ဖက္ဒရယ္မူႏွင့္ ဖက္ဒရယ္မူစစ္စစ္ (ေဆာင္းပါးရွင္ ေဒါက္တာလွဳိင္ျမင့္)
ဖက္ဒရယ္မူႏွင့္ ဖက္ဒရယ္မူစစ္စစ္
(ေဆာင္းပါးရွင္ ေဒါက္တာလွဳိင္ျမင့္)
က်ေနာ့္ေဆာင္းပါးကို Peace ဆိုတဲ့ ကေလာင္နံမည္နဲ႔ တစ္ဦးက ေဝဖန္လာတာကို လိုအပ္လာလို႔ ျပန္လည္ ေ၀ဖန္ေဆြးေႏြး လိုက္ပါတယ္။ က်ေနာ့္မိတ္ေဆြ မ်ားက နာမည္မေဖၚဘဲ ေဆြးေႏြးလာသူကို ဘယ္သူမွန္း မသိရလုိ႔ ျပန္လည္ ရွင္းျပေနတာမလုပ္ဖို႔ ခနခန ေျပာႀကပါတယ္။ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ကလဲ လူတစ္ဦးဟာ မိမိရဲ့ရပ္တည္ခ်က္က က်ေနာ္ထက္ေတာင္ ပိုမွန္ကန္ေနတယ္ထင္ရင္ တနည္းအမွန္တရားလို႔ ရဲရဲ၀ံ့၀ံံ့ လက္ခံထားတယ္၊ ယံုႀကည္ထားရင္ ဘာလို႔ အမည္ကိုေတာင္ မထုတ္ေဖၚ၀ံ့ရတာပါလိမ့္ ေတြးမိပါတယ္။တျခားစာဖတ္ ပရိတ္သတ္ေတြကေန ဟာ Peace ဆိုတာ ေဒါက္တာလႈိင္ျမင့္ အုပ္စုကဘဲ ပြဲပိုဆူေအာင္ နာမည္ပိုႀကီးေအာင္ အခ်င္းခ်င္းလုပ္ပြဲ လုပ္စားေနႀကတာပါ ထင္လာစရာရွိပါတယ္။ ျပည္တြင္းကမို႔ပါ အေႀကာင္း ျပရေအာင္ကလည္း အခုအစိုးရသစ္ လက္ထက္မွာ Generation Waveလို ေျမေအာက္လႈပ္ရွားခဲ့တဲ့ လူငယ္ အဖြဲ႔အစည္းကေတာင္ ေပၚေပၚထင္ထင္ လုပ္ကိုင္လာျပီမို႔ နားလည္ေပးရေတာ့မဲ့ အေျခအေန မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။
သူေထာက္ျပလာတာကို ျပန္လည္ေဆြးေႏြးဖို႔ လိုလာတာကလဲ သူကက်ေနာ့္ကို အျမင္ေသြဖယ္ မွားေနပါတယ္။ ေျပာလာတာထက္ သူကက်ေနာ့္အေပၚျမင္ေနတာ က်ေနာ့္စာကိုဘဲ ဖတ္ျပီး အဓိပၸါယ္ လႊဲမွားေနတာ၊ ျပီးေခါင္းစဥ္ကေန အစျပဳျပီး လြဲမွားေနလို႔ပါ။ ေခါင္းစဥ္ကိုက ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုကို ေႀကာက္တဲ့ျပသနာ အထိ တဖက္သတ္ စြပ္စြဲထားလို႔ပါ။ ဗမာလူထုတရပ္လံုးကို ဖက္ဒရယ္စစ္စစ္မူ ဆိုတာကို လက္မခံခဲ့တဲ့ ကြယ္လြန္သြားႀကျပီျဖစ္တဲ့ လြတ္လပ္ေရးႀကီးအတြက္ စြန္႔လႊတ္ အသက္ေပးလာခဲ့သူ နိုင္ငံေရးသမားႀကီးေတြကိုပင္ အျမင္လႊဲမွားေနတဲ့အထိ ေစာ္ကားထားတဲ့အထိ ျဖစ္လာလို႔ပါ။ (က်ေနာ္က ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုလို႔ ေျပာရင္ ေရာေထြးေနလို႔ မူႏွစ္ခုကိုကြဲျပားေအာင္ မူနဲ႔ဘဲ ေျပာဆိုပါမယ္)
