ဒီမိုေ၀ယံ သုိ႔ ေပးပို႔ေသာ တိုင္ၾကားစာမ်ား သတင္းမ်ား ကို microsoft word ဖိုင္မ်ားျဖင့္ ေပးပို႔ေပးပါရန္ ေလးစားစြာေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။ ေပးပုိ႔လာေသာ စာမ်ားကို အခ်ိန္မွီေဖာ္ျပေပးႏိုင္ရန္ၾကိဳးစားပါမည္။

ကေလးျပဳစုုပ်ိဳးေထာင္ေရး ( အပိုုင္း-၃) (ေဆာင္းပါးရွင္ ေဒါက္တာလိွဳင္ျမင့္)

ကေလးျပဳစုုပ်ိဳးေထာင္ေရး ( အပိုုင္း-၃)
(ေဆာင္းပါးရွင္ ေဒါက္တာလိွဳင္ျမင့္)

ကေလးတစ္ေယာက္ကိုုျပဳစုုရာမွာ ကေလး၏စိတ္က်န္းမာေရးနင့္ ကေလး၏သဘာဝကိုု နဲနဲပါးပါး တိီးေခါက္ထားမိရန္ လိုုပါသည္။ ဆစ္ဒနီကေလးသင္တန္းတြင္ ကေလး ငိုုသံအမ်ိဳးမ်ိဳးကိုု တိတ္ေခြႏွင့္ဖြင့္ျပျပီး သင္ေပးပါသည္။ ထိုု႔ ထက္အဆင့္ျမင့္ တာကေတာ့ ေနမေကာင္းလွ်င္ ငိုုသံအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေသးသည္ဟုု အႀကမ္း ဖ်င္းေျပာျပပါသည္။

ကေလး၏စိတ္သေဘာနင့္ သဘာဝကိုုမိခင္က ေလ့လာရခ်ိန္ပိုုမ်ားမ်ားရေလ ပိုုေကာင္းပါ၏ ။ မိခင္ကိုုယ္တိုုင္လည္း အသိဥာဏ္ရင့္က်က္ရန္လိုုပါသည္။ သဘာဝႀကီးက မိခင္ကိုု ေစ့ေဆာ္မႈေတြကလည္းအပံ့အပိုုးရပါသည္ ။

ကေလးအမ်ားစုုတြင္ မိဘနင့္ ဆရာမ်ားကလိုုသလိုုျပဳျပင္လိုု ့ရနိုုင္တာ ၂၀-% သာရွိျပီး ၈၀-% ကေတာ့မူလဗီဇ အရပံုုသြင္းျပီးျဖစ္ပါသည္ ဟုု ကေလးပညာရွင္မ်ားက ဆိုုထားပါသည္။ ထိုုက်ေနာ္တိုု ့ျပဳျပင္နိုု္င္ေသာ ၂၀ %ကိုု
ေစာေစာစီးစီးျပဳျပင္ရပါသည္။ ျပဳျပင္နိုုင္လ်င္ ေဘာနပ္သေဘာ ေနာက္ထပ္အနည္းငယ္ကိုုယ္ဘက္ပါလာတတ္ပါသည္ ။ က်န္သည္ကေမြးရာ မူလဗီဇအတိုုင္း သြားပါသည္ ။

ထိုုသိုု ့ျပဳျပင္နိုုင္ဖိုု ့ ေပါ့ေပါ့ေလးေတြးလိုု့မရပါ။ ကၽြန္ေတာ့္သား အဆိုေတာ္ဘာဘူ၏ဇနီး အဂ်ီးက ကေလးကိုု ေလ့လာရာတြင္ ( observation )တြင္က်ေနာ္တိုု ့ထက္သာ၏။ ေျမးမေလး စိတ္ကဘယ္လိုု ၊ ဘာကိုုဘယ္လိုုတုုန္ျပန္တတ္တယ္ေတြ ေလ့လာထား၏။ ကေလးရဲ ့အေက်ာ ၊ ကေလးသေဘာကိုု သိထားေတာ့ ဆူေငါက္စရာမလိုုဘဲ ကေလးကိုုျပဳျပင္နိုုင္၏ ။ ထိုုသိုု ့ကေလးကိုု လိုုေလေသးမရွိ ပါးနပ္စြာ ေျမးမေလးကိုုျပဳစုု ေစာင့္ေရွာက္သည့္အတြက္ ေက်းဇူးတင္လိုု ့ က်ေနာ္နင့္ ဇနီးသည္တိုု ့က အဂ်ီးကိုု ေက်းဇူးတင္ဂုုဏ္ျပဳအနမ္း ကိုု ၄ - ၅ခါ ေပးဖူး၏။

