ဒီမိုေ၀ယံ သုိ႔ ေပးပို႔ေသာ တိုင္ၾကားစာမ်ား သတင္းမ်ား ကို microsoft word ဖိုင္မ်ားျဖင့္ ေပးပို႔ေပးပါရန္ ေလးစားစြာေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။ ေပးပုိ႔လာေသာ စာမ်ားကို အခ်ိန္မွီေဖာ္ျပေပးႏိုင္ရန္ၾကိဳးစားပါမည္။

LEARNING ENGLISH အဂၤလိပ္စကားေျပာေလ့က်င့္နည္း (အမွန္ႏွင့္ အျမန္) (ေဆာင္းပါးရွင္ ေဒါက္တာလိွဳင္ျမင့္)

LEARNING ENGLISH အဂၤလိပ္စကားေျပာေလ့က်င့္နည္း (အမွန္ႏွင့္ အျမန္)
(ေဆာင္းပါးရွင္ ေဒါက္တာလိွဳင္ျမင့္)

ယေန ့ျမန္မာတိုု ့၏အဂၤလိပ္စာ အဆင့္အတန္းသည္ ေတာ္ေတာ္ေလးျမင့္ပါသည္။ ယေန ့ေခတ္ ၉ -တန္း ၊ ၁၀-တန္းအဂၤလိပ္စာအဆင့္သည္ ဧည့္လမ္းညႊန္တစ္ေယာက္လိုုအပ္ေသာ အဂၤလိပ္စာကိုု နည္းစံနစ္မွန္ကန္စြာျဖင့္ စကားေျပာေလ့က်င့္လိုုက္လ်င္ အခ်ိန္ ၃-လမွ ၆-အတြင္းဧည့္လမ္းညႊန္ေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္မည္ဟုု အာမခံေျပာရဲပါသည္။

က်ေနာ္ ဒီစာတမ္းေလးကိုု ေရးရတာက Australia နိုုင္ငံမွာ ယခုုအခါ ေက်ာင္းဆရာမေတြ လိုုအပ္ေနပါတယ္။ တရုုတ္၊ထိုုင္း ကဆရာ၊ ဆရာမေတြ Skill Migrant အေနနဲ႔ လာခြင့္ရ၊ PR ရေနႀကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ထိုုင္းႏွင့္ တရုုတ္နိုုင္ငံေတြဟာ အဂၤလိပ္စာ အလြန္ညံ့ေသာ တိုုင္းျပည္နစ္ခုုပါ။ သူတိုု ့ရနိုုင္လ်င္က်ေနာ္တိုု ့ျမန္မာေတြက သူတိုု ့ထက္အဂၤလိပ္စာမွာ ယွဥ္စရာမလိုုေအာင္ ေတာ္ပါတယ္။

မူလတန္း ေက်ာင္းဆရာမ တေယာက္ရဲ ့လစာဟာ (တစ္နာရီ-၃၅ ေဒၚလာ) ျဖစ္ပါတယ္၊။ အထက္တန္းကေတာ့ ပိုုမ်ားပါတယ္။ ေက်ာင္းေတြမွာ ေက်ာင္းသားေတြက ရိုုင္းစိုင္း၊ ဆရာေတြကိုုေစာ္ကား၊ ရန္လုုပ္တတ္ေတာ့ ဆရာေတြ အလုုပ္ထြက္ကုုန္ႀကပါတယ္။ ဆရာမ လစ္လပ္မႈမ်ားေနပါတယ္။

၁၀-တန္းအဆင့္ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုုသည္ အဂၤလိပ္စာကိုု We can read, write, listen, but we cannot speak properly. သူတိုု ့ရဲ ့အဂၤလိပ္စာအဆင့္သည္ ေကာင္းစြာေရးတတ္၏။ ဖတ္တတ္၏။ နားေထာင္လွ်င္ နားလည္၏။ သို႔ေသာ္ မေျပာတတ္ႀက။ ယခုုအခါ အဂၤလိပ္ စကားေျပာသင္တန္းမ်ား မ်ားစြာအလုုပ္ျဖစ္ေနႀကပါတယ္။ လူငယ္ေတြအဂၤလိပ္စကားေျပာ လိုုက္စားမႈ မ်ားေနတာကိုုျပေနပါတယ္။ ဒီအတြက္လည္း ဒီစာတမ္းေလးေရးလိုုက္တာပါ ။

