ဒီမိုေ၀ယံ သုိ႔ ေပးပို႔ေသာ တိုင္ၾကားစာမ်ား သတင္းမ်ား ကို microsoft word ဖိုင္မ်ားျဖင့္ ေပးပို႔ေပးပါရန္ ေလးစားစြာေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။ ေပးပုိ႔လာေသာ စာမ်ားကို အခ်ိန္မွီေဖာ္ျပေပးႏိုင္ရန္ၾကိဳးစားပါမည္။

စားလို႔ရတာ အကုန္စား ခိုးလို႔ရတာ အကုန္ခိုး (ျမန္မာျပည္က လာတဲ့စာ...)

ျမန္မာ့ ၾကယ္ငါးပြင့္ သေဘာၤတစ္စင္း
ကိုဒီမိုေရ ဒီတစ္ေခါက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာၤက်င္းမွာ လုပ္ခဲ့တုန္းက အေၾကာင္းေလးေတြနဲ႔ လမ္းတံတားက အေၾကာင္းေတြကို ေပးပို႔လိုက္ပါတယ္…

ၾကယ္ငါးပြင့္နဲ႕ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီ ေတြ ေပါင္းျပီး ရုိက္စား လုပ္ၾကတာေတြေလ.. ၾကယ္ငါးပြင့္က သေဘာၤေတြ ျပင္ဖို႔ ကုမၸဏီ ေတြကို တင္ဒါေခၚပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာၾကယ္ငါးပြင့္က ဘယ္ကုမၸဏီကို ေပးမယ္ဆိုတာ ၾကိဳျပီးရုိက္ျပီးသားေလ.. ဟန္ျပသတင္းစာမွာ ေၾကာ္ျငာျပပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ကုပၼဏီနဲ႔ ၾကယ္ငါးပြင့္နဲ႔ ေပါင္းျပီး ရုိက္စားပါေတာ့တယ္။ ဥပမာ ကုမၸဏီ က သေဘာၤျပင္တာေပါ့ ဒီဟာ ဒီဟာျပင္မယ္ေပါ့ သိန္း၅၀၀ ေလာက္ပဲ က်မယ့္ေပါ့ ဒါကို ႒ာနဆိုင္ရာက သိန္း၈၀၀လို႔ တင္လိုက္တယ္… အဲ့ဒီအထဲက ဝန္ၾကီးကို လက္သိပ္ထိုး ၁၀ရာခိုင္ႏႈန္းေပးရတယ္.. သိန္း၅၀ေလ။ အဲ့ဒီေတာ့ လူၾကီးက လက္မွတ္ထိုးျပီး ပါမစ္ခ်ေပးလိုက္တယ္ေပါ့။ အမွန္တကယ္က်တာ အလုပ္သမားခအပါအဝင္ အားလံုးကုန္တာ သိန္း ၂၀၀ေတာင္ က်တာမဟုတ္ဘူး…. အဲ့ေတာ့လူၾကီးလက္မွတ္ က်လာျပီးတာနဲ႔ အဲ့ဒီလူၾကီးမိန္းမကို ၁၀ရာခိုင္ႏႈန္း အေၾကသြားေပးရတာေပါ့..။ အဲ့လိုအေၾကေပးျပီးလို႔ ကုမၸဏီ ကေတာ့ အဆင္ေျပသြားျပီလို႔ မထင္ပါနဲ႔ အဲ့ဒါျပီးေတာ့ ႒ာနဆိုင္ရာက ေငြရွိမရွိေပၚမူတည္ျပီး.. ညစ္ပါေတာ့တယ္.. ေငြအျပည္႔မေပးႏိုင္လို႔ ခြဲေပးတာတို႔ ဘာတို႔ေပါ့ ေနာက္ပိုင္း အေၾကရတာရွိသလို မရတာရွိတာေပါ့…။ အစကတည္းက တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦးမမွန္မကန္ မရုိးမသားနဲ႔ စၾကေတာ့ ဒီလိုပဲ ျပသနာေတြနဲ႔ အဆံုးသတ္ေပါ့။ တကယ္တန္း အျမတ္ထြက္သြားတာက ၾကယ္ငါးပြင့္က လူၾကီးေတြေပါ့… ၁၀ရာခိုင္ႏႈန္း အစတည္းက ယူထားျပီးသားေလ..။ အဲ့ေတာ့ ကုမၸဏီကလည္း ေငြအေၾကရမရကို အဆံုုးမခံႏိုင္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ပံုမွန္ကုန္က်တာထက္ ေလးငါးဆေလာက္ တင္လိုက္တာေလ… ေနာက္ဆံုးေငြေတြက ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြေတြ ပဲဆံုးရွဳံးတာ.. ဒီေငြေတြကို အကိ်ဳးရွိလိုအပ္တဲ့ ေနရာေတြမွာ သံုးလိုက္ရင္ အင္မတန္အက်ိဳးရွိမွာေလ….

