ဒီမိုေ၀ယံ သုိ႔ ေပးပို႔ေသာ တိုင္ၾကားစာမ်ား သတင္းမ်ား ကို microsoft word ဖိုင္မ်ားျဖင့္ ေပးပို႔ေပးပါရန္ ေလးစားစြာေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။ ေပးပုိ႔လာေသာ စာမ်ားကို အခ်ိန္မွီေဖာ္ျပေပးႏိုင္ရန္ၾကိဳးစားပါမည္။

ကေလးျပဳစုုေရး (၂) ေဆာင္းပါးရွင္ (ေဒါက္တာလိွဳင္ျမင့္)

ကေလးျပဳစုုပ်ိဳးေထာင္ေရး  ပညာရပ္ (အပိုင္း ၂)
ေဆာင္းပါးရွင္ (ေဒါက္တာလိွဳင္ျမင့္)

ကေလးေတြကိုု  မနက္ခင္း မိဘေတြလာအပ္ခ်ိန္ဟာ  အေရးႀကီးပါတယ္။
တခ်ိဳ ့ကေလးေတြက  မနက္ခင္းမွာငိုုလိုုက္တာ  တခါတရံ တမနက္လံုုး ငိုုေနတတ္ပါတယ္။  ကေလးတစ္ေယာက္ငိုုေနလ်ွင္က်န္ဆရာမေတြ အလုုပ္ပိုုရပါတယ္။  အဆင္မသင့္လိုု ့  တအားလြန္လြန္မင္းမင္း ငိုုေနလ်ွင္ မိဘကိုု ဖံုုးဆက္ေခၚရပါတယ္။  မိဘကလဲ  တခ်ိန္လံုုး  ဖံုုးဆက္ေမးေနတတ္ပါတယ္။  ဖံုုးဆက္ေမးလ်ွင္  လိမ္ေျပာခြင့္လံုုးဝမရွိပါ။

တခ်ိဳ ့မိဘက ပိုုေသးတယ္။  သူသမီိးမငိုုဘူးေျပာတာကိုု  ကေလးကိုု နာမည္ေခၚႀကည့္ပါ  လုုပ္လာရင္ျပသနာ။ ကေလးကငိုုေနတံုုး။ သူကလဲ သူ ့ကေလးက နာမည္ေခၚရင္  ရီတတ္တယ္  ထူးတတ္တယ္ ဆိုုျပီးအသံနဲ ့ စစ္ေဆးတတ္သူက ရွိေသးတယ္။ Check လုုပ္တတ္သူဆိုု သတိထားရတယ္။

ႀကြားတယ္မေျပာႀကပါနဲ ့ဦး။  ကေလး ၁ဝ-ေယာက္လာရင္  ၃ ေယာက္ေလာက္က သူဟာသူေနတယ္။  ၇-ေယာက္ေလာက္က  ဆရာမေတြ ခ်ီေခ်ာ့ေခၚယူရတယ္။  အဲဒီထဲက ၆ ေယာက္က က်ေနာ္ခ်ီမွရတယ္။ တခ်ိဳ႕က အေမ ဆီကေန ခုုန္ကူးလာတဲ့အထိ ခင္မင္ႀကပါတယ္။

ကေလးေတြကိုုဆူတတ္သူ    ေငါက္တတ္သူ  စိတ္တိုုတတ္သူဆိုု  ကေလးက  မွတ္ထားပါတယ္။    အဲဒီလိုုလူမ်ိဳးနဲ ့့သာဆိုု  ကေလးကမိဘဆီက  ေခ်ာ့ေခၚလိုု ့ကိုုမရေတာ့ပါ။

 အဲဒီမွာ  ဆိုုးတဲ့ကေလးေတြ ပါတတ္တယ္။  သူတိုု ့ကိုု နားလည္ေအာင္ ေခ်ာ့ေျပာဖိုု ့ကလဲငယ္ေသး။ ဥပမာ  ကေလးတစ္ေယာက္ကိုု ကိုုက္တယ္။  ကေလးကကိုုက္ျပီးရင္  သူဘာလုုပ္မိတယ္  သိပ္မသိဘူး။ တခါတေလကိုုက္တာက  စိတ္မဆိုုးဘဲ သာသာေလး ကိုုက္တတ္တာကရွိေသး။  တခ်ိဳ ့က  သူပါးစပ္ေရွ ့ေရာက္လာတာအကုုန္ကိုုက္တတ္တယ္။  လူႀကီးလက္ေမာင္းသူ ့ေရွ ့ေရာက္လာတာနဲ ့ လွမ္းကိုုက္တတ္သူကလဲရွိတယ္။

တေျဖးေျဖးေခ်ာ့ေျပာယူရတယ္။  က်ေနာ္ကေခ်ာ့ေမာ့ေျပာတဲ့သူ။  ဆရာမေတြက  ဆူေငါက္ေစခ်င္တယ္။  က်ေနာ္ ဘယ္ေတာ့မွမေငါက္ဘူး။  ဘာသြားေတြ ့သလဲဆိုုေတာ့  အဲဒီခပ္ဆိုုးဆိုုးေလးေတြက  က်ေနာ္က ေျပာရင္နားေထာင္တယ္။  ဆရာမေတြေျပာရင္  ျငင္းဆန္တယ္။  ပိုုရြဲ ့ျပတယ္။

