ရန္ကုန္က ဂ်ပန္နဲ႔ ကားဖက္စပ္ ထုတ္တဲ့ စက္ရုံတစ္ခုမွ အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ဖြင့္ဟေျပာဆိုခ်က္ (ျမန္မာျပည္ကလာတဲ့စာ...)
ရန္ကုန္က ဂ်ပန္နဲ႔ ကားဖက္စပ္ ထုတ္တဲ့ စက္ရုံတစ္ခုမွ အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ဖြင့္ဟေျပာဆိုခ်က္
ကိုဒီမိုေရ ဒီတစ္ေခါက္ေတာ့ ဂ်ပန္-ျမန္မာ ကားစက္ရုံမွာ လုပ္ကိုင္ခဲ့တဲ့ အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ဖြင့္ဟေျပာဆိုခ်က္ေလးကို ေရးသားေပးပို႔လိုက္ပါတယ္...။ ကိုဒီမို အဆင္ေျပသလို ျပန္ျပင္ျပီး တင္ေပးပါဦး...။
ကိုဒီမိုေရ ရန္ကုန္မွာေတာ့ ဂ်ပန္နဲ႔ ကားဖက္စပ္ ထုတ္တဲ့ ကုမၸဏီက ႏွစ္ခုပဲ ရွိတယ္ေလ.. SUZUKI နဲ႔ ISUZU ပါ.. အဲ့ဒီကုမၸဏီ ၂ခုထဲက တစ္ခုမွာေပါ့..။ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ျမန္မာျပည္က စစ္အာဏာရွင္ေတြက ျပည္သူအတြက္ ဘာမွ မစဥ္းစားဘဲ သူတို႔ စစ္တပ္အသိုင္းအဝိုင္း ၾကီးပြားခ်မ္းသာဖို႔ လုပ္ေနတယ္ဆိုတာပါပဲ.. ကၽြန္ေတာ္ အဲ့ဒီစက္ရုံမွာ အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ၂၀၀၀ခုႏွစ္ေလာက္က ဝင္လုပ္ခဲ့တယ္ေလ.. ဒီစက္ရုံကို ဝင္တုန္းကေတာ့ စစ္တပ္အသိုင္းအဝုိင္း အတြက္ ထုတ္လုပ္ေနတဲ့ စက္ရုံဆိုတာ မသိခဲ့ရုိးအမွန္ပါပဲ... ရန္ကုန္မွာ ဂ်ပန္စက္ရုံဆိုေတာ့ လုပ္ခ်င္ဝင္ခ်င္တဲ့ သူေတြ အမ်ားၾကီးၾကားမွာ တစ္လေဒၚလာ ၃၀၀ ဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ လူေတြ႔စာေတြ႔ အရည္အခ်င္းစစ္ စာေမးပြဲေတြ ေျဖျပီးတစ္ျခား အင္ဂ်င္နီယာေတြနဲ႔ အတူဝင္ခြင့္ ရခဲ့တာေပါ..။ အဓိကကေတာ့ ဂ်ပန္ေတြနဲ႔ တြဲလုပ္ခ်င္တာရယ္ ပညာလိုခ်င္တာရယ္ပါ..။
အာပတ္လြတ္ေအာင္ Toyota Double Cab ပံုေလးတင္လိုက္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ စက္ရုံက အဲ့ဒီတုန္းက Double Cab ေတြထုတ္ခဲ့ပါတယ္.. စက္ရုံဆိုလို႔ အထင္ေတာ့ မၾကီးနဲ႔ဦး ႏွစ္ရက္ေနမွ (၁)စီးပဲ ထုတ္ႏိုင္တာပါ...။ တစ္လမွ ၁၅စီးနဲ႔ တစ္ႏွစ္မွ အစီး (၃၀၀) ေက်ာ္ေလာက္ပါ..