ဒီမိုေ၀ယံ သုိ႔ ေပးပို႔ေသာ တိုင္ၾကားစာမ်ား သတင္းမ်ား ကို microsoft word ဖိုင္မ်ားျဖင့္ ေပးပို႔ေပးပါရန္ ေလးစားစြာေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။ ေပးပုိ႔လာေသာ စာမ်ားကို အခ်ိန္မွီေဖာ္ျပေပးႏိုင္ရန္ၾကိဳးစားပါမည္။

ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းလား ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းလား (ေဆာင္းပါးရွင္ ေက်ာ္ေက်ာ္ခိုင္)


ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းလား ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းလား
(ေဆာင္းပါးရွင္ ေက်ာ္ေက်ာ္ခိုင္)
 
ဇြန္ ၁၃နဲ႔ ၁၄ ရက္က ေမွာ္ဘီၿမိဳ႕၊ ဓမၼဒူတ ေဇတဝန္ ေတာရ ေဆကိႏၵာရာမ ေက်ာင္းတိုက္တြင္ ဗုဒၶ သာသနာေတာ္ဆိုင္ရာ ၾသဝါဒခံယူပဲြႏွင့္ အႀကိဳ ညိႇႏိႈင္းေဆြးေႏြးပြဲ က်င္းပခဲ့ပါတယ္။ မီဒီယာအခ်ဳိ႕ အေနနဲ႕ ေဆြးေႏြးတင္ျပခ်က္အခ်ဳိ႕ကို လိုရာဆြဲဖြတဲ့အေနနဲ႕ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒျပဌာန္းေနပါတယ္ ဆိုျပီး စြပ္စြဲေရးသား ဝါဒျဖန္႕ခ်ိခဲ့ပါတယ္။ 

ဆရာၾကီး လုပ္ခ်င္သူေတြကလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးပညာေတြထုတ္ ေရးသားလာၾကျပန္ပါတယ္။ အမွန္တကယ္ သံဃာေတာ္မ်ား ေဆြးေႏြး တင္ျပၾကသည့္အခ်က္မွာ အမ်ဳိးသားမ်ားႏွင့္အတူ အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္လည္း လြတ္လပ္စြာ ယုုံၾကည္ကိုုးကြယ္ခြင့္ရရွိေရး၊ ဘာသာေရးလြတ္လပ္ခြင့္ အာမခံခ်က္ႏွင့္ အကာအကြယ္ရရွိေရးတိုု႔ကိုု ေဆြးေႏြးၾကျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၉၆၉  လႈပ္ရွားမႈကိုု အၾကမ္းဖက္သည့္လႈပ္ရွားမႈ၊ ဘာသာျခားမ်ားကိုု တိုုက္ခိုုက္သည့္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားအျဖစ္ စြပ္စြဲခံေနရျခင္း၊ မသမာသူမ်ားက အလြဲသုုံးစား ျပဳလုုပ္ေနၾကျခင္းေၾကာင့္ အဆိုုပါ ၉၆၉  လႈပ္ရွားမႈဆိုုသည္မွာ မိမိတိုု႔ ဘာသာအဆုုံးအမကိုု ပညာေပးျခင္း၊ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းတိုု႔ ျပဳလုုပ္သည့္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးသေကၤတမွ်သာ ျဖစ္ေၾကာင္း မိမိတိုု႔ သံဃာမ်ားက ရွင္းလင္းထုုတ္ျပန္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းဌာနတခုကို ဆရာေတာ္ဦးဓမၼပီယမွ ရွင္းျပေျဖၾကားေပးခဲ့တာကို ဖတ္ရႈမိပါတယ္။ စာေရးသူအေနနဲ႕ ေအာက္ပါအတုိင္း သုံးသပ္မိပါတယ္။