ကေလးႏွစ္ဦးဆိုုလ်ွင္    အိမ္မွာလဲဆိုုးေနတယ္။  အိ္မ္မွာ  နားမေထာင္တဲ့အခါ  အေဖက  အေမဆီကိုု  ဖံုုးနဲ ့မက္ေဆ့ရိုုက္လိုုက္တယ္။  မက္ေဆ့အသံရတာနဲ ့ အေမကဖံုုးကိုုင္ျပီး   ဘီလီ(ဆရာလိွဳင္ျမင့္)ဆိီက မက္ေဆ့လာတယ္။ မင္းလိမၼာရဲ ့လားေမးေနျပီ။  ငါလိမၼာတယ္ေျဖလိုုက္မယ္ ဆိုုတာလုုပ္ရတယ္။  အိပ္ခ်ိန္ဆိုု္  ဘီလီ္ဆီက  မက္ေဆ့လာတယ္   ဘီလီက   အားလံုုးမ်က္ေစ့ပိတ္တဲ ့  ေျပာရင္သူနားေထာင္ျပီ ။  အားလံုုးအံ့ႀသႀကရပါတယ္။   ပညာတစ္ခုုတိုုးခဲ့ပါတယ္။

အဲဒါကိုုေက်ာင္းအုုပ္နဲ ့ တျခားဆရာမေတြကိုု  ေျပာျပတတ္တယ္။  ေျပာလိုုတာကေတာ့  ကေလးေတြကိုု  နားလည္မႈေပးလ်ွင္သူတိုု ့က  အဲဒီလူရဲ ့စကားကိုု  ပိုုျပီးနားေထာင္တတ္ႀကပါတယ္ ။ ကေလးကိုုရိုုက္တာနဲ ့  ရလဒ္က  တျခားဆီပါ။  ေနာက္ေတာ့  အဲဒီခပ္ဆိုုးဆိုုးေလးႏွစ္ေယာက္ လိမၼာလာပါတယ္။

အဲဒီဆိုုးတဲ့ကေလးေတြရဲ့ အေက်ာကိုုေလ့လာရတယ္။  တခ်ိဳ ့ကေလးက  တီဗီြထဲက  Spider Man   Super man, စတာေတြႀကိဳက္တတ္တယ္။  တခ်ိဳ ့ကအငိုုသန္တယ္။  မိဘကလာအပ္ရင္  က်ေနာ္က  ေက်ာင္းေဘးက  မိုုးျမင့္တုုိက္ႀကီးေတြကိုု  ႀကည့္ေနတယ္။  အေမျဖစ္သူကေမးတယ္။  တမင္လုုပ္ေနတာကိုု  အေမကသိတယ္။    ဘီလီ-ဘာႀကည့္ေနတာလဲ။    ဟာ  မနက္အေစာႀကီးတံုုးက  Spidermen ဒီတိုုက္ေပၚကေစာက္ထိုုးဆင္းလာတာ  ေျခရာေတြက်န္ေသးတယ္ေပါ့။  ဟိုုေကာင္ က်ေနာ့္ဆီခုုန္ကူးလာျပီ။  အေမက  လစ္ျပီ။

တခ်ိဳ ့ကေလးက  အလုုပ္ကူလုုပ္ခ်င္သူဆိုုရင္  ငါကြာ  ေလမႈတ္စက္ပ်က္သြားလိုု ့  မင္းမငိုုနဲ ့။  ငါမင္းအကူအညီလိုုေနတယ္။  လာစက္ထားတဲ့ အခန္းသြားျပီးစက္ကိုု ဖြင့္ႀကည့္ရေအာင္ေပါ့။  အေမကလစ္ျပီ။

ေက်ာင္းရဲ့ ေပၚလစီ (မူဝါဒ) က  မိဘေတြဟာ  ကေလးေတြကိုု နဳတ္ဆက္ျပီးမွ  ျပန္ရတာ။  တခ်ိဳ ့ကေလးက  နဳတ္ဆက္ဖိုု ့ မျဖစ္နိင္ေတာ့ ၊ မရေတာ့  မူဝါဒကိုုလဲ ေဘးခ်ိတ္တန္ ခ်ိတ္ရတာပါဘဲ။

ကေလးေတြကိုု  ေအာ္မွ  ေငါက္မွအဟုုတ္ထင္ေနသူေတြ  စမ္းႀကည့္ႀကပါ။  ႀကီးလာလ်ွင္လည္း  သူတိုု ့ဘဝကိုု  ေလးေလးနက္နက္ ေတြးထားသူလိုု ့သူတိုု ့ကျမင္ထားလ်ွင္  စကားေလး  ဆယ္မိနစ္  ဆယ့္ငါးမိနစ္ေျပာဆိုု  သြန္သင္လိုုက္တာနဲ ့  ဂ-ေကြ ့ျပဳျပင္တတ္ႀကပါတယ္။   သူတိုု ့ကိုုေအာ္ေငါက္ႀကိမ္းေမာင္းထားလ်ွင္  ေတာ္ရံုုနားမေထာင္ခ်င္ႀကပါဘူး။  သတိထားႀကည့္ႀကပါ။  ေျပာေလ  ပိုုဆိုုးေလးျဖစ္တတ္တယ္။