ေငြကုုန္ သက္သာမည္၊ အခ်ိန္ကုုန္သက္သာမယ္၊ ကိုုယ္အားလပ္ခ်ိန္မွာ အဆင္ေျပေျပ ေလ့က်င့္နိုုင္မယ္။ သင္တန္းကိုု ကားၾကပ္ေနသည္ဒုုကၡနင့္ သြားေနရန္ မလိုု ၊ အခ်ိန္သက္သာ၊ သင္တန္းေႀကးသက္သာ၊။ ထိုုထက္ပိုုသည္က အဂၤလိပ္အသံကိုု ဌာေနအဂၤလိပ္ ဆရာေတြနင့္ သင္ေပးတဲ့ သင္တန္းအတိုုင္း Native Speakers ,ဆိုုျပီး သတင္းစာမွာ ေႀကျငာေနတဲ့ အဆင့္မ်ိဳးကိုု ကိုုယ္ႀကိဳက္လွ်င္ ႀကိဳက္သေလာက္ ေလ့က်င့္နိုုင္ပါမည္။
ယခုုရွိေနတဲ့ စကားေျပာသင္တန္းမွာ ဘယ္လိုုအဓိက ထားသင္သည္ေတာ့ က်ေနာ္မသိပါ။ မေဝဖန္လိုုပါ။ ႀကားေနရသည္ကေတာ့ Grammar ကိုုအဓိကထားႀကတယ္ႀကားတယ္ ။ Grammar နဲ ့တင္အခ်ိန္ကုုန္တာ မ်ားပံုုရတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ Grammar  ဆိုုတာ စာဖတ္မ်ား ။ အသံဖိုုင္ေတြ နားေထာင္ရင္းနဲ ့အလုုိလိုုတတ္လာသည္ဟုု လက္ခံထားသူ။

က်ေနာ့္ေျမးေလးေတြ။ အထူးသျဖင့္ ၃-နစ္ခြဲေျမးေလး။ CAT CAR ဆိုုတာေရးျပလိုု ့ဘာမွန္းမသိေသးဘူး။ A B C D ေတာင္မသိေသးပါ။ သူကိုု Have you finished your dinner ? ေမးလိုုက္လ်င္ Yes I did (did). လိုု ့ေျဖပါသည္။ DO လိုု ့မသံုုးပါ ။ မယံုုဘူးေျပာလွ်င္၊ I did, I did already . တကယ္လိုု ့ တခုုခုု လုုပ္ထားတာေမးလွ်င္ Did you do this..No I don't do that. Zakera did that. Zakera ဆိုုတာ သူ ့အမ။ DO နင့္ DID ကိုု A B C D မတတ္ေသးသူက လိုုအပ္သလိုုသံုုးသြားတာ grammar ပါ ။ အထူး ထပ္ျပီးသင္ေနရန္ အဓိကထားေနရန္မလိုုပါ။

တခါ က်ေနာ္တိုု ့ျမန္မာေတြရဲ ့ အဂၤလိပ္စကားေျပာရာမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ အားနည္းခ်က္ကိုုလည္း သိရန္လိုုပါတယ္။ ေမာ္ေတာ္ကား ပ်က္လ်င္ ဆီ၊ ေရ၊ ေလ၊ မီး ေလာက္အေျခခံသိမွ ဘယ္ေနရာပ်က္တယ္ သိပါမယ္။ ပ်က္ရသည့္အေႀကာင္းရင္းသိမွ ျပင္ရလြယ္ပါမယ္။
က်ေနာ္တိုု ့ျမန္မာေတြရဲ ့အားနည္းခ်က္က စာကိုုအလြတ္က်က္တတ္သည့္ အက်င့္ (ဆိုုး)ႀကီးပါဘဲ။ ဥပမာ မေန ့မိုုးေတြမတရားရြာခ်လိုုက္တာ ေရေတြလွိမ့္လွီမ့္ဆင္းလာတာ တဝုုန္းဝုုန္း တတ
ဒံုုးဒံုုးျမည္ေနတာဘဲ။ ကားေလးတစ္စီးေရလံုုးနဲ့လွိမ့္လွိမ့္ပါသြားျပီး အုုတ္နံရံနဲ ့တိုုက္ထဲ့လိုုက္တာ ဒုုန္းဆိုု အက်ယ္ႀကီးျမည္ျပီး တံခါးေတြပြင့္ထြက္သြားတယ္လိုု ့ စကားနင့္ေျပာလ်င္ လူတိုုင္းနားလည္ပါမည္။ အသံအနိမ့္အျမင့္ပါေတာ့ ဘယ္အေႀကာင္းအရာကိုု အဓိကထားေျပာသည္လည္းေပၚလြင္ေနပါသည္။

အဲဒါကိုု စာအလြတ္က်က္သလိုုေျပာလိုုက္လ်င္ ဘာေျပာေနမွန္းမသိေတာ့ပါ ။ ဘယ္အေႀကာင္းကိုုအဓိကထားေျပာေနတာ မေပၚေတာ့ပါ။ နားပင္မလည္ျဖစ္သြားပါသည္ ။ က်ေနာ္တိုု ့အားနည္းခ်က္က ထိုုေနရာပါ။

အခုုတင္ျပလိုုတာက အင္တာနက္ေပၚမွာ Learning English  လိုု ့သာေခါက္လိုုက္ပါ ။ က်လာပါမည္ ။ ထိုုအထဲက VOA learning  English ကိုုဝင္လိုုက္ပါ ။ အျခားမဝင္ပါနင့္ ။ ထိုုအထဲက level - 1 ကိုုဘဲ ဝင္ပါ ။ News၊American Mosaic, New Words.American History , Science in the news. ႀကိဳက္တာကိုု download လုုပ္ပါ။ စာကိုုပါ ယူထားလိုုက္ပါ ။

