ဒီမိုေ၀ယံ သုိ႔ ေပးပို႔ေသာ တိုင္ၾကားစာမ်ား သတင္းမ်ား ကို microsoft word ဖိုင္မ်ားျဖင့္ ေပးပို႔ေပးပါရန္ ေလးစားစြာေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။ ေပးပုိ႔လာေသာ စာမ်ားကို အခ်ိန္မွီေဖာ္ျပေပးႏိုင္ရန္ၾကိဳးစားပါမည္။

ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုကို ေၾကာက္တဲ့ ျပႆနာ အပိုင္း (၄) (ေဆာင္းပါးရွင္ The Peace)

ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုကို ေၾကာက္တဲ့ ျပႆနာ  အပိုင္း(၄)
(ေဆာင္းပါးရွင္ The Peace)
ဒီအပိုင္းမွာေတာ့ ပထမဦးဆံုး အေနနဲ႔ စာဖတ္သူေတြကို ေဒါသသင့္ေစခဲ့တဲ့ စာေတြေၾကာင့္ စိတ္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္ခဲ့ၾကရင္ ေတာင္းပန္ပါတယ္လို႔ အရင္ေျပာပါရေစ။

ကၽြန္ေတာ္ဒီေဆာင္းပါးကို စေရးကတည္းက ဘယ္လူမ်ိဳးကိုမွ အျပစ္တင္ဖို႔၊ အျပစ္ပံုခ်ဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေရးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ စေရးကတည္းက ရည္ရြယ္ခ်က္က ဖက္ဒရယ္ကို ေၾကာက္ေနတဲ့ စိတ္ (တန္းတူ အခြင့္အေရးေပးရမွာကို ေၾကာက္တဲ့စိတ္) ကို ေျပေပ်ာက္သြားေစဖို႔ပါ။ ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထိုက္တဲ့ ေအးခ်မ္းရာ ေအးခ်မ္းေၾကာင္း ျဖစ္လာေအာင္လို႔ ေရးထားပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ အရင္အပိုင္းေတြေၾကာင့္ စိတ္အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္ခဲ့တာရိွရင္ ခြင့္လႊတ္ေပးပါလို႔ ေတာင္းပန္ပါတယ္။

အပိုင္း ၃ မွာ နည္းနည္းေလး ထိခိုက္ေရးသားတာ။ အျပစ္တင္တာနဲ႔တင္ လူေတြ ေဒါသစိတ္ျဖစ္လာပါၿပီ။ အျပစ္တင္တာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေျပာခ်င္တာ တစ္ခုရိွတယ္။ အျပစ္တင္ခံရတာကို ဘယ္သူမွ မႀကိဳက္ပါဘူး။ တျခားသူမေျပာနဲ႔ ညီအစ္ကိုခ်င္း၊ သားအဖခ်င္းေတာင္ အျပစ္တင္ရင္ စိတ္ဆိုး စိတ္တိုတတ္ပါတယ္။ အျပစ္တင္ရင္ မုန္းတတ္ၾကတာလဲ သဘာဝပါ။ အျပစ္တင္တဲ့ အခါမွာ လူကို အျပစ္တင္တာနဲ႕ အမွားကို အျပစ္တင္တာ (၂) မ်ိဳးရိွပါတယ္။ အမွားကို အျပစ္တင္တာ တင္သင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အျပစ္တင္တယ္ဆိုတာထက္။ အမွားကို ေထာက္ျပတယ္ဆို ပိုေကာင္းပါမယ္။ အျပစ္တင္ခံရသူဟာ ဆင္ျခင္တတ္တဲ့ သူဆိုရင္ လူကိုအျပစ္တင္တာလား။ အမွားကို အျပစ္တင္တာလား ဆိုတာကို ခြဲျခားၿပီး ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ 