။ စက္ရုံအင္ဂ်င္နီယာ ၁၅ေယာက္ေလာက္နဲ႔ေပါ့ ပစၥည္းအပိုင္းအစ(Parts)ေတြ အားလံုးကို ဂ်ပန္က မွာယူတာေလ..။ ဒီမွာ ကားတစ္စီးလံုး ျဖစ္ေအာင္.. ျပန္ဆင္တာဆိုေတာ့ စက္ရုံအဆင့္လို႔ေတာ့ ေျပာလို႔ေတာ့ မရဘူးေပါ.။ အဲ့ဒီကားေတြကို ဂ်ပန္မွာေရာင္းတာ အသစ္မွ ေဒၚလာ ၂ေသာင္း၂ေထာင္ေလာက္ပဲ က်တာေလ..။ အဲ့ဒီကားေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဂ်ပန္ကုမၸဏီကေဒၚလာ ၂ေသာင္း၅ေထာင္နဲ႔ ျပန္ေရာင္းျပီး သိန္း၃၀ေလာက္ပဲ အျမတ္ယူျပီး ျပန္ေရာင္းရတာေလ..။ ျပန္ေရာင္းတယ္ဆိုတာ ျပည္သူလူထုကို ေရာင္းရတာ မဟုတ္ပဲ.. သူတို႔စစ္တပ္ကို ျပန္ေရာင္းရတာ.. သူတို႔ကိုပဲ ခ်ေပးရတာ အဓိက ဦးပိုင္ကိုေပါ့... ဦးပိုင္က ဗိုလ္မႈးၾကီး အဆင့္ကေန ဗိုလ္ခ်ဳပ္အဆင့္ထိ ရၾကတာေလ.. ဥပမာ အကိုက ဗိုလ္မႈးၾကီးဆိုရင္ ဦးပိုင္ဥကၠ႒ ဗို္လ္ခ်ဳပ္ၾကီးတင္ေအး လက္မွတ္နဲ႔ ဗိုလ္မႈးၾကီးဘယ္သူ ဘယ္သူကိုခ်ေပးလိုက္ပါဆိုျပီး ပါမစ္ထြက္လာတယ္...။ ဒီကားေတြက ဗိုလ္မႈးၾကီး အဆင့္နဲ႔ အထက္ပဲခ်ေပးတာေနာ္... အျခားအဆင့္မရဘူး.. အဲ့ဒီေတာ့ ပါမစ္ရတဲ့ ဗိုလ္မႈးၾကီးက အျပင္မွာ သိန္း၈၀၀ေက်ာ္ေလာက္ ေပါက္ေစ်းရွိတဲ့ ကားကို သိန္း ၂၅၀နဲ႔ ဝယ္လို႔ရသြားျပီေပါ့.. အဓိကသူတို႔က အဲ့ကားေတြ စီးတာမဟုတ္ဘူး အဲ့ေတာ့ကားဝယ္ဖို႔ ေငြမေလာက္တဲ့ တစ္ခ်ိဳ႕ဗိုလ္မႈးၾကီးေတြက ကုလားပြဲစားကို သိန္း၇၀၀ နဲ႔ေရာင္းျပီး ကုလားပြဲစားက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆီမွာလာထုတ္တာေပါ့...။ ဗိုလ္မႈးၾကီးေတြက စက္ရုံေစ်းသိန္း၂၅၀ပဲ သြင္းရေတာ့ ေငြသိန္း ၄၅၀က အလကားရလိုက္တာေပါ့ .. ထီေပါက္သလိုေပါ့ သူတို႔အခ်င္းခ်င္း ေဝစားမွ်စား ျပသနာ မရွာေအာင္ အလကားေပးစားတဲ့ သေဘာေပါ့ အကိုရာ.. ေနာက္ Double Cab ကိုေနာက္က အမိုးေတြ ဘာေတြနဲ႔ လုပ္ထားေတာ့ ဇိမ္ခံကားလို႔ စီးလို႔ရတယ္ေလ. တစ္ခ်ိဳ႕ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြက သူတို႔သားသမီးေတြ ကိုယ္တိုင္လာထုတ္ၾကျပီး ျပီးေတာ့ ျပန္ေရာင္းေပါ့..။
