ဒီမိုေ၀ယံ သုိ႔ ေပးပို႔ေသာ တိုင္ၾကားစာမ်ား သတင္းမ်ား ကို microsoft word ဖိုင္မ်ားျဖင့္ ေပးပို႔ေပးပါရန္ ေလးစားစြာေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။ ေပးပုိ႔လာေသာ စာမ်ားကို အခ်ိန္မွီေဖာ္ျပေပးႏိုင္ရန္ၾကိဳးစားပါမည္။

ဒလျမိဳ ့ေတာ္ႀကီး စီမံကိန္း စတုတၳပိုင္း (ေဆာင္းပါးရွင္ ေဒါက္တာလွဳိင္ျမင့္)

ဒလျမိဳ ့ေတာ္ႀကီး စီမံကိန္း စတုတၳပိုင္း
(ေဆာင္းပါးရွင္ ေဒါက္တာလွဳိင္ျမင့္)
ဒလျမိဳ႕ေတာ္ေရးေနခ်ိန္ မိဘေက်းဇူးကို ေရးသားလိုစိတ္ ပ်င္းျပလာလို႔ ေရးလိုက္မိပါတယ္။ တခါ အိမ္ေျပာင္းေတာ့ အင္တာနက္ အသစ္ျပန္လုပ္ရတာ တလနီးပါး ေစာင့္လိုက္ရေတာ့ ဒလ ေဆာင္းပါးကႀကားထဲမွာ အေတာ္ေလး အဆက္ျပတ္သြားရတာကို နားလည္ ေပးေစခ်င္ပါတယ္။ တခုေတာ့လဲ ၀မ္းသာရတာေလး သိရတာက ဒလေျမေစ်းေတြ ေထာင္တက္လာတာေလးပါ။ ထပ္တက္ပါဦးမယ္။ ဒလ ျမိဳ႕သားမ်ားကို ေျပာခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ လြယ္လြယ္ မေရာင္းႀကပါနဲ႔။ ဒလျမိဳ႕ေတာ္ကို အစိုးရအေနနဲ႔ အျမန္ဆံုးတည္ႏိုင္ေလ ႏိုင္ငံေတာ္ထဲကို ရင္းႏွိးျမဳပ္ႏွံမႈေတြ ပို၀င္လာပါမယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ကလဲ ျမိဳ႕ေတာ္သစ္တည္ေဆာက္ရရင္ ၀င္ေငြအမ်ားႀကီးလဲ ရလာမယ္ အလုပ္သမားအမ်ားႀကီးကို အလုပ္ေပးလာႏိုင္မယ္။ ဒလကိုကူးဖို႔တံတားက ဒီေန႔လား၊ နက္ဖန္လား ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ေပးရပါေတာ့မယ္။ အခုျဖစ္ေနတာက မလုပ္ေသးဘူး လုပ္မယ္ ဆိုတာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဘယ္လိုပံုစံေဆာက္မယ္ ဘယ္သူ႔ကိုခ်ေပးရမလဲ စဥ္းစားေနရတဲ့ ျဖစ္ေနတဲ့ အဆင့္ကိုေရာက္ေနပါျပီ။ သိလွေခ်လားေတာ့ မေမးနဲ႔။ အပိုင္သိလို႔ ေျပာေနတာပါ။

အဲဒီထက္အေရးႀကီးတာက ရန္ကုန္ျမိဳ႕ေျမေစ်းက နိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈေတြကို ကန္ထုတ္ေနတဲ့ အေႀကာင္းရင္း တရပ္လဲျဖစ္တယ္။ ရန္ကုန္မွာ ရွိေနတဲ ေျမေစ်းက ေျမရွားပါးမႈေႀကာင့္ ေျမေစ်းက မတရားေခါင္ခိုက္ ေနေတာ့ နိုင္ငံျခားက လာေရာက္ရင္းႏွီးသူေတြ အတြက္ စားရိတ္ေတြ ပိုမိုကုန္က်ေစေတာ့ အရင္းအႏွီးေတြကို ကန္ထုတ္ေနရာ ေရာက္ေနပါတယ္။ လာေရာက္ ရင္းႏွီးသူတိုင္းကို သိပ္ခ်မ္းသာသူေတြ မထင္ထားမိဖို႔ လိုသလို ခ်မ္းသာသူျဖစ္ရရင္လဲ သူ႔အတြက္ တြက္ေျခ မ်ားမ်ားကိုက္မွ ေရရွည္ေစ်းကြက္ ယွဥ္ျပိဳင္မႈမွာ အႏိုင္ရေနဖို႔ လိုေနပါတယ္။ ကုိယ့္ဆီလာရင္းႏွီးတဲ့ သူကို အမဲဖ်က္ဖို႔ဆိုတဲ့ အျမင္မ်ိဳးေတြ လံုး၀မထားမိဖို႔ လိုပါတယ္။