ဒါေပမယ့္ လူေတြက ကိုယ္မွားတာကို ေထာက္ျပရင္ သိပ္မႀကိဳက္ၾကပါဘူး။ မႀကိဳက္တဲ့ အတြက္ ေဒါသစိတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ေဒါသျဖစ္တဲ့ အခါ အာဏာရိွရင္ အာဏာအားကိုးမယ္။ စကားတတ္တဲ့ သူဆို စကားနာထိုးမယ္။ ဒါလည္း သဘာဝ ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ မွားေနရင္ အမွားကို မွားတယ္လို႔ ေျပာမွ အမွန္ျပင္မွာ ပါ။ ဒါေၾကာင့္ မွားေနရင္ မွားေနတယ္လို႔ ေျပာရမွာဟာ လူေတြရဲ႕ တာဝန္ပါ။ လူျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ လူ႔တာဝန္ကို သိသေလာက္ေတာ့ ထမ္းေဆာင္ၾကမွ ကမၻာေလာကမွာ ျဖစ္ေန ပ်က္ေနတဲ့ ဒုကၡကေန အနည္းငယ္ သက္သာရာ ရၾကမွာပါ။

ျပည္ေထာင္စုသားေတြဟာ ညီရင္းအစ္ကိုလို႔ေတာ့ ေျပာၾကပါတယ္။ ဗမာေတြကလည္း တိုင္းရင္းသားေတြကို ခ်စ္တယ္လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ တိုင္းရင္းသားေတြကလည္း ဗမာေတြကို ခ်စ္ၾကပါတယ္။ ဒါေတြဟာ အမွန္ေတြပါ။ ကိုယ့္ေဒသေရာက္လာတဲ့ ဗမာ ဧည့္သည္ကို ရိွတာေလးနဲ႕ ခ်က္ျပဳတ္ေကၽြးေမြး၊ အိမ္ဦးခန္းမွာထားၿပီး ဧည့္ဝတ္ေက်ပြန္ၾကတဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြကို ဗမာေတြ ႀကံဳဖူးၾကမွာပါ။ အဲဒီလိုပဲ တိုင္းရင္းသားဆို ႐ိုးသားတယ္ဆိုၿပီး ၿမိဳ႕ေပၚေရာက္ရင္ အစစ အရာရာ ကူညီတတ္ၾကတဲ့ ဗမာေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဒါေတြဟာ လူအမ်ားစုက ျပဳမႈတတ္ၾကတဲ့ သဘာဝပါ။

ဒါ႔ေၾကာင့္လည္း ဗမာနဲ႔ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုေတြ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ မမုန္းၾကတာပါ။ အျပန္အလွန္ မိတ္ေဆြေတြ သူငယ္ခ်င္းေတြရိွၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူနည္းစု လူလည္ လူညစ္ေတြရိွပါတယ္။ ဒါလည္း သဘာဝ တရားထဲက တစ္ခုပါပဲ။ ေအာက္ေျခလူတန္းစား လူလည္လူညစ္၊ လူလတ္တန္းစားလူလည္လူညစ္္၊ေခါင္းေဆာင္ လူလည္လူညစ္္ ဆိုၿပီး ရိွပါတယ္။ ေအာက္ေျခလူတန္းစား လူလည္ၾကၿပီးညစ္ရင္ တစ္ေယာက္ ႏွစ္ေယာက္ပဲ နာပါတယ္။ လူလတ္တန္းစားညစ္ရင္ တစ္ရပ္တစ္ရြာ နာႏိုင္ပါတယ္။ ေခါင္းေဆာင္ဆိုသူက လူလည္က်ၿပီး ညစ္ရင္ေတာ့ တစ္တိုင္းလံုး တစ္ျပည္လံုးနာပါတယ္။