ကၽြန္ေတာ္မွာရွိတဲ့ စာရင္းအရ ၂၀၀၁ခုႏွစ္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႈးၾကီးသန္းေရႊနာမည္နဲ႔ ၆စီးထုတ္ျပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔နာမည္နဲ႔က ၃စီးထုတ္ပါတယ္.. ဒါကၽြန္ေတာ္ရွိတုန္းက မွတ္ထားမိတဲ့ စာရင္းေပါ့...။ ဦးပိုင္ ဥကၠ႒ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးတင္ေအးက လက္မွတ္ထိုးေပးရတယ္..။ အဲ့ဒါေတြက တစ္ႏွစ္တစ္ႏွစ္ကို အစီး ၃၀၀ေက်ာ္ ၄၀၀ၾကားမွာေလ.. အဲ့ဒါသူတို႔ အတြက္ၾကီးပဲေလ.. အဓိကအကိုရာ ဂ်ပန္ကုမၸဏီက အဓိကလိုခ်င္တာ Open ဖြင့္ေပးပါ.. ျပည္သူလူထုေတြပါ ေရာင္းေပးပါ.. အစီးေရ တစ္ေသာင္းထုတ္ေပးပါ.. စက္ရုံၾကီးေတြေဆာက္ေပးမယ္ မ်ားမ်ားထုတ္ေပးမယ္ ျပည္သူေတြကို Open ဖြင့္ေရာင္းေပးပါ.. ေျပာေတာ့..။ သူတို႔က ဂ်ပန္ေတြကို ဘာေျပာလည္းဆိုေတာ့ ငါတို႔တိုင္းျပည္က ဆင္းရဲတယ္ .. အေဟာင္းပဲ ဝယ္စီးႏိုင္တာ. အသစ္ဝယ္စီးမယ့္ အစားအေဟာင္း ၃စီး ေလာက္ဝယ္ျပီး ျပန္ေရာင္းစားလို႔ ရတယ္လို႔ ေျပာတယ္ေလ.. ဒါဆိုသူတို႔ဘာလို႔ ဝယ္စီးလဲ.. ဂ်ပန္ကားအစုတ္ေတာင္ အျပင္မွာ သိန္းသံုး ေလး ငါးရာေပးဝယ္ေနရတာ။ ဂ်ပန္ကုမၸဏီကလည္း သိသိၾကီးနဲ႔ ခံေနရတာေလ..။ သူတို႔ေတြက ဒီကားေတြကို သူတို႔စစ္တပ္ အသိုင္းအဝိုင္းေတြအတြက္ပဲ ေမ်ာျပီး မွ်င္းျပီး ထုတ္ခ်င္တာေလ.. ဘယ္ေလာက္ ရင္နာဖို႔ေကာင္းလဲ.. ။ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္က သူတို႔လူၾကီးေတြဗ်ာ စိတ္ျငိမ္ျငိမ္နဲ႔ ျငိမ္ျငိမ္စိမ္စိမ္နဲ႔ စားလို႔ရေအာင္ စိတ္ဝမ္းမကြဲေအာင္ လုပ္ထားတာေပါ့.. အကိုရာ ဗိုလ္မႈးၾကီးအဆင့္ရတာနဲ႔ ကားဝယ္ခြင့္ ေသခ်ာေပါက္ရျပီ.. ။ စက္ရုံမွာ ဦးစီးတာကလည္း ဘာမွ မသိတဲ့ ဗိုလ္မႈးၾကီးပဲေလ..။
ဂ်ပန္ေတြကလည္း ျမန္မာျပည္ ျပန္ေကာင္းလာရင္ဆိုေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ျပီး တမင္အရႈံးခံျပီး လုပ္ေနရတာေပါ့.. ေနာက္ပိုင္းၾကေတာ့ သူတို႔လည္း ႏွစ္ေတြၾကာလာ ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ဝန္ထမ္းခေတြ မတတ္ႏိုင္ေတာ့သလို ဂ်ပန္မွာလည္း ကုမၸဏီက ေမာ္ဒယ္ျမင့္ေတြပဲ ထုတ္ေတာ့ ေနာက္ျမန္မာျပည္မွာလည္း တစ္လတစ္လ အစီး ၂၀ေလာက္ေတာင္ မထုတ္ႏိုင္ေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၅ႏွစ္ေလာက္က စျပီး တစ္ျခား ထရပ္ကားေတြ ျပန္ေျပာင္း ထုတ္ေနျပီေလ.. ဗိုလ္မႈးၾကီးေတြအတြက္ ေနာက္တစ္ဂြင္ေပါ့...။