ရွိတယ္ လူအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အဲဒီလိုစိတ္ဓါတ္ေတြဟာ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ကင္းမဲ့ျပီး တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္တဲ့ ေလာဘဆိုတာ မသိႀကသူေတြ တပံုႀကီးပါ။ ဥပမာ တကၠစီကားသမား အနဳပညာ ျမန္မာ့ရိုးရာ အထည္ေရာင္းသူေတြဟာ ကိုယ့္နိုင္ငံသားဆို ေစ်းတစ္မ်ိဳး ...ဧည့္နိုင္ငံျခားသား ျမင္တာနဲ႔ ေစ်းတစ္မ်ိဳး လုပ္ႀကတာ ဗမာစိတ္ဓါတ္ မဟုတ္ဖူးဆိုတာ ျပေနတာဆိုတာ မသိႀကတာဘဲ.. က်ေနာ္တို႔ ငယ္ငယ္ဘ၀ က ျမန္မာေတြမွာ ဒီလို စကားႏွစ္မ်ိဳးေျပာတတ္တဲ့ ျမန္မာမရွိဖူး။ ရွိတယ္ ျမန္မာမဟုတ္သူေတြ။ ျမန္မာဆိုရင္ စကားတစ္ခြန္းဘဲ။ ဒါ ျမန္မာေတြ ဂုဏ္ယူတတ္တဲ့ ဓေလ့စရိုက္။ အခုေတာ့ဘယ္မလဲ ျမန္မာဆိုျပီး လက္မေထာင္ျပစရာ စိတ္ဓါတ္။ အဲဒီစိတ္ဓါတ္ဟာ နယ္ခ်ဲ႔ေတြနဲ႔ ပါလာတဲ့လူေတြရဲ့ စိတ္ဓါတ္။ အဲဒီစိတ္ဓါတ္ေတြ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ေလးစားရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို အေဖလို တန္ဖိုးထားသူမွန္ရင္ ေဖ်ာက္ႀကပါ ျပဳျပင္ႀကပါလို႔။ ကေန႔က်ေနာ္တို႔ လြတ္လပ္ေရးကို သိပ္လိုခ်င္ေနႀကတယ္။ လြတ္လပ္ေရးကို လိုခ်င္ရင္ လြတ္လပ္ေရးကို ရေအာင္ယူေပးခဲ့တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ စိတ္ဓါတ္ေလးေတြ ကိုယ္စီကိုယ္စီ ေမြးႀကပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မိန္႔ခြန္းကို ကိုးကားျပီး လြတ္လပ္ေရးကို လိုခ်င္ရင္ လြတ္လပ္ေရးနဲ႔ တန္တဲ့စိတ္ဓါတ္ေတြ ေမြးႀကပါလို႔။

တိုးရစ္ေတြလာတယ္။ တိုးရစ္ျမင္တာနဲ႔တင္ ေစ်းတင္ျပီး ေဆာ္ဖို႔ ႀကံစည္တဲ့ စိတ္ဓါတ္ ထားသူေတြကို ေဖၚထုတ္ႀကပါ။ အဲဒီစိတ္ဓါတ္ေတြကို တိုက္ဖ်က္ႀကဖို႔ လူငယ္ေတြ ႀကံဆႀကပါ။ အမ်ိဳးသားေရး တာ၀န္တရပ္လို႔ သေဘာထားႀကပါ။ အဲဒီစိတ္ဓါတ္ေတြ မ်ားျပားလာရင္ လြန္ကဲလာရင္ ၁၉၇၀ ခုႏွစ္ေတြက ခ်င္းတြင္းျမစ္မွာ ေမာ္ေတာ္ေမွာက္တယ္...အနီးကရြာေတြက ေလွေတြနဲ့ ထြက္လာျပီး ေရနစ္ေနသူေတြကို ဆယ္တင္ျပီး ပါလာတဲ့ ပစၥည္းေတြကိုလုတယ္ ျပီးလူကိုသတ္ျပီး ေရထဲျပန္ကန္ခ်တဲ့ အထိ လူစိတ္ကင္းမဲ့တဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ မုံရြာ-မႏၱေလးကားလမ္းမွာ (ေရႊဘို-မံုရြာလမ္းခြဲ အနီးေပါ့) ကားလမ္းေဘး အမႈိက္နဲ႔ ေကာက္ရိုးမီးရႈိ႔တယ္။ မိးခိုးနဲ႔ အျမင္ကြယ္ေနေတာ့ ကားေတြ ထိပ္တိုက္ ေဆာ္ကုန္တယ္။ ရြာသားေတြ ထြက္လာျပီး လုႀကတယ္။ ရြာနံမည္ေလးကေတာ့ ခ်စ္စရာေလးရြာ ရြာရဲ့နံမည္နဲ႔ လုပ္ရပ္က ေျပာင္းျပန္။ အဲဒီလို အမဲဖ်က္စိတ္ မထားသူေတြကို ဦးစားေပး လမ္းညႊန္ေပးႀကပါ။ တိုင္းျပည္ တိုးတက္တာ တကယ္ျမင္ခ်င္ႀကရင္ ကိုယ္တိုင္လဲ ျပဳျပင္စရာေတြ အမ်ားႀကီးလိုပါတယ္။ အစိုးရကိုခ်ည္း ပံုခ်ေနျပီး ကိုယ္ေလာဘတက္ မဟုတ္တာ လုပ္တာက်ေတာ့ မျမင္တတ္္ႀကဖူး။ က်ေနာ္တို႔ ကိုယ္စီကိုယ္စီ အျမင္မွန္ေတြ စီစစ္ေနခ်ိန္တန္ပါျပီ။