လူလည္က်ၿပီး ညစ္ၿပီဆိုကတည္းက အညစ္ခံရသူကေတာ့ ရုပ္ဝတၳဳပိုင္းဆိုင္ရာ၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ နစ္နာသြားပါၿပီ။ ညစ္တဲ့သူကေတာ့ ခဏတာ အႏိုင္ရသလို ထင္ေကာင္းထင္ရပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ သူဟာ တစ္ဖက္က လူလိမ္လူညစ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ခံလိုက္ရၿပီ။ သူနာသြားပါၿပီ။ ဘာနဲ႔မွ လဲလွယ္လို႔ မရေတာ့တဲ့ ကိုယ့္က်င့္သိကၡာကို ႐ုပ္ဝတၳဳဆိုင္ရာ ပိုင္ဆိုင္မႈနဲ႕ အလဲအထပ္လုပ္ပစ္လိုက္တာ မွားတာပါပဲ။ အဲတာဟာ ေတာ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ အမွန္ကို မျမင္ႏိုင္တဲ့ ႀကီးစြာေသာ မွားယြင္းမႈပါ။ မိမိရဲ႕ သေဘာထား ေသးသိမ္းမႈေၾကာင့္၊ မိမိသာ အသာရလိုမႈေၾကာင့္ ျပဳတဲ့ အမွားပါ။ ဒီအမွားမ်ိဳးကို ေခါင္းေဆာင္ဆိုသူက လုပ္မိရင္ တစ္တိုင္းလံုး တစ္ျပည္လံုး နစ္နာပါတယ္။

အဲလိုအမွားမ်ိဳးကို ဘယ္လိုျပန္ျပင္ၾကမလဲ။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ စဥ္းစားၾကရပါမယ္။ လူတစ္ေယာက္ ပစၥည္တစ္ခုကို ခိုးမိတယ္ဆိုပါစို႔။ ပစၥည္းေပ်ာက္သူ စိတ္ဆင္းရဲမယ္။ ခိုးတဲ့သူဟာ သူခိုးျဖစ္ေနမယ္။ ေနာင္တရၿပီး အဲဒီပစၥည္းကို ပိုင္ရွင္ကို ျပန္ေပးလိုက္တာနဲ႕ သူဟာ သူခိုးလို႔ သတ္မွတ္ခံေနရတာကေန လြတ္သြားပါၿပီ။ သူခိုး မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ သူဟာ လူေကာင္းျဖစ္သြားပါၿပီ။ လူတိုင္းသူ႔ကို ခြင့္လႊတ္တယ္။ လူတိုင္းသူ႕ကို ျပန္လည္ ခ်စ္ၾကည္ၾကမယ္ဆိုတာ အေသအခ်ာပါပဲ။ ဒါဟာ သဘာဝတရားေတြပါ။

၁၉၄၈ ေနာက္ပိုင္းမွာ ျပည္နယ္ ၇ ခု၊ တိုင္း ၇ ခု ေၾကာင့္ ျပည္နယ္ေတြ အခြင့္အေရးမရဘဲ အညစ္ခံခဲ့ၾကရပါတယ္။ အညစ္မခံရဘဲ အခြင့္အေရး တန္းတူရခဲ့တယ္ဆိုရင္ ၈ ျပည္နယ္ မူဆိုတာကို တင္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေဒါက္တာလိႈင္ျမင့္ ေျပာခဲ့တဲ့ ရွမ္းျပည္က ပေဒသရာဇ္ေတြ၊ ကခ်င္ျပည္က ပေဒသရာဇ္ေတြ စသျဖင့္ေပါ့ေလ။ သူတို႔ေတြက ေဒသခံျပည္သူေတြကို ေခါင္းပံုျဖတ္ခ်င္ေနလို႔ ၈ ျပည္နယ္ ဖက္ဒရယ္ကို တင္ခဲ့သလို ေျပာထားပါတယ္။ ဒါဟာ မွားယြင္းမႈပါ။ ဒီေနရာမွာ တစ္ခုေျပာပါရေစ “ဗမာက ကရင္ကို ခ်စ္တယ္ဆိုတာ ကရင္၊ ကရင္ခ်င္း မုန္းသေလာက္ပဲ ရိွပါတယ္” ဆိုသလိုပါပဲ။ ကိုယ့္ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစခ်င္တာ ေဒသခံတိုင္းရဲ႕ စိတ္ပါ။ ကိုယ့္ၿမိဳ႕ကိုယ့္ရြာ တိုးတက္လာရင္ ဂုဏ္ယူဝင့္ၾကြားၾကတာ သဘာဝပါ။ ပေဒသရာဇ္ေတြက ကိုယ့္နယ္တိုးတက္ဖို႔ ကိုယ့္ဖာသာ လုပ္ပါလိမ့္မယ္ ပူမေနပါနဲ႕လို႔ ေျပာပါရေစ။