က်ေနာ္ေဆာင္းပါးကို ေသေသခ်ာခ်ာျပန္ဖတ္ပါ။ ဘယ္ေနရာမွာ ဖက္ဒရယ္ကို ေႀကာက္တဲ့ စကားလံုးပါေနပါသလဲ။ က်ေနာ္တို႔လိုခ်င္တာက အႏွစ္-၂၀၀-ေက်ာ္ လက္ေတြ႔က်င့္သံုးျပီး ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ အေမရိကန္၊ ဆြစ္ဇာလန္နဲ႔ ၾသစေၾတးလ် ဖက္ဒရယ္မူ ကိုလိုခ်င္လို႔ ျမန္မာေတြ ဘ၀ေတြ အသက္ေတြ စေတးခံျပီး တိုက္ေနႀကတာပါ။ အခုေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သြားမွာလဲ ဖက္ဒရယ္မူပါဘဲ။ ဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေနာက္ကို ရံေနၾကတာလဲ ဖက္ဒရယ္မူ လာမယ္ဆိုတာ သိပ္သိတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ နယ္စပ္လက္နက္ကိုင္ ဓါးမိုးထားတဲ့ နယ္ေျမမွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေျပာခြင့္ ပါးစပ္ဟခြင့္ မရရွိတဲ့ေနရာမွာ တဖက္သတ္ ေရးဆြဲထားတဲ့ ဖက္ဒရယ္စစ္စစ္မူ (ရွစ္ျပည္နယ္မူ) အထိေတာ့ မလိုခ်င္ေသးပါဘူး။ ေလာေလာဆယ္ သိပ္မစစ္ခ်င္ေနပါေစ။ လက္ေတြ႔နိုင္ငံေရး စီးပြားေရး အေအာင္ျမင္ဆံုး ေသခ်ာတဲ့ အေမရိကန္မူ၊ ဆြစ္ဇာလန္မူ၊ ၾသစေတးလ်မူ ေလာက္ဆိုေတာ္ပါျပီ။
ဖက္ဒရယ္မူကို စကားေျပာတိုင္း တိုင္းရင္းသားေတြ အကိုးအကားျပဳႀကတဲ့ အေမရိကန္ ဖက္ဒရယ္မူကို အေသေႀကာက္ေနႀကတဲ့ ခင္ဗ်ားတို႔ကိုသာ ဖက္ဒရယ္မူေႀကာက္ေနတဲ့ ေရာဂါ ျပန္တပ္ေပးရမွာပါ။ Peace ေပးထားတဲ့ေခါင္းစဥ္က ဖက္ဒရယ္မူကို ေႀကာက္တဲ့ျပသနာ လို႔ဆိုထားလို႔ပါ။ က်ေနာ္တို႔ လိုခ်င္တဲ့ (အေမရိကန္) ဖက္ဒရယ္မူကို ေႀကာက္ေနတာက ခင္ဗ်ားတို႔ ျဖစ္ေနေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔သာ ကိုယ့္ဟာကို ျပန္ယူလိုက္ပါ။ က်ေနာ္တို႔ကို နာမည္တတ္ခ်င္သပဆိုရင္ ဖက္ဒရယ္မူစစ္စစ္ (ရွစ္ျပည္နယ္မူ)ကို ေႀကာက္တဲ့ ေရာဂါလို႔တတ္မွ သဘာ၀က်ပါမယ္။ အတိအက် မွန္ကန္ပါမယ္။