ေက်ာင္းထားေတာ့လည္း Australia မွာနာမည္အႀကီးဆံုုးေက်ာင္း Montessori မွာထား၏။ ေက်ာင္းကိုုေန ့စဥ္လိုုက္ျပီး ဆရာမေတြနင့္ အိမ္မွာမိဖဘက္ကဘယ္လိုုဆက္သင္ရမယ္ဆိုုတာေတြ အျမဲေဆြးေႏြး၏။ ေျမးမေလးလိမၼာဖိုု ့သူမ၏အခ်ိန္ေတြ အမ်ားႀကီးရင္းႏွီးထား၏။ ေျမးမေလးသည္ ၄-နစ္အရြယ္ကစလိုု ့သူ ့ကစားစရာမ်ားကိုုကိုုယ္တိုုင္ထုုတ္ ကစား ၊ ျပီးကစားစရာမ်ားကိုု သူ ့ ့ဘူးနင့္သူျပန္ထဲ့ထား၏။ သူ ့အိမ္သြားႀကည့္လ်င္ လူႀကီးတစ္ေယာက္ သိမ္းထားေပးသလား ထင္ရေအာင္ ေသေသသပ္သပ္သိမ္းထား၏။ ထိုုသိုု ့လိမၼာဖိုု ့ မိခင္အေနနင့္ အဂ်ီးလိုု ေက်ာင္းကိုုလိုုက္ ဆရာမေတြနင့္ေဆြးေႏြးတာမ်ိဳး လုုပ္ဖိုု ့အသိေလးရွိဖိုု ့လိုုပါသည္။ အလြန္ထူးျခားေသာ ရလဒ္ကိုုလိုုခ်င္လ်င္ သူမလိုုလုုပ္ရပါမည္။ ေက်ာင္းအပ္ရံုုထားနင့္ကေတာ့ ေစ်းခ်ဳပ္ ( custom made ) ကေလးသာရပါမည္။

မိခင္၏ေမတၱာသည္ အလြန္အခါရာက်ပါသည္။ က်ေနာ္အလုုပ္ လုုပ္ေသာေက်ာင္းတြင္ သုုေသသနသေဘာ၊ လစဥ္လည္း fire drill မီးလန္ ့ေလ့က်င့္ခဏ္းလုုပ္လ်င္ ရံဖန္ရံခါ ကေလးမိဘေတြရွိေနခ်ိန္ လုုပ္တတ္၏။ ကေလးသည္အေဖၚေတြနင့္ကစားေနေသာ္လည္း မီးဥႀသ ဆြဲလိုုက္သည္နင့္ အေမရွိရာကိုု မႀကည့္ဘဲ ေကြ႔ေကာက္ေရာက္ေအာင္ ေျပးေတာ့၏ ။ မိခင္၏ေမတၱာသည္ မည္မွ်ကေလး၏စိတ္ကိုု လံုုျခံဳမႈေပးေနသည္ကိုု ျပသျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ထိုုေႀကာင့္ ကေလးစိတ္က်န္းမာဖိုု ့မိခင္က ကေလးႏွင့္ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ေပးသလဲ ၊ မိခင္မ်ား ကိုုယ္ကိုုစီစစ္ႀကပါ။ မုုန္ ့ေတြ ၊ အရုုပ္ေတြဟာ ဆာတုုန္း၊ ကစားတုန္းသာ ေခတၱစိတ္ဝင္စားမႈပါ။ မသိစိတ္နင့္ မိခင္ကိုု တမ္းတေနတာကိုု မိခင္တိုုင္း သိထားသင့္ပါသည္။ ေငြနင့္ ေမတၱာကိုုဝယ္မရနိုုင္ပါ၊ စိတ္လံုုျခံဳမႈကိုု ေငြနင့္အျပည့္မျဖည့္စည္းနိုုင္ပါ။ ဗီြဒီယိုုအေခြနင့္ အခ်ိန္ျပည့္ ပစ္ထားျခင္းသည္မေကာင္းေသာ အုုပ္ခ်ဳပ္မႈျဖစ္၏ ။

