ဒီမိုေ၀ယံ သုိ႔ ေပးပို႔ေသာ တိုင္ၾကားစာမ်ား သတင္းမ်ား ကို microsoft word ဖိုင္မ်ားျဖင့္ ေပးပို႔ေပးပါရန္ ေလးစားစြာေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။ ေပးပုိ႔လာေသာ စာမ်ားကို အခ်ိန္မွီေဖာ္ျပေပးႏိုင္ရန္ၾကိဳးစားပါမည္။

ဒလျမိဳ ့ေတာ္ႀကီး စီမံကိန္း (ေဆာင္းပါးရွင္ ေဒါက္တာလွဳိင္ျမင့္)

   ဒလျမိဳ႕ေတာ္ႀကီး စီမံကိန္း
(ေဆာင္းပါးရွင္ ေဒါက္တာလွဳိင္ျမင့္)

က်ေနာ္ ဒီေဆာင္းပါးကို အႀကမ္းဖ်င္းသေဘာသာ ေရးနိုင္ပါေတာ့တယ္။ ၁၉၉၄-ခုနစ္က စီမံကိန္း စာအုပ္ က်ေနာ္လက္ထဲ ခနသာႀကည့္ရတာပါ။ ေပးမထားေတာ့ က်ေနာ္လဲ တစ္ရက္ငါ့လဲ တအုပ္ေလာက္ေတာ့ ေပးထားမယ္ ထင္ခဲ့တာပါ။ ဒီလိုမွန္းသိရင္ တအုပ္ေလာက္ ရေအာင္ေတာင္းယူ ထားမိပါတယ္။ သူတို႔တေတြကေတာ့ ဘာစီမံကိန္းဘဲ ေရးေရး စံနစ္ဇယားက်က်နနနဲ႔ ေရးဆြဲျပီးမွ စကား ေျပာတတ္ႀကတာပါ။ က်ေနာ္တ္ို႔ ျမန္မာေတြမွာ အဲဒီလို အေလ့အထ ေလးမ်ားရွိလာႀကရင္ သိပ္ေကာင္းပါမယ္။ စီမံကိန္းတခုကို က်က်နန ေရးဆြဲတာမ်ိဳးေလးကိုက အသိပညာ အတတ္ပညာကို တိုးေစမယ္လို ့ယူဆမိပါတယ္။

အေသးစိတ္ မသိေပမဲ့ ေယဘူယ်ေတာ့ သိထားတာ ေခါင္းထဲ က်န္တာေလးေတြ ေရးခ်ျပပါမယ္။  ဒလျမိဳ႕ေတာ္စီမံကိန္းကို မ.ဆ.လ.ေခတ္ကလဲ စိတ္ကူးခဲ့ပါတယ္။ ဘတ္ဂ်က္လဲမရွိ တခါလုပ္ျပန္ရင္လဲ စီးပြားေရးက ဘာမွ ဟုတ္တိပတ္တိ ရွိတဲ့ေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ အေကာင္အထည္ မေဖၚနိုင္သလို ေဖၚျပန္ရင္လဲအက်ိဳး သိပ္ရွိနိုင္မယ္ မထင္ခဲ့ပံု ရပါတယ္။ ဘာစီးပြားေရးမွ မရွိတဲ့ေခတ္ေလ။ မလုပ္ျဖစ္ခဲ့တာ ပိုေကာင္းမယ္။ လုပ္ခဲ့ရင္ ကားႏွစ္စီးပဲ သြားလို ့ရတဲ့ တံတားျဖစ္ေနလို႔ပါ။

ဒလျမိဳ႕ေတာ္ႀကီးလို႔ သံုးစြဲလိုက္ရတာက ဒလျမိဳ႕ေတာ္ႀကီး တည္လို္က္ရင္ ျမိဳ႕ႀကီးဟာ ေန႔ေမြးညႀကီးဆိုသလို ခ်က္ခ်င္းႀကီး ဧရာမျမိဳ႕ေတာ္ႀကီး ျဖစ္သြားမွာမို႔ပါ။ ရန္ကုန္ကိုျမိဳ႕ေတာ္လို႔ ဆက္သံုးမလားရတယ္။ ရန္ကုန္ကိုျမိဳ႕ေတာ္ ဆက္သံုးေနေသးရင္ ဒလကို ဒလျမိဳ႕ေတာ္ႀကီး ေျပာယူရေအာင္ကို ႀကီးသြားပါမယ္။
ဒလျမိဳ႕အေႀကာင္း မေရးခင္ ဘာလို႔ ရန္ကုန္ကေနျမိဳ႕ေတာ္ ေရႊ႕ဖို႔လိုတယ္ဆိုတာကို ေရးရန္ လိုအပ္ေနပါတယ္။ အဂၤလိပ္တို႔ဟာ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ေတာ္ကုိ- ၁၈၅၂-ႏစ္ အဂၤလိပ္ျမန္မာ- ဒုတိယစစ္အျပီးမွာ ယာယီျမိဳ႕ေတာ္ တည္ခ့ဲျပီး ေနာက္မႀကာမွီ ျမိဳ႕စီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ ေဖၚခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ေဆာက္ခဲ့တာဆိုေတာ့ ကားလည္း မေပၚေသးေတာ့ ျမင္းရထားသြားဖို႔ အတြက္သာ စီမံကိန္းခ် ေဆာက္ခဲ့ေတာ့ သိမ္ျဖဴလမ္း အေနာက္ဘက္ အျခမ္း ျမိဳ႕တြင္းပိုင္းလမ္းေတြဟာ (ဥပမာ-လမ္း၃၀) တို႔အက်ယ္က ေပ-၃၀ ဘဲရွိပါတယ္။ သိမ္ျဖဴလမ္း အေရွ ့ျခမ္းက ဒုတိယစီမံကိန္းဆိုေတာ့ လမ္းအက်ယ္က ေပ-၅၀ ျဖစ္ေနတာပါ။ တနည္းေျပာရရင္ ရန္ကုန္ျမိဳ႔ေတာ္ရဲ ့ စီမံခ်က္က ၁၈၈၅- မွာတင္ ေခတ္မမွီေတာ့ဘူး သံုးသပ္လို႔ပါျပီ။ လြန္ခဲ့တဲ့ နစ္တရာေက်ာ္ကိုက က်ဥ္းေနျပီ ေသးေနျပီ ဆိုတာ ရွင္းေနပါျပီ။ တခါ အဂၤလိပ္စီမံခ်က္က ျမိဳ႔ေတာ္ႏွစ္ခုလံုးကို လူဦးေရ-ႏွစ္သိန္း အမ်ားဆံုး.၄-သိန္းအတြက္ တြက္ဆျပီး တည္ေဆာက္ခဲ့တာပါ။ အခုေတာ့ သန္းနဲ့ခ်ီျပီး ေနထိုင္ေနႀကေတာ့ ေျမေအာက္ ေရသန္႔ပိုက္လိုင္းေတြ မိလႅာပိုက္လိုင္းေတြက အဒီတုန္းက ပမာဏသာရွိေနတာက တခ်က္ ေဟာင္းႏြမ္းေဆြးေျမ့ ေနတာကတခ်က္ေႀကာင့္ မႀကာခန မိလႅာပိုက္ေတြေပါက္ ေရဆိုးေတြ လမ္းေပၚလွ်ံတက္ေနတာ ျမိဳ႕တခုရဲ့ ဂုဏ္သိကၡာကို အလြန္ရုပ္ဆိုးေစပါတယ္။

ျပဳျပင္ရေအာင္ကလဲ အသစ္လုပ္ရတာထက္ ပိုမိုကုန္က်တဲ့အျပင္ လုပ္ဖို႔ေနရာပါ အခက္အခဲရွိေနပါတယ္။  လုပ္နိုင္ရင္ေတာင္ လမ္းေတြရဲ့ အေနအထားနဲ႔ ယေန႔ ေမာ္ေတာ္ကားစီးေရနဲ႔ မႀကာမွီ ဘန္ေကာက္ထက္ ဆိုး၀ါးေသာ လမ္းပိတ္ဆို႔ မႈၾကီးေတြေပၚလာျပီး လူလုပ္အား ဆံုးရႈံးမႈႀကီးႀကံဳရပါမယ္။ ကားေပၚမွာ ငါးပိသိပ္ ငါးခ်ဥ္သိပ္မြန္းက်ပ္မႈ စိတ္ဖိစီးမႈ ေတြ အခ်ိန္ဆံုးရႈံးရမႈကို တြက္ဆတတ္သူေတြ (ပညာရွင္ေတြ) သိႀကပါတယ္။ အလြန္ပူပင္ဘြယ္ ေကာင္းေသာ အနဳတ္လကၡဏာ ႀကီးျဖစ္လာရင္ တိုင္းျပည္စီးပြားေရး ေႏွာင့္ေႏွးျပီး ပ်က္သြားတဲ့အထိ တာဆူသြားနိုင္ပါတယ္။

တခါ ရန္ကုန္ျမိဳ ့မွာ တိုးတက္လာေသာ လူဦးေရနင့္ ကိုက္ညီေအာင္ အိုးအိမ္ေဆာက္လုပ္ရန္ ေျမေနရာက က်ဥ္းေလေတာ့ အိမ္ေစ်းေတြက မတရား မတန္တဆ ေခါင္ခိုက္ေနျခင္းက အရင္းအႏွိးထဲက ဖဲ့ေပးေနရေတာ့ ကုန္ထုတ္မႈရဲ့ ကုန္က်စားရိတ္ကို ပိုမိုသြားေစပါတယ္။ ကုန္ပစၥည္းတခု ထုတ္လုပ္မႈမွာ စားရိတ္မ်ားေနေလ ယွဥ္ျပိဳင္နိုင္စြမ္း နည္းသြားေလပါ။

အဲဒီလို အိုးအိမ္ေျမေစ်းက ကုန္ထုတ္လုပ္မႈကို ၀န္ပိေနေစခ်ိန္မွာ လမ္းေတြမွာ ယဥ္ေက်ာပိတ္ဆို႔မႈ ထပ္ပါလာရင္ တြက္သာႀကည့္ပါေတာ့။ တခါ အခုစက္မႈဇံုေတြကို ၁၉၉၄-ခုနစ္က စတင္ခ်ေပးခဲ့တာပါ  တေျဖးေျဖးနဲ႔ ကုန္တင္ပို႔ရာ သေဘၤာဆိပ္ကမ္းနဲ႔ ေ၀းတဲ့ျမိဳ့နယ္ေတြကို တစတစေရာက္လာေတာ့ ကုန္ပစၥည္း သယ္ယူခဟာလဲ ထပ္ဖိဦးမယ္၊ တက္ဦးမယ္ဆိုရင္ နိုင္ငံတကာနဲ႔ ကုန္လုပ္လုပ္မႈ စားရိတ္က မယွဥ္နိုင္ရင္ က်ေနာ္တို ့ရဲ ့စီးပြားေရးက ေနာက္က်က်န္ခဲ့ပါမယ္။

ကုန္ထုတ္လုပ္သူ အလုပ္သမားမ်ားဟာလဲ စက္မႈဇုံေတြနဲ႔ အလြန္ေ၀းကြာေသာ အရပ္ေတြကေန ကားကို ခက္ခဲၾကပ္တည္းစြာ စီးျပီးသြားလာေနရတာ သူ႔တို႔အတြက္ အခ်ိန္လဲကုန္ (လုပ္အားခ်ိန္ အေလအလႊင့္ ျဖစ္တာပါ) လမ္းစားရိတ္ကလဲ ပိုမိုကုန္က် လူကကားစီး ရတဲ့ဒါဏ္ေႀကာင့္ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ ေနေတာ့ ကုန္ထုတ္လုပ္ရာမွာ စြမ္းရည္အေတာ္ က်ဆင္းေနသူ ျဖစ္ေနပါျပီ။ အေနာက္ နိုင္ငံႀကီးေတြမွာဆို အလုပ္သမားမ်ား  စိတ္ဖိစီးမႈ မည္သည့္အတြက္ ျဖစ္တယ္ကို အျမဲတမ္း သုေသသနျပဳ အစိုးရက ေျဖရွင္းေပးေနတာ ကုန္ထုန္လုပ္မႈကို မည္မွ်က်ဆင္းေစတယ္ စသည့္ တြက္ကိန္းဂဏန္းမ်ားနဲ့ အျမဲတြက္ခ်က္ ေနႀကတာပါ။ အဲဒီေလာက္အထိ အေရးႀကီးတာပါ။ က်ေနာ္တို႔ဆီက နိုင္ငံကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနသူမ်ား တႀကိမ္တခါေလာက္ ဘတ္ကားစီးႀကည့္မယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ လုပ္အားစြမ္းရည္ က်ဆင္းမႈဟာ သူတို႔လို ေဖၚျမဴလာေတြနဲ႔ တြက္ခ်က္ေနစရာကို မလိုပါဘူး။ ဘတ္ကားေပၚကေန ဆင္းတာနဲ႔တင္.. ဖူး .ျဖစ္သြားေစရပါမယ္ ။

ျမန္မာႏိုင္ငံက အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ သူတို႔က်ေတာ့ လမ္းမွာ အခ်ိန္မကုန္ရေအာင္ လမ္းေႀကာင္းေတြ ရွင္းထားေပးျပီး သာမန္ကားေတြ ရပ္ထားေပးရေတာ့ က်ပ္ညွပ္ေနတဲ့ ျပည္သူေတြ လုပ္သားေတြကို ပိုမိုေတာင္ ဒုကၡေပးလိုက္ပါေသးတယ္။ နိုင္ငံကိုအုပ္ခ်ဳပ္သူဟာ ျပည္သူလူထုကို ရင္၀ယ္သားသမိးကဲ့သို႔ သေဘာထားရမယ္ ဆိုတာနဲ႔ ေျပာင္းျပန္ လုပ္ေနႀကပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္ အျပတ္ကို ေျပာနိုင္ပါတယ္။ ျမန္မာနိုင္ငံဟာ အာရွမွာ လုပ္အားခ အနည္းဆံုး တိုင္းျပည္ဆိုတာ အားလံုးသိႀကပါတယ္။ ဒီလိုနည္းတာကို နိုင္ငံျခား အရင္းအႏွီးေတြ ၀င္မလာတာဟာ အစိုးရအေပၚ မူတည္ေနတာထက္ မလု္ိအပ္ဘဲ အပိုကုန္က်ေနတဲ့ စားရိတ္ေတြကို ေလွ်ာ့မခ်နိုင္တာက အဓိက ျဖစ္ေနပါတယ္။ ျမန္မာနိုင္ငံကို ရင္းႏွီးးမႈေတြ ၀င္လာဖို႔ ေရခံေျမခံ အေကာင္းဆံုး ေနရာကေတာ့ ဒလ ဘဲျဖစ္ပါေတာ့တယ္။ တျခားယွဥ္ စဥ္းစားစရာ နထၳိပါဘဲဗ်ာ။ မႀကိဳက္လဲ ဒလ ႀကိဳက္လဲ ဒလ။ ဒလသားေတြ အတြက္က မာမာေပါ့။ မႀကာခင္ဒလသားေတြရဲ့ အိမ္ေျမေစ်းေတြ အဆ ႏွစ္ဆကေန အဆ ငါးဆယ္ေလာက္ ထိုးတက္သြားမည္ဟု ေျပာနိုင္ပါတယ္။ ေနရာေပၚ မူတည္ျပီးေပါ့ေလ။ ဒါအနိမ့္ဆံုး ခန္႔မွန္းထားတာပါ။

အဲဒီလိုဘဲ ရန္ကုန္ေျမေစ်းဟာလဲ ငါးဆ ကေန အဆ ႏွစ္ဆေလာက္ ထိုးက်သြားနိုင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ရွင္းရွင္းေလးပါ။ အခုလႈိင္သာယာတို႔၊ ေရႊျပည္သာတို႔က စက္ရံုေတြ ေစ်းကြက္မွာ ယွဥ္ျပိဳင္နိုင္ဖို႔က ဒလ ဘက္လာခ်င္လာခဲ့ ဒလကိုမလာရင္ လဒ စာျဖစ္သြားပါမယ္။ (လင္းဋ)။ အဲဒီေလာက္ကို သက္ေရာက္မႈ ႀကီးမားပါမယ္။

ဒလ ျမိဳ႕ေတာ္ကို နိုင္ငံေတာ္က ပညာရွင္ေတြနဲ႔ အေသအခ်ာ စီမံကိန္းေရးဆြဲျပီး စံနစ္ဇယားရွိရွိ အေကာင္အထည ္ေဖၚရပါမယ္ ။ ခင္ညႊန္႔လုပ္ခဲ့သလို ျမင္ရံုေလးနဲ႔ ဟိုလက္ညဳိးထိုးလိုက္တာနဲ႔ စီမံကိန္း စီမံခ်က္ ဆိုတာ အေနာက္နိုင္ငံသားေတြ ရယ္တာမွ ဟားတိုက္ ရယ္ႀကေႀကာင္းပါခင္ဗ်ာ။ တကယ္က စိမံကိန္း ဆိုတာက ဥပမာေပါ့။ ဖို႔ဒ္ကား ကုမၼဏီႀကီးမွာ ၁၉၇၄ -ေလာက္ ကုမၸဏီရဲ့ ဥကၠဌ အိုင္ယာေကာ့ကာ (Lee Iacocca) ဆိုတာ အီတာလွ်ံ စစ္စလီကၽြန္းသားက ေနာင္လာမဲ့ ၁၀- ႏွစ္ ၁၅-ႏွစ္မွာ လူေတြက ပိုမိုခ်မ္းသာလာမယ္။ သားသမိးေတြ နည္းနည္းဘဲ ယူလာေတာ့ ဒီခ်မ္းသာတဲ့ သားသမိးေလးေတြ လမ္းေပၚထြက္ေနႀကမယ္။ အဲဒီမွာ အခုေခတ္စားေနတဲ့ ႏွစ္ေယာက္စီး ျပိဳင္ကား ဆန္ဆန္ေလးေတြ ထုတ္ဖို႔ ႀကိဳတင္တြက္ဆျပီး ပံုစံေတြ ထုတ္လုပ္ပါတယ္။ သူက ေတာ္လြန္းေတာ့ ဥကၠဌ ကို ဖိုဒ့္ ကုမၸဏီပိုင္ရွင္ (နာယ) chairman မစၥတာဖို႔ဒ္ ထက္ပိုမို ထင္ေပၚလာတာေတာ့ ဟိုက သူတင္ျပတာေတြကို လက္မခံေတာ့ဘူး။

ေနာက္သူ႔ကို စစ္စလီကၽြန္းက မားဖီးယားဂိုဏ္းသာ ေတြနဲ႔ပတ္သက္တယ္ သတင္းလႊင့္ ထုတ္ပစ္လိုက္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ဂ်ပန္က ကားေတြက အေမရိကန္ေစ်းကြက္ မတရား ထိုးေဖါက္လာေတာ့ အေမရိကန္ကား ကုမၼဏိီေတြ အရႈံးေပးေနျပီး ခရိုက္စလာကုမၸဏီဟာ ေဒ၀ါလီခံရခါနီး ေနပါတယ္။ ခရိုက္စလာက နာယကက အိုင္ယာေကာ့ကာကို ခိုးေျပးေတြ႔ တခါထဲ ဥကၠဌ ေပးတာမယူဘူး။ က်ဳပ္တို ့က အခ်ိန္ကုန္ခံ စဥ္းစား စိီမံကိန္းေတြဆြဲ ခင္ဗ်ားတို႔ ခ်ယ္ယာမင္ ေတြက ပုတ္ခ်။ က်ဳပ္ကို ခန္႔ခ်င္ရင္ နာယက ဆိုရင္ လက္ခံမယ္ေပါ့။ ဟိုကလဲ နာယကက ခန္႔ခြင့္မရွိေတာ့ ဒီလိုလုပ္ဗ်ာ...ခင္ဗ်ား အံဆြဲကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေသာ့ခတ္ထား။ က်ဳပ္အျမဲတမ္း လက္မွတ္ထိုးျပီးသား ၁၉- ရြက္ အျမဲတမ္း ျဖည့္ထားေပးမယ္ဗ်ာ အထိေျပာျပီး ရေအာင္ခန္ ့လိုက္ပါတယ္။

သူက ဖို႔ဒ္မွာသူဆြဲထားတဲ့ ပံုစံေတြကို တခါထဲထုတ္လိုက္တာ ေဒ၀ါလီခံလုနီးနီး ခရိုက္စလာဟာ ဖို႔ိဒ္ကို ၂ႏွစ္အတြင္း ေက်ာ္တက္ သြားပါေတာ့တယ္။ စီမံကိန္းဆိုတာ ေရွ႕လာမယ့္ ၁၀-ႏွစ္၊ ႏွစ္၂၀- မွာ လူဦးေရ ဘယ္ေလာက္ တိုးလာရင္ ဘာေတြလိုလာမယ္..။ ဘာေတြျပသနာ တက္လာမယ္.. အဲဒီလိုဆြဲရတာ။ ဗိုလ္ခင္ညႊန္ ့လက္ညိဳးထိုးတာကို စီမံကိန္းလို ့ေျပာေနတာကေတာ့ ..

အထက္ကေျပာတဲ့ အိုင္ယာေကာ့ကာဆိုတာ အေမရိကန္သမိုင္းမွာ သက္တမ္း ၂၃၅ ႏွစ္အတြင္း လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ေပါင္းမွာ သာမန္အရပ္သား တစ္ဦးအေနနဲ့ မိန္႔ခြန္းေျပာခြင့္ မျပဳထားပါဘူး။ သူက ႏွစ္ႀကိမ္တိတိ သမၼတေတြ သတင္းေထာက္ေတြ အားလံုးက ေတာင္းဆိုလို႔ ႏွစ္ႀကိမ္ေျပာခြင့္ရခဲ့သူပါ။ ကေန႔လူငယ္ေလးေတြ သူ႔အေႀကာင္း ဖတ္သင့္ပါတယ္။ ၁၉၈၃-မွာ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုႀကီး စီးပြားေရး ပ်က္ကပ္ႀကံဳလု ဆည္းဆည္းကို