တရားဥပေဒဆိုတာ ရိွေနရင္။ ဘယ္ပေဒသရာဇ္မွ ထင္ရာလုပ္လို႔ မရပါဘူး။ တရားဥပေဒစိုးမိုးတဲ့ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံမွာ ဘယ္ပေဒသရာဇ္စနစ္မွ အသက္ရွင္ႀကီးထြားခြင့္ မရိွပါဘူး။ တရားဥပေဒက ေစာင့္ေရွာက္သြားပါလိမ့္မယ္။ ျပည္သူေတြက သူတို႔ႀကိဳက္တဲ့ ဦးေဆာင္သူကို သူတို႔ဖာသာ ေရြးပါလိမ့္မယ္။ ရွမ္းျပည္မွာ ဗမာတစ္ေယာက္က ေတာ္ရင္၊ ေကာင္းေအာင္လုပ္ေပးရင္ အဲဒီ ဗမာေခါင္းေဆာင္ကို ေထာက္ခံၾကမွာပါ။ ေကာင္းေအာင္လုပ္ေပးတဲ့ သူကလည္း ေဒါက္တာလႈိင္ျမင့္ ေျပာသလို “ေကာင္းတာ လုပ္ေပးခ်င္ရင္ေတာင္ လူမ်ိဳးမတူလို႔ လိပ္ျပာမသန္႔သလို ခံစားေနရမယ္” ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ေကာင္းတာလုပ္တာကို လိပ္ျပာမသန္႔ ျဖစ္တတ္တယ္လို႔ ဘုရားေဟာတာလည္း မၾကားဖူးပါဘူး။ စာဖတ္သူကိုယ္တိုင္ေရာ စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါ လူေတြဟာ လိပ္ျပာမသန္႔ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ကိုယ္က မဟုတ္တာ၊ မေကာင္းတာကို လုပ္မိတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ ျဖစ္တာပါ။

“ေကာင္းတာလုပ္ေပးတဲ့ သူအတြက္ လိပ္ျပာမသန္႔စရာ ဘာမွ မရိွဘူး” ဆိုတာ ေျပာပါရေစ။ ရွမ္းျပည္နယ္မွာ ပအိုးဝ္ေတာ္ရင္ ပအိုးဝ္ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္မွာပါ။ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ လီဆူးေတာ္ရင္ လီဆူးေခါင္းေဆာင္ျဖစ္လာမွာပါ။ ေဒသခံလူေတြက ႐ႈျမင္သံုးသပ္ဆံုးျဖတ္သြားပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီေဒသက လူေတြဟာ လူေတြပါ။ လူလိုေတြးတတ္ပါတယ္။ အဲဒီေလာက္ မအၾကပါဘူး။ လူမ်ိဳးစြဲလည္း အဲဒီေလာက္ အစြန္းမေရာက္ပါဘူး။ လူေတြကို လူလို႔ သတ္မွတ္ရင္ လူလိုဆက္ဆံ၊ လူလိုအခြင့္အေရးေပးသင့္ပါတယ္။ ဒါဟာ လူ႔အခြင့္အေရး (Human Rights) ပါ။

