ဒီမိုေ၀ယံ သုိ႔ ေပးပို႔ေသာ တိုင္ၾကားစာမ်ား သတင္းမ်ား ကို microsoft word ဖိုင္မ်ားျဖင့္ ေပးပို႔ေပးပါရန္ ေလးစားစြာေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။ ေပးပုိ႔လာေသာ စာမ်ားကို အခ်ိန္မွီေဖာ္ျပေပးႏိုင္ရန္ၾကိဳးစားပါမည္။

“ယန္စီေပးေသာ အေတြးတစ” (ေဆာင္းပါးရွင္ ေလာကပါလ)

“ယန္စီေပးေသာ အေတြးတစ”
 (ေဆာင္းပါးရွင္ ေလာကပါလ)

 ၁၉၉၄ ေဆာင္းကာလ တရုပ္ျပည္သူ႔သမၼတ ႏိုင္ငံသု႔ိ လုပ္ငန္းသေဘာအရ ခဏတျဖဳတ္ ေရာက္ခဲ႔ဘူးသည္။ စီခၽြမ္ျပည္နယ္ ခ်ံဳခ်င္း ၿမိဳ႔ေတာ္ႏွင့္ အနီးအပါး တဝိုက္။ ျပည္နယ္ ၿမိဳ႕ေတာ္ ခ်န္ဒူႏွင့္ ခ်ံဳခ်င္း အၾကား ဟီးထေနေသာ အေဝးေျပးလမ္းမႀကီး ၿပီးကာစ။ သို႔ရာတြင္ အမ်ားဆံုး သြားလာျဖစ္သည့္ ေနရာမ်ားမွာ ေတာင္ႀကိဳေတာင္ၾကား လမ္းငယ္ ေက်းလက္မ်ားႏွင့္ ယန္စီျမစ္ရိုး။ အဆင့္ျမင့္ဟိုတယ္၊ မိုးေမွ်ာ္ကုန္တိုက္၊ ဆန္းက်ယ္ခန္းနားေသာ ၿမိဳ႕ျပအေဆာက္အအံုမ်ားႏွင့္ ေခတ္မီွလမ္းမႀကီးမ်ားကို လြန္၍ ေရွးရိုးေက်ာက္စီအိမ္၊ ေက်ာက္ခင္းလမ္း ႏွင့္ ေက်ာက္တံတားႀကီးမ်ား၊ ေက်းလက္ကုန္စံုဆိုင္ ႏွင့္ စိုက္ခင္းမ်ား၊ ထိုမွ ေက်ာက္ေဆာင္ထူထပ္ ေရစီးသန္ေသာ ယန္စီျမစ္တြင္းထိ ခရီးဆန္႔ျဖစ္ခဲ႔သည္။

 ေထာင့္မွန္စတုဂံပံုသ႑န္ အရြယ္စံု ေက်ာက္တံုးမ်ားကို ေတာင္နံရံမ်ားမွ အညီအညာ ျဖတ္ေတာက္ ထမ္းပိုး သယ္ယူေနၾကေသာ ေက်းလက္သားမ်ား၊ သာမန္အားျဖင့္ ဟန္ခ်က္ညီညီ ေျချမဲျမဲ ခ်ရန္ပင္ ခဲယဥ္းမည့္ ေတာင္ေစာင္းစိုက္ခင္းမ်ားအတြင္း ေရေလာင္း ေပါင္းသင္ လုပ္ငန္းဝင္ေန ႀကေသာ အိမ္ရွင္မမ်ား ႏွင့္ ႏွင္းမႈံေတြအၾကား ေက်ာက္ေဆာင္ေပၚ အငူသားထိုင္ကာ လက္တြင္းမွယက္သဲ႔ကို (တာဝန္တရပ္သဘြယ္ သေဘာထား ဘိသည့္အလား) ျမွဳပ္ခ်ီ ေဖၚခ်ီျပဳေနေသာ တံငါအဖိုးအို စသည့္ျမင္ကြင္းတို႔မွာ အမွတ္ရစရာ ျဖစ္ခဲ့၏။

 မဆံုးႏိုင္ေသာ အေတြးစမ်ားႏွင့္အတူ မျဖစ္ညစ္က်ယ္္ ကဗ်ာသမားတေယာက္ မထင္မရွား ကဗ်ာတပုဒ္ တရုပ္ျပည္မွာ ေရးျဖစ္ခဲ႔ ေလသည္။ သို႔ရာတြင္ (ကဗ်ာမဆန္ႏိုင္ေသာ ဘဝထဲမွ) ပြဲၿပီးမီးေသသမားတဦးၿပီျပီ မွတ္စုစာအုပ္ငယ္ႏွင့္အတူ ထိုကဗ်ာကို ေခ်ာင္ထိုးထား ခဲ႔သည္မွာလည္း ယေန႔တိုင္ေအာင္ပင္ျဖစ္ပါ၏။