ဒီကိစၥက  အမ်ိဳးေတြ  မိတ္ေဆြမိသားစုုေတြႀကားမွာ  သူတိုု ့သားသမီးေတြကိုု ေျပာဆိုုမရလွ်င္ က်ေနာ္ကိုု ေျပာခိုုင္းတတ္ႀကတာ မႀကာခဏပါ ။  ဥပမာ  က်ေနာ့္အမ  ညီမ ဆရာဝန္ေတြဘဲ။ သားသမီးေတြကလဲ ပညာတတ္ေတြ။  တခ်ိဳ ့ကိစၥေလးေတြမွာမိဘေျပာလ်ွင္  နားမေထာင္ႀကဘူး။  ဒီေတာ့  ကိုုကိုု (က်ေနာ္ကိုု  တမ်ိဳးလံုုးက ကိုုကိုု  ဟုုဘဲေခၚပါသည္)။  ကိုုကိုုေျပာေပးပါဦး။  က်ေနာ္ေျပာလိုုက္ေတာ့လဲ  ဂ -ငယ္ေကြ ့ျပင္သြားႀကတယ္။ တေလာက စင္ကာပူဝင္ရင္း တူေတြနဲ့ ဆံုုျပီး  မင္းတိုု ့ကြာ မင္းတိုု ့မိဘေတြက အရာရွိႀကီးေတြ  ေျပာတာနားမေထာင္ႀကဘူး။  ငါေျပာေတာ့ လဲနားေထာင္တယ္ဆိုုေတာ့  တူတစ္ေယာက္က  ပါပါႀကီးေျပာတာက  နာခံသာတယ္တဲ့။

တူတစ္ေယာက္က  အရႊမ္းေဖါက္တတ္တယ္။  ပါပါႀကီး  ပါပါႀကီးေဒၚလာလိုုရင္  သားကိုုေျပာ  သားနဲနဲဆိုုးေပးလိုုက္ရင္  ေမေမက  ပါပါႀကီးပါးကိုုနမ္းျပီး  အက်ၤီၤအိပ္ထဲ ေဒၚလာ ၁၅ဝ - ၂ဝဝ ထဲ့ေပးတတ္တာ   က်ေနာ္သိတာေပါ့ ။  လူငယ္ေတြသူတိုု ့ ခံစားခ်က္  ဘဝကိုုနားလည္ဖိုု ့အရင္ႀကိဳးစားမွသာ  ကိုုယ္ျဖစ္ေစလိုုတာ ျဖစ္လာပါမည္။

 က်ေနာ့္ေက်ာင္းမွာ ကေလးေတြကိုု  မနက္ ၈.၃ဝ မွာ ပံုုျပင္တိုုတိုုေလး ဖတ္ျပရပါတယ္။  ကေလးစာအုုပ္က  တမ်က္ႏွာလံုုး  အေရာင္ကြဲျပားတဲ့  ပံုုႀကီးေတြနဲ ့စာအုုပ္။  သိုုးကေလးအေႀကာင္းဆိုု သိုုးသံေလးလုုပ္ျပရတယ္။  အဲဒီအခ်ိန္မွာ  မာမီ   ဒယ္ဒီဆိုုတဲ့  စာသားပါလာရင္  မေျပာရပါဘူး။  တခ်ိဳ ့ကေလးက  မာမီဆိုုတာႀကားလိုုက္တာနဲ ့ ထငိုုတတ္တာကရွိေသး ။  မာသားလိုု ့ေျပာ္ရတယ္။

စာဖတ္စဥ္ သိုုးေလးအေႀကာင္းဖတ္လ်င္  သိုုးအသံေလးေတြ  ကိုုယ္ကလဲလုုပ္ျပ  သူတိုု ့ကိုုလဲ  ဆိုုခိုုင္းေပါ့။  ၅-မိနစ္  ၁ဝ- မိနစ္ေလာက္ဘဲ ဖတ္ရပါတယ္။  ျပီးအရုုပ္ေလးေတြ  ထုုတ္ျပ  ဇါတ္လမ္းေလးေတြလုုပ္  သီခ်င္းေလးေတြဆိုုျပ ။  ဒါလဲ  ၅ / ၁ဝ မိနစ္ထက္မပိုုရပါဘူး။

ျပီးသီခ်င္းေလးေတြဆိုုေပးပါတယ္။  သူတိုု ့ဆိုုတတ္တာ  ႀကိဳက္တတ္တာေလးေတြ  ဆိုုျပီး  တစ္ဦးခ်င္းနာမည္ေခၚ   လက္ေဆးသင္ေပးရပါတယ္။  လက္ေဆးျပီးရင္  နံနက္စာေကၽြးရပါတယ္။  က်ေနာ္တိုု ့ေက်ာင္းမွာေတာ့  ႏြားနိုု႔နဲ႔ ေပါင္မုုန္႔ကိုု  ယိုု   သိုု႔မဟုုတ္ Vegemite  ဆိုုတဲ့  ေအာ္ဇီအစာပါ။  အသီးအရြက္ကေန ထုုတ္ထားတဲ့ ငံေသာအနစ္ပါ  ညိဳညိဳပါ။  ပုုန္းရည္ႀကီးငံငံ သေဘာပါဘဲ ။  ကေလးေတြကႀကိဳက္တတ္ႀကတယ္။  သူတိုု ့ဟာသူတိုု ့စားႀကတာမ်ားပါတယ္။  ျပီးလ်ွင္  ပန္းသီး  လေမၼာ္သီး  သခြားသီး  ခရမ္းခ်ဥ္းသီးေတြ ဆက္ေကၽြးပါတယ္။