ေနာက္တစ္ခု ၂၀၀၂ခုႏွစ္ေလာက္က ဘယ္သူမွ မသိလိုက္တဲ့ လွ်ိဳ႕ဝွက္ကိစၥတစ္ခုကေတာ့ ဂ်ပန္ကားကုမၸဏီက အီရတ္ကို စစ္တပ္သံုးကားေတြ ေရာင္းခ်င္ေတာ့ ျမန္မာျပည္ကေန လွည္႔ေရာင္းဘို႔ ၾကိဳးစားတယ္ေလ..။ ဂ်ပန္က တိုက္ရိုက္ေရာင္းရင္ အေမရိကန္က ေထာင္းမွာကိုး.... အဲ့ဒီတုန္းက အီရတ္ စစ္ပြဲ မျဖစ္ေသးဘူးေလ.. အဲ့ဒီေတာ့ ျမန္မာစစ္တပ္နဲ႔ အီရတ္စစ္တပ္ခ်င္း ညွိႏႈိင္းျပီး စစ္ကားေတြ ျမန္မာဘက္က လွည္႔ျပီး ေရာင္းဖို႔လုပ္ၾကတယ္ေလ။ ဂ်ပန္ကလည္း စီးပြားေရးဆိုေတာ့ လုပ္ခ်င္တာေပါ့.. ေနာက္ဆံုးၾကေတာ့ ျမန္မာျပည္က လွည္႔သြင္းရင္ စားရိတ္စားက မကိုက္တာနဲ႔ အဲ့ဒီအစီအစဥ္ ပ်က္သြားတယ္။
အဓိကကေတာ့ အကိုေရ စစ္တပ္က သူတို႔စစ္တပ္ Fun အတြက္နဲ႔ မွ်ေဝမွ်စားဖို႔ သူတို႔စစ္တပ္ အတြက္ ေကာင္းစားဖို႔ပဲ လုပ္ေနတာပါ.. စစ္တပ္အတြက္ ဆိုတာလား သူတို႔အေပၚပိုင္းက လူတစ္စုအတြက္ပါပဲ.. ေအာက္ေျခစစ္တပ္က အျခားအဆင့္ေတြကေတာ့ ဆင္းရဲမြဲေတေနတာ သိတဲ့အတိုင္းပါပဲ။ ျပည္သူအတြက္ ဘာမွကို မစဥ္းစားေတာ့တာ.. အဲ့ေတာ့ ဒီစံနစ္ၾကီးကို ကာကြယ္ဖို႔က သူတို႔အားလံုးရဲ႕တာဝန္ေလ..။ ဒီအာဏာရွင္ စံနစ္ခိုင္ေလ သူတို႔ေရရွည္ၾကီးပြား ခ်မ္းသာေလေပါ့... ဒီအေၾကာင္းေတြကိုလည္း စစ္တပ္အတြင္းက ေအာက္ေျခက စစ္သည္ေတြကို သိေစခ်င္တယ္.. ဘယ္သူေတြကို ဘာေၾကာင့္ ကာကြယ္ ေပးေနရတာလည္းဆိုတာေပါ့။
ကိုဒီမိုေရ ေနာက္တစ္ေခါက္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက ODA နဲ႔ ေက်ာင္းေတြ လာေဆာက္ေပးတဲ့ ဂ်ပန္ NGO အဖြဲ႕Green Grass Association ရဲ႕ လုပ္ငန္းေတြမွာ ဝင္ေရာက္လုပ္ေဆာင္ေပးတဲ့ ကုမၸဏီတစ္ခုက ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရးဝန္ၾကီး႒ာနက ပိတ္ပင္တားဆီးမႈေတြ အေၾကာင္း ဖြင့္ဟခ်က္ကို ေရးပို႔လိုက္ပါမယ္။
ေလးစားစြာျဖင့္
ျပည္သူ႕ဝန္ထမ္းတစ္ဦး