၁။         ဗုဒၶ သာသနာေတာ္ဆိုင္ရာ ၾသဝါဒခံယူပဲြႏွင့္ အႀကိဳ ညိႇႏိႈင္းေဆြးေႏြးျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ သာသာနာေရးဆိုင္ရာမ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႕ေသာ္ သာသနာေတာ္ကာကြယ္ေရးနဲ႕ ဆက္စပ္ေနေသာ အပိုင္းတခုအေနနဲ႕ ယခုမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒဆိုျပီး ေျပာေနၾကတဲ့အခ်က္အလက္ကို တင္ျပသူရိွတဲ့ သေဘာျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းအရာတခုကို ေဆြးေႏြးတဲ့အခါမွာ ဒီလိုပဲဆက္စပ္ေနတဲ့ အေၾကာငး္အရာ ျပႆနာေတြပါ ထည္႕သြင္းစဥ္းစားၾကရတာ လုပ္ရမည္႕အစီအစဥ္တခုပါပဲ။ ေဆြးေႏြးျပီး ဆုံးျဖတ္ခ်က္မၾကေသးသေရြ႕ လုပ္ေနပါျပီေျပာမရပါဘူး။ မီဒီယာတခ်ဳိ႕အေနနဲ႕ ဝိုင္းဝန္း ေဆြးေႏြးအေျဖရွာၾကရမယ့္ ကိစၥတခုကို ဖြခ်င္တဲ့အတြက္ လိုရာဆြဲေအာ္လိုက္လို႕ အက်ယ္အက်ယ္ ျဖစ္သြားခဲ့တယ္လို႕ ယူဆမိပါတယ္။ အရွင္းဆုံးဆိုရရင္ ဆရာေတာ္ ဦးဝိီရသူေနာက္ တေကာက္ေကာက္လိုက္ျပီး အစဆြဲသတင္းလုပ္ခ်င္ေနတဲ့ သေဘာေတြ႕ရပါတယ္။

၂။         အထက္ေဖၚျပပါ ဆရာေတာ္၏ ရွင္းလင္းခ်က္ကိုနားလည္ သေဘာေပါက္လွ်င္ မေထာက္ခံလ်င္ေသာ္မွ ကန္႕ကြက္ျခင္းမျပဳသင့္ပါ။ ေမးျမန္းေလ်ာက္ထား၍ ညိွႏွိဳင္းေဆြးေႏြး အေျဖရွာျခင္းကိုသာ ျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။ တင္ျပခ်က္မ်ားအေပၚ ပိုတာကိုဖယ္ လုိတာကိုၿဖည္႕ရမွာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းတခုခု ေပၚေပါက္လာျပိီဆိုလ်င္ ညီညီညြတ္ညြတ္ျဖင့္ ေဆြးေႏြးညိွႏွဳိင္းအေျဖရွာတတ္ျခင္း မရိွသည္မွာ မွားယြင္းေသာအက်င့္ဆိုးမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ဖို႕ဟာ သံဃာေတာ္မ်ားရဲ႕တာဝန္သာမဟုတ္ပဲ ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ဳိးသား အမ်ဳိးသမီးမ်ားအားလုံးရဲ႕ တာဝန္တခုသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရတဲ့အခါ ဗုဒၶဘာသာဝင္ဆုံးရႈံးရျခင္းဟာ ဘာသာျခားမ်ားနဲ႕ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျပီး ဘာသာျခားရဲ႕အိမ္ေထာင္ခန္းဥပေဒဘက္ကို လိုက္သြားရတာေၾကာင့္ ဆိုတာကို ေတြ႕ျမင္လာၾကရပါတယ္။ 

ဘာသာျခားရဲ႕ အိမ္ေထာင္ခန္းဥပေဒအရ လက္ထပ္သြားရျခင္းေၾကာင့္ ေနာက္ဆက္တြဲ ျပႆနာအျဖစ္ နစ္နာဆုံးရႈံးမူေတြထပ္မံ  ျဖစ္ေပၚလာရတာေၾကာင့္ ဘာသာတရား ေစာင့္ေရွာက္မူအတြက္ ဆက္စပ္ေနေသာ ယခုစာတမ္းတေစာင္ကို ေဆြးေႏြးစရာ တခုအျဖစ္ တင္ျပလာတယ္လို႕ ယူဆပါတယ္။ အျခားဘာသာတရားအေပၚ ထိပါးေနွာက္ယွက္ျခင္းမပါ ပါဘူး။ ဒီစာတမ္းကို (အမ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒဆိုတာကို) အေသအခ်ာ ေလ့လာၾကည္႕လ်င္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးအားလုံးနဲ႕ မသက္ဆိုင္ပဲ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ားရဲ႕ လက္ထပ္ ထိမ္းျမားျခင္းဆိုင္ရာ အိမ္ေထာင္ခန္း ဥပေဒဆိုင္ရာအပိုင္းပါ။ 

