာမွာ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ မတိုက္တြန္းသင့္ပါဘူး။ သမိုင္းပညာ႐ွင္ႀကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္းလို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို “ဆရာႀကီး ႏိုင္ငံေရးပါတီေထာင္၊ ဒါမွ မဟုတ္လဲ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးပါတီ တစ္ခုခုထဲ ၀င္ၿပီး ဒီမိုကေရစီ ရေအာင္ လႈပ္႐ွားေပးပါလား” လို႔ သြားတိုက္တြန္းရင္ သင့္ပါ့မလား။ လြတ္လပ္ေရးဖခင္ႀကီးျဖစ္တ့ဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟာ သူ႕ေခါင္းထဲမွာ ႏိုင္ငံေရးကိုပဲ တစ္ခ်ိန္လုံးေတြးေနတာ(ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ မိတ္ေဆြျဖစ္ခ့ဲဖူးတ့ဲ ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာရဲ႕ စကားအတိုင္း ေျပာရရင္ -ႏိုင္ငံေရးသတၱ၀ါ) ျဖစ္ေလေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ ေဖာ္ေဖာ္ေရြေရြ မလုပ္တတ္တ့ဲ လူမႈဆက္ဆံေရးအားနည္းခ်က္ကို ၾကည့္ၿပီး “ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဟာ လူေတာသူေတာထဲမွာ ေနေနတာ၊ လူမႈဆက္ဆံေရးေကာင္းဖို႔လိုတယ္၊ တျခားႏိုင္ငံေရးသမားေတြျဖစ္တ့ဲ ေဒါက္တာဘေမာ္တို႔လို လူမႈဆက္ဆံေရးေကာင္းေအာင္ လုပ္ဦးဗ်ာ” လို႔ တိုက္တြန္းသင့္ပါသလား။ အရာရာမွာ သူ႕အပိုင္းနဲ႔သူ သူ႕ေနရာနဲ႔သူ ခြဲျခားနားလည္ၿပီး ေလစားတတ္ဖို႔ ခ်ဥ္းကပ္တတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ အရွင္ဥကၠ႒ရဲ႕ စာထဲမွာပါတ့ဲ ေ၀ဘူဆရာေတာ္ႀကီးတို႔ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသဆရာေတာ္ႀကီးတို႔ ဆိုတာက သူတို႔ရဲ႕ ဆႏၵေတာ္အတိုင္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာတာ၊ ေရးသားၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ဒကာ ဒကာမကမွ၊ ဘယ္ဆရာေတာ္ကမွ ဒီလို ေျပာေအာင္ ေရးေအာင္ တိုက္တြန္းေလွ်ာက္ထားတာ မ႐ွိပါဘူး။ ဒီဆရာေတာ္ႀကီးႏွစ္ပါးအေၾကာင္းနဲ႔ ဗန္ေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီးကို ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းက်သံဃာေတြ သီလရွင္ေတြ လႊတ္ေပးေအာင္ အစိုးရသစ္ဆီမွာ ေျပာေပးဖို႔ ေလွ်ာက္ထားၾကတ့ဲကိစၥ ဘယ္လိုဆက္စပ္တယ္ ဆိုတာ က်ေနာ္ျဖင့္ မေတြးတတ္ဘူးဗ်ာ။ အထင္ေျပာရရင္ ဗန္ေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီးကိုလဲ ေ၀ဘူဆရာေတာ္ႀကီး အ႐ွင္ဇနကာဘိ၀ံသဆရာေတာ္ႀကီးတို႔လို ေျပာေစခ်င္ ေရးေစခ်င္တာမ်ားျဖစ္ေလမလား။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ …..
ReplyDeleteျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈကာလက အစာအငတ္ခံဆႏၵျပၿပီး အသက္ကို စေတးသြားခ့ဲတ့ဲ ဆရာေတာ္ဦး၀ိစာရဟာ ပခုကၠဴအလယ္တိုက္ႀကီးက ႏိုင္ငံေရးလုပ္လို႔ ထြက္ေပးခ့ဲရတ့ဲ ဆရာေတာ္တစ္ပါးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေျပာခ်င္တာက လြတ္လပ္ေရးအတြက္ အသက္ေပးခ့ဲတ့ဲ ဆရာေတာ္ဦး၀ိစာရကို ေလးစားၾကည္ညိဳရမွာ ျဖစ္သလို ပရိယတ္သာသနာေတာ္ကို အသက္ထက္ဆုံး ျပဳစုေစာင့္ေ႐ွာက္ေတာ္မူသြားၾကတ့ဲ ပခုကၠဴဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကိုလဲ ေလးစားၾကည္ညိဳရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဦး၀ိစာရလို အ႐ွင္ျမတ္ကို “ႏိုင္ငံေရး မလုပ္ပါနဲ႔၊ ပရိယတ္ကိုပဲ ေဇာက္ခ်ၿပီး သင္ယူပို႔ခ်ပါ”လို႔ တိုက္တြန္းဖို႔ မသင့္သလို ပခုကၠဴဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ားကိုလဲ “အရွင္ဘုရားတို႔ စာေတြပဲ ပို႔ခ်ေနတယ္၊ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ေတာ့ ဘာမွ မႀကိဳးပမ္းၾကဘူး၊ လြတ္လပ္ေရး အတြက္ လႈပ္႐ွားေနတ့ဲ ဦး၀ိစာရ ကိုေတာင္ အ႐ွင္ဘုရားတို႔တိုက္က လက္မခံဘူး၊ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ အားေပးေဖာ္ေလးေတာင္ မရဘူး၊ခုဆို အ႐ွင္ဘုရားတို႔တိုက္ကထြက္သြားတ့ဲ အ႐ွင္ဘုရားတို႔တပည့္ ဦး၀ိစာရဟာ ေထာင္ထဲေရာက္ေနၿပီ၊ ဦး၀ိစာရကို ျပန္လႊတ္ေပးဖို႔ ၿဗိတိသွ်အစိုးရကို အရွင္ဘုရားတို႔ ေမတၱာရပ္ခံသင့္ပါတယ္။ တိုင္းျပည္လြတ္လပ္မွ သာသနာလဲ စည္ပင္ျပန္႔ပြားႏိုင္တာျဖစ္လို႔ တိုင္းျပည္လြတ္လပ္ေအာင္ တစ္ခန္း တစ္က႑က ပါ၀င္ေတာ္မူၾကပါဦး” လို႔ တိုက္တြန္းဖို႔ မသင့္ပါဘူး။ သာသနာအတြက္ျဖစ္ေစ၊ ႏိုင္ငံအတြက္ျဖစ္ေစ အားသန္ရာ အားသန္ရာမွာ စူးစူးစိုက္စိုက္ လုပ္ေဆာင္ေနတ့ဲ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို အားမသန္တ့ဲေနရာ ၀ါသနာအေလ့အလာ နည္းတ့ဲေနရာမွာ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ မတိုက္တြန္းသင့္ပါဘူး။ သမိုင္းပညာ႐ွင္ႀကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္းလို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို “ဆရာႀကီး ႏိုင္ငံေရးပါတီေထာင္၊ ဒါမွ မဟုတ္လဲ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးပါတီ တစ္ခုခုထဲ ၀င္ၿပီး ဒီမိုကေရစီ ရေအာင္ လႈပ္႐ွားေပးပါလား” လို႔ သြားတိုက္တြန္းရင္ သင့္ပါ့မလား။ လြတ္လပ္ေရးဖခင္ႀကီးျဖစ္တ့ဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟာ သူ႕ေခါင္းထဲမွာ ႏိုင္ငံေရးကိုပဲ တစ္ခ်ိန္လုံးေတြးေနတာ(ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ မိတ္ေဆြျဖစ္ခ့ဲဖူးတ့ဲ ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာရဲ႕ စကားအတိုင္း ေျပာရရင္ -ႏိုင္ငံေရးသတၱ၀ါ) ျဖစ္ေလေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ ေဖာ္ေဖာ္ေရြေရြ မလုပ္တတ္တ့ဲ လူမႈဆက္ဆံေရးအားနည္းခ်က္ကို ၾကည့္ၿပီး “ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဟာ လူေတာသူေတာထဲမွာ ေနေနတာ၊ လူမႈဆက္ဆံေရးေကာင္းဖို႔လိုတယ္၊ တျခားႏိုင္ငံေရးသမားေတြျဖစ္တ့ဲ ေဒါက္တာဘေမာ္တို႔လို လူမႈဆက္ဆံေရးေကာင္းေအာင္ လုပ္ဦးဗ်ာ” လို႔ တိုက္တြန္းသင့္ပါသလား။ အရာရာမွာ သူ႕အပိုင္းနဲ႔သူ သူ႕ေနရာနဲ႔သူ ခြဲျခားနားလည္ၿပီး ေလစားတတ္ဖို႔ ခ်ဥ္းကပ္တတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ အရွင္ဥကၠ႒ရဲ႕ စာထဲမွာပါတ့ဲ ေ၀ဘူဆရာေတာ္ႀကီးတို႔ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသဆရာေတာ္ႀကီးတို႔ ဆိုတာက သူတို႔ရဲ႕ ဆႏၵေတာ္အတိုင္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာတာ၊ ေရးသားၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ဒကာ ဒကာမကမွ၊ ဘယ္ဆရာေတာ္ကမွ ဒီလို ေျပာေအာင္ ေရးေအာင္ တိုက္တြန္းေလွ်ာက္ထားတာ မ႐ွိပါဘူး။ ဒီဆရာေတာ္ႀကီးႏွစ္ပါးအေၾကာင္းနဲ႔ ဗန္ေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီးကို ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းက်သံဃာေတြ သီလရွင္ေတြ လႊတ္ေပးေအာင္ အစိုးရသစ္ဆီမွာ ေျပာေပးဖို႔ ေလွ်ာက္ထားၾကတ့ဲကိစၥ ဘယ္လိုဆက္စပ္တယ္ ဆိုတာ က်ေနာ္ျဖင့္ မေတြးတတ္ဘူးဗ်ာ။ အထင္ေျပာရရင္ ဗန္ေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီးကိုလဲ ေ၀ဘူဆရာေတာ္ႀကီး အ႐ွင္ဇနကာဘိ၀ံသဆရာေတာ္ႀကီးတို႔လို ေျပာေစခ်င္ ေရးေစခ်င္တာ မ်ားျဖစ္ေလမလား။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ …..
ReplyDeleteဂ်က္ရန္ကုန္
အေၾကာင္း အက်ိဳး ညီညြတ္လွျပီး လူတိုင္းဖတ္သင့္သည့္ သိပ္ေကာင္းတဲ့ ေဆာင္းပါးေကာင္းဟု ထင္ျမင္မိပါသည္ဘုရား...။