ဒါကေတာ့ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ စီးပြားေရးေလာကမွာ တစ္ဦးတည္း ပိုင္ဆိုင္ခ်င္တဲ့ ဦးပိုင္ရဲ႕ ဗိုလ္မႈးၾကီး အဆင့္နဲ႔ အထက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြရဲ႕ အခြင့္ထူးခံအေၾကာင္းေတြပါ.. ေအာက္ေျခစစ္သည္ ေတြကေတာ့ ေရွ႕တန္းထြက္ရင္ေတာင္ Equiment ေတြကို ေနာက္တန္းမွာ က်န္ခဲ့တဲ့ မိသားစုအတြက္ ေပါင္ႏွံျပီး မျပည္႔မစံုနဲ႔ အသက္စြန္႔ျပီး ေရွ႕တန္းထြက္ေနရတာပါ။ အထက္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြကေတာ့ တစ္သက္စား မကုန္တဲ့ စည္းစိမ္ေတြကို ကာကြယ္ဖို႔ အာဏာရွင္ စံနစ္ကို ေရရွည္ တည္တံ့ေအာင္ အသက္ဆက္ဖို႔ ၂၀၁၀ဆိုတဲ့ အတုအေယာင္ ေရြးေကာက္ပြဲကို အတင္းအၾကပ္ ျပဳလုပ္ပါေတာ့မယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူ႔ဘက္က ျပည္သူ႕စစ္သည္ေတြ အမွန္တရားအတြက္ ျပည္သူေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းဖို႔ အခ်ိန္ေရာက္ေနပါျပီ..။
ကၽြန္ေတာ္မွာရွိတဲ့ စာရင္းအရ ၂၀၀၁ခုႏွစ္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႈးၾကီးသန္းေရႊနာမည္နဲ႔ ၆စီးထုတ္ျပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔နာမည္နဲ႔က ၃စီးထုတ္ပါတယ္.. ဒါကၽြန္ေတာ္ရွိတုန္းက မွတ္ထားမိတဲ့ စာရင္းေပါ့...။ ဦးပိုင္ ဥကၠ႒ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးတင္ေအးက လက္မွတ္ထိုးေပးရတယ္..။ အဲ့ဒါေတြက တစ္ႏွစ္တစ္ႏွစ္ကို အစီး ၃၀၀ေက်ာ္ ၄၀၀ၾကားမွာေလ.. အဲ့ဒါသူတို႔ အတြက္ၾကီးပဲေလ.. အဓိကအကိုရာ ဂ်ပန္ကုမၸဏီက အဓိကလိုခ်င္တာ Open ဖြင့္ေပးပါ.. ျပည္သူလူထုေတြပါ ေရာင္းေပးပါ.. အစီးေရ တစ္ေသာင္းထုတ္ေပးပါ.. စက္ရုံၾကီးေတြေဆာက္ေပးမယ္ မ်ားမ်ားထုတ္ေပးမယ္ ျပည္သူေတြကို Open ဖြင့္ေရာင္းေပးပါ.. ေျပာေတာ့..။ သူတို႔က ဂ်ပန္ေတြကို ဘာေျပာလည္းဆိုေတာ့ ငါတို႔တိုင္းျပည္က ဆင္းရဲတယ္ .. အေဟာင္းပဲ ဝယ္စီးႏိုင္တာ. အသစ္ဝယ္စီးမယ့္ အစားအေဟာင္း ၃စီး ေလာက္ဝယ္ျပီး ျပန္ေရာင္းစားလို႔ ရတယ္လို႔ ေျပာတယ္ေလ.. ဒါဆိုသူတို႔ဘာလို႔ ဝယ္စီးလဲ.. ဂ်ပန္ကားအစုတ္ေတာင္ အျပင္မွာ သိန္းသံုး ေလး ငါးရာေပးဝယ္ေနရတာ။ ဂ်ပန္ကုမၸဏီကလည္း သိသိၾကီးနဲ႔ ခံေနရတာေလ..