လက္ရိွ ျမန္မာဓေလ့ ထုံးတမ္းဥပေဒႏွင့္ ၁၉၅၄ခု ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ဳိးသမီးမ်ား ထိမ္းျမားလက္ထပ္မႈနဲ႕ အေမြဆက္ခံမူအက္ဥပေဒအရမွာလည္း ဘာသာျခားနွင့္ လက္ထပ္ရာတြင္ နစ္နာဆုံးရွဳးံမူမ်ား ရိွေနသည္႕အျပင္ ျမန္မာႏိူင္ငံတြင္ အစၥလာမ္ ဟိႏၵဴနဲ႕ ခရစ္ယာန္ဥပေဒမ်ားကိုသာ ျပဌာန္းဥပေဒအျဖစ္ လက္ခံထားရပါတယ္။ ျမန္မာဓေလ့ ထုံးတမ္းဥပေဒမွာ ျပဌာန္းဥပေဒအဆင့္မဟုတ္ပဲ ဓေလ့ထုံးတမ္းဥပေဒအဆင့္သာ ျဖစ္ေနသျဖင့္ ၎အခ်က္ကို အထူးတင္ျပေဆြးေႏြးျခင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာသာျခားႏွင့္ လက္ထပ္ရျခင္းေၾကာင့္ ဘာသာဝင္ဆုံးရႈးံျခင္းနဲ႕ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ဳိးသမီးမ်ားကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးႏိူင္ရန္ႏွင့္ နစ္နာဆုံးရႈံးမူမ်ား မျဖစ္ေစရန္သာ ျဖစ္ပါတယ္။

၃။         အၾကမ္းအားျဖင့္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ဳိးသမီးမ်ားဟာ ေရွးကာလကတည္းက ဘာသာျခားေတြနဲ႕လက္ထပ္တဲ့အခါ ဘာသာျခားထဲမဝင္မေနရ အတင္းအၾကပ္ဝင္ရပါတယ္။ အတင္းအၾကပ္ မဟုတ္ခဲ့လွ်င္လည္း ၎တို႕ဘာသာအရကိုက ၎တို႕ ဘာသာထဲဝင္ရေအာင္ လုပ္ထားပါတယ္။ အဆင္မေျပၾကလို႔ ကြဲကြာၾကတဲ့အခါမယ္ သူတို႕ဘာသာ အရ လက္ထပ္ထားတဲ့အတြက္ အေမြမ်ား ရပိုင္ခြင့္မ်ားဆုံရွဳံးျခင္း၊ ကေလးမ်ားမိဘမဲ့ျဖစ္ရျခင္း မြတ္ဆလင္ ဘာသာေရးတြင္ တလာဘ္၃ ၾကိမ္ေခၚရုံနဲ႕ လင္ကမယားကို အလြယ္တကူ ကြာ၍ရျခင္းနဲ႕ မယားေလးဥိီး ယူႏိူင္ျခင္းမ်ားေၾကာင့္ အငယ္အေနွာင္း သဘြယ္ျဖစ္ရျခင္းတို႕ကို မိမိႏိုင္ငံထဲမွာေနျပီး မိမိတို႔ အခြင့္အေရး ဆုံးရွဳံးေနရျခင္းမ်ားကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္ဖို႔သာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