မွတ္မွတ္ရရ လြန္ခဲ႔ေသာ ရွစ္ႏွစ္ ကိုးႏွစ္ (၂၀၀၄-၂၀၀၅) ခန္႔က ေဆြမ်ိဳးေပါက္ေဖၚ ဆက္ဆံေရး ဒီေရ အရွိန္အဟုန္ ျမင့္ခ်ိန္မွာေတာ့ ကဗ်ာကို ျပန္ဖတ္ၿပီး (ကိုယ္႔ငါးခ်ဥ္ ကိုယ္ခ်ဥ္စြာျဖင့္) နာမည္ႀကီး စာေစာင္ တေစာင္ သို႔ တႀကိမ္္ ပို႔ျဖစ္ခဲ႔ပါသည္။ ေနာက္ထပ္ ႏွစ္ႏွစ္အၾကာ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ကြယ္လြန္ၿပီး ထိုစာေစာင္ ရပ္နားသြားသည္ အထိ ေဖၚျပျခင္းမခံခဲ႔ရ (အပယ္ခံရသည္ ဟူလို)။ စိန အေရး ရႈပ္ေထြး၍ ရပ္ေက်ာ္ရြာေက်ာ္ အုပ္ေအာ္ေသာင္းတင္းေတြ ၾကားသိလာ ရခိုက္ ထိုကဗ်ာကို အမွတ္ရကာ (အခြင့္လည္းသင့္သည္ႏွင့္) ျပန္လည္တူးဆြၿပီး ဒုတိယအႀကိမ္ ႀကိဳးပန္းသည့္ အေနျဖင့္ (ကိုယ္႔စာ လူတကာျပလိုေသာ ကေလးကလား အတၱကလည္း မစင္ေသးသည္မို႔) မွ်ေဝလိုေသာစိတ္ ျဖစ္ခဲ႔ရျပန္ပါသည္။

 သို႔ႏွင့္ပင္ (အနည္းငယ္တည္းျဖတ္ျပဳျပင္ၿပီး ျဖည့္စြက္ေဆာင္းပါးႏွင့္အတူ) ယၡဳအခ်ိန္ထိ ကၽြန္ေတာ္ေရးသမွ် သည္းခံ အားေပး ေဖၚျပေလ႔ရွိေသာ ဒီမိုေဝယံ စာမ်က္ႏွာသို႔ ပို႔လိုက္ျဖစ္ပါသည္။ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္က အျမင္ အေတြး အေရးမို႔ လြန္လွ်င္ သည္းခံ မွားလွ်င္ခြင့္လႊတ္ အျပဳသေဘာ စိတ္ညႊတ္၍ ဖတ္ရႈ ေဝဖန္ ဆင္ျခင္ ႏိုင္ၾကပါေစကုန္။ မူလကဗ်ာ ေခါင္းစဥ္မွာ
 “ယန္စီအလ်ဥ္ သတိယွဥ္ေလာ႔” ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။

 “ယန္စီအလ်ဥ္ သတိယွဥ္ေလာ့
နီးေဟာင္မားပါတဲ႔
ေဟာင္မား ေဟာင္မား
ႏွင္းမႈံၾကားမွ
ျမစ္ဖ်ားယန္စီ ခြန္းဆင့္သည္။
ဒီဇဘၤာေဆာင္း ႏွင္းအားေကာင္းလွ
ေတာင္ေစာင္းေတြရဲ႕ အေပၚ
ျမစ္ေၾကာင္းေတြရဲ႕ အေပၚ
ေမာ္ေနတဲ႔ႏွင္း ေအးစိမ္႔ျခင္းက
ရိုးတြင္းျခင္ဆီထိေလာက္ရဲ႕…..

ဒါေပမဲ႔
အသာေခြ ဗ်ာေပြမခ်ဲ႕ပါဘု
ဒါေတြဟာ သဘာဝသရုပ္
က်ဳပ္တို႔ ရဲ႕ ထမင္းတစ္ဆုပ္ကိို
သူပုတ္လို႔က်ႏိုင္ရိုးလား။
ရထားယဥ္သာ ေနစၾကၤာ
ေရာင္ဝါမထြန္း ခ်မ္းရွာလြန္းတဲ႔ အခ်ိန္
ေက်ာက္စြန္းေပၚက ကိုတံငါ
လက္တြင္းမွာ ယက္သဲ႔
ကမ္းခိုတက္တဲ႔ငါး ပိုက္ဖ်ားတိုးအဝင္
မိဘို႔သာျပင္ေပေရာ႔
ေျမာက္ျပန္ေလ အေသာ႔မွာ။