။ သူတို႔ေတြက ဒီကားေတြကို သူတို႔စစ္တပ္ အသိုင္းအဝိုင္းေတြအတြက္ပဲ ေမ်ာျပီး မွ်င္းျပီး ထုတ္ခ်င္တာေလ.. ဘယ္ေလာက္ ရင္နာဖို႔ေကာင္းလဲ.. ။ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္က သူတို႔လူၾကီးေတြဗ်ာ စိတ္ျငိမ္ျငိမ္နဲ႔ ျငိမ္ျငိမ္စိမ္စိမ္နဲ႔ စားလို႔ရေအာင္ စိတ္ဝမ္းမကြဲေအာင္ လုပ္ထားတာေပါ့.. အကိုရာ ဗိုလ္မႈးၾကီးအဆင့္ရတာနဲ႔ ကားဝယ္ခြင့္ ေသခ်ာေပါက္ရျပီ.. ။ စက္ရုံမွာ ဦးစီးတာကလည္း ဘာမွ မသိတဲ့ ဗိုလ္မႈးၾကီးပဲေလ..။
ဂ်ပန္ေတြကလည္း ျမန္မာျပည္ ျပန္ေကာင္းလာရင္ဆိုေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ျပီး တမင္အရႈံးခံျပီး လုပ္ေနရတာေပါ့.. ေနာက္ပိုင္းၾကေတာ့ သူတို႔လည္း ႏွစ္ေတြၾကာလာ ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ဝန္ထမ္းခေတြ မတတ္ႏိုင္ေတာ့သလို ဂ်ပန္မွာလည္း ကုမၸဏီက ေမာ္ဒယ္ျမင့္ေတြပဲ ထုတ္ေတာ့ ေနာက္ျမန္မာျပည္မွာလည္း တစ္လတစ္လ အစီး ၂၀ေလာက္ေတာင္ မထုတ္ႏိုင္ေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၅ႏွစ္ေလာက္က စျပီး တစ္ျခား ထရပ္ကားေတြ ျပန္ေျပာင္း ထုတ္ေနျပီေလ.. ဗိုလ္မႈးၾကီးေတြအတြက္ ေနာက္တစ္ဂြင္ေပါ့...။
ေနာက္တစ္ခု ၂၀၀၂ခုႏွစ္ေလာက္က ဘယ္သူမွ မသိလိုက္တဲ့ လွ်ိဳ႕ဝွက္ကိစၥတစ္ခုကေတာ့ ဂ်ပန္ကားကုမၸဏီက အီရတ္ကို စစ္တပ္သံုးကားေတြ ေရာင္းခ်င္ေတာ့ ျမန္မာျပည္ကေန လွည္႔ေရာင္းဘို႔ ၾကိဳးစားတယ္ေလ..။ ဂ်ပန္က တိုက္ရိုက္ေရာင္းရင္ အေမရိကန္က ေထာင္းမွာကိုး.... အဲ့ဒီတုန္းက အီရတ္ စစ္ပြဲ မျဖစ္ေသးဘူးေလ.. အဲ့ဒီေတာ့ ျမန္မာစစ္တပ္နဲ႔ အီရတ္စစ္တပ္ခ်င္း ညွိႏႈိင္းျပီး စစ္ကားေတြ ျမန္မာဘက္က လွည္႔ျပီး ေရာင္းဖို႔လုပ္ၾကတယ္ေလ။ ဂ်ပန္ကလည္း စီးပြားေရးဆိုေတာ့ လုပ္ခ်င္တာေပါ့.. ေနာက္ဆံုးၾကေတာ့ ျမန္မာျပည္က လွည္႔သြင္းရင္ စားရိတ္စားက မကိုက္တာနဲ႔ အဲ့ဒီအစီအစဥ္ ပ်က္သြားတယ္။