၄။         ကန္႔ကြက္သည္ဆိုေသာ အဖြဲ႕မ်ားသည္ အဆုိပါစာတမ္းကို ေကာင္းစြာဖတ္ရႈရျခင္း မရိွေသးပဲ အလ်င္စလို ေျပာဆို ထုတ္ျပန္ေနၾကေၾကာင္း သုံးသပ္မိပါတယ္။ ကန္႕ကြက္တယ္ဆိုတာက တို႔ဘာသာ ဘာသာျခားနဲ႔ လက္ထပ္ခ်င္ထပ္မယ္ ေျပာစရာမလိုဘူးဆိုတဲ့ သေဘာ သက္ေရာက္သြားပါတယ္။ ယခု မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒဆိုတာ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ား လက္ထပ္ျခင္းကိစၥကို ထိန္းခ်ဴပ္တာ မဟုတ္ပဲ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားက ဘာသာျခားနဲ႕လက္ထပ္ျခင္းေၾကာင့္ အခြင့္အေရး ဆုံးရွဳံးျခင္း ျပႆနာမ်ားေတြ႕ၾကံဳရျခင္း မရိွေအာင္ ေရးသားေဆြးေႏြးထားတာပါ။ 
၅။         တခုခုဆိုရင္ ယခုတေလာ လူ႕အခြင့္အေရးနဲ႔ ဒီမိုကေရစီကိုပဲ ကိုင္ေျပာေနၾကေပမယ့္ ေနရာတိုင္းမွာ ဒီေပတံၾကီးကို ထုတ္ကိုင္ တုိင္းတာေနလို႔႔ မရပါဘူး။ ကုလသမဂၢ၏ လူ႔အခြင့္အေရး ေၾကျငာစာတမ္းမွာ ေကာင္းပါတယ္။ သို႕ေသာ္ အေျခခံအားျဖင့္ သေဘာတူ ႏိုင္ၾကေသာ္လည္း ႏိူင္ငံအသီးသီးမွာ ဒီကေန႔ လက္ေတြ႕လုပ္ကိုင္ေနၾကရသည္မွာ တခါတရံ လူ႔အခြင့္အေရးစံနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေနပါတယ္။ မျဖစ္လို႕လည္းမရပါဘူး။ မိမိႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံေရး စီးပြားေရး ကာကြယ္ေရး လူမူေရး ယဥ္ေက်းမူႏွင့္ ဘာသာေရး အေျခအေနမ်ားအေပၚ မူတည္ျပီး အုပ္ခ်ဴပ္ေရး တရားစီရင္ေရး ဥပေဒျပဳေရး အာဏာသုံးရပ္ျဖင့္ စီမံအုပ္္ခ်ဴပ္ ေနရတာျဖစ္ပါတယ္။ 

အထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံၾကီး၂ခုအၾကား ရိွျပီး လူဦးေရ ေပါက္ကြဲမူျဖစ္ေနတဲ့ ဘာသာမတူတဲ့ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္လို ႏိုင္ငံနဲ႔ ကပ္ေနတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ခိုးဝင္လာတဲ့ ဘဂၤလီလူမ်ဳိးမ်ားက တိုင္းရင္းသားေတာင္းတာ နယ္ေျမအပိုင္စီးတာ ခံေနရတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံအဖို႔ သည္ေၾကညာစာတမ္းနဲ႔သာ တိုင္းတာေျပာဆိုေနရင္ လူမ်ဳိးဘာသာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားတို႕ရဲ႕ အမ်ဳိးကို ေစာင့္ရွာက္ႏိုင္မူေၾကာင့္ ရခိုင္လူမ်ဳိးနဲ႔ ရခိုင္ဗုဒၶဘာသာေရး ကိုးကြယ္မူ ေပ်ာက္ကြယ္မသြားခဲ့လို႔ သတိလက္လြတ္ ျဖစ္မသြားသင့္ပါ။
၆။         စကာၤပူ မေလးရွားကိုဥပမာေပးတာကလည္း အတုယူတာမဟုတ္ပဲ နားမလည္ေသးသူေတြ မသိေသးသူေတြကိုသိေအာင္ ေပးထားတာျဖစ္ပါတယ္။ စကာၤပူဟာ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံ အစစ္မဟုတ္လို႔ အတုမယူသင့္ဘူး လို႔ ေျပာသူကေျပာပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီဘိုးေအႏိူင္ငံၾကီးေတြဟာလည္း ေန႕ခ်င္းညခ်င္း ဒီမိုကေရစီနိူ္င္ငံၾကီး ဒီေန႔အေျခအေနလို တည္ေထာင္နိူ္င္ခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီမိုကေရစီစစ္စစ္နဲ႕သြားရင္လည္း ဒီကေန႔ စကာၤပူလူမ်ဳိးဆိုတာ ေတြ႕ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီမိုကေရစီဆိုတာဟာလည္း ေနရာတကာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ဆိုတာနဲ႔ တုိင္းတာတာမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ စည္းကမ္းဆိုတာ ပါပါတယ္။ စကာၤပူဟာ စည္းကမ္းရိွလို႕ စည္းကမ္းလိုက္နာလို႔ ယေန႔အေျခအေနနဲ႔ ေနထုိင္ႏိုင္ၾကတာပါ။