Cheese ကေတာ့  ေတာ္ေတာ္ေလးေကၽြးပါတယ္။  ဆရာ  ဆရာမေတြကလဲ  ကေလးေတြနဲ ့အတူ  ထုုိင္စားျပရပါတယ္။  က်ေနာ္မွာက  တစ္ဒုုကၡ။  သူတိုု ့အစာေတြတစ္ခုုကိုုမွ  က်ေနာ္မစားတတ္ပါ။  တဲ့လဲမတဲ့ဘူး။  ပန္းသီး သခြားသီးေလာက္ဘဲ  စားျပရပါတယ္။

ျပီးကေလးေတြကိုု  ကစားကြင္းထဲေခၚထုုတ္ရတယ္။  သူတိုု ့ဆီမွာ  သဲကစားကြင္း sand pit ကေတာ့ မပါလိုု ့မရဘူး။  ေလးဘက္သြားစကေလးကေန  ေျပးလႊားနိုုင္သူအထိ  သဲကြင္းကိုုမက္ႀကတယ္။  သဲကိုုနဲနဲေလး စိုုေအာင္လုုပ္ထားျပီး   sand castle,  sand moulding အရုုပ္ပံုုေလးေတြေလာင္း ျပရပါတယ္။   ထမင္းခ်က္တမ္းကစား။  က်ေနာ္တိုု ့ကိုုယ္တိုုင္ကေလးေတြ  ပံုုစံနဲ ့ဝင္ကစားရပါတယ္။  ထုုိင္ႀကည့္ေနရံုုမရဘူး။

သူတိုု ့နဲ ့ သူငယ္ခ်င္းပံုုစံ အတူကစားေနရပါတယ္။  ေဘာလံုုးပုုတ္တမ္း   ေျပးတမ္းလိုုက္တမ္း   တူ ့တူပုုန္းတမ္း။  တူရိယာေတြရွိတယ္   တီးခတ္ မႈတ္ သီခ်င္းဆိုု  အတူတူလုုပ္ေနရပါတယ္။
ပန္းခ်ီဆြဲတာ  play dough ဂ်ံဳမႈန္ ့နဲ ့လုုပ္ထားတဲ့  ရႊံ ့သေဘာ အရုုပ္လုုပ္တမ္းကစားတာ အစံုုလုုပ္ျပႀကရပါတယ္။

အဲဒီမွာ   ကေလးဗဟိုုျပဳ ပညာေရးကစတယ္။  က်ေနာ္တိုု ့ဆီမွာ  ကစားစရာေတြကိုု  သီတင္းတပတ္ေလာက္  ထုုတ္ေပးတယ္။  အဲဒါလဲေန႔တိုုင္း မထပ္ေစရဘူး။  တပတ္ျပည့္လ်ွင္  အဲဒီကစားစရာ  အစုုကိုု  တစ္လ၊ ႏွစ္လ ေလာက္  ထုုပ္ပိုုးသိမ္းထားလိုုက္ျပီ။  ေနာက္တစ္ႀကိမ္ထပ္ထုုတ္ေပးေတာ့   သူတိုု ့အတြက္  အသစ္လိုုျဖစ္ေနေတာ့ စိတ္ဝင္စားမႈပိုုေကာင္းတယ္။

ကေလးဗဟိုုျပဳဆိုုတာ  အဲဒီတပတ္စာထဲက  သူတိုု ့ႀကိဳက္တာကိုု  ေသေသခ်ာခ်ာႀကည့္ထားျပီး  မွတ္တမ္းေရးထား ေနာက္ေန ့အတြက္  စီမံခ်က္ႀကိဳေရးထား ကိုုထုုတ္ေပးရတာ။ မိုုက္ကယ္ က ဘယ္လိုုကစားနည္းကိုု စိတ္ဝင္စားတယ္။  ဂ်ဴလီယာ က ဘယ္အရုုပ္ကိုုမွ ဘယ္လိုုကစားတယ္။  ေနာက္ေန ့မွာ အဲဒီအရုုပ္ကိုု အဝတ္အစား ဝတ္ေပးတဲ့အထိ  တိုုးတက္လုုပ္လာေအာင္  ဘယ္လိုုစီမံထားမယ္။  စီမံခ်က္ေရး  ေရးထားတဲ့အတိုုင္း ထုုတ္ေပးရတာကိုု  ကေလးဗဟိုုျပဳပညာေရးပါဘဲ။