အေမရိကန္မူကို ကိုးကားလိုက္ရင္ သတ္ေတာ့မလို ျဖတ္ေတာ့မလို ျဖစ္ေနတာကိုက ေႀကာက္ေနတာမွ ေရာဂါအဆင့္အထိ ေရာက္ေနတာေပၚေနပါျပီ။ က်ေနာ္တို႔လိုခ်င္တာ အေမရိကန္မူ။ အဲဒီလို အေမရိကန္မူကို လိုခ်င္တာဟာ မဟာလူမ်ိဳးစိတ္ရွိလို႔လား။ အဲဒီအေမရိကန္မူ ပံုစံကို လိုခ်င္တာဟာ ဖက္ဒရယ္ကို ေႀကာက္တယ္ စြပ္စြဲတာကေတာ့ ငါ့စကားႏြားရ ေျပာတာျဖစ္သြားျပီ။ ျပန္စဥ္းစားပါဦး။ ငါ့စကားႏြားရ မျဖစ္ပါေစနဲ႔။
အေမရိကန္မူမွာက ဘာလူမ်ိဳးမွ မသတ္မွတ္ရဆိုထားေတာ့ လူမ်ိဳးဆိုတာ ေဖ်ာက္ထားတာ မဟာလူမ်ိဳးႀကီး၀ါဒလို႔ က်ေနာ္တို႔ ဗမာေတြကို မစြပ္စြဲခင္ ခင္ဗ်ားတို႔ သြားခ်င္ေနတဲ့ အေမရိကက အေမရိကန္ေတြကို အရင္သြားစြပ္စြဲႀကပါဦး။ က်ေနာ္တို႔က လိုခ်င္ရံုအဆင့္ရွိပါေသးတယ္။ သူတို႔က လမ္းျပက်င့္သံုးေနႀကျပီ။ သြားေ၀ဖန္ေလ။ ခင္ဗ်ားတို႔မူက ဖက္ဒရယ္မစစ္ဘူး။ ဒီမစစ္တာႀကီး လမ္းျပေနေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဆြဲထားတ့ဲ့ ဖက္ဒရယ္စစ္စစ္မူကို အခုဗမာအမ်ားစုက ခင္ဗ်ားတို႔မူကို ကိုင္ထားျပီး က်ဳပ္တို႔ရဲ့ ဖက္ဒရယ္မူ အစစ္ကို လက္မခံဘူး ျဖစ္ေနတယ္ သြားေျပာေလ။ ေျပာခြင့္ရွိပါတယ္။
က်ေနာ္ ေနာက္တစ္ခု ရွင္းခ်င္တာက လူမ်ိဳးစုလႊတ္ေတာ္လို႔ သံုးလိုက္တဲ့ကိစၥ။ ဖက္ဒရယ္မူစစ္စစ္ (ရွစ္ျပည္နယ္မူ) ကိုစတင္လာစဥ္က (လူမ်ိဳးစုလႊတ္ေတာ္) လို႔ေခၚဆို တင္သြင္းလာခဲ့တာပါ။ က်ေနာ္က တီထြင္ေခၚဆိုထားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အႏွစ္-၅၀-နီးပါး လူမ်ိဳးစုလႊတ္ေတာ္လို႔ သံုးစြဲေခၚေ၀ၚလာခဲ့လို႔ က်ေနာ္က လူမ်ိဳးစုလို႔ သံုးစြဲရတာပါ။ ၂၀၀၈-န.အ.ဖ.က အမ်ိဳးသားညီလာခံမွာ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဆိုတဲ့ အသံုးအနံဳးကို သံုးစြဲလာျပီးေနာက္မွာမွ ရွစ္ျပည္နယ္မူက လူမ်ိဳးစုလႊတ္ေတာ္လို႔ တေလွ်ာက္လံုး သံုးစြဲလာရာကေန အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္လို႔ ေခၚလာတာပါ။ က်ေနာ္က လိုသလို ေရးခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ့္အတြက္ လူမ်ိဳးစု လႊတ္ေတာ္ဆိုတာ ႏွဳတ္က်ိဳးေနပါျပီ။ တိုင္းရင္းသားေတြ ကိုယ္တိုင္ သင္ေပးထားတာပါ။
