ဒီမိုေ၀ယံ သုိ႔ ေပးပို႔ေသာ တိုင္ၾကားစာမ်ား သတင္းမ်ား ကို microsoft word ဖိုင္မ်ားျဖင့္ ေပးပို႔ေပးပါရန္ ေလးစားစြာေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။ ေပးပုိ႔လာေသာ စာမ်ားကို အခ်ိန္မွီေဖာ္ျပေပးႏိုင္ရန္ၾကိဳးစားပါမည္။

ပရဟိတ အႏုပညာ႐ွင္လူသားတစ္ဦးအား ထုဆစ္ျခင္း ..

ပရဟိတ အႏုပညာ႐ွင္လူသားတစ္ဦးအား ထုဆစ္ျခင္း

ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ိုးရာပန္းပညာ႐ွင္မ်ားအစည္းအ႐ံုး (ေျမာက္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္)မွ ပညာေရးလႈပ္႐ွားမႈ အစီအစဥ္တစ္ရပ္အျဖစ္ ပန္းခ်ီဆရာေမာင္ေမာင္ (ခ) ဦးေက်ာ္သူ (နာေရးကူညီမႈအသင္း-ရန္ကုန္) ဥကၠ႒ အား ဂုဏ္ျပဳ၍ ပံုတူပန္းခ်ီႏွင့္ ပန္းပု လက္ေတြ႔ေရးဆြဲ ထုလုပ္ျခင္း အခမ္းအနားအား ၅.၈.၂ဝ၁၂ ရက္ေန႔ နံနက္ (၉း၃ဝ) နာရီအခ်ိိန္မွ စတင္၍ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)႐ွိ တည္ေဆာက္ဆဲ ခန္းမေဆာင္ (အသစ္)တြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့သည္။
ဦးေက်ာ္သူသည္ ပန္းခ်ီပညာရပ္အား ငယ္႐ြယ္စဥ္ ေက်ာင္းသားဘဝ ၁၉၇၃ ခုႏွစ္မွ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္အတြင္း ေႏြရာသီ ပန္းခ်ီရက္တို သင္တန္းအား ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဦးေသာင္းဟန္ထံတြင္ ပန္းခ်ီပညာကို ေလ့လာဆည္းပူးခဲ့သည္။ ၁၉၈ဝ ခုႏွစ္တြင္ ေဒသေကာလိပ္ - ၂ (လိႈင္)၊ တကၠသိုလ္ပန္းခ်ီျပပြဲ၌ ပန္းခ်ီ ေမာင္ေမာင္အမည္ျဖင့္ ပိုစတာကာလာ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ (၁ဝ) ခ်ပ္ကို ဝင္ေရာက္ျပသခဲ့သည္။ ဒုတိယ အႀကိမ္ ၁၉၈၆ ခုႏွစ္တြင္ ယုဒႆန္ခန္းမ၌ က်င္းပျပဳလုပ္သည့္ “အဇၩတၱပန္းခ်ီ” ျပပြဲ၌ “နာၾကည္းမႈ (ဘဝေစ်း)” သ႐ုပ္ေဖာ္ပန္းခ်ီ ကားခ်ပ္တစ္ခ်ပ္ ျပသခဲ့သည္။ ၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္တြင္ ပန္းခ်ီေလာကသို႔ ျပန္လည္ဝင္ေရာက္ခဲ့ၿပီး ပန္းခ်ီေက်ာ္သူအမည္ျဖင့္ ေရးဆြဲထားေသာ “မျမင္ခ်င္၊ မၾကားခ်င္၊ မေျပာခ်င္” ပန္းခ်ီကားခ်ပ္အား စိတ္က်န္းမာေရး အထူးကုေဆး႐ံု႐ွိ ပန္းခ်ီပညာရပ္ျဖင့္ ကုသနည္းခန္းမ အတြက္ လွဴဒါန္းခဲ့သလို ေ႐ႊပါရမီေတာရ ဆရာေတာ္ အ႐ွင္ဆႏၵာဓိကအား “ၾကာလိုလူ” အမည္႐ွိ သ႐ုပ္ေဖာ္ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္တစ္ခ်ပ္ လွဴဒါန္းေပးအပ္ခဲ့သည္။ ၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္တြင္ ေလာကနတ္ပန္းခ်ီခန္းမ၌ “ဆူး” အမည္႐ွိ ေပါက္ကြဲမႈပန္းခ်ီကားခ်ပ္တစ္ခ်ပ္ ျပသခဲ့ၿပီး ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္တြင္ ကမ႓ာေျမျပင္ကို အလည္ေရာက္ ဘဝ … ဘဝေတြကိုျဖတ္သန္း ေလွာ္ခတ္ရင္း ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ သစၥာတရားကို ႐ွာေဖြေတြ႔႐ွိခဲ့သူ လူသားတစ္ေယာက္၏ ပံုရိပ္မွတ္တိုင္မ်ား (သို႔) ေက်ာ္သူ၏ Kyaw Thu`s Art Zone အမည္ျဖင့္ ကိုယ္ပိုင္ပန္းခ်ီျပခန္းအား ဖြင့္လွစ္ကာ တစ္ကိုယ္ေတာ္ပန္းခ်ီျပပြဲအား က်င္းပႏိုင္ခဲ့သည္။
၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္တြင္ တစ္ကုိယ္ေတာ္ ပန္းခ်ီျပပြဲအား Kyaw Thu`s Art Zone Vol:2 အျဖစ္ ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ျပသႏိုင္ခဲ့သည္။ ထို႔အျပင္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လတြင္လည္း အေမရိကန္ႏိုင္ငံ၊ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕တြင္ First Break Out အမည္ျဖင့္ ပန္းခ်ီျပပြဲအား က်င္းပႏိုင္ခဲ့သည္။ ပန္းခ်ီေမာင္ေမာင္ (ခ) ေက်ာ္သူသည္ ယေန႔ခ်ိန္ထိ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္မ်ားအား ေရးဆြဲလွ်က္႐ွိသည္။
ထိုကဲ့သို႔ေသာ ႐ုပ္႐ွင္သ႐ုပ္ေဆာင္၊ ဒါ႐ိုက္တာ တစ္ဦးလည္းျဖစ္သူ ပန္းခ်ီဝါသနာ႐ွင္လည္းျဖစ္သူ လူမႈေရးေလာကတြင္လည္း အမ်ားအတြက္ ေပးဆပ္လုပ္ကိုင္ေနသူတစ္ဦးအား ဂုဏ္ျပဳေသာအားျဖင့္ ၅.၈.၂ဝ၁၂ ရက္ေန႔ နံနက္္တြင္ ဦးေက်ာ္သူ၏ ႐ုပ္ပံုလႊာအား ပံုတူပန္းခ်ီ၊ ပန္းပုပညာ႐ွင္မ်ားက အမွတ္တရ ဂုဏ္ျပဳ ေရးဆြဲပြဲအား က်င္းပခဲ့သည္။ ယင္းအခမ္းအနားတြင္ ပန္းပုပညာရွင္ဆရာႀကီးမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ဦးလြင္ေမာင္၊ ဦးတင္ျမ၊ ဦးၾကည္စိန္ေလး (ထားဝယ္)၊ ဦးျမေမာင္၊ ဦးေက်ာ္ညြန္႔၊ ဦးဆန္နီညိမ္း၊ စာေပေလာကမွ ဦးဝင္းၿငိမ္း (ေ႐ႊအျမဳေတ၊ အလင္းတန္းဂ်ာနယ္)၊ ကိုမ်ိဳး-ျမန္မာစာ (ေပၚျပဴလာဂ်ာနယ္) စာေပပညာ႐ွင္မ်ားႏွင့္ စိတ္ဝင္စားၾကသူမ်ား တက္ေရာက္အားေပးခဲ့ၾကသည္။ ပန္းခ်ီ ပညာရွင္ဆရာမ်ားျဖစ္ၾကေသာ ဦးသက္ေအာင္၊ ဦးသေျပျမင့္သိန္း၊ ဦးေဇာ္ဝင္း(ငွက္ေပ်ာသီး)၊ ဦးၾကင္၊ ဦးေဇာ္ဝင္းေဖ၊ ဦးရဲျမင့္(ေရွ႕သို႔)၊ ဦးေရႊျမင့္ အစရိွသည့္ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပုပညာရွင္ (၄ဝ) ဦးခန္႔တို႔သည္ နံနက္ (၉း၃ဝ) နာရီအခ်ိန္ခန္႔မွ စတင္ကာ ညေန (၄းဝဝ) နာရီအခ်ိန္ထိ ေရးဆြဲခဲ့ၾကကာ ပန္းခ်ီဆရာမ်ား၏ မ်ိဳးဆက္သစ္ သမီးငယ္ေလးတစ္ဦးမွလည္း ဦးေက်ာ္သူ၏ ဂ်ိဳးငွက္လႊတ္ေနသည့္႐ုပ္ပံုအား အမွတ္တရ ေရးဆြဲခဲ့ၿပီး ပန္းပုပညာ႐ွင္ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္မင္းမွ ဦးေက်ာ္သူ၏ ပံုတူ႐ုပ္တုအား ထုလုပ္ခဲ့ၾကၿပီး ပန္းခ်ီ ကားခ်ပ္မ်ားႏွင့္ ႐ုပ္တုအား ဦးေက်ာ္သူအတြက္ အမွတ္တရ ဂုဏ္ျပဳေပးအပ္ခဲ့ၾကသည္။
ေက်ာ္ေက်ာ္မင္း (ပန္းပုပညာ႐ွင္)
ကိုေက်ာ္သူကေတာ့ မူလအစက ပန္းခ်ီဆရာ ေမာင္ေမာင္ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လို ပန္းခ်ီ ဆရာေတြထဲကေန အခုလိုမ်ိဳး ျပည္သူေတြကို အက်ိဳးျပဳတဲ့လူတစ္ေယာက္ ေပၚထြန္းလာတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္က ဂုဏ္ျပဳေရးဆြဲျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ေ႐ႊျမင့္ (ပန္းခ်ီ)
ဦးေက်ာ္သူလုပ္ခဲ့တာက ႐ုပ္႐ွင္ကိစၥတို႔၊ နာေရးကူညီမႈကိစၥေတြ သူကလုပ္ခဲ့ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေလးစားတယ္။ ေလးစားေတာ့ ဂုဏ္ျပဳပြဲေလးလုပ္ၿပီး သူရဲ႕ ေပါ့ထရစ္ ေရးဆြဲမယ္။ သူ႔ရဲ႕ပံုစံမ်က္ႏွာက အရမ္းေရးခ်င္တဲ့ ပံုမ်ိဳးျဖစ္တယ္။

