ဒီမိုေ၀ယံ သုိ႔ ေပးပို႔ေသာ တိုင္ၾကားစာမ်ား သတင္းမ်ား ကို microsoft word ဖိုင္မ်ားျဖင့္ ေပးပို႔ေပးပါရန္ ေလးစားစြာေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။ ေပးပုိ႔လာေသာ စာမ်ားကို အခ်ိန္မွီေဖာ္ျပေပးႏိုင္ရန္ၾကိဳးစားပါမည္။

ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚမွ သာသနာအႏွစ္(၄)ေထာင္ ပညာရွင္မ်ားသို႔

ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚမွ သာသနာအႏွစ္(၄)ေထာင္ ပညာရွင္မ်ားသို႔

ဒီေန႔ ေတြးမိေတြးရာ ေတြးမိရင္းက လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီးရဲ့ တရားတပုဒ္ကို သြားသတိရမိတယ္...။

တခါက ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း ၁ခုမွာ ကိုရင္(၂)ပါး စကားမ်ားရန္ျဖစ္ေနရာ ကေန နပန္းလံုးတဲ့ အထိ ျဖစ္လာေတာ့...။ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္က ကိုရင္(၂)ပါးကို ေခၚေမးသတဲ့..။ ဘယ္လိုကေန ဘယ္လို နပန္းလံုး အထိ ရန္ ျဖစ္ရတာလဲေပါ့...။ ဒီေတာ့ ကိုရင္(၂)ပါးက တပါးဆီေလွ်ာက္ထားၾကသတဲ့..။ တပါးက တပည့္ေတာ္က ဘုရားရွင္ သာသနာေတာ္ အႏွစ္(၅)ေထာင္လို႔ ဆိုပါတယ္ဘုရား..။ က်န္တပါးက ဆက္ေျပာသတဲ့ တပည့္ေတာ္က ဘုရားရွင္ သာသနာေတာ္ အႏွစ္(၄)ေထာင္လို႔ ဆိုတာပါဘုရား အဲ့ဒီကေန သူမွန္တယ္ ငါမွန္တယ္ ျငင္းခံုရင္းနဲ႔ နပန္းတတ္လံုးတဲ့အထိ ျဖစ္လာတာပါဘုရားလို႔ ဆိုသတဲ့..။

ဒီေတာ့ ဆရာေတာ္ၾကီးက သာသနာ အႏွစ္(၄)ေထာင္လို႔ ဆိုတဲ့ ကိုရင္ကို မင္းသြားႏိုင္ျပီလို႔ ဆိုျပီး က်န္တဲ့ သာသနာေတာ္ အႏွစ္(၅)ေထာင္လို႔ ဆိုတဲ့ကိုရင္ကိုေတာ့ ေျမမွာေမွာက္ခိုင္းျပီး ၾကိမ္နဲ႔ သံုးခ်က္ ရိုက္သတဲ့..။
ဒီေတာ့ သာသနာအႏွစ္(၅)ေထာင္လို႔ ဆိုတဲ့ ကိုရင္က အရွင္ဘုရား ဘုရားသာသနာ အႏွစ္(၅)ေထာင္လို႔ တပည့္ေတာ္ အမွန္အတိုင္းေျပာတာ ဘာေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္ကို အျပစ္ေပးရတာလဲေပါ့..။ ဒီေတာ့ ဆရာေတာ္ၾကီးက သာသနာအႏွစ္(၅)ေထာင္ဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာဝင္တိုင္းသိတယ္..။ ဒီလိုဗုဒၶဘာသာဝင္တိုင္း သိတဲ့ သာသနာအႏွစ္(၅)ေထာင္ ကိုေတာင္ မသိတဲ့ လူမိုက္နဲ႔ ရန္ျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့ မင္းလည္း လူမိုက္နဲ႔ အတူတူပဲေပါ့လို႔ ဆံုးမေတာ္မူသတဲ့..။