အဲဒီလိုု  ကေလးဗဟိုုျပဳပညာေရးစီမံခ်က္က က်ေနာ္တိုု့ဆီမွာ  အသက္ ၂ -စ္ေအာက္ကေလးေတြဆိုုလ်င္  ကေလး ၄ -ေယာက္ကိုု ဆရာမ တစ္ေယာက္အခ်ိဳး ထားရွိပါတယ္။  အသက္ ၂ -နစ္နင့္ ၄ နစ္ႀကားကိုု  ကေလး ၈ -ေယာက္ကိုုဆရာမ တစ္ေယာက္။  အသက္ ၄ နင့္ ၆ ႀကားကိုု ကေလး ၁ဝ ေယာက္ကိုု ဆရာမ တစ္ေယာက္နံုုး သတ္မွတ္ထားပါတယ္ ။

အႀကီးတန္းက်ေတာ့  သူတိုု ႀကိဳက္တာ ေရြးခိုုင္းျပီး  ခ်ေပးတာ။  မူႀကိဳတန္းက်ေတာ့ သူတိုု ့ဘာသာ ကစားခ်င္ဆာကိုု ဆရာမကိုုတင္ျပျပီး ကိုုယ္တိုုင္ေရြးထုုတ္ ကစားရပါတယ္။ ျပီး တစ္ခုုကိုုသိမ္းျပီမွ ေနာက္တစ္ခုုကိုုထုုတ္ရပါတယ္။  ကစားျပီးရင္ေနရာတက်ျပန္သိမ္း။  ေနရာတက်သိမ္းျပီးမွ  ေနာက္တစ္ခုု  ျပန္ယူလိုု ့ရတယ္ ။   ကစားစရာကိုု  သူ ့သတ္မွတ္ေနရာမွာဘဲ  ကစားခြင့္ေပးထားတယ္။

ဥပမာ  ရထားတြဲကစားလ်ွင္  တစ္ေနရာ။   ထမင္း  ဟင္းခ်က္လ်ွင္  တစ္ေနရာ။

 ၁၁.၃ဝ  ထိုုးတာနဲ ့ ေန ့လည္စာေကၽြးပါတယ္။  မေကၽြးခင္ ၁၅-မိနစ္ခန္ ့  ပံုုျပင္ဖတ္ျပ သီခ်င္းဆိုုျပရပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ  ဘယ္ကေလးက   ပံုုျပင္ကိုု  ျပီးတဲ့အခ်ိန္အထိ  နားစိုုက္ေထာင္တယ္။  ဘယ္သူက  တဝက္နဲ ့ မျငိမ္ေတာ့ဘူးေတြ  မွတ္ရပါတယ္။
ျပီးေန ့လည္စာေကၽြးပါတယ္။

ေန ့လည္စာေကၽြးျပီးရင္  ေန ့ခင္းအိပ္ခ်ိန္  သိပ္ရပါတယ္။  အဲဒီမွာ  ကေလးအေက်ာမသိရင္  အႀကာႀကီးပုုတ္သိပ္ေနလဲ  မအိပ္သူက  မအိပ္ဘူး ။  ကေလး အေက်ာသိေအာင္ ႀကည့္ထားရင္  ခနေလးနဲ ့အိပ္ပါတယ္။   ဆရာမေတြ  သိပ္လိုု ့မရသူေတြကိုု  က်ေနာ္သိပ္ေပးလ်င္ ၂ မိနစ္ေလာက္  ၅ မိနစ္ဆိုုအိပ္ျပီ။  အဲဒီလိုုအိပ္ခ်ိန္က်ေတာ့  ဆရာမေတြ  အကြန္ မတက္ရဲဘူး။  ကေလးအေက်ာဘယ္လိုု ႀကည့္ရမယ္ဆိုုတာ  က်ေနာ္ သိတာ မမွ်ခဲ့ဘူး။  မွ်လဲ နားေထာင္မွာမဟုုတ္ဘူး။  ဘဝင္ေတြ။

ဆူတတ္ေငါက္တတ္  စိတ္တိုုတတ္သူဆိုု  တခ်ိဳ ့ကေလးက  မယံုုစားေတာ့  ေတာ္ေတာ္နဲ ့မအိပ္ဘူး။  တခ်ိဳ ့ဆိုု လံုုးဝမအိပ္တာ။  က်ေနာ္က  ေဘးကပ္ထိုုင္လိုုက္တာနဲ ့  သူ ့ဟာသူအိပ္သြားႀကတာ။  သူတိုု ့သိပ္လိုု ့အိပ္လ်ွင္ေတာင္  ခနေန  နိဳးေတာ့တာ။

စိတ္မခ်စိတ္   မလံုုျခံဳတဲ့စိတ္က  ကေလးဘဝေတြမွာကိုု ရွိေနျပီ။  တခ်ိဳ ့ဆိုု  အိမ္မွာလဲေန ့ခင္းဘက္  မအိပ္ဘူး။  မိဘသိပ္လဲမအိပ္ဘူး။  တျခားဘယ္သူသိပ္သိပ္မအိပ္ဘူး။  က်ေနာ္ေဘးက  အသာေလးထိုုင္ေပးတာနဲ ့ အိပ္တယ္။  က်ေနာ့္ကိုုသူတိုု ့ရဲ ့သူငယ္ခ်င္းအျဖစ္ျမင္ထားတာေလ။  သူတိုု ့ကိုုေငါက္ထားဖူးတာ  ရွိလ်င္္  မအိပ္ေတာ့ဘူး။  အိပ္ေနခ်ိန္သူတိုု ့ကိုုထားခဲ့ျပီး  အျပင္ထြက္သြားဖူးတာမ်ိဳးလဲ  စိတ္ကရွိေနတတ္တယ္။