အဓိကကေတာ့ အကိုေရ စစ္တပ္က သူတို႔စစ္တပ္ Fun အတြက္နဲ႔ မွ်ေဝမွ်စားဖို႔ သူတို႔စစ္တပ္ အတြက္ ေကာင္းစားဖို႔ပဲ လုပ္ေနတာပါ.. စစ္တပ္အတြက္ ဆိုတာလား သူတို႔အေပၚပိုင္းက လူတစ္စုအတြက္ပါပဲ.. ေအာက္ေျခစစ္တပ္က အျခားအဆင့္ေတြကေတာ့ ဆင္းရဲမြဲေတေနတာ သိတဲ့အတိုင္းပါပဲ။ ျပည္သူအတြက္ ဘာမွကို မစဥ္းစားေတာ့တာ.. အဲ့ေတာ့ ဒီစံနစ္ၾကီးကို ကာကြယ္ဖို႔က သူတို႔အားလံုးရဲ႕တာဝန္ေလ..။ ဒီအာဏာရွင္ စံနစ္ခိုင္ေလ သူတို႔ေရရွည္ၾကီးပြား ခ်မ္းသာေလေပါ့... ဒီအေၾကာင္းေတြကိုလည္း စစ္တပ္အတြင္းက ေအာက္ေျခက စစ္သည္ေတြကို သိေစခ်င္တယ္.. ဘယ္သူေတြကို ဘာေၾကာင့္ ကာကြယ္ ေပးေနရတာလည္းဆိုတာေပါ့။
ကိုဒီမိုေရ ေနာက္တစ္ေခါက္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက ODA နဲ႔ ေက်ာင္းေတြ လာေဆာက္ေပးတဲ့ ဂ်ပန္ NGO အဖြဲ႕Green Grass Association ရဲ႕ လုပ္ငန္းေတြမွာ ဝင္ေရာက္လုပ္ေဆာင္ေပးတဲ့ ကုမၸဏီတစ္ခုက ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရးဝန္ၾကီး႒ာနက ပိတ္ပင္တားဆီးမႈေတြ အေၾကာင္း ဖြင့္ဟခ်က္ကို ေရးပို႔လိုက္ပါမယ္။
ေလးစားစြာျဖင့္
ျပည္သူ႕ဝန္ထမ္းတစ္ဦး
ဒါကေတာ့ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ စီးပြားေရးေလာကမွာ တစ္ဦးတည္း ပိုင္ဆိုင္ခ်င္တဲ့ ဦးပိုင္ရဲ႕ ဗိုလ္မႈးၾကီး အဆင့္နဲ႔ အထက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြရဲ႕ အခြင့္ထူးခံအေၾကာင္းေတြပါ.. ေအာက္ေျခစစ္သည္ ေတြကေတာ့ ေရွ႕တန္းထြက္ရင္ေတာင္ Equiment ေတြကို ေနာက္တန္းမွာ က်န္ခဲ့တဲ့ မိသားစုအတြက္ ေပါင္ႏွံျပီး မျပည္႔မစံုနဲ႔ အသက္စြန္႔ျပီး ေရွ႕တန္းထြက္ေနရတာပါ။ အထက္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြကေတာ့ တစ္သက္စား မကုန္တဲ့ စည္းစိမ္ေတြကို ကာကြယ္ဖို႔ အာဏာရွင္ စံနစ္ကို ေရရွည္ တည္တံ့ေအာင္ အသက္ဆက္ဖို႔ ၂၀၁၀ဆိုတဲ့ အတုအေယာင္ ေရြးေကာက္ပြဲကို အတင္းအၾကပ္ ျပဳလုပ္ပါေတာ့မယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူ႔ဘက္က ျပည္သူ႕စစ္သည္ေတြ အမွန္တရားအတြက္ ျပည္သူေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းဖို႔ အခ်ိန္ေရာက္ေနပါျပီ..။