ဒီေနရာမွာ ဘာစဥ္းစားမိသလဲ ဆိုေတာ့ တခ်ိဳ႕ေသာ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚက ပညာရွင္ေတြ ဘာသာအေပၚ အမည္ေျပာင္းလိုေျပာင္း သာသနာအေပၚ၊ သံဃာေတာ္ေတြ အေပၚမွာ ဝိနည္းကိုက္မကိုက္ ဘယ္လို ေနထိုင္သင့္တယ္ ျပဳမူသင့္တယ္ စာအုပ္ကိုင္ျပီး ဘုန္းၾကီးစံုေထာက္ ပမာ ေျပာဆိုေနၾကတာ ျမင္ၾကေတာ့.. သာသနာ အႏွစ္(၄)ေထာင္ ကိုရင္လို ပညာရွိေတြက သာသနာ အႏွစ္(၅)ေထာင္ သံဃာေတာ္ေတြကို စာျပန္ခ်ေနသလားလို႔...။

ဆီသည္လည္း ဆီသည္အေလ်ာက္ ကၽြမ္းက်င္ရာ လိမ္မာသလို အိုးသည္လည္း အိုးသည္အေလ်ာက္ ကၽြမ္းက်င္ရာ လိမ္မာၾကတာပါပဲ...။ ေနရာတကာမွာေတာ့ ပဲခူးဆားလုပ္ေနလို႔ မရဘူးေပါ့...။

ဒီေနရာမွာ မသိလို႔ ေျပာတာေနမွာပါ၊ လုပ္တာေနမွာပါဆိုတဲ့ စကားကိုလည္း ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ၾကရေအာင္...။ လူ႔ပတ္ဝန္းက်င္မွာေတာ့ မသိလို႔ ေျပာတာေနမွာပါ၊ လုပ္တာေနမွာဆိုတဲ့ စကားနဲ႔ မသိလို႔ လုပ္တဲ့ လူကို သာမန္သေဘာနဲ႔ ေတာ္ရုံတန္ရုံ အျပစ္မျမင္တတ္ၾကပါဘူး...။ သို႔ေပတည့္ ဘာသာေရးအပိုင္းမွာေတာ့ မသိလု႔ိလုပ္မိတာပါ၊ ေျပာမိတာပါဆိုတဲ့ သူဟာ သိလို႔လုပ္တဲ့သူ၊ ေျပာမိသူထက္ အကုသိုလ္ပိုျဖစ္တယ္ဆိုရင္ လက္ခံႏိုင္ၾကမလားပဲ..။
ဘာေၾကာင့္ဆိုေတာ့ ဘယ္ဟာကုသိုလ္၊ ဘယ္ဟာ အကုသိုလ္ဆိုတာကိုေတာင္ မသိပဲလုပ္တဲ့ အတြက္ ပိုျပီးအကုသိုလ္ ျဖစ္ေစပါတယ္..။ ဥပမာ
ေျမြဟာအေကာင္ေသးေပမယ့္ အႏၱရာယ္ရွိတယ္ ဆိုတာေတာင္ မသိ၊ ဗဟုသုတမရွိတဲ့ အတြက္ မသိလို႔လုပ္တာ ပိုဆိုးပါတယ္။

ဆီသည္လည္း ဆီသည္အေလ်ာက္ အုိးသည္လည္း အိုးသည္အေလ်ာက္ မိမိကၽြမ္းက်င္ရာမွာ လိမ္မာၾကတာပါ။ ေနရာတကာမွာ ကိုယ္သိ ကိုယ္တတ္ဆိုျပီး လုပ္လို႔မရပါ...။ သာသနာအႏွစ္(၄)ေထာင္ သမားေတြနဲ႔ အျပိဳင္ ျငင္းခံုရန္ျဖစ္ေနရင္ေတာ့ ကိုယ္လည္း ကိုယ္လည္း(၄)ေထာင္တန္နဲ႔ အဆင့္တူ ျဖစ္သြားေလမလားပဲ..။ ကုသိုလ္နဲ႔ အကုသိုလ္ကို ခြဲျခားသိျမင္ျပီး သာသနာတန္ဘိုး ထားႏိုင္ၾကပါေစ..။

ေတြးမိေတြးရာေလးပါ... ဆိုကေရတီးရဲ့ စကားလို ကၽြန္ေတာ္ဘာမွ မသိေသးဘူးဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္သိတာပါပဲလုိ႔ ခံယူထားပါတယ္..။

အားလံုးကို ေလးစားစြာျဖင့္..

ဒီမိုေဝယံ

ဓာတ္ပံုကေတာ့ ဖားေအာက္ေတာရမွာ တရုတ္ႏိုင္ငံက လာေရာက္ ကိုရင္ဝတ္တဲ့ ကိုရင္ငယ္ေလးပါ.. (အားလံုး ျငိမ္းေအးၾကပါေစ)