အေမရိကန္သမၼတႀကီး JOHN F. KENNEDY သမၼတက်မ္းသစၥာ က်ိန္ဆိုတဲ့ပြဲ မွာ ေျပာႀကားခဲ့တဲ့ ကမၻာေက်ာ္မိန္ ့ခြန္း ထဲကလို... ASK NOT, WHAT THE COUNTRY CAN DO FOR YOU , ASK WHAT YOU CAN DO FOR THE COUNTRY, FOR AMERICA TO LEADS THE WORLD. (ကမာၻကို အေမရိကန္ ဦးေဆာင္ဖို႔ ကိုယ့္အတြက္ တိုင္းျပည္က ဘာလုပ္ေပးႏိုင္မလဲ မေမးၾကပါနဲ႔ တိုင္းျပည္အတြက္ ငါဘာလုပ္ေပးႏိုင္မလဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အရင္ေမးၾကပါ)။ က်ေနာ္တို႔တေတြ အာဏာပိုင္ေတြကေတာ့ အဓိကေပါ့ေလ .ေမးႀကပါဦး။ တိုင္းျပည္အတြက္ ငါဘာလုပ္ေပးမလဲ မေမးနိုင္ ေသးရင္ေတာင္ တိုင္းျပည္ မနာေအာင္ ငါဘာေရွာင္ရမလဲ ေလာက္ေတာ့ ေမးႀကပါဦး။ တိုင္းျပည္ဖ်က္တဲ့အထဲ ငါမပါေအာင္ေနမယ္ ဆိုတာေလာက္ေတာ့ ေမြးႀကပါဦး။

ေနာက္တခု အေရးႀကီးတာက လက္ရွိ ရန္ကုန္က ကန္ထရိုက္တိုက္ေတြက ငလ်င္သာ နည္းနည္းေလး လႈပ္လိုက္ရင္ လူႀကားမေကာင္းေအာင္ ေသႀကရပါမယ္။ အစိုးရအေနနဲ႔ အဲဒီလို မျဖစ္ရေလေအာင္ ဒလဘက္ကို ျမိဳ႔ေတာ္အသစ္ ျမန္ျမန္တည္ေပးျပီး ငလ်င္ဒါဏ္လဲခံနိုင္တဲ့ အဆင့္မွီ တိုက္ေတြကို construction code နဲ႔အညီ ရွိမရွိ တိတိက်က် စစ္ေဆးေပးမယ္ဆိုရင္ ငလွ်င္ျဖစ္ခဲေသာ္ လူႀကားမေကာင္းေအာင္အထိ မျဖစ္ေအာင္ အခုကထည္းက စီမံခ်က္ခ်ထားရပါေတာ့မယ္။ ျဖစ္ခဲ့ရင္ ယခင္အစိုးရ လက္ထက္က ျပသနာက ယခုအစိုးရ ေခါင္းကိုလာခိုက္ပါမယ္။ ယခင္က လာဘ္စားတာက မတရားမ်ားထား အာဏာပိုင္ကို ေပးနိုင္ရင္ အားလံုးျပီးေစ ဆိုတဲ့ေခတ္က ေဆာက္ခဲ့တဲ့ တိုက္ေတြဟာ CONSTRUCTION CODE ဆိုတာကလဲ မရွိေသးေတာ့ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ေဆာက္ထား။ ဒီႀကားထဲ ဘိလပ္ေျမကလဲ ခိုးခ်င္တိုင္းခိုးထား ေရာေရာင္းခ်င္တိုင္း မတရားေလာဘေတြနဲ႔ လုပ္ထား ကန္ထရိုက္ကလဲ ခ်ိဳနိုင္သမွ်ခ်ိဳ ေဆာက္ထား အဆိုးဆံုးကေတာ့ တိုက္ေဆာက္ရာမွာ...
(၁) ျမစ္ထဲက ေက်ာက္စရစ္နဲ႔ ေဆာက္ထားတာ အင္မတန္ အႏာၱရယ္ႀကီးပါတယ္။ နိုင္ငံတိုင္းမွာ ေက်ာက္စရစ္နဲ႔ ေဆာက္ရင္ ၂ထပ္တိုက္ထက္ ပိုေဆာက္ခြင့္ မရွိပါဘူး။ ေက်ာက္စရစ္က မ်က္ႏွာျပင္ ေခ်ာေမြ႔ေတာ့ ဘိလပ္ေျမမကပ္လို႔ပါ။ အခုထြက္လာမဲ့ construction code မွာ ဒါကို အေလးထား ေရးထားလားေတာ့ မသိပါဘူး။