ေနာက္ပုဇြန္ေတာင္မွာ စက္မႈ(၁)က အစိုးရပိုင္ ေျမကြက္ကို ေရာင္းတာ သိန္း(၅၀၀)ေလာက္တန္တာကို Smart Company ကို သိန္း(၁၀၀)ေက်ာ္န႔ဲ ဝန္ၾကီးကလက္မွတ္ ထိုးေပးျပီး.. ေရာင္းတာေလ မတန္တရာ ေစ်းနဲ႔ ဦးေအာင္ေသာင္းေပါ့ သူ႕သူငယ္ခ်င္းမို႔လို႕တဲ့ .. စဥ္းစားသာၾကည္႔ ကိုဒီမို ျပည္သူပိုင္ေျမကို သူ႔အေမလင္ ပိုင္တဲ့ေျမအတိုင္း လုပ္တာေလ…။ ဒါေတြက တကယ့္ အျဖစ္အပ်က္ေတြ တစ္ေန႔ ျပန္တရားစြဲရမယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ စစ္အစိုးရနဲ႔ ပတ္သတ္တဲ့သူေတြ ခ်ည္းပဲအလုပ္ျဖစ္ေနၾကတာေလ..။ မိသားစု ပါတနာေတြခ်ည္းပဲ.. ကၽြန္းဆိုရင္လည္း အရင္တုန္းကလို လက္ႏွစ္ဖက္စာ အၾကီးၾကီးေတြ ႏွစ္တစ္ရာ ကၽြန္းေတြ မဟုတ္ေတာ့ဘူး သက္တမ္းမျပည္႔တဲ့ လက္တစ္ဖက္စာေတာင္ မရွိေတာ့တဲ့ ေသးေသးေလးေတြေလ ခုတ္လိုက္ၾကတာ သက္တမ္းမျပည္႔ပဲ ေတာင္ကတုန္းေတြ ျဖစ္တဲ့အထိ။