တစ္ခါမွာေတာ့   တရုုတ္မေလး။  ရွစ္လအရြယ္လာအပ္တယ္။  အေမကေက်ာင္းမွာ တလေလာက္ အတူတူ ေနေနတယ္။  ေန ့လယ္ကေလးသိပ္ခါးနီးတိုုင္း ျပန္ေခၚသြားတယ္။  တလေလာက္ေနေတာ့  တစ္ေနကုုန္အပ္ထားခဲ့ျပီ။  ကေလးက  က်ေနာ့္ကိုုကပ္ေတာ့   သူတိုု ့ကလဲသိေနေတာ့  က်ေနာ့္တာဝန္ေပါ့ ။ အိပ္ခ်ိန္က်ေတာ့  လူေပၚဘဲအိပ္တာ။  ခ်တာနဲ ့နိုုးျပီ။  ဒီေတာ့ အိပ္တာနဲ ့ ကုုတင္ေပၚတင္  လက္ဖဝါးနစ္ဖက္နဲ ့  ေက်ာနဲ ့ရင္ကိုု သာသာေလးညွပ္ဖိေပးထားျပီး  တေျဖးေျဖးခ်င္း အသာ လႊတ္ေပးထားေတာ့  အိပ္သြားတယ္။  သိလိုုက္ျပီ။  ဒါနဲ ့ ဗီြဒီယိုု  နင့္ ဓါတ္ပံုုရိုုက္ထားလိုုက္တယ္။

  ခနေနေတာ့ အေမက ဖံုုးဆက္လာတယ္။  သူ ့သမိီးအိပ္ျပီလားေပါ့ ။  အိပ္ျပီ ။  ဘယ္မွာသိပ္လဲ။ ကုုတင္ေပၚမွာဆိုုေတာ့  ရွင္   တကယ္လားေပါ့ ။  ခ်က္ခ်င္းေျပးခ်လာတယ္ ။  ျပီးမွ  သူသမီးကေမြးကထည္းက   လူႀကီးေပၚမွာဘဲ အိပ္တာ ။ ဒါ ပထမဦးဆံုုးအႀကိမ္ ကုုတင္ေပၚအိပ္တာပါေပါ့ ၊    မယံုုနိုုင္ျဖစ္ေနရွာတယ္။  ကေလးရဲ ့အေမကိုု  ဘယ္လိုုသိပ္ရတယ္ ရွင္းျပရတာေပါ့။  ေက်းဇူးတင္လြန္းလိုု ့  မ်က္ရည္ေတာင္က်ရွာတယ္။  ေပ်ာ္လဲေပ်ာ္သြားရွာတယ္  ေက်နပ္သြားတယ ။

ဘာေျပာေကာင္းမလဲ  သူစကားျဖန္ ့တာနဲ ့ ေနာက္ထပ္  တရုုတ္ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္  ထပ္ေရာက္လာပါေသးတယ္။  ဒီပံုုစံပါဘဲ။  ေအာ္မိဘေမတၱာ  တယ္ႀကီးမားရွာတာပါဘဲ ။

ေနာက္တခုုကေတာ့  မနာလိုုစိတ္  Jealousy စိတ္။  အဲဒါကအိမ္မွာ  အငယ္ရွိလာျပီးသူ ့ကိုုအေလးမထားေတာ့လ်ွင္  စိတ္ခံစားလာတတ္တာ။   အဲဒါကိုုေတာ့  အငယ္ေလးကိုု  သူမ်ားက  ယူသြားမယ္  မင္းေစာင့္ေပး။  မင္းမရွိရင္  အငယ္ေလးကငိုုတယ္။   တခါတေလ သူ ့ကိုုနိုု ့တိုုက္ခိုုင္းတာမ်ိဳး။  အဲဒီလိုုျပဳျပင္ယူရတယ္။

ဒီကေလးအငယ္ရွိလာလိုု ့သူ ့ကိုုဂရုုမစိုုက္တာအတြက္ စိတ္ဓါတ္က်တဲ့ သေဘာဆန္ဆန္ျဖစ္တာကိုု  ေပါ့ေပါ့ထားလိုု ့မရဘူး။
သူငယ္ခ်င္းအခ်င္းခ်င္းလဲ  မနာလိုုတတ္တာရွိရင္  ကုုပ္တာဖဲ့တာ  ကိုုက္တာလုုပ္တတ္တယ္။  အဲဒါမ်ိဳးကေတာ့ အေကာင္းဆံုုးက  ေျပးတမ္းလိုု္က္တမ္းအတူတူ ကစားေပးရင္  ေဘာ္ဒါလိုုျပန္ရင္းႏွီးသြားပါတယ္။  ကိုုက္တတ္သူကိုု  ဒီနည္းက   ကိုုက္တတ္တဲ့အက်င့္ကိုု  ျမန္ျမန္ေပ်ာက္ေစပါတယ္။  ဒီကိုုက္တတ္သူက  သူရဲေကာင္းပံုုစံနဲ ့  သူကလိုုက္သူကိုု  ရင္ဆိုုင္ရဲတယ္။  ဆရာႀကီးလုုပ္တတ္ျပီး  ကိုုက္တတ္တာေလး ေမ့သြားတတ္တယ္ ။