 ျမန္မာႏိူင္ငံအေနနဲ႕ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံ ထူေထာင္ေနေပမယ့္ ဒီမိုကေရစီ ဘိုးေအႏိုင္ငံေတြလို အဆင့္ ခ်က္ျခင္းျဖစ္ခ်င္လို႔ မရပါဘူး။ ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ အတုယူသင့္ရင္ ယူရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ထိုင္းေတာင္ပိုင္းမွာ မူဆလင္ခြဲထြက္ေရး သမားေတြျပႆနာ ရိွေနေပမယ့္ စကာၤပူမွာမရိွဘူး။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ျမိဳ႕ကိုႏိုင္ငံေခၚေနရတဲ့ ႏိုင္ငံေသးကေလးအဖို႔ မူဆလင္ဦးေရးကို စတည္ေထာင္ကာစက ၁၅% ယခုလည္း ၁၅% ထိန္းထားႏိုင္ခဲ့ျပီး စကာၤပူတရုတ္မ်ားကို မူဆလင္ဘာသာျခားနဲ႔ ထိမ္းျမားျခင္းကို ပုံစံမ်ဳိးစုံနဲ႔ ကန္႔သတ္ေပးထားလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

 ဘာသာျခားက စကာၤပူအမ်ဳိးသမီးကို ယူခဲ့ရင္ေတာင္ အခြင့္အေရးမ်ားကို အမ်ဳိးသမီးဘက္အျပည္႕အဝရယူေပးထားတယ္။ သုိ႔ေသာ္ စကာၤပူအမ်ဳိးသမီးမ်ား အမ်ဳိးကို ေစာင့္ေရွာက္ပါတယ္။ မူဆလင္မ်ားနဲ႕ မယူသေလာက္ပါ။ အကယ္၍ စကာၤပူမွာ မူဆလင္ဘာသာဝင္ ၄-၅၀% ရိွလာလ်င္ ေသခ်ာေပါက္ ဘာသာေရးျပႆနာ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။   ျမန္မာမွာ ဘယ္လိုအေျခအေနရိွလည္း အားလုံးသိရိွပါတယ္။ ႏိူင္ငံတကာရဲ႕ အိမ္ေထာင္ခန္းဥပေဒေတြကိုေလ့လာတဲ့အခါ  ဘယ္လိုပဲလြပ္လပ္စြာကိုးကြယ္ယုံၾကည္ခြင့္ ထိမ္းျမားခြင့္ျပဳထားေပမယ့္ မိမိတို႕လူမ်ဳိးဘာသာ ထိခိုက္နစ္နာရျခင္း မရိွေလေအာင္ ျပဌာန္းထားၾကပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို ဦးစားေပးထားပါတယ္။ 
၇။         ယခုေဆြးေႏြးပြဲကအမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒဆိုတာလည္း လြပ္လပ္စြာကိုးကြယ္ႏိူင္ျခင္းကို ထိခိုက္ျခင္းမရိွပါဘူး။ ကိုယ္ႏွစ္သက္ရာ ဘာသာတရားကို လူတိုင္းလြပ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္ႏိူင္ခြင့္ေပးထားပါတယ္။ သို႕ေသာ္ ဘာသာေရးထိခုိက္ေျပာျခင္း မဟုတ္ပဲ မွန္ရာဆိုလ်င္ မူဆလင္ဘာသာဝင္မ်ားနွင့္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ဳိးသမီးမ်ား ယူေလ့ရိွၾကရာတြင္ အမ်ဳိးသား၏မူဆလင္ဘာသာကို ဝင္ရသည္ခ်ည္းျဖစ္ပါတယ္။ မဝင္လွ်င္ သူတို႕ဘာသာတရားအရ တရားမဝင္တဲ့ အတြက္ ဝင္ကိုဝင္ရပါတယ္။ သေဘာက်စြာဝင္တယ္ လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္တယ္လို႕ ေျပာလို႔မရပါဘူး။ ယူျပီး ဗုဒၶဘာသာ ဘုရားစင္ထားၾကည့္လိုက္ပါ။ လက္ေတြ႕ နားလည္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဗုဒၶဘာသာထုံးတမ္းအရ လက္မထပ္ခဲ့ရေတာ့ ဆုံးရွဳံးမူေတြ နစ္နာမူေတြ ထပ္ေတြ႔ လာေတာ့တာပါပဲ။ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ေတြနဲ႕ေတာ့ အထူးတလည္ ျပႆနာရိွတာ မေတြ႔ရပါဘူး။ တအိမ္တည္း ဘုရားစင္ႏွစ္ခုနဲ႕ ကိုးကြယ္ေနၾကတာပါပဲ။ သားဆိုရင္ ဗုဒၶဘာသာ အရ ရွင္ျပဳရဟန္းခံေပးျပီး သမီးေတြကို ၾကိဳက္ရာ ကိုးကြယ္ခြင့္ျပဳတာလည္း ေတြ႕ဘူးပါတယ္။
၈။         စာေရးသူ ဘာသာေရးထိခိုက္မူ မပါပဲ ကိုယ္ေတြ႔ေလး မွွ်ခ်င္ပါတယ္။ စာေရးသူ မူဆလင္ရပ္ကြက္ထဲ ေနထိုင္ဘူးပါတယ္။ အမွန္တကယ္လည္း ျမန္မာမ ယူရင္ ေထာက္ပံ႕ေပးမယ္ဆိုတာ ရိွခဲ့တာပါ။ ယခုေတာ့ သူတို႕ျငင္းပါတယ္။ ျငင္းဆိုသလို  မူဆလင္လူၾကီး သူမမ်ားအေနနဲ႕ ထိန္းသိမ္းေပးသြားဖို႔ တုိက္တြန္းပါတယ္။ စကားဆက္ရရင္ ဘာသာျခား ရပ္ကြက္ျဖစ္တာေၾကာင့္ စာေရးသူအေနနဲက   ညီမေတြနဲ႔ ညီမသူငယ္ခ်င္းေတြကို ေရွးေရးေမွ်ာ္ျမင္ျပိီး ဘာသာတရားနဲ႕
ပါတ္သက္လို႔ အထူး တိုက္တြန္းပါတယ္။