ဒါေတြက ေနရာတကာမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာေလ… သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ အင္ဂ်င္နီယာနဲ႔ စကားေျပာၾကေတာ့ ေျပာျပတာက အင္ဂ်င္နီယာမႈးၾကီးေတြ Project တစ္ခုရဖို႔ ဥပမာ လမ္းတံတား တစ္ခုခုအတြက္ ဝန္ၾကီးကို သိန္း ၃၀၀ အထက္ေပးရတယ္..။ အဲ့မွာလည္း ယူလိုက္ ခိုးလိုက္ၾကတာ အဆင့္ဆင့္ ေနာက္ဆံုး ကားေမာင္းတဲ့သူက အစေပါ့။ ဥပမာတစ္ခုေျပာရရင္.. လမ္းေအာက္ ေျမသားက်စ္ဖို႔ လမ္းၾကိတ္စက္နဲ႔ ၁၀ေခါက္ေလာက္ ၾကိတ္ရမယ့္ ဟာကို ၅ေခါက္ေလာက္ပဲၾကိတ္ျပီး တာဝန္က်တဲ့သူက ၁၀ေခါက္ၾကိတ္တယ္ဆိုျပီး လက္မွတ္ထိုးေပး ျပီးေတာ့ က်န္တဲ့ဆီကို ေရာင္းစားမွ်ေဝယူၾကတာ။ တစ္ခ်ိဳ႕ဝန္ထမ္းေတြက လခမေလာက္လို႔ မေလာက္လို႔ ဆိုျပီးအက်င့္ ပ်က္ရာကေန ..ခ်မ္းသာဖို႔ အမ်ိဳးေကာင္းစားဖို႔ ျဖစ္လာျပီး ေလာဘကို အေသာမတတ္ႏိုင္က်ေတာ့တာ အထက္က ဝန္ၾကီးကစျပီးလာဘ္ယူေတာ့ ေအာက္ေျခကလည္း လုပ္ေပါ့.. ေနာက္ဆံုး တံတားတစ္စီး လမ္းတစ္လမ္းက ပံုမွန္ထက္ ၂ဆကုန္ျပီး ေကာင္းလား ခံလားဆိုေတာ့လည္း တစ္မိုးေတာင္မခံ လမ္းပ်က္ တံတားျပိဳတာ ခဏခဏေလ။ တစ္ခ်ိဳ႕ ပရုိဂ်က္မွာ ပါတဲ့ႏိုင္ငံျခား ပညာရွင္ေတြဆို လက္ဖ်ားခါတယ္…။ သူတို႔ဆီမွာ ၆လေလာက္နဲ႔ ျပီးတာ ဒီမွာ အကုန္ခိုးယူေနေတာ့ မျပီးႏိုင္ပဲ ႏွစ္ခ်ီၾကာေနတာေပါ့။
ျမန္မာျပည္က ကားရထားတစ္စင္း
ေနာက္ကၽြန္ေတာ္ ၂၀၀၂ခုႏွစ္ မိုးတြင္း ေလာက္တုန္းက ထားဝယ္ဖက္ကို ခရီးထြက္ေတာ့ လမ္းတစ္ဘက္မွာ ငါးကို အရိုးထြင္ထားသလို ျမင္ကြင္းတစ္ခုကို ေတြ႕ရတယ္..။ ကားနဲ႔ အဲ့ဒီေနရာနဲ႔ အျပိဳင္အနီးအနားကို ယွဥ္ေမာင္းေတာ့မွ ရထားလမ္း ျဖစ္ေနတယ္..။ နယ္ခံေတြ ေမးၾကည္႔ေတာ့ ေရး-ထားဝယ္ ရထားလမ္းတဲ့.. ေအာက္ကေျမသားေတြ မရွိေတာ့ပဲ သံလမ္းခ်ည္းပဲ က်န္တာေလ.. ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သီဟသူရ စစ္ေမာင္ေခတ္ ေရးထားဝယ္.. ရထားလမ္းေဖာက္ေတာ့ အနီးအနားက ရြာေတြကို အတင္းအၾကပ္ လုပ္အားေပးေခၚတယ္.. တစ္အိမ္ေထာင္ကို သတ္မွတ္ထားတဲ့ ရထားလမ္းအတြက္ ေျမက်င္းတစ္က်င္း ဖို႔ရမယ္ေပါ့.. ရြာသားေတြကို အလကားခိုင္းျပီး အလုပ္သမားခဆိုျပီး စာရင္းလိမ္ျပီး အထက္တင္ျပီး ခုတ္စားတယ္ေလ.. အဲဒီေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕အိမ္ေထာင္စုေတြက အလုပ္လည္းပ်က္ အလကားလည္း လုပ္ေပးရေတာ့.. ေျမဖို႔တဲ့ေနရာမွာ ျမန္ျမန္ျပီးေအာင္ ေအာက္က ငွက္ေပ်ာတုန္းေတြခံျပီး ေျမဖို႔ေတာ့တာပဲ.... အဲ့ဒီရထားလမ္းစဖြင့္တုန္းက ကားရထားေျပးတာ ရထားလမ္းေခ်ာ္လို႔ ဝန္ၾကီးေတြ အကုန္ဆင္းေျပးေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္စစ္ေမာင္က ဝန္ၾကီးေတြကို ကေလာ္တုတ္ေတာ့တာေလ။ ေစတနာ အက်ိဳးေပးဆိုေတာ့ မတရားလုပ္အားခေတြ ဖ်က္စားခ်င္တာကိုး မိုးတြင္းေရာက္ေတာ့ ရထားလမ္းက ေျမေတြ ေပ်ာ့အိလာျပီး ေနာက္ဆံုး ဟိုေနရာတစ္ကြက္ ဒီေနရာတစ္ကြက္နဲ႔ ငါးအရိုးလို သံလမ္းခ်ည္းပဲက်န္တာေလ...။ ျပဳတ္လိုက္က်တာ... ေျပာမေနနဲ႕...။ အာဏာရွင္ေတြ နလပိန္းတုန္း အမိန္႔ေပးျပီး မျပီးျပီးေအာင္ လုပ္ခ်င္တုိင္းလုပ္ ခိုင္းခ်င္းတိုင္းခိုင္းတာကိုး။ ေနာက္ ၁၀ႏွစ္ ၁၅ႏွစ္အတြင္း ခုငတုန္းစစ္အစိုးရ ေဆာက္ထားတဲ့ လမ္းတံတားေတြ အရည္အေသြး ေကာင္းမေကာင္းဆိုတာ အေျဖေပၚလာလိမ့္မယ္။

ေနာက္ရန္ကုန္ျမိဳ႕က လမ္းေတြ ႏွစ္စဥ္ျပင္လိုက္ ပ်က္လိုက္ ျဖစ္ေနရတာလည္းဆိုေတာ့ လမ္းအင္ဂ်င္နီယာက လမ္းေတြကို မပ်က္ေအာင္ ေသခ်ာလုပ္လိုက္ရင္ ေနာက္ႏွစ္အတြက္ ဘတ္ဂ်က္မက်မွာ စိုးလို႔တဲ့ ျပင္စရာမရွိလို႔ ဘတ္ဂ်က္မက်ရင္ ေအာက္ေျခဝန္ထမ္း ငယ္ေတြကအစ အပိုဝင္ေငြ မရွိမွာစိုးလို႔တဲ့ ကိုဒီမိုေရ ေကာင္းၾကေသးရဲ႕လားဗ်ာ… ေသာက္သံုးမက်တဲ့ နအဖ စစ္အာဏာရွင္ေတြ လက္ထက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဒါတို႔တိုင္းတို႔ျပည္ တို႔ျမန္မာျပည္ပါပဲ ကိုဒီမိုေရ…


စာေတြ ျပန္စီျပီးတင္ေပးတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ … ေနာက္လည္း အမ်ားသိေအာင္ ထပ္ပို႔ေပးပါမယ္။

ေလးစားလွ်က္
ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္းတစ္ဦး