ကဲ ဖက္ဒရယ္မူကို က်ေနာ္တို႔ကမေႀကာက္ဘူး။ ဖက္ဒရယ္ဆိုတာ အေမရိကန္၊ ဆြစ္၊ ေအာ္ဇီ ဖက္ဒရယ္မူ ကိုေျပာတာပါ။ က်ေနာ္တို႔ လိုခ်င္တာ အဲဒီပံုစံ။ အဲဒီပံုစံကို စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြက ေႀကာက္မေႀကာက္ေတာ့ မသိဘူး။ စစ္ဗိုလ္ေတြကေတာ့ သူတို႔အာဏာ စြန္႔လႊတ္ရမယ္ဆိုရင္ ဘာမူကိုမဆို ေႀကာက္ေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရွစ္ျပည္နယ္မူကိုေတာ့ ေႀကာက္ခ်င္ဟန္ေဆာင္ျပီး အလြန္ႀကိဳက္ေနတယ္လို႔ ေျပာရပါမယ္။ ရွစ္ျပည္နယ္မူကို အသံထုတ္ျပီး စစ္တပ္အင္အားတိုးခ်ဲ႔ေရး လုပ္စားလို႔ ေကာင္းခဲ့ေတာ့ ေႀကာက္တယ္ေျပာရမွာထက္ လက္ေတြ႔မွာ ပိုေတာင္ႀကိဳက္ေနပါေတာ့တယ္။ ဖက္ဒရယ္စစ္မူ (ရွစ္ျပည္နယ္) တင္တင္လာတာဟာ စစ္တပ္ကို VIAGRA အားေဆးထိုးေပးေနရာ ေရာက္ေနပါတယ္။ ရိုင္းသြားရင္ေတာင္းပန္ပါတယ္ ။
ရွစ္ျပည္နယ္မူေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြက အာရွေဘာ္လကန္ အေရးအခင္းျဖစ္ပါမယ္ အထိ အာဆီယံကို ေထာက္ျပေျပာနိုင္ခြင့္ သူတို႔ကို ေပးအပ္ထားမိလွ်က္သား ျဖစ္ေနပါတယ္။ အာဆီယံအဖြဲ႔ဟာ န.အ.ဖ ရွင္းျပထားမႈေႀကာင့္ ရွစ္ျပည္နယ္မူကို သိပ္အစာမေၾကပါဘူး။ ခင္ဗ်ားတို႔က အာဆီယံကို ရွစ္ျပည္နယ္မူ အေႀကာင္း ပထမဦးဆံုး ရွင္းလင္းေဆြးေႏြး ခ်ျပသင့္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ရွစ္ျပည္နယ္လို႔ သံုးႏွဳန္းထားတာက က်ေနာ္အေနနဲ႔ မူလက အစျပဳခဲ့တဲ့ ေခၚေ၀ၚသတ္မွတ္ခ်က္လဲ ျဖစ္ေနတာရယ္ အခုေျပာင္းထားတဲ့ ဧရာ၀တီအမ်ိဳးသားနဲ႔ တနသၤာရီအမ်ိဳးသားဆိုတာ ဘယ္လို သတ္မွတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ သတ္မွတ္ထားပါတယ္ဆိုတာ ရွင္းျပထားတာ မရွိေသးလို႔ လက္မခံနိုင္ေသးလို႔ပါ။ ရွမ္းလို႔ ေျပာလိုက္တာနဲ႔ ရွမ္းေဘာင္းဘီ၊ ေခါင္းေပါင္း၊ လူပံုသ႑ာန္ကအစ၊ စကား၊ ဓေလ့ထံုးတမ္း၊ အစားအစာ၊ ရွမ္းအိုးစည္၊ ရွမ္းလူမ်ိဳးတို႔ရဲ့ ထူးျခားမႈေတြ စတာေတြ မ်က္ေစ့ထဲ ျမင္ေယာင္လာပါတယ္။ ဧရာဝတီလူမ်ိဳး ဘယ္လို ျမင္ေယာင္ရပါမလဲ။ တနသၤာရီလူမ်ိဳး ဘယ္လို ျမင္ေယာင္ရပါမလဲ။ ခက္ေနပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ က်ေနာ္က ရွစ္ျပည္နယ္မူ (ဖက္ဒရယ္စစ္စစ္္မူ)က လူမ်ိဳးကို အေျခခံ သတ္မွတ္ထားလို႔ အေမရိကန္ ဖက္ဒရယ္မူနဲ႔ လံုး၀ကြဲလြဲ သြားပါျပီဆိုတာကို သူမရွင္းေသးေတာ့ ဥပမာေလးထပ္ေပးဖို႔ လိုလာပါတယ္။ အခု ဗုဒၶဘာသာမွာ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ေထရ၀ါဗုဒၶ ဘာသာရယ္လိ႔ု ရွိပါတယ္။ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာအဖြဲ႔က ဒုတိယအႀကိမ္ သံဃာယနာ တင္ေတာ့မွ စတင္ေပါက္လာတာပါ။ တနည္းအႏွစ္တစ္ရာတိတိ ေနာက္က်ျပီး ေပၚေပါက္လာတာပါ။
ဒုတိယ သံဃာယနာတင္ေတာ့ ေ၀သာလီရဟန္းေတြက ျမတ္စြာဘုရား သတ္မွတ္ခ်က္ေတြကို ျပဳျပင္လိုတဲ့အတြက္ သူတို႔က တစင္ေထာင္အျပိဳင္ သံဃာယနာ လုပ္ခဲ့ႀကျပီး သူတို႔ဂိုဏ္းကို ပိုမိုႀကီိးျမတ္တယ္ ဆိုတဲ့သေဘာနဲ႔ မဟာယာန လို႔သတ္မွတ္ျပီး ဗုဒၶလမ္းစဥ္ကို မျပဳမျပင္ထိန္းသိမ္တဲ့ ဂိုဏ္းကို ေသးသိမ္ေစလိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ ဟိနယာန (နိမ့္က်ေသာ) ေသာဂိုဏ္းလို႔ တဖက္သတ္ သတ္မွတ္ခဲ့တာပါ။ ေနာင္ေတာ့ ေထရ၀ါဒလို႔ ကေန႔ ျမန္မာ၊ ထိုင္း၊ သီရိလကာၤ၊ ေလာ၊ ကမ္ပူးခ်ား တို႔မွာ ရွိေနတာပါ မဟာယာနက အခု တရုတ္၊ တိဗက္၊ ကိုးရီးယား၊ (ကိုးရီယားမွာ အခုဗုဒၶဘာသာဦးေရက နည္းသြားျပီး ခရိယာန္ဘာသာ ပိုမ်ားလာပါျပီ) ဂ်ပန္ စတာေတြမွာ မဟာယာနဂိုဏ္းထြန္းကားေနပါတယ္။
ေကာသလအိပ္မက္ ၁၆ခ်က္ကေန ၁၇ခ်က္အျဖစ္ ထပ္တိုးရမယ့္ ေထဝရဝါဒဟု မိမိကိုယ္ကိုယ္ ခံယူထားတဲ့ ေထရဝါဒ တိုင္းျပည္စစ္စစ္ရဲ႕ သံဃာေစာ္ကားသူ ပုဂၢိဳလ္မွ
မဟာယန ရဟန္းေတာ္မ်ားအား ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေနပံု...