 သို႔ေသာ္လည္း နီးစပ္မူက ရိွေလေတာ့  ညီမသူငယ္ခ်င္းတဦး မူဆလင္ဘာသာဝင္နဲ႕ ယူသြားပါတယ္။ ေနာက္ အဲဒီမိန္းကေလးက မူဆလင္ဘာသာထဲ အဝင္ျပေပမယ့္ မူဆလင္လုံးလုံး မျဖစ္ဘူးဆိုျပီး ကြဲသြားၾကေတာ့ မိန္းကေလးက ကေလးတြဲေလာင္းနဲ႕ ျဖစ္ေနပါျပီး။ ကေလးကလြဲျပီး ဘာတခုမွ အဖတ္တင္ခဲ့တာမရိွပါဘူး။ ရုပ္ရည္ကလဲေခ်ာေမာလွျပီး တခုလပ္ျဖစ္သြားေတာ့ ျမန္မာခ်င္း မကူညီေစာင့္ေရွာက္ပဲ အက်င့္ဆိုးတဲ့သူေတြနဲ႕ ထပ္ေတြ႕ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္က စိတ္ဓါတ္ကမခိုင္မာ ဘဝကိုၾကံ႕ၾကံ႕မခံႏိူင္၊ ကိုယ့္ပညာနဲ႕ကိုယ္ ရပ္တည္ႏိုင္ျခင္းကလည္းမရိွ  အစဥ္းစားအဆင္ျခင္ကလည္း နဲပါးသူျဖစ္တာေၾကာင့္ ျမွဴဆြယ္သူေတြနဲ႕ေတြ႕ျပီး မေကာင္းမူေတာထဲ ေရာက္သြားပါတယ္။ 