၁၉၄၈ ကေန ၂၀၁၁ ခုအခ်ိန္အခါထိ တန္းတူအခြင့္ေရး မေပးခ်င္လို႔ ကိုယ့္အနာကို ကိုယ္မျမင္ဘဲ၊ သူမ်ားသိမွာစိုးလို႔ ဆင္ေျခေတြနဲ႔ဖံုး မ်ိဳးခ်စ္စိတ္အမည္ခံ မုႆဝါဒေတြနဲ႔ ဖံုးၿပီးထားရင္ ဒီအနာဟာ မေပ်ာက္ဘဲ အတြင္းလိႈက္စားၿပီး၊ အနာပိုႀကီးလာမယ္ ေနာက္ပိုဆိုးလာၿပီး ေျခလက္ျဖတ္ျပစ္ရတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳး ေရာက္မွာ စိုးလို႔ ဒီစာကိုေရးတာပါ။ ေနာက္ၿပီး တန္းတူလုပ္တယ္ဆိုတာ ျပည္ေထာင္စုတစ္ခုလံုးကို ဗမာခ်ည္း ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ပစ္တာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာကိုလည္း သိဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါကိုအက်ယ္တဝင့္ ေရးရင္ အမ်ားႀကီးေရးဖို႔လိုပါတယ္။ ေနာက္မွ အလ်ဥ္းသင့္ရင္ ေရးပါ့မယ္။

ေရွးပေဝသနီက ကိုယ့္ျပည္၊ ကိုယ့္စကား၊ ကိုယ့္ဘာသာ၊ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈရိွတဲ့ တုိင္းျပည္ေတြ (ကခ်င္ျပည္၊ ခ်င္းျပည္၊ ရခိုင္ျပည္၊ မြန္ျပည္၊ ကရင္နီျပည္၊ ကရင္ျပည္၊ ရွမ္းျပည္ စတဲ့ တိုင္းျပည္ငယ္- စင္ကာပူႏိုင္ငံထက္ေတာ့ ႀကီးတာခ်ည္းပါပဲ) ျပည္ေထာင္စုအျဖစ္ တည္ေဆာက္ၾကတဲ့ အခါမွာလည္း ကိုယ့္တိုင္းျပည္တြင္း (ကိုယ့္ျပည္နယ္တြင္း) မွာ ကိုယ့္အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာကို လြတ္လပ္စြာ သင္ယူျပ႒ာန္း ကိုးကြယ္ခြင့္ တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ခြင့္ ရိွသင့္တယ္၊ ရိွရမယ္ဆိုတာ ေအးခ်မ္းစည္ပင္ဝေျပာေရးအတြက္ အေျခခံ အေၾကာင္းအခ်က္ပါ။

၁၉၄၈ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးခ်ိန္မွာ ေခါင္ေဆာင္ခြင့္ကို ကံအားေလ်ာ္စြာရခဲ့တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြလုပ္ခဲ့တဲ့ တန္တူေရးဟာ ျပည္ေထာင္စု တစ္ခုလံုးကို အားလံုးဗမာခ်ည္းျဖစ္ၿပီး တန္းတူသြားေရး လုပ္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုတစ္ခုလံုးက ျပည္ေထာင္စုအဖြဲ႕ဝင္ တုိင္းျပည္ေတြ (ကခ်င္ျပည္၊ ခ်င္းျပည္၊ မြန္ျပည္၊ ကယားျပည္၊ ကရင္ျပည္၊ ရခိုင္ျပည္၊ ရွမ္းျပည္) အားလံုးကိုဗ မာျဖစ္လာေအာင္ Burmanization ျပဳလုပ္ျခင္းေၾကာင့္ လုပ္ခဲ့တဲ့အတြက္ မ်ိဳးေဖ်ာက္မခံႏိုင္တဲ့ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ရိွတဲ့ တိုင္းျပည္က လူမ်ိဳးစုေတြနဲ႔ ေရာ၊ အမွန္ကို ျမင္တဲ့ အျမင္က်ယ္တဲ့ ဗမာ၊ ဗမာခ်င္းပါ အကြဲအၿပဲေတြ စျဖစ္ပါေတာ့တယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ မမွ်တေသာ၊ တန္းတူညီမႈ မရိွေသာ၊ မတရားေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္၊ ျပ႒ာန္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီဂယက္ဟာ ဘယ္ေလာက္ျပင္းသလဲဆို ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္တာေတာင္ ေသနတ္ေပါက္ ေနတုန္းပါပဲ။ ၁၈၈၅ သီေပါမင္း ပါေတာ္မူတာကေန တြက္ရင္ ၁၉၄၈ ထိ ႏွစ္ေပါင္း ၆၃ ႏွစ္ပါ။ ၁၉၄၈ ကေန ၂၀၁၁ ထိ ၆၃ ႏွစ္ ရိွပါၿပီ။ အျမင္မွန္မရိွတဲ့ ဆံုးျဖတ္မႈေၾကာင့္ က်န္လူမ်ိဳး ၇ မ်ိဳးသာမက ဗမာ အပါအဝင္ လက္သစ္ကိုလိုနီ စနစ္ဆိုးကို ခံစားခဲ့ရတာ တိုင္းျပည္လည္း အဖက္ဖက္က ယိုယြင္း ပ်က္စီးလာခဲ့ရပါၿပီ။