(၂) တခါ ရန္ကုန္ျမစ္ေပါက္က သဲေတြက သဲအႏုေတြ။ တခါ ဆားငန္ရည္ ပါေနေတာ့ ဘိလပ္ေျမကို ဆားေပါက္ျပီး ႀကံ့ခိုင္မႈကို က်ေစထားပါတယ္။ တိုက္ေဆာက္ရင္ သဲအႀကမ္းကို သံုးရသလို ဆားဓါတ္ပါလို႔ မရပါဘူး။ တျခားမႀကည့္ပါနဲ႔။ အေရးအခင္း ျဖစ္ခါနီးေလးမွာ ရန္ကုန္ေလယာဥ္ကြင္းကို ဂ်ပန္နိုင္ငံက Taisei ဆိုတဲ့ကုမၼဏီက တိုးခ်ဲ႔ဖို႔ ကန္ထရိုက္ရေတာ့ ေလယာဥ္ေျပးလမ္း ခင္းတ့ဲသဲက ပဲခူး အလြန္ပ်ဥ္ပံုႀကီးက သဲအႀကမ္းေတြကိုဘဲ ယူပါတယ္။ ဒါေျမႀကီးေပၚမွာ တည္ခင္းတဲ့ ေလယဥ္ေျပးလမ္းေနာ္။ က်ေနာ္တို႔က ကြန္ဒိုႀကီးေတြ ခ်ေနႀကတာ ဘယ္ေလာက္ အႏၱရယ္ႀကီးသလဲ ဆိုတာ စဥ္းစားႀကည့္ႀကပါ။

ေနာက္တခ်က္ အခု TRADER'S HOTEL ေဆာက္သူေတြ သူတို႔လဲ သဲေကာင္းသံုးထားတယ္။ ေက်ာက္ကိုလဲ ေက်ာက္စရစ္ကို လံုး၀ မသံုးဖူး။ ဘီလင္းေက်ာက္ကိုဘဲ သံုးထားတာကိုသာ စဥ္းစားႀကည့္ႀကပါ။ ေဟာ္တယ္ဆိုတာ ေဆာက္တဲ့ ထုထည္ကလဲ ခိုင္ခိုင္မာမာ ေက်ာက္နဲ႔ သဲကအစ CONSTRUCTION CODE နဲ႔အညီ လုပ္ထားေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ကြန္ဒိုေတြ ေတြးသာ ႀကည့္ႀကေပေတာ့။ ဒါေတာင္ ထရိတ္ဒါးေဟာ္တယ္က အနစ္-၃၀-ျပည့္ရင္ အစိုးရကို ျပန္အပ္ရမွာေနာ္။ အဲဒါကိုေတာင္ စံနစ္တက် ေဆာက္ႀကတာဆိုေတာ့။ က်ေနာ့္သမီး ရန္ကုန္မွာ ကြန္ဒိုမွာ ငွားေနမွာကို က်ေနာ္ ရေအာင္တားတယ္။

အဲဒီၤေတာ့ ကန္ထရိုက္ တိုက္ေတြကိုဆို က်ေနာ္ စကားထဲထဲ့ မေျပာစရာ မလိုေတာ့ဘူး။ မေျပာခ်င္ေတာ့ဖူး။ သမၼတႀကီး အေမွ်ာ္အျမင္နည္းရင္ ငလ်င္သာ လႈပ္လိုက္လို႔ ကေတာ့ သူ႔ေခါင္းေပၚ လာပံုပါမယ္။ အဲဒါကိုႀကိဳကန္ထားဖို႔ ဒလဘက္မွာ CONSTRUCTION CODE နဲ႔မညီတာေတြကို ၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္လုပ္ေပးလိုက္ရင္ လူထုလဲ အသိတိုးလာမယ္။ ကန္ထရိုက္ေတြလဲ ျပဳျပင္လာပါမယ္။ ပိုအေရးႀကီးတာက အခုနိုင္ငံတကာက နိုင္ငံျခားရင္းႏွီး ျမဳပ္ႏွံမႈေတြ အမ်ားႀကီး ၀င္လာပါေတာ့မယ္။ နိုင္ငံျခားသားေတြလဲ အမ်ားႀကီး လာေနပါေတာ့မယ္။ ငလွ်င္လႈပ္ရင္ ယခင္ကလို ဖံုးဖိထားလို႔ မရေတာ့သလို နိုင္ငံျခားသားေတြ ေသရင္ မုန္႔ဖိုး ပဲဖိုးေလးနဲ႔ ျပီးမယ္မထင္ပါနဲ႔။ ေကာင္းျပီ ေလွ်ာ္လိုက္.. ေလ်ာ္ရင္ က်ဳပ္တို႔ ျမန္မာေတြ ေသတာပါေလ်ာ္ဖို႔ တန္းတူထားေလ်ာ္ဖို႔ ေလ်ာ္ရမယ္ဆိုတာပါ ေတြးထားဖို႔ လိုေနပါတယ္။