အစကတည္းက ဘာသာတူျခင္းေတာင္ “ အိမ္ေထာင္မူ ဘုရားတည္၊ ေဆးမွင္ရည္ စုတ္ထုိး ( ယခုေတာ့ တက္တူးေတာင္ထုိးေနၾကပါတယ္ ) ေနာင္ျပင္ႏိူင္ခဲတဲ့အမ်ဳိး ” ဆိုတဲ့ စကားေလးနဲ႕ ေရွးလူၾကီးသူမေတြက သြန္သင္ဆုံးမေပးထားခဲ့တာဟာ အေျမွာ္အျမင္ၾကီးၾကီးနဲ႕ ေျပာခဲ့ၾကတာပါ။ ဟာသလုပ္စရာ မဟုတ္ပါဘူး။ လိုက္နာက်င့္ၾကံသင့္တာပါ။ 
၉။         အၾကံျပဳခ်က္သေဘာ တင္ျပခ်င္တာက ဘယ္ဘာသာဝင္ျဖစ္ေစ ကိုယ့္ရဲ႕ဘာသာတရားအေပၚမွာ မိရုိးဖလာထက္ေတာ့ ေလ့လာမူျပဳသင့္ပါတယ္။  အေဖအေမက ကိုးကြယ္လို႕ အလိုလို ဘာသာဝင္ျဖစ္လာတာ မဆန္းသလို သဘာဝမက်ပါဘူး။ အသက္ ၄၀ နားေရာက္ျပီး ဗုဒၶဟာေသျပီးမွ ဘုရားျဖစ္တာလား မေသခင္ျဖစ္တာလား ေမးတဲ့သူကို စာေရးသူေတြ႔ဘူးပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္း ဆရာမၾကီးက တဦးကလည္း ဘုရားဟာတဆူတည္းပါ အစြဲေတြမထားပါနဲ႕တဲ့။ 

စာေရးသူ ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။ အဲဒီလို ဘုရားတဆူ အတူတူပါဆိုျပီး ကိုယ့္ဘာသာက်ေတာ့ ပစ္ပယ္ခိုင္း သူ႕ဘာသာ ဝင္ခုိင္းသူေတြေၾကာင့္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးေတြ ဘာသာျခားျဖစ္တာမ်ားျပီ။ ဗုဒၶဘာသာဟာ ဘယ္ဘာသာနဲ႕မွ မတူသလို ဘုရားခ်င္းလည္းမတူ တရားခ်င္းလည္းမတူ ေနနဲ႔လ အေရွ႕နဲ႕အေနာက္လို႔။ အစြဲမထားျခင္း မထားရင္ ဗုဒၶဘာသာက အစြဲအလန္းျဖဳတ္တယ္။ နားမလည္တာကို နားမလည္ဘူးသိဖို႕ လိုတယ္ အဲဒါအစြဲအလန္းနဲ႔ မဆိုင္ဘူး ဆိုျပီးေျပာျပရတယ္။ သူကျပန္ေျပာတယ္ တို႕ရုံးမွာ နင္တို႕ငါတို႕အရြယ္ ဘယ္သူမွ ဘုရားတရားစကားေျပာတာ မၾကားဖူးဘူးတဲ့။ 

စာေရးသူကို သီလ သမာဓိ ပညာ ဆိုေတာ့ ပညာက ဘာပညာလည္းဆိုျပီး ေျပာဆိုတဲ့သူလည္းေတြ႕ဘူးပါတယ္။ သူက သိပၸံေခတ္ပညာကိုမွ ပညာလို႕တထစ္ခ် ေလွနံဓါးထစ္ယူထားပါတယ္။ ဘဝကိုမွန္မွန္ကန္ကန္ နားလည္သိျမင္ဖို႔ ဗုဒၶေဟာၾကား ဆုံးမထားတဲ့ သစၥာတရားေတြကို အလုပ္ေပးတရားေတြကို ပညာလို႔ မထင္ဘူး။ စာေရးသူတို႕ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက မိရိုးဖလာပဲျဖစ္ေနပါတယ္။ ဘာသာတရားနဲ႕ပါတ္သက္လာရင္ ကိုယ္ခံအား ကိုယ္ခံပညာမရိွဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း တျခားဘာသာကစည္းရုံးရင္ အလြယ္တကူပဲပါသြားတတ္ပါတယ္။ ယုံၾကည္လို႕ သြားတာက ျပႆနာမဟုတ္ပါဘူး။ သူ႕အခြင့္အေရးပါ။ မသြားခင္မွာ ကိုယ့္ဘာသာတရားကိုေရာ ဘယ္ေလာက္ ဆန္းစစ္ေဝဖန္ၾကည္႕ျပီးျပီလည္း။   ဒါေတာ့ လုပ္သင့္တယ္လို႕ယူဆပါတယ္။       
         