ေဇာ္ဝင္း (ငွက္ေပ်ာသီး)
ဦးေက်ာ္သူကို မ်ားေသာအားျဖင့္ သိၾကတာကေတာ့ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)နဲ႔ တြဲဖက္ၿပီး ဘယ္လိုမွ ခြဲခြာလို႔မရပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီေန႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဂုဏ္ျပဳေရးဆြဲျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ေဇာ္ဝင္းေဖ (ပန္းခ်ီ)
အရင္က ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေရးေနၾကတာ အမ်ိဳးသမီးပံုေတြ၊ ကိုရင္ေလးေတြ ဒါမ်ိဳးေလးေတြ။ အခု ေနာက္ပိုင္းမွာ တကယ့္အမွတ္တရ ျဖစ္ႏိုင္ေလာက္တဲ့၊ ျဖစ္ေစေလာက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ေရးဆဲြၾကတာ ေတြ႔ရတယ္။ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)ရဲ႕ ဦးေက်ာ္သူဆိုတာ အခုအခ်ိန္မွာ ကိုယ္မလုပ္ႏိုင္တဲ့ ကိုယ္ မျဖည့္ႏိုင္တဲ့ ပါရမီကိုျဖည့္ေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေရးခြင့္ရခဲ့တယ္။

ၾကည္စိန္ေလး (ထားဝယ္)
ဦးေက်ာ္သူလိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး ယခုျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔ၿပီးေတာ့ အမ်ားအတြက္ အေထာက္အကူ ျပဳေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာမွာေရာ၊ ကမ႓ာမွာေရာ ဂုဏ္ယူစရာ လူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ႐ုပ္တုတစ္ခုထားသင့္တဲ့ အေျခအေနမွာလည္း ႐ွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ဦးေက်ာ္သူ႐ုပ္တုကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အေကာင္းဆံုး႐ုပ္တုတစ္ခုအေနနဲ႔ ႏိုင္ငံျခားမွာ ေဒါက္တာေတြကို ထုထား သလို ထုခ်င္တဲ့ဆႏၵ ျပင္းျပေနလွ်က္႐ွိပါတယ္။

ဦးဆန္နီညိမ္း (ပန္းပု)
ပံုတူဆြဲတယ္ဆိုတာ အႏုပညာ႐ွင္တစ္ေယာက္ကေနၿပီးေတာ့ ေနာက္ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ အေၾကာင္းကို သူကတစ္ဆင့္ေဖာ္ျပတာပဲ။ ကိုယ္နဲ႔နီးစပ္ရာေတြ ဒါမွမဟုတ္ ေက်ာ္ၾကားတဲ့သူေတြ၊ ေအာင္ျမင္တဲ့သူေတြ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ခ်င္လို႔။ မွတ္တမ္းတင္သင့္တဲ့သူေတြကို ဆြဲတာေပါ့။ အခု ကိုေက်ာ္သူကို ပံုတူဆြဲၾကတယ္ ဆိုတာကလည္း သူ႔ဘဝမွာ သူလုပ္ေဆာင္ခဲ့တာေတြ၊ သူသယ္ပိုးခဲ့တာေတြ ကို ေလးစားတန္ဖိုးထားၿပီးေတာ့ ပံုဆြဲၾကတာပါ။ ဒီကေနပြဲရဲ႕ ဖန္တီးမႈကေတာ့ အားရစရာပါပဲ။

ဦးဝင္းၿငိမ္း (အလင္းတန္းဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္)
လက္ေတြ႔ေရးဆြဲတယ္။ လက္ေတြ႔ဓါတ္ပံု႐ိုက္တယ္ဆိုတာ မ်ားေသာအားျဖင့္ မိန္းမေခ်ာေခ်ာေလး ေတြကို ဆြဲၾကတယ္။ ဓါတ္ပံု႐ိုက္ၾကတယ္။ အခုလို ထူးျခားတဲ့ပံုအေနနဲ႔ ကိုေက်ာ္သူကို ပန္းခ်ီဆြဲၾကတယ္။ ပန္းပုထုၾကတယ္။ အင္မတန္ထူးျခားပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ၾကြေရာက္ ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့တာပါ။ ပန္းခ်ီ ကိုေဇာ္ဝင္း(ငွက္ေပ်ာသီး)ဆိုလို႔႐ွိရင္ စတိတ္႐ႈိးေတြဆြဲရင္ ေပအေတာ္ျမင့္ျမင့္ ပံုႀကီးေတြကို လက္တန္းဆြဲ ႏိုင္တဲ့ဆရာပါ။ သူဒီမွာလာၿပီးေတာ့ ေရးဆြဲေနတယ္ဆိုတာ အေတာ္ကို အံ့ၾသစရာပါ။ ၾကည္ႏူးစရာပါ။

ကိုလင္း (သတင္းေထာက္)
ဓါတ္ပံုဆရာေတြစုၿပီးေတာ့ ေမာ္ဒယ္(လ္)ေတြကို ႐ိုက္ၾကတယ္။ အခုလုိ ထူးထူးျခားျခား ပန္းခ်ီ လည္းပါတယ္။ ပန္းပုလည္းပါတယ္။ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတာက ဘာလည္းဆုိေတာ့ ေက်ာ္သူက ေမာ္ဒယ္(လ္)သေဘာမ်ိဳး ထိုင္ေနတယ္ဆိုေပမယ့္ ေက်ာ္သူကို ေရးဆြဲၾကတာမဟုတ္ဘဲနဲ႔ ေက်ာ္သူရဲ႕ အတြင္းစိတ္ကို ေဖာ္ထုတ္ၿပီးေရးဆြဲၾကတာဆိုေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာ အခ်င္းခ်င္းနဲ႔လည္း ရင္းႏွီးမႈ၊ ခ်စ္ၾကည္မႈ၊ တစ္ေယာက္ပညာ တစ္ေယာက္ရမယ္ဆိုေတာ့ အင္မတန္ေကာင္းပါတယ္။

ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္ေဖ (ခ) ေ႐ႊဇီးကြက္ (နာေရးကူညီမႈအသင္း-ရန္ကုန္) အတြင္းေရးမွဴး
ကိုေက်ာ္သူကေတာ့ တစ္ခ်ိန္က အင္မတန္မွ ႐ုပ္ရည္ေခ်ာေမာလွပတဲ့ ႐ုပ္႐ွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ တစ္ေယာက္ေပါ့။ အဲဒီဘဝတုန္းက ဘယ္သူမွသူ႔ကို ပန္းခ်ီဆြဲေပးဖို႔၊ ပန္းပုထုေပးဖို႔ သူ႔အလိုလို စိတ္ဝင္စား တဲ့လူမ႐ွိခဲ့ဘူး။ အခုခ်ိန္မွာ သူ႔အလိုလို စိတ္ဝင္စားၿပီးေတာ့ ႐ုပ္ရည္အေနနဲ႔ေတာ့ မလွေတာ့ဘူး။ အမ်ား အက်ိဳးကို ႐ြယ္သယ္ပိုးတဲ့လူတစ္ေယာက္၊ ဒီလူရဲ႕စိတ္ဓါတ္ကို ေလးစားလို႔ လာေရာက္ၿပီး ေရးဆြဲၾကေတာ့။ ကၽြန္မ ဘာသြားျမင္လည္းဆိုေတာ့ စိတ္ဓါတ္ရဲ႕ အႏွစ္သာရက ႐ုပ္ရည္ပကာသနထက္ ပိုၿပီးေတာ့ အင္အားႀကီးတာကိုျမင္တယ္။ ေရးဆြဲၾကတဲ့ ပညာ႐ွင္ေတြကလည္း အကာနဲ႔အႏွစ္ကို ခြဲတတ္တဲ့သူလို႔ ကၽြန္မနားလည္တယ္။

ေက်ာ္ေက်ာ္ျမင့္ (နာေရးကူညီမႈအသင္း-ရန္ကုန္) အသင္းသား
အရင္ကနဲ႔ အခုအခ်ိန္မွာ ကြာျခားမႈကေတာ့ အႀကီးႀကီးျဖစ္သြားၿပီ။ အရင္တုန္းကေတာ့ မင္းသား တစ္ေယာက္အျမင္နဲ႔ သိၾကတယ္။ အခုက ျပည္သူေတြကို အက်ိဳးျပဳေနတဲ့ ပရဟိတဆိုေတာ့ မင္းသားနဲ႔ ပရဟိတသမား ျပည္သူေတြကိုေပးဆပ္တဲ့ အေနအထားျခင္းလည္း အရမ္းကြာသြားၿပီ။ အဲဒီအတြက္လည္း အရမ္းဝမ္းသာပါတယ္။

ဝင္းလဲ့ဇင္ (နာေရးကူညီမႈအသင္း-ရန္ကုန္) အသင္းသူ
ဒီေန႔ျမင္ကြင္းေလးက ၾကည္ႏူးဖို႔ အရမ္းေကာင္းပါတယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ မင္းသားဘဝတုန္းက အခုလိုမ်ိဳးမ႐ွိခဲ့ဘူး။ အခုလိုမ်ိဳး လူမႈေရးလုပ္ငန္းေတြ လုပ္တဲ့အခါၾကေတာ့ သူ႔ပံုတူေတြလည္းဆြဲတယ္။ ပန္းပုထုၾကတယ္ဆိုေတာ့ အရမ္းလည္း ဂုဏ္ယူဖို႔ေကာင္းပါတယ္။

မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစကာမူ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပုပညာ႐ွင္ (၄ဝ) ဦးတို႔၏ မတူညီေသာ ေရးခ်က္မ်ား၊ ေရးပံု ေရးနည္း ပညာရပ္မ်ားတို႔ ေၾကာင့္ ဦးေက်ာ္သူ၏ ပံုရိပ္လႊာမ်ား၊ ပန္းခ်ီကားမ်ားသည္ ဦးေက်ာ္သူကိုယ္ပြား ႐ုပ္ပံုလႊာ (၄ဝ) ထြက္႐ွိလာခဲ့ေသာ္လည္း ဦးေက်ာ္သူ၏ အတြင္းစိတ္သ႑ာန္ ခံယူခ်က္မ်ားသည္ကား ပံုရိပ္လႊာတိုင္းတြင္ ထူးျခားစြာျဖင့္ တစ္ခုတည္းေသာ စိတ္အစဥ္ကို ေဖာ္ျပေနျခင္းအား ေတြ႔ျမင္လိုက္ရ ေတာ့သည္။