အဲဒီအေရာင္ဆိုးမႈ မ်က္မွန္စိမ္းတပ္ေပးမႈဟာ သာမာန္လူကို မေျပာနဲ႔ ေဒါက္တာလိႈင္ျမင့္လို႔ ပညာတတ္ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကိုေတာင္ အေရာင္းဆိုးေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ကိုပဲ အေျခခံထားလို႔ပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒါဟာ ျမင့္ျမတ္ေသာ၊ တရားေသာ၊ မွ်တေသာ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ျပည္ေထာင္စုတိုင္းျပည္ကို ေကာင္းေကာင္းမတည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ျပည္ေထာင္စုဟာ တိုးတက္ေသာ ျပည္ေထာင္စု ျဖစ္မလာခဲ့ပါဘူး။ ဒီလိုျပည္ေထာင္စုမ်ိဳးတည္ေဆာက္ရလို႔ “ဗမာျပည္နဲ႔ ဗမာစကား ေပ်ာက္ရမယ္၊ ဗမာ့ယဥ္ေက်းမႈ ေပ်ာက္ရမယ္ဆိုရင္” ခြဲထြက္ေရးကို ဘယ္သူေတြ အရင္ဆံုး ေတာင္းဆိုၾကမယ္ ထင္ပါသလဲ။