မိခင္သည္ ကေလးငယ္စဥ္ဘဝတြင္ အရုုပ္ထုုလုုပ္သလိုု ပံုုႀကမ္းေလာင္းသူျဖစ္၏။ မိခင္ေလာင္းေသာပံုုႀကမ္းက အခ်ိန္တိုုေလးနင့္ ျမန္ေကာင္းသက္သာလုုပ္လ်င္ ေပါေခ်ာင္ေကာင္း ပံုုႀကမ္းသာရပါမည္။ ရုုပ္တုုလုုပ္လ်င္ ပံုုႀကမ္းမေကာင္းလ်င္ အေခ်ာကေကာင္းလာစရာမရွိပါ ။ ဆရာေတြနင့္ပတ္ဝန္းက်င္က ပံုုအေခ်ာ ထုုဆစ္သူေတြျဖစ္ပါသည္။ ပံုုႀကမ္းေကာင္းလ်င္ ပံုုေခ်ာလွပါမည္။

မိခင္သည္ ကေလး၏ စိတ္စြမ္းအားမွီတင္းရာ ဌာနျဖစ္ပါသည္။ အေဖလည္း အထိုုက္အေလ်ာက္ပါေပမည့္ ကေလး၏မသိစိတ္တြင္ မိခင္သည္ အဓိကေနရာမွာရွိေနပါသည္။ ေျမးမေလးသည္ အေဖၚအေနႏွင့္ အဖိုုးကိုုအခ်စ္ဆံုုး။ အလည္ထြက္လ်င္ အဖိုုးလက္ကိုုကိုုင္၏။ အျခားမည္သူမွ လက္ေပးလိုု ့မရ။ သိုု ့ေသာ္သူ အနာတရျဖစ္လ်င္ မိခင္ဆီသာေျပး၏။ အဖိုုးလည္းမရေတာ့။
ကေလးစိတ္ေတြက အလြန္နဳးညံ့တာကိုုလည္း ထဲ့စဥ္းစားထားရပါမည္ ။

အခ်ဳပ္အေနနင့္ every child is unique and there is no dry cut formula in child care. မိခင္သည္ မူလ ပန္းပုုဆရာမည္၏။ မိမိပန္းပုုေလးကိုု ကိုုယ္တိုုင္ထုုဆစ္တာလား ၊ ပညာမတတ္တဲ့ ကေလးထိန္းကိုု မိမိကိုုယ္စားထုု တစ္လ လခနည္းနည္းေလးေပးျပီး ဆစ္ခိုုင္းထားတာလား.... ေစ်းႀကီးႀကီးေပးကာ သင္ႀကားတတ္ေသာ ကေလးဆရာမနင့္ ထုုဆစ္ခိုုင္းတာလား..။.

ေနာက္အပတ္မွာ ကေလးထိန္းေက်ာင္းမွာ ( ၂-၄ နစ္ ) အခန္းမွာ လက္ေတြ ့ေလးေတြနင့္ ( ၄- ၆ နစ္ )အခန္းသင္ႀကားမႈေလးေတြ တင္ျပပါမည္။

စိတ္ဓါတ္ခြန္အားျပည့္ဝေသာ အနာဂါတ္ေခါင္းေဆာင္ေလးမ်ား ျပဳစုုပ်ိဳးေထာင္နိုုင္ႀကပါေစလိုု ့ ..

အာလံုးကို ေလးစားလွ်က္
လိွဳင္ျမင့္

ကေလးျပဳစုုပ်ိဳးေထာင္ေရး ပညာရပ္ (အပိုင္း ၁) ျပန္ဖတ္လိုလွ်င္ http://www.demowaiyan.org/2013/06/blog-post_6644.html

ကေလးျပဳစုုပ်ိဳးေထာင္ေရး ပညာရပ္ (အပိုင္း ၂) ျပန္ဖတ္လိုလွ်င္ http://www.demowaiyan.org/2014/08/blog-post_8.html

ေဒါက္တာလိွဳင္ျမင့္ ေဆာင္ပါးမ်ား ျပန္ဖတ္လိုလွ်င္..
http://www.demowaiyan.org/search/label/ေဒါက္တာလွဳိင္ျမင့္%20ေဆာင္းပါးမ်ား