သိုု ့မဟုုတ္ (http://learningenglish.voanews.com/)လိုု ့ေခါက္လိုုက္ပါ ။ အတူတူပါဘဲ ။
အဲဒီက ေဆာင္းပါးတပုုဒ္ကိုု အႀကိမ္ႀကိမ္ နားေထာင္ပါ။ သူ ့အတိုုင္းလိုုက္ေျပာနိုုင္သည္အထိ ေလ့က်င့္ပါ။ ေဆာင္းပါးကိုု တစ္ပုုဒ္လံုုး နားမေထာင္ဘဲ တပိုုဒ္ကိုုသာ အႀကိမ္ (၂၀-၄၀) နားေထာင္ျပီးသူ ့အတိုုင္းလိုုက္ေျပာနိုုင္မွ ေနာက္တစ္ပိုုဒ္ကိုု တက္ေစခ်င္ပါတယ္။

အဂၤလိပ္စကားေျပာသင္ရျခင္းရဲ ့အက်ိဳးေက်းဇူးကေတာ့ အဂၤလိပ္စာတတ္သူဟာ မာန္တက္လာပါတယ္။ က်ေနာ့္ သမီးနဲ႔ သားေတြကိုု က်ေနာ္သည္ ကုုမၼဏီေတြ၊ သံရုံးမိသားစုုအိမ္ေတြကိုု ပိုု႔ထားေတာ့ ေက်ာင္းအတန္း ၄ နင့္ ၆ -တန္းအေရာက္မွာ အဂၤလိပ္လိုု ေကာင္းစြာ ေျပာနိုုင္ေနႀကပါသည္။ သူတိုု ့အားလံုုး ဟီးေလး ဟားေလး မလုုပ္တတ္ေတာ့။ လၻက္ရည္ဆိုုင္ထိုုင္တာမ်ိဳး လံုုးဝမလုုပ္ေတာ့။

က်ေနာ္ေထာင္က်ေတာ့ သူတိုု ့က သမီးက ၁၀-တန္းေအာင္၊ အဆိုေတာ္ဘာဘူက ၈-တန္း ။ အငယ္ကိုုတိုုးက ၆-တန္း။ သမီးက ၁၉ -ႏွစ္မွာ British သံရံုုးကေန English Diploma ရပါသည္။ သူတိုု ့သတ္မွတ္ခ်က္ အနည္းဆံုုး အသက္ ၂၃ -နစ္။ ဘြဲ႔တခုုရထားရမည္။ သိုု ့ေသာ္ သူ႔ကိုု အဂၤလန္ကေန ဖံုုးႏွင့္ ေမးေျဖေျဖရျပီး အဂၤလန္က တိုုက္ရိုုက္ေပးခဲ့ပါသည္။

က်ေနာ္ေထာင္က ထြက္ေတာ့ သား သမီးေတြက လိမၼာေအာင္ျမင္မႈေတြရေနေတာ့၊ အလွဴ၊ မဂၤလာအခန္းအနားေတြမွာ မိတ္ေဆြေတြက က်ေနာ္ကေလးေတြကိုု လိမၼာေအာင္၊ ေတာ္ေအာင္၊ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ဘယ္လိုု ဆံုုးမတာလဲေမးတတ္ႀက၏။ က်ေနာ္ တခြန္းဘဲ ေျဖပါသည္။ အဂၤလိပ္စကားေျပာတတ္ေအာင္ သင္ေပးလိုုက္ပါလိုု႔။

က်ေနာ္တိုု ့လူငယ္ေလးေတြ ကိုုေျပာလိုုပါသည္။ ေက်ာင္းကသင္ေပးထားတဲ့ အဂၤလိပ္စာ အဆင့္အတန္းဟာ ျမင့္ပါတယ္။ ေရးတတ္ ၊ ဖတ္တတ္ တာက အခရာက်ပါတယ္။ ေရးတတ္ ၊ ဖတ္တတ္ေနပါတယ္။ နားလည္ဖိုု ့နင့္ ေျပာတတ္ဖိုု ့ဆိုုတာ က်ေနာ္တိုု ့ျမန္မာေတြအတြက္ လက္ေလးတကမ္းမွာ ရွိေနပါတယ္လိုု ့ ။

အဂၤလိပ္စာကိုု ေက်ေက်ညက္ညက္ အခ်ိန္မ်ားစြာ ေပးသင္ထားျပီးမွ စကားမေျပာတတ္လိုု ့ ေခါက္သိမ္းထားရတာ တိုုင္းျပည္အတြက္ အလြန္နစ္နာပါတယ္။ ကားရွိတယ္ ။ ေမာင္းဖို ့လိုုင္စင္လဲရွိတယ္။ ကားဝွီးဒက္ေလးမရွိလိုု ့မေမာင္းရသလိုုျဖစ္ေနတာပါ။

အားလံုုး လက္ေလးတကမ္းမွာရွိေနတာကိုု လွမ္းလိုုက္ႀကပါလိုု႔။

အားလံုးကို ေလးစားလွ်က္
လိွဳင္ျမင့္