ဒါ့ေၾကာင့္ တိုးတက္ေသာ၊ ေအးခ်မ္းေသာ ျပည္ေထာင္စုကို တည္ေဆာက္ဖို႔ ဆိုရင္ အခြင့္အေရး တန္းတူေသာ အေျခခံဥပေဒကို ေရးဆြဲရပါမယ္။ ၁၉၄၈ အေျခခံဥပေဒဟာ ျပည္နယ္ ၇ ခု က လူမ်ိဳးစု ၇ ခုကို ကိုယ္စားျပဳ၊ တိုင္း ၇ ခုက ဗမာကို ကိုယ္စားျပဳ လုပ္ခဲ့တာေၾကာင့္ရယ္၊ တန္းတူးအခြင့္အေရး မေပးဘဲ မွားယြင္းစြာလုပ္ေဆာင္ခဲ့တာေတြ ေၾကာင့္ရယ္ က်န္တဲ့ လူမ်ိဳးေတြ ေနတဲ့ ေဒသေတြမွာ ယဥ္ေက်းမႈ၊ လူေနထိုင္မႈ ေတြ အဖက္ဖက္က ယိုယြင္းပ်က္စီးခဲ့တဲ့အျပင္၊ ေဒသခံေတြပါ၊ အေစာ္ကားခံရ၊ ရြာလံုးကၽြတ္မီး႐ိွဴ႕ခံ အဖ်က္ခံရတာေတြေၾကာင့္ အယံုအၾကည္မရိွၾကေတာ့တာပါ။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေတာ့ လက္နက္ေတြကို စုေဆာင္းထားခြင့္၊ စစ္အင္အားကို သံုးစြဲခြင့္၊ အစိုးရအျဖစ္ ရပ္တည္ခြင့္ ဟာ ဗမာလူမ်ိဳးေတြမွာ အားသာခ်က္အျဖစ္ရရိွခဲ့ပါတယ္။ ဒါ႔ေၾကာင့္ လက္နက္မရိွေသာ၊ စစ္အင္အား ထူေထာင္ထားျခင္းမရိွေသာ လူမ်ိဳးစုေနထိုင္ရာ တိုင္းျပည္ေတြက သူပုန္ဆိုၿပီး အသတ္မွတ္ခံရ၊ ေသာင္းက်န္းသူ ဆိုၿပီး သမုတ္ခံရတဲ့ ေတာ္လွန္ေရး စစ္ပြဲ ေတြ ႏွစ္ေပါင္း ၆၃ ႏွစ္ေက်ာ္ ျဖစ္ပြားလာခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခုလက္ရိွ ျမန္မာျပည္ဟာ လြတ္လပ္ေရးသာ မရခဲ့ေသးရင္ ခုထိ တိုက္ေနဦးမွာ ျဖစ္သလို၊ လက္ရိွ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုေတြဟာ သူတို႔လိုခ်င္တဲ့ လြတ္လပ္ေရး၊ တန္းတူေရး၊ မွ်တေရး မရေသးသေရြ႕ေတာ့ ႏွစ္ေပါင္း ရာခ်ီလည္း ဆက္လက္ တိုက္ခိုက္ေနၾကဦးမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကလည္း မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ကို အေျခခံတာပါပဲ။

ဒါ့ေၾကာင့္ မွန္ကန္စြာ၊ တရားမွ်တစြာ၊ စိတ္သေဘာထားႀကီးစြာ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ၾကဖို႔လိုပါတယ္။ သေဘာထားႀကီးျခင္း၊ မွ်တစြာဆံုးျဖတ္ျခင္း၊ အားနည္းသူကို ညွာတာျခင္းဆိုတာ ေရရွည္မွာ ေကာင္းတာေတြခ်ည္း ျပန္ရတဲ့ ျမဳပ္ႏွံမႈေတြပါ။ ေကာင္းေသာမ်ိဳးေစ့ကို ခ်ရင္ ေကာင္းေသာအသီးကို စားရမွာပါ။ တရားမွ်တမႈအတြက္ ေကာင္းေသာ အျမင္ရိွဖို႔ မွားတဲ့ အျမင္ေတြကို ရွင္းလင္းေအာင္ ေျပာျပ ရွင္းျပရပါမယ္။ အျမင္မွားကို အရင္ရွင္းထုတ္ရပါမယ္။ နိဗၺာန္ေရာက္ဖို႔ အတြက္ဆိုလည္း အယူမွားကို အရင္ရွင္းထုတ္ရပါတယ္။ အဲဒီလိုပါပဲ ေအးခ်မ္းေသာ၊ သာယာေသာ၊ တရားမွ်တေသာ၊ တန္းတူညီေသာ ျပည္ေထာင္စုကို တည္ေဆာက္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ အျမင္မွားေတြကို အရင္ရွင္းထုတ္ရပါမယ္။ အျမင္မွားေတြကို ဘယ္လို ရွင္းထုတ္ၾကမလဲ ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဝိုင္းစဥ္းစားၾကရပါမယ္။

ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္ တကယ္ရိွၾကရဲ့လား ဆိုတာကို တကယ္ျပၾကဖို႔နဲ႔ ျပည္ေထာင္စုကို တကယ္ခ်စ္ၾကဖို႔ ေနာက္တစ္ပိုင္းမွာ ဆက္လက္ တင္ျပပါ့မယ္။

ဆက္ေရးပါမည္။

The Peace