အဲဒီေတာ့ ဒီဗုဒၶဘာသာ ႏွစ္ဂိုဏ္းကို ဗုဒၶဘာသာ အမည္ကို သံုးစြဲထားတာျခင္း တူေနတာရယ္ သကၤန္းျခံဳရံုတာခ်င္းဆင္တူ၊ ဦးဗ်ည္းတံုးထားတာျခင္း တူေနလို႔ ဒီဗုဒၶဘာသာ ႏွစ္ဂိုဏ္းဟာ အတူတူပါဘဲလို႔ ေျပာလို႔ရမလား။ ဗုဒၶဘာသာ အမည္ခံထားတာျခင္း တူေပမဲ့ မတူတာမွ အေျခခံကအစ ကြဲသြားပါျပီ။ တူတယ္ဆိုရင္ သံဃာယနာ အတူတူတင္လို႔ ရရမွာေပါ့။ ဟိုက လာလည္တဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြကို ဒီကဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ ေခတၱခဏ တည္းခိုတာေလးေလာက္ လုပ္သင့္တာေပါ့။ ရနိုင္မလား။ ေခတၱခဏေလးေတာင္ လုပ္လို႔မရပါဘူး။ အမည္ကသာ ဗုဒၶဘာသာလို႔ ဆင္တူေနတာ ကြဲျပားတာကေတာ့ စပ္အပ္ယူလို႔ မရေအာင္ကို ျပဒါးတလမ္း သံတလမ္းပါ။
အဲဒီလိုဘဲ အေမရိကန္ဖက္ဒရယ္မူနဲ႔ အခုရွစ္ျပည္နယ္ လူမ်ိဳးစုေခၚေခၚ၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ေခၚေခၚ မတူေရးျခာ မတူပါဘူး။ မေက်နပ္ေသးရင္ အေမရိကန္ ဥပေဒပညာရွင္ေတြ ဥေရာပက ဥပေဒပညာရွင္ေတြကို သြားေမးပါဦး။ အာဆီယံက ဥပေဒပညာရွင္ေတြကိုလဲ သြားေဆြးေႏြးႀကည့္ပါဦး။ ဖက္ဒရယ္ဆိုတဲ့ နာမည္ေလးတူတာနဲ႔ အတူတူပါေျပာလို႔ မရပါဘူး။ အဲဒီေလာက္ဆို သေဘာ ေပါက္ေလာက္ပါျပီ။ အတူတူပါပဲေျပာခ်င္ရင္ ေထရ၀ါဒမူေတြေနရာမွာ မဟာယာနမူေတြ က်င့္သံုးလို႔ ျဖစ္မလား။ သူတို႔က ပိုျမင့္ျမတ္တယ္ မဟာေတာင္ ဆိုထားေသးတာ။ ခင္ဗ်ားတို႔ မူလိုေပါ့။ ဖက္ဒရယ္မူစစ္စစ္။ မဟာဖက္ဒရယ္မူေပါ့။
ကေန႔ကမၻာႀကီးဟာ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးအျပီးမွာ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈေတြ တစတစ တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာျပီး နိုင္ငံအမ်ားစုဟာ ကူးလူးဆက္ဆံ လာႀကတဲ့အခ်ိန္မွာ ငါ့လူမ်ိဳး၊ သူ႔လူမ်ိဳးဆိုျပီး ခြဲျခားေျပာဆို ဆက္ဆံမႈဟာ ေခတ္ေနာက္က်တဲ့ အေတြးအေခၚလို႔ ျမင္လာႀကျပီး လူမ်ိဳးခြဲျခားေရး မလုပ္ႀကေတာ့တဲ့ အခ်ိန္ပါ။ ကေန႔က်ေနာ္တို႔က လူမ်ိဳးခြဲျခားေရးကို တရား၀င္ လုပ္ခ်င္ေနတာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဟာ အေမရိကန္တို႔ေနာက္ အနစ္၂၅၀ မကေနာက္က်ရာ ေရာက္ေနပါတယ္။ သူတို့ဆီမွာ I am US citizen. I am Australian citizen လို႔ဘဲ သံုးႏွဳန္းပါတယ္။ I am Bamar nationality .. I am German nationality လို႔မေျပာႀကပါဘူး။ အခုက်ေနာ္တို႔ ကိုးကားခ်င္တဲ့ အေမရိကန္ေရာက္ တိုင္းရင္းသားေတြ တျပံဳႀကီးကို သြားေမးပါ။ Citizenship ရျပီးသူေတြကို တျခားအျဖဴ တစ္ေယာက္ေယာက္က ေမးရင္ I am US citizen ပဲေျပာရတာပါ။
ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ တိုင္းရင္းသား ဆိုတဲ့ေ၀ါဟာရကိစၥပါ။ အားလံုးက တိုင္းရင္းသားလို႔ ကိုယ္တိုင္လဲ သံုးႏွဳန္းတယ္။ က်ေနာ္က ျမန္မာစာကို ဦးေဆာင္ေရးသားနိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္း မရွိပါဘူး။ အမ်ားသံုးတဲ့အတိုင္း လိုက္သံုးရတာပါ။ အခု Peace ကိုယ္တိုင္ သူ႔ေဆာင္းပါး ဒုတိယအပိုင္းမွာ တိုင္းရင္းသားနဲ႔ ဗမာ လို ့ခြဲျခားသံုးႏွဳန္း ထားပါတယ္။ ေနာက္ခ်က္က က်ေနာ္တို႔ ဗမာေတြက ကိုယ့္ကို တိုင္းရင္းသားလို႔ ေျပာခံရင္ ဘယ္လိုမွမျဖစ္ပါဘူး။ ျဖစ္တဲ့သူေတာ့ ရွိခ်င္ရွိနိုင္ပါမယ္။ ဒါကလဲ စာေပေ၀ါဟာရ မကၽြမ္းက်င္သူေတြ အနည္းငယ္ေလာက္မွာ ရွိမွာပါ။ တိုင္းရင္းသားလဲ ျမန္မာနိုင္ငံသားပါဘဲ။ စိတ္ခံစားမႈကေတာ့ လူတိုင္း မတူညီနိုင္ပါဘူး။ အသိတရားေပၚ မူတည္ ကြဲျပားပါမယ္။
ေနာက္ ဒီေန႔ဘဲ ေမအိခင္(လယ္ေ၀း) ရဲ့သူမရဲ့ နယ္စပ္မွာ ဗမာလူမ်ိဳးေတြမွာ မဟာလူမ်ိဳးႀကီး စိတ္ဆိုတာ မရွိေႀကာင္း ႀကိဳးစားခဲ့ရတာ မည္မွ်အထိ အႏၱာရယ္ ရွိနိုင္တာေလးေတြ ဖတ္ရေတာ့ ဗမာမုန္းတီးေရးဟာ ရွစ္ျပည္နယ္မူ ဖိအားတစ္ရပ္လို႔ ပိုျပီးျမင္လာ ခံစားလာရပါတယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္စဥ္းစားေတာ့ ရွစ္ျပည္နယ္မူက မခိုင္မာေတာ့ ဗမာေတြကို ရွစ္ျပည္နယ္မူ လက္မခံရင္ မဟာလူမ်ိဳးႀကီးမ်ားမ်ား ေအာ္စြပ္စြဲျပီး သူတို႔မူကို မဆန္႔က်င္ရဲေအာင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ လုပ္ဖို႔ ေစာ္ဘြားေတြ ႀကံခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားေလ ဒီယံုဖမ္းဖို႔ မဟာလူမ်ိဳးႀကီး စြပ္ေအာ္ေနႀကတာပါ။
(ဆက္လက္ ပို႔ေပးပါဦးမည္ ေနာက္မွ ဆက္ေရးပါဦးမည္။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ျမစ္ဆံုကိစၥ အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္ေတြ စာရင္းဇယားေတြ ျပဳစုေနပါတယ္)
အားလံုးကို ေလးစားလွ်က္
လွဳိင္ျမင့္