ReplyDeleteဒီေန႔ရာမွာ အေျခခံက်တဲ႔ အျမင္ကုိ မျမင္မိၾကဘူးလို႔ထင္ပါတယ္။ သံဃာ႔မဟာနာယကဆိုတာ သံဃာေတြအားလံုးရဲ႕ အၾကီးအမွဴး(နာယက)ေတြပါ။ ဒီအဖြဲ႕က သံဃာေတြရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို တာဝန္ယူလုပ္ေဆာင္ေပးရပါတယ္။ အဖြဲ႕ဝင္ျဖစ္လာျပီ၊ ေနရာယူလာျပီဆိုရင္ ပရိယတ္သမားပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ပဋိပတ္သမားပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အမ်ားအက်ိဳးကို စိတ္ဝင္စားသည္ျဖစ္ေစ၊ မဝင္စားသည္ျဖစ္ေစ သံဃာေတြနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ႔ကိစၥမွန္သမွ်ကို တာဝန္ယူေျဖရွင္းရပါမယ္။ ဒီကိစၥေတြကို စိတ္မဝင္စားဘူး၊ မလုပ္နုိင္ဘူးဆိုရင္ ဒီတာဝန္နဲ႔ ေနရာကို မယူယံုပါဘဲ။ သံဃာ႔အက်ိဳးကို စိတ္ဝင္စားသူ၊ လုပ္ခ်င္သူေတြကို ေနရာေပးနုိင္ရပါမယ္။ ဘာအေၾကာင္းနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေနရာယူျပီးရင္ေတာ႔ တာဝန္ဆိုတာ ေနာက္ကတြဲပါလာပါတယ္။ ပညာတတ္မို႕လို႔ မက်ြမ္းက်င္ စိတ္မဝင္စားလုိ႔မို႔လို႔ ဆိုတဲ႔ ဆင္ေျခေတြ ေပးလို႔မရေတာ႔ပါဘူး။
ReplyDeleteေဆာင္းပါးေလးလဲ ေကာင္းတယ္။ ေအာက္ဆံုးက Anonymous ရဲ႕ မွတ္ခ်က္ေလးကိုလဲ သေဘာတူတယ္။
ReplyDeleteရုိးရုိးရွင္းရွင္းဘဲျမင္ပါတယ္ဗ်ား......ႀကီးက်ယ္ခန္းနားတဲ့ သံဃာအဖြဲ႔စည္း
ReplyDeleteရဲ့ေခါင္းေဆာင္ဆုိတဲ့ တာဝန္ဟာ နဲတဲ့ အရည္းအခ်င္းေႀကာင့္ျဖစ္လာခ်င္းမ
ဟုတ္ပါ၊ အကုိးကြယ္ခံ အပူေဇာ္ခံ သံဃာေတာ္မ်ားအေနနဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြ
ဘက္ကျဖစ္ေစ၊ ျပည္သူေတြဘက္ကျဖစ္ေစ ဘက္မွဳ့ကင္းရွင္းစြာ အမွန္တရား
ဘက္က ရပ္တည္ျပီး အမွန္တုိင္းမိန္းႀကားရဲဖုိ႔ က်င့္ဝတ္သည္ ေခါင္းေဆာင္
တစ္ေယာက္ ေခါင္းေဆာင္းတစ္ပါးရဲ့တာဝန္ျဖစ္ပါသည္၊ ျမန္မာနိင္ငံ ေရွးရုိးစြဲဝါဒီ လက္ခံထားႀကေသာ လူတစ္စုတုိ့သည္ လူမွဳ့ေရး နွင့္သာသနာေရးကုိ ခြဲျခား၍ ျမင္တတ္ႀကသည္၊ ကမၻာအလည္မွာ ယွဥ္ျပိဳင္ႀကည္ပါ၊ ျမန္မာနိင္ငံရဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားရဲ့အခန္္းက႑မွာ မရွိသေလာက္နည္းပါးေနတာကုိ အထင္ရွားေတြေနရသည္၊ လူမွဳေရးနွင့္သာသနာေရး ခြဲျခားျပီး မရွု့ျမင္သင့္ေပ၊ သာသနာေရးနွင့္ လူမွဳ့ေရးကုိ ခြဲျခားျပီးဆက္ဆံေျပာဆုိမွဳ့မ်ားေင့္ ျမန္မာနိင္ငံရဲ့ သာသနာေရးရွု့ေဒါင့္ နိင္ငံေရးရွဳ့ေဒါင့္ေတြမွာ ဘုန္းႀကီးမွာ ရဲ့ အခန္းက႑မ်ားမွာ ပုိမို ေမ်းမွိန္လာသည္ကုိေတြျမင္ရသည္။ တုိင္းျပည္ လူထုတရပ္လုးံ အတိဒုကၡေရာက္ေနသည္ လကၡဏာ ၃ပါးတင္ျပီး ရွု့ေနမွာလား၊ ငါတုိ့နွင့္မဆုိင္ဘူးဆုိျပီး နဳတ္ပိတ္ေနမွာလား.......အမွန္တကယ္ အပြင့္လင္းဆုးံ ဝန္ခံရမယ္ဆုိရင္.........သာသနာေရးဆုိျပီးစကားလုးံလွလွသုးံကာ အေႀကာက္တရား ရင္ဝမွာ အတိရွိေနျခင္းေႀကာင့္ျဖစ္ပါသည္။
စာအုပ် ဒေါင်ယူ ချင်ပါတယ်ခင်ဗျာ
ReplyDelete