ကုန္းေမာ႔ကမူ
ေက်ာက္ငူေက်ာက္ေဆာင္ ေက်ာက္ေတာင္ေတြၾကား
ပ်ားႏွယ္ရြရြ လႈပ္ရွားၾကသည္
ခ်ိဳျမဝတ္ရည္ ထုတ္ဘို႔မဟုတ္
က်ဳပ္တို႔အလုပ္
ခုတ္ဘို႔ထစ္ဘို႔ ဆစ္ဘို႔ပိုင္းဘို႔
တံတိုင္းတံတား အမ်ားသြားၾက
လမ္းမႀကီးေတြ အိမ္ေျခတိုက္တာ
လိုရာအစံု အလံုအေလာက္
ဂုဏ္မေျမာက္ေပမဲ႔
ေက်ာက္ထုရင္းက်တဲ႔ေခၽြး
ယန္စီျမစ္ေႏြးေလာက္တယ္။

အေဝးကျမင္ကြင္း
ဟိုေတာင္ယာခင္းေတြေရာ
ေျမရွင္းျခံဳခုတ္ က်ဳပ္တို႔ဘဲလုပ္ၾက
အိမ္ရွင္မတို႔
မ်ိဳးခ်ေပါင္းသင္ အပင္ေရေလာင္း
ေတာင္ေစာင္းေတာင္ခါးပန္း ခ်ိဳင့္ဝွမ္းလွ်ိဳၾကား
ေျမသားက်န္ရင္ ကန္သင္းေဖါက္
ႏွင္းမစဲမီ အခင္းထဲေရာက္
အေနာက္ကေနမထြက္ေပမဲ႔
ၾကာေပါက္တဲ႔ ေတာင္ေပၚျမင္ကြင္း
ဖန္ဆင္းႏိုင္စြမ္းၾကတယ္။
စက္ရံုဆီက သားႏွင့္သမီး
ကုန္ပစၥည္းအတြက္
ယက္ၾက ဆင္ၾက ျပင္ၾကထုတ္ၾက
တည္ေဆာက္ၾကတဲ႔ ၿမိဳ႕ျပအိုးအိမ္
ထိန္ထိန္ညီးေတာက္ ေက်းလက္ေရာက္ေအာင္
လမ္းေဖါက္ႀကိဳးသြယ္ အနယ္နယ္မွာ
သယ္ပို႔စံနစ္ တခန္းလွစ္ခဲ႔
ဆန္းသစ္ဗိမာန္ ယာဥ္ပ်ံရထား
သံၾကားရုပ္ျမင္ စြမ္းအင္ဓါတ္ေပါင္း
ကၽြမ္းက်င္သေလာက္ ေကာင္းတဲ႔ေခတ္
မဆုတ္နစ္ၾကဘူး ထူးထူးျခားျခား
က်ဳပ္တို႔အားရစရာေပပ။
 ဘိုးေအဘြားေအ
အေဖအေမ က်ဳပ္တို႔ေတြေခတ္
စံနစ္ေတြ ပုရစ္ေဝသလို
သစ္ေနသမွ်ေဟာင္း ေညာင္းေလသမွ်ေၾကြ
ေျမရွင္ပေဒသရာဇ္ အရင္းရွင္ဆိုရွယ္လစ္
ကိုလိုနီလက္သစ္ ဖက္ဆစ္
ျဖစ္ပ်က္ပ်က္ျဖစ္ စိတ္ေတြညစ္ေအာင္
တြက္စစ္မေနအား
နားလည္သူေတြလုပ္ဘို႔ထားၾက
ဘဝအသိ က်ဳပ္တို႔အဘိဓမၼာမွာ
ဝါဒအေတြးထက္ အစာဝေရးဟာ အဓိက
အမ်ားေအာက္မက်ရေအာင္ တရားေထာက္ဆေရးဟာ အဓိက
အေျပာမရႈပ္ အဟုတ္လုပ္သလို
အလုပ္ဟုတ္ေရးဟာ အဓိက.. ဟုတ္စ။
ကာလႏွစ္ေထာင္း ရွည္ၾကာေညာင္း
ေျပာင္းလဲျခင္းရဲ႕ျမစ္ယန္စီ
ေက်ာက္ေဆာင္ေက်ာက္သား သူတိုက္စား
မရပ္နားတဲ႔ျမစ္ယန္စီ
အတားအဆီး အမ်ားနည္း
ခါးမစည္းတဲ႔ ျမစ္ယန္စီ။
ယန္စီကိုျမင္ သတိယွဥ္
အသင္ေတြးဆ မိပါစ။
[၁၉၉၄ ဒီဇဘၤာလ၊ ခ်ံခ်င္းၿမိဳ႕ တရုပ္ျပည္သူ႔သမၼတ ႏိုင္ငံ]