တခါ ဒလဘက္မွာ ငလွ်င္ဒါဏ္ခံနိုင္တဲ့ တိုက္ႀကီးေတြ ေဆာက္လိုက္ရင္ အဲဒီမွာ ဘာျဖစ္လာမလဲဆိုေတာ့ ငလွ်င္နဲ႔ ပိျပီးမေသခ်င္ရင္ ဒလဘက္က စိတ္ခ်ရတယ္ ျဖစ္လာမယ္။ ငလွ်င္ပိျပီး လဒစာ အျဖစ္မခံခ်င္ရင္ ဒလ ဘက္ကိုလာ ျဖစ္လာျပန္ဦးမယ္။ ဒလ ဒလ။ ရန္ကုန္ကို ဒလက ခ်န္ခဲ့ပါေတာ့မယ္။ ငလွ်င္လႈပ္လိုက္ရင္ ရန္ကုန္ဟာ လူအမ်ားႀကီး ေသထားတဲ့ သူရဲေျခာက္တဲ့ ျမိဳ႕ႀကီးျဖစ္သြားျပီး ေစ်းေတြ အမ်ားႀကီး ထိုးက်သြားပါမယ္။ (ရန္ကုန္ျမိဳ႔နဲ႔ ငလ်င္ ဖတ္ခ်င္ရင္) ငလွ်င္လႈပ္ျပီး က်န္ခဲ့တဲ့ တိုက္ေတြကိုလဲ အစိုးရက ဖ်က္ခိုင္းတာနဲ႔ ႀကံဳရပါမယ္။ အဲဒီလိုႀကိဳျမင္ထားႀကပါ။ ႀကိဳျမင္တတ္ႀကပါေစ။ က်ေနာ္တို႔ တေတြ အမ်ားႀကီး ႀကိုႀကိဳတင္တင္ ေတြးဆ ထားသင့္ပါတယ္။ ဒလျမိဳ႕ေတာ္ႀကီးက စလုပ္ေတာ့မယ္။ သံသယ မရွိေတာ့န႔ဲ။ လုပ္ျပီဆိုတာနဲ႔ ရန္ကုန္ေျမေစ်းက တစတစ ထိုးက်လာမယ္။ ေနာင္ မ်ားမ်ားမဟုတ္ ၅-နစ္မွာ ဘယ္ေလာက္အထိ က်သြားနိုင္တယ္။ ဒလဘက္က ဘယ္ေလာက္အထိ တက္လာနို္င္တယ္ ဆိုတာလဲ စဥ္းစားထားႀကပါ။
ငလွ်င္နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး တဦးက ငလွ်င္အေႀကာင္း ေရးပါဦး ေျပာလာပါတယ္။ ငလွ်င္က ဂ်ပန္က ငလွ်င္အမ်ားႀကီး လႈပ္တဲ့ ဒီတိုင္းျပည္မွာကို ပညာရွင္ေတြ သုေသသန ေတြအမ်ားႀကီး လုပ္ထားႀကေပမဲ့ သိပ္ခန္႔မွန္းဖို႔ ခက္ခဲပါတယ္။ ျမန္မာျပည္အတြက္ေတာ့ Longman Atlas ေျမပံု ၀က္ဆိုဒ္က ေျမငလွ်င္ ေျချပ ငလွ်င္ ျဖစ္ေစတဲ့ Plates ျပထားတာေလးဘဲ တင္ျပလိုပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ျမန္မာျပည္ ဟာ ငလွ်င္ေက်ာေပၚ တည့္တည့္ထိုင္ထားတဲ့ တိုင္းျပည္ျဖစ္ေနပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဧရာ၀တီျမစ္ဆံုေဒသဟာ ငလွ်င္ ေက်ာက္ဖ်ာ ေဒါင့္ေကြးေနရာမွာ ရွိေနေတာ့ လႈပ္ႏိုင္ေျခမ်ားတယ္ လႈပ္ရင္လဲ ျပင္းထန္တတ္တဲ့ ေနရာေပၚမွာ ရွိေနပါတယ္။ သမၼတႀကီး ဧရာ၀တီ ျမစ္ဆံုစီမံကိန္းကို ရပ္ေပးလိုက္တာ အင္မတန္ ေက်းဇူးႀကီး လွပါေပတယ္။ အင္မတန္ ေႀကာက္စရာေကာင္းတဲ့ ေျမေနရာေပၚမွာ ရွိေနတာပါ။

တခါ ေဆာင္းပါးအစပိုင္းမွာ ေရးထားသလို စက္မႈလုပ္ငန္းေတြဟာ ဒလ ဘက္ကိုလာမလား လဒစာ အျဖစ္ခံမလား ၂ခုဘဲရွိတယ္ ဆိုေတာ့ လုပ္ငန္းအားလံုးနီးပါး ဒလဘက္ကို ေရာက္လာပါမယ္။ အဲဒီလိုျဖစ္လာမွာကို အစိုးရက ျမိဳ႕ေတာ္စီမံကိန္းကို ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ေနာင္..၁၅- ၂၅ ႏွစ္မွာ ျဖစ္လာနိုင္တဲ့ အေနအထားကို ႀကိဳတင္မွန္းဆ တြက္ခ်က္ ေရးဆြဲရပါမယ္။ ေျမာက္ကိုးရီးယား မဟာေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြလို ON THE SPOT GUIDANCE ေတြ မလုပ္မိႀကဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒဂံုျမဳိ႕သစ္တည္သလို လက္ညိဳးညႊန္ရာ ေရထြက္ မလုပ္မိႀကဖို႔ လိုပါတယ္။

အစိုးရဟာ အခုကထည္းကိုက စိီမံကိန္းဌာနကို တိုးခ်ဲ႔ထားသင့္ပါျပီ။ စီမံကိန္းဌာနရဲ့ သံုးသပ္ခ်က္ေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာ။ လက္ခံနိုင္တာ လက္ခံေပါ့။ လက္မံခံနိုင္တာရွိရင္ အက်ိဳးေႀကာင္းသင့္ ျပန္ပယ္ခ်သင့္ပါတယ္။ ငါကအာဏာပိုင္ဆိုတဲ့ စရိုက္ေတြနဲ႔ ေခတ္မွီနိုင္ငံေတာ္ႀကီးကို မေရာက္နိုင္ပါဘူး။ ေခတ္မွီနိုင္ငံေတာ္ႀကီး ျဖစ္ဖို႔က ဦးေဆာင္သူကိုယ္တိုင္ ေခတ္မွီအေတြးအေခၚ မရွိဘဲ ဘယ္ေတာ့မွ မရနိုင္ပါဘူး။ နိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ စစ္ေရးအျမင္ရွိရမည္ ဆိုတာမ်ိဳးနဲ႔ ေခတ္မွီနိုင္ငံေတာ္ ဆိုတာ တျခားစီပါ။ ေခတ္မွီနိုင္ငံေတာ္ႀကီး တည္ေဆာက္ဖို႔ဆိုတာ စစ္ေရးအျမင္ တခုထည္းနဲ႔ တည္ေဆာက္လို႔ မရပါဘူး။ စစ္ေရးအျမင္ အားသန္သူဆိုရင္ ရွိသမွ် ဘ႑ာေငြက တင့္ကားေတြ ဒံုက်ည္ေတြဘဲ အဓိက ဦးစားေပးလုပ္ခဲ့တာ မ်က္ျမင္ပါဘဲ။ အဲဒါေတြက တည္ေဆာက္တဲ့ အရာေတြမဟုတ္ သူတို႔က ဖ်က္ဖို႔  သက္သက္ ဖ်က္ဖို႔ ။

တခါ အစိုးရက ဒလျမိဳ႕ အတြင္းပိုင္းက်တဲ့ ေနရာေတြမွာ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီႀကီးေတြကို ကန္ထရိုက္ တိုက္ခန္းႀကီးေတြ ေဆာက္ခိုင္းရပါမယ္။ ဟိုနားအိမ္တလံုး ဒီကတလံုး ဆိုတာမ်ိဳး မျဖစ္သင့္ေတာ့ပါ။ အားလံုးဟာ မႀကာခင္ ဘန္ေကာက္ျမိဳ့ေတာ္ႀကီး၊ ဆစ္ဒနီျမိဳ႕ေတာ္ႀကီးလို ျဖစ္လာဖို႔ ႀကိဳတင္ စီမံခ်က္ ဆြဲထားရပါမယ္။ လမ္းေတြကအစ တခ်ိန္မွာ ဘယ္ေလာက္ က်ယ္ရမယ္ဆို သိပ္စဥ္းစား ေနစရာမလိုပါဘူး။ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ ျမိဳ ့ေတာ္ကို ပံုစံနမူနာယူလို ့ရေနပါျပီ ။

ဒိေနရာမွာ လူႀကီးေတြက စင္္ကာပူကိုနမူနာ ယူဖို႔စိတ္ကူးေနႀကတာ နည္းနည္ေတာ့ ဘ၀င္မက်ပါဘူး။ စင္ကာပူဟာ ေျမရွားပါးလို႔ သူတို႔ကို နမူနာမယူသင့္ပါ။ တကယ္ယူသင့္တာက ဆစ္ဒနီပါ။ ေျမအက်ယ္ႀကီးမွာ တခ်ိန္ လူေတြ၊ စိတ္အင္အား၊ စိတ္ခြန္အား၊ သာယာေကာင္းမြန္မႈကို အေထာက္အပံ့ ေပးနို္င္တာကို ထဲ့တြက္သင့္ပါတယ္။ ဆစ္ဒနီကို နမူနာယူရင္ေတာ့ ကြမ္းျခံကုန္း လက္ခုပ္ကုန္းေတြဟာ ျမိဳ႕အစြန္အဖ်ား ျဖစ္သြားပါမယ္။ အဲဒီလို စံနစ္တက် စီမံခ်က္ခ်ျပီး ေဆာက္လိုက္ရင္ ၁၀-ႏွစ္ေနခ်ိန္မွာ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ေတာ္ႀကီးက တိုက္ေတြက ႀကာေလေဆြး ရြလာေလ တြက္ခ်က္ႀကည့္ေပေတာ့။ ဘယ္ဟာက နံပတ္တစ္ျမိဳ႕ေတာ္ ျဖစ္သြားမလဲ ဆိုတာပါ။ ႀကိဳႀကိဳတင္တင္ တြက္ခ်က္ျပီး ေျခလွမ္းသြက္သြက္ လွမ္းႀကပါလို႔။

တခါ ေဆာက္လုပ္တဲ့ ကန္ထရိုက္တိုက္ႀကီးေတြမွာ ေနာင္မႀကာခင္လူေတြရဲ့ ကားပိုင္ဆိုင္မႈ တိုးတက္လာမွာမို႔ အခန္းဘယ္ႏွစ္ခုေဆာက္ရင္ ကားပါကင္ ဘယ္မွ်ရွိရမယ္ဆိုတဲ့ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြ ခ်မွတ္ထားရပါမယ္။ လမ္းေပၚရပ္တာကို မီတာစံနစ္နဲ႔ ေစ်းႀကီးႀကီး ေကာက္ရပါမယ္။ အခုလို ႀကံ့ဖြတ္အဖြဲ႔၀င္ေတြ လုပ္စားေစ၊ စံနစ္ထားမယ္ဆိုရင္ ေခတ္မွီဆိုတဲ့ စကားမသံုးပါနဲ႔။ ရွက္ဖို႔ သိပ္ေကာင္းပါတယ္။

ေဆာက္တဲ့ တိုက္ခန္းမွာလဲ ၾသစေတးလ် မွာဆိုရင္ တိုက္တခုေဆာက္ရင္ ေလွွကားအက်ယ္က ဘယ္ေလာက္ထားရမယ္ ဆိုတာ သတ္မွတ္ခ်က္ ခ်ထားပါတယ္ ။ ရန္ကုန္လို ေလွကားကို က်ဥ္းက်ဥ္းေလး ေဆာက္လို႔ မရပါဘူး။ ေနာက္ဆံုး ေလွကားထစ္ကိုေတာင္ ..အျမင့္ဘယ္ေလာက္ တထစ္ခ်င္းရဲ့ အက်ယ္ဘယ္ေလာက္ ဆိုတာ တနိုင္ငံလံုးမွာ (စံ) တစ္ခုထည္းထားပါတယ္။ အားလံုးဟာ တပံုစံထဲပါ။ သူတို႔က အဲဒီေလာက္အထိ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ခ်ထားတာပါ။ ဒါေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးရဲ့ အေမွ်ာ္အျမင္ေပၚ မူတည္တာပါ။
ရန္ကုန္ေလဆိပ္ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းလိုင္း ခရီးသည္မ်ား အေဆာင္ (ဓာတ္ပံု ဒီမိုေဝယံ)
ေနာက္ တခါ နိုင္ငံတကာနဲ႔ အဆင့္အတန္းမွီတဲ့ ေလယာဥ္ကြင္းကလဲ ရန္ကုန္မွာ ေဆာက္လို႔ မရနိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒလဘက္မွာ(ဘဲ) ေဆာက္လို႔ရပါမယ္။ ဘယ္ေနရာ ေဆာက္မယ္ဆိုတာေတာ့ မသိဖူး။ ပညာရွင္ေတြ ဆံုးျဖတ္ရမဲ့ကိစၥပါ။ ရီစရာေလးေတြးမိလို႔ပါ။ ဟိုေအာက္ကြမ္းျခံကုန္း ဖက္မ်ား ေရာက္သြား မလားလို႔ပါ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဂ်က္/ကြမ္းျခံကုန္း ဆိုျပီးရွိထားေတာ့ ဂ်က္ေလယဥ္ႀကီးေတြ ကြမ္းျခံကုန္းမွာ ဆင္းမယ္ဆိုျပီး နိမိတ္မ်ားလားလို႔ပါ။ ရန္ကုန္ေလယာဥ္ကြင္းက အဲယားဘတ္စ္ အလတ္စား (ခရီးသည္-၂၅၀-) ေတြေတာင္ ဆင္းရင္ ဘရိတ္ဖမ္းေနရတာ။ ေခတ္မမွီေတာ့တဲ့ ဘိုးရင္း-၇၄၇ ေတြေတာင္ မဆင္းႏိုင္ဘူ။ အခု ေခတ္စားေနတဲ့ အဲယားဘတစ္- A-380 လို ေလယာဥ္ႀကီးေတြကေတာ့ ေ၀လာေ၀းပါ။ ဒလဘက္ေရာက္မွ ေလယဥ္ေျပးလမ္း.. ေပ-၁၅၀၀၀- ႏွစ္လမ္းနဲ႔ ေလလမ္းေႀကာင္း ေျပာင္းတဲ့အခ်ိန္ ဆင္းနိုင္မဲ့ ကန္႔လန္႔ျဖတ္ ေလယာဥ္ေျပးလမ္းတခု ဆိုတာမ်ိဳး လုပ္နိုင္တာ ဒလ ဘက္မွာသာ ရွိတာပါခင္ဗ်ာ။ ရန္ကုန္ကြင္းက ၁၉၅၉-နစ္က ေဆာက္ခဲ့တဲ့ကြင္း အခုေခတ္ ေလယဥ္ႀကီးေတြနဲ႔ မနိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ထပ္တိုးခ်ဲ႔ဖို႔လဲ ေျမကုန္ေနပါျပီ။
ယေန႔အထိ မရိုးႏိုင္ေသးတဲ့ ရန္ကုန္ေလဆိပ္မွ ကတၱားခ်ိန္စက္ (ဓာတ္ပံု ဒီမိုေဝယံ)

တကယ္ေတာ့ ေလယဥ္ကြင္းဟာ ျမိဳ႔ေတာ္ေဟာင္း ရန္ကုန္နဲ႔လဲ မေ၀းသင့္ တဖက္ကမ္းက သံလွ်င္နဲ႔လဲ မေ၀းေအာင္ စဥ္းစားသင့္ပါတယ္။ တဆက္ထဲ တကယ္ နိုင္ငံတကာ အဆင့္မွီျဖစ္လာရင္ ၂၄-နာရီ ေလယာဥ္ႀကီးေတြ ဆင္းတက္ေနၾကေတာ့ က်ေနာ့္ အျမင္အရဆိုရင္ေတာ့.. ျမိဳ႕အလယ္ေခါင္ မျဖစ္ေအာင္လဲ စဥ္းစားဖို႔ လိုေနျပန္ပါတယ္။ က်ေနာ္ သေဘာအရ ကိုယ္ပိုင္ တြက္ဆခ်က္ပါ ယခု ရန္ကုန္ သံလွ်က္စြန္းနဲ႔ မ်က္နာခ်င္းဆိုင္.. ေနရာဆိုရင္ ေလယာဥ္ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းဟာ ျမစ္အေပၚမွာ ရွိေနေတာ့ ေလယဥ္အသံ အေႏွာက္အယွက္ နည္းမယ္လို ့ယူဆမိတာပါ။

ေနာက္ တေနရာကေတာ့ သီလ၀ါ ဆိပ္ကမ္းနဲ႔ မ်က္နာခ်င္းဆိုင္ ေနရာပါဘဲ။ ျမစ္အေကြးေနရာမွာဆိုေတာ့. သံုးဘက္ သံုးတန္က လူေနအိမ္ ေတြအေပၚျဖတ္ေနတာ မဟုတ္ေတာ့လို႔ပါ။ တဘက္ကလဲ သီလ၀ါဆိပ္ကမ္း ဆိုေတာ့ အိမ္ယာေတြ မရွိဘူး။ ေလယာဥ္ေတြက ဆင္းရင္ အမ်ားစုက ေလလမ္းေႀကာင္းအရ သီလ၀ါဘက္ကေန ခ်ဥ္းကပ္လာရမွာ ..ျပန္တက္တာကေတာ့ ဒီဘက္ပဲ ရွိေနမွာပါ။

တတိယ ေနရာကေတာ့ ေအာက္ဆံုးက ရန္ကုန္ျမစ္ေပါက္က ေသာင္ကုန္းရြာနားမွာပါ။ ပင္လယ္ေပါက္နဲ့ နီးေတာ့ေနတယ္။ ေလယာဥ္ေျပးလမ္းနဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းက လူေနအိမ္ေတြနဲ႔ လံုး၀ ရွင္းလင္းေနပါတယ္။ ေျမသားထုေတာ့ ခိုင္မာေအာင္လုပ္ေပးဖို႔ေတာ့ လိုတဲ့ေနရာပါ။ ေလယာဥ္ႀကီးေတြအတြက္ စိတ္အႀကိဳက္ဆံုး ေနရာေပါ့။ မိုးရြာရင္ေတာ့ ဒုကၡမ်ားမဲ့ေနရာပါ။ ပညာရွင္ေတြ စဥ္းစားႀကရမွာပါ။ က်ေနာ္ပညာရွင္မဟုတ္ပါ။ မိမိအျမင္တင္ျပခ်င္းသာ ျဖစ္ပါတယ္..။

ဆက္လက္ ေရးသားပါဦးမည္ ။
အားလံုးကို ေလးစားလွ်က္