ဒီဆိုုးတဲ့  စြာတဲ့ကေလးေတြကလဲ  က်ေနာ့္ကိုုပိုုခင္တြယ္  ပိုုကပ္တယ္။   ကိုုက္လိုုက္ျပီဆိုု  က်ေနာ္မွာ  အစီရင္စာခံေဖါင္  ျဖည့္ရျပန္ျပီ။  ညေနမိဘကိုုလက္မွတ္ထိုုးခိုုင္း   ေက်နပ္ေအာင္ေျပာရ  တာဝန္ပိုုတယ္ ။  ဆရာမေတြက  ဘီလီ  မင္းေကာင္  ကိုုက္ျပန္ျပီ။  ကုုတ္လိုု္က္ျပန္ျပီ။  က်ေနာ္ကလဲ  က်ေနာ္ေကာင္မဟုုတ္ဘူး။  အားလံုုးရဲ ့ကေလးပါေပါ့။

အတန္းနဲနဲႀကီးလာခ်ိန္မွာ  အဲဒီကိုုက္တတ္သူေတြကိုု  မိန္းခေလးေတြက  ပိုုခင္တြယ္တတ္ႀကတယ္။  သူတိုု႔က  ေယာက်္ားစိတ္ပိုုရွိတဲ့ပံုု။  ဝိုုင္းဝိုုင္းလည္ ။ သတၱိလဲပိုုရွိတတ္ႀကတယ္။
ေနာက္တခုုကေတာ့  ေက်ာင္းသင္ရိုုးညႊန္းတမ္းမွာ  ကေလးငိုုသံအမ်ိဳးမ်ိဳးကိုုနားလည္ဖိုု ့ သင္ေပးတယ္။  နိုု ့ဆာရင္ဘယ္လိုုအသံ  ေသးစိုုေနရင္ဘယ္လိုုအသံ။  စိတ္တိုုလ်ွင္ ဘယ္လိုုအသံေပါ့။   တခါသင္ထားဘူးရင္  သိလာတယ္။

အဲဒီမွာ  မသင္ထားတဲ့အသံေတြကိုု  က်ေနာ္ကသတိထားမိလာတာရွိတယ္။  ကေလးတစ္ေယာက္က  စငိုုစမွာကိုု  အသံကိုုျဖဲငိုုတတ္တာရွိတယ္။  ဂါး  ဂါး အစအသံကိုုျမင့္ထားတယ္။ အဲဒီကေလး  ေဒါသႀကီးမယ္။  ကိုုက္မယ္  က်ေနာ္ႀကိဳေျပာနိုုင္ျပီ။

တခ်ိဳ့ကေလးက  စငိုုတာ  တိုုးတိုုးေနာက္မွ အသံက်ယ္ဆြဲငိုုတတ္တယ္။  ငွဲငွဲတိုုးတိုုးျပီးမွ  အား။ တေျဖးေျဖးအသံဆြဲငိုုတာ။  အဲဒီကေလး  ေႀကာက္တတ္တယ္။  နဲနဲလဲ  ေျခာက္တယ္ ။

ေနာက္က်ေနာ္ေလ့လာခဲ့တာေပါ့။  ခုုနက အသံအစမွာ  ဂါး ဂါးစေအာ္တတ္သူေတြက  ေဝွးေစ့ႀကီးတယ္။  လူဆိုုးေတြ ။  လူႀကီးကိုုေတာင္ ျပန္ကိုုက္တတ္တယ္။ စိတ္တိုုလာရင္ေကာ့ထိုုးတတ္တယ္ ။ မ်က္ႏွမိရင္   မ်က္နာကုုပ္ဆြဲတတ္သူေတြ။

အသံတိုုးတိုုးနဲ ့စတတ္သူေတြက  ေဝွးေစ့  ေသးေသးေလးေတြ ။  တစ္ခ်ိဳ ့ဆိုုလ်ွင္   ေဝွးေစ့က  ရွိေတာင္မရွိရွာဘူး။   အျပင္ဗန္းႀကည့္လ်ွင္  လူလိမ္မာေလးေတြေပါ့။  ထားသလိုုေနတယ္ ။  နားေထာင္တတ္တယ္ ။  ရန္မျဖစ္တတ္ဘူး။  ဟိုုေကာင္ေတြကေတာ့  ထစ္ဆိုုလုုပ္ျပီးျပီ။  ရိုုက္ျပီးျပီ ။  ကိုုက္ျပီးျပီ။

က်ေနာ္က  ကေလးငယ္ငယ္ေလးကထဲက  ဒီေကာင္ကိုုက္မဲ့သူ။  ဒီေကာင္  လိမၼာမဲ့သူေပါ့။   ႀကီးလာေတာ့ မွန္ေနတယ္။  ဆရာမေတြက    ရွင္ဘယ္လိုုလုုပ္ႀကိဳသိတာလဲေပါ့။  ေျပာရခက္ေနတယ္ ။  အသံကိုုေတာ့ ေျပာျပလိုု ့ရတယ္။  ေဝွးေစ့ႀကည့္ထားတာေျပာျပရင္  က်ေနာ္ျပသနာတက္မယ္။  မေျပာခဲ့ဘူး ။

မိမိသားေယာက်္ားေလးေတြမွာ  ေဝွးေစ့ကိုု  ေသေသျခာျခာစစ္ႀကည့္ႀကပါ။  သံသယရွိလ်ွင္  ဆရာဝန္နဲ ့ ႀကိဳတိုုင္ပင္ေစခ်င္ပါတယ္။  ေျပာသာေျပာရတာ  ဆရာဝန္အမ်ားစုုက   က်ေနာ့္အယူအဆကိုု  လက္ခံႀကပါ့မလား ။  သင္ရိုုးညႊန္းတမ္းစာအုုပ္ေတြထဲမွာမွ  မပါေသးတာ။

ဒါနဲ ့ ဆက္စပ္ေပါ့ ။    က်ေနာ္ရန္ကုုန္ျပန္ေရာက္စတထည္းက  သူငယ္ခ်င္းဆရာဝန္ႏွစ္ေယာက္က  ဘီလီ  မင္းအခုုေယာက်္ားေတြ  အသက္နဲနဲရလာရင္ကိုု ေသြးသားကိစၥအားနည္းေနႀကတယ္ ။ မင္းအဲဒါကုုတတ္ရင္  တစ္ေယာက္  ၂ -သိန္းလဲ  လာႀကမယ။  ၅-သိန္းလဲလာႀကမယ္ေပါ့ ။  အဲဒီကိစၥ ျပသနာ က်ေနာ့္အျမင္ေလးေဆြးေႏြးပါဦးမယ္။   အျမင္ပါ။ (ေဆာင္းပါးသီးသန္ ့ေရးပါမည္)

 ကေလးေတြမွာ  ငယ္ငယ္ေလးကထည္းက  မိန္းမလ်ာစိတ္ ရွိေနတတ္တာေလးေတြ  အေႀကာင္းလဲေရးပါဦးမည္။  ေစာေစာသတိထားနိုုင္ရင္   မိမိသားေယာက်္ားေလးေတြ   မိန္းမလ်ာျဖစ္သြားျခင္းမွ  ကာကြယ္နိုုင္ေကာင္း၏ လိုု႔ယူဆမိလိုု ့ပါ။

အခုု က်ေနာ္ ဆစ္ဒနီျပန္ေရာက္ေတာ့  က်ေနာ့္အလုုပ္ကိုုသြာလည္ခဲ့ပါတယ္။  စိတ္မေကာင္းတာက

(၁) ကေလးကစားကြင္းသန္ ့ရွင္းေရး  အလြန္ညံ့ေနပါသည္။ က်ေနာ္လိုု အပင္ပန္းခံရွင္းမဲ့သူမရွိေတာ့ ကေလးေတြ အညစ္အေႀကးေတြအေပၚ  ေလးဘက္ေထာက္ သြားေနတာျမင္ရေတာ့ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရပါတယ္။  ဆရာမေတြ ကုုိယ့္သားသမိးဆိုု ဒီလိုုထားပါ့မလား  အေတြးေပၚလာေတာ့၏။

(၂) က်ေနာ့္ေဘာ္ဒါ ဆရာမတစ္ေယာက္က  ဘီလီ  မင္းမရွိေတာ့  ဆိုုးတဲ့ကေလးေတြ သိပ္မရွိဘူး။  ေအာ္ က်ေနာ္က  ဆိုုးေအာင္  ျပန္အာခံရဲေအာင္သင္ေပးတာကိုု  ဆိုုလိုုပါသည္။  က်ေနာ္က  ငယ္ငယ္ကထဲက  ပထမဆံုုးသင္ေပးတဲ့ စကားက  နိုုး (NO) ကိုုသင္ေပးတာကိုု ဆရာမတခ်ိဳ ့ကမႀကိဳက္ႀကတာပါ။  က်ေနာ္က  လူမွန္လ်င္  နိုုးေျပာရဲရမည္ လိုု ့လက္ခံထားသူ။

( ၃ ) ကေလးေတြ  ေပ်ာ္ရႊင္ျပီး  ကီး ၊  အား ၊ ဟီးဟား  ေအာ္သံေတြ တိတ္ဆိတ္ ေနပါေတာ့သည္။  က်ေနာ္ရွိစဥ္က ဆူညံ့ေနတတ္လိုု ့ တျခားအခန္းက  အသံေတြထိမ္းေပးဖိုု ့ လာေျပာတတ္ႀကသည္။  အခုုငိုုသံေတြ  လႊမ္းေနပါေတာ့သည္ ။

က်ေနာ္ကေလးေက်ာင္းမွာ အလုုပ္ျပန္ မဝင္ျဖစ္ေတာ့ပါ။


ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္.

အားလံုးကိုေလးစားလွ်က္
ေဒါက္တာလွဳိင္ျမင့္
ကေလးျပဳစုုပ်ိဳးေထာင္ေရး  ပညာရပ္ (အပိုင္း ၁) ျပန္ဖတ္လိုလွ်င္