ေအာက္ေျခမွတ္စု။
နီးေဟာင္မား -  က်န္းမာပါစ၊ ေနေကာင္းရဲ႕လား
ေဟာင္မား - အခ်င္းခ်င္းႏုတ္ဆက္ရာတြင္ အသံုးျပဳေလ႔ရွိသည့္ အာလုပ္စကား

ကဗ်ာတပုဒ္၏ အက်ိဳးဖလမွာ ရသ တခု အေတြးတစဟု နားလည္ထားပါသည္။ ဤကဗ်ာ ကို ဖတ္ၿပီးသကာလ “တရုပ္လုပ္အားဒီပနီ” ဟူ၍ (ယၡဳအခ်ိန္မွာ) မႏွစ္ၿမိဳ႕ႏိုင္သူေတြ ရွိမွာေသခ်ာပါသည္။
 မႏွစ္ၿမိဳ႕ျခင္းသည္ပင္ ရသတပါးမို႔ ေရးသူအဘို႔ရာ ေက်နပ္စရာ ျဖစ္ပါသည္။ ယန္စီ၏ စြမ္းပကားကို ေဆြမ်ိဳးေပါက္ေဖၚဆက္ဆံေရး မွသည္ ေန႔ျခင္း ညျခင္း ဆိုသလို ၿမီရွင္ၿမီစား ဆက္ဆံေရးသို႔ ေလွ်ာက်သက္ဆင္းသြားရျခင္းက သက္ေသျပၿပီး ျဖစ္သည္မွာေတာ႔ အျငင္းပြားဘြယ္ မရွိေလာက္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ တဒဂၤပဟန္ ျမင္ေတြ႔ဘူးေသာ ယန္စီ အျပင္ မျမင္ဘူးေသာ္လည္း ၾကားစျပဳလာသည့္ ဂဂၤါ ေရစီးေၾကာင္း၊ ထိုမွတဆင့္ ဟိုအေဝးမွ တန္ခိုးထြားလွ ေသာ ဟဒ္ဆန္ ျမစ္ဝွမ္းဆီအထိ စိတ္ကူးျဖင့္ၾကည့္ကာ (တခါတခါ) ရင္ေမာမိသည္မွာ အမွန္ျဖစ္ပါသည္။

တခါတခါ ေတာ႔လည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ (ေအာင္ဆန္း) ၏ “အေတာ့္ကို ျ -ဲ ေအာင္လုပ္ႏိုင္မွ တန္ကာက်မယ္” ဆိုေသာ စကားကို လူစည္ကားရာ လမ္းဆံုလမ္းခြတို္င္းမွာ ေမာ္ဒန္ စီးပြားေရးေၾကာ္ျငာမ်ားႏွင့္ အၿပိဳင္ လိုက္၍ ခ်ိတ္လိုသည့္ စိတ္ရုးေပါက္မႈမ်ိဳး ျဖစ္မိပါေသးသည္။

အစိုးရကမင္းမ်ားကလည္း ဒီမိုကေရစီ၊ အတိုက္အခံေတြကလည္း ဒီမိုကေရစီ၊ တိုင္းရင္းသား ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူအေပါင္းကလည္း ဒီမိုကေရစီ သူ႔နည္းသူ႔ဟန္ ဒီမိုကေရစီသံေတြ ေသာင္းေသာင္းညံေန ၾကခ်ိန္မွာ ဦးေပၚဦး ေလွ်ာက္ထံုးတခုကို (မဆီမဆိုင္) အမွတ္ရမိသည္မွာလည္း အမွန္ပင္ျဖစ္ပါ၏။ ဥတကာဥေတြထဲမွာ ဘယ္ဥအဆိမ္႔ဆံုးလဲ.. လိပ္ဥ၊ သူ႔ခ်ည့္ဘဲလား..ဆားနဲ႔ပါဘုရား ဆိုေသာ ေလွ်ာက္ထံုးျဖစ္ပါသည္။ ဒီမိုကေရစီ ေဆးေတာ္ႀကီး ကို သူ႔ခ်ည့္သက္သက္ထက္ အလုပ္ႏွင့္ တြဲဘက္သံုးေဆာင္ျခင္းက လွ်င္ျမန္စြမ္းျပည့္ ပို၍ အာနိသင္ရွိမည္ဟု

(တခိ်န္ေသာအခါက တခုေသာ   ယန္စီျမစ္ကမ္းပါးမွာ)
 ေပၚဦးေတြး ေတြးခဲ႔ဘူးသမွ် ေဖၚျပမိျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း။ 

ေလာကပါလ..