အထက္ပါ တင္ျပခ်က္မ်ားကို ျပန္ခ်ဳံ႕ၿပီးတင္ျပရလ်င္ ေမွာ္ဘီျမိဳ့၊ ဓမၼဒူတ ေဇတဝန္ ေတာရ ေဆကိႏၵာရာမ ေက်ာင္းတိုက္တြင္ က်င္းပခဲ့တာသည္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ဆိုင္ရာ ၾသဝါဒခံယူပဲြႏွင့္ အႀကိဳ ညိႇႏိႈင္းေဆြးေႏြးပြဲသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာသာသာသနာ ကာကြယ္ျခင္းဆိုင္ရာနဲ႕ ပါတ္သက္ေနတဲ့အတြက္ ယခုေဆြးေႏြးစရာ စာတမ္းေပၚထြက္လာတယ္လို႕ ယူဆပါတယ္။ အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒဆိုတာကေတာ့ အလြယ္ေခၚလိုက္ျခင္းသာျဖစ္ျပီး ဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္ေသာ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ားရဲ႕ အိမ္ေထာင္ခန္းဥပေဒနဲ႕သာ သက္ဆိုင္ ပါတယ္။ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးအားလုံး အက်ဴံးမဝင္သလို လက္ထပ္ျခင္းကိစုၥအဝဝကို ေဆြးေႏြးထားတာမဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးရဲ႕ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းကို အဓိကဆိုလိုခ်င္တာမဟုတ္ပဲ ဘာသာတရားကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရးနဲ႔  ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ဳိးသမီးမ်ား  ဘာသာျခားနဲ႕လက္ထပ္တဲ့အခါ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားရဲ႕ လြပ္လပ္စြာယုံၾကည္ကိုးကြယ္ခြင့္ အေမြရပိုင္ခြင့္  လင္မယားကြာရွင္းေရး ဥပေဒမ်ားမွာ အခြင့္အေရးဆုံးရွဳံးေနရျခင္း ရႈေထာင့္က ေဆြးေႏြးေနၾကတာလို႕ သုံးသပ္မိပါတယ္။

 ဘာသာျခားမ်ားနဲ႕လက္ထပ္ျပီး ဘာသာျခားမ်ားရဲ႕ထိမ္းျမားဥပေဒကိုသာ လက္ခံက်င့္သုံးေနရျခင္း ၎တို႕၏ဘာသာသို႕ ဆႏၵသေဘာအေလ်ာက္ မဟုတ္ပဲ ဝင္ေရာက္ရျခင္းတို႕ဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႕အတြက္ အဆုံးအရႈံးၾကီးျဖစ္ပါတယ္။ ရခဲလွတဲ့ လူ႔ဘဝမွာ ၾကဳံေတြ႕ရခဲတဲ့ ဗုဒၶသာသနာနဲ႕လည္း လြဲေခ်ာ္ခဲ့ရတဲ့အျဖစ္မ်ဳိးက ကင္းလြတ္ေအာင္ ကယ္တင္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကန္႔ကြက္ျခင္း ေထာက္ခံျခင္းထက္ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ေ
 ေဆာင္ရြက္သင့္ျပီး လုိ္အပ္ပါက ဒကာဒကာမမ်ားကပင္ ဆက္လက္အေကာင္အထည္ ေဆာင္ရြက္သင့္ေသာ ကိစၥတရပ္ျဖစ္တယ္လို႕ ယူဆပါေၾကာင္းတင္ျပယင္း နိဂုံးခ်ဴပ္ပါရေစ။
                                    ေက်ာ္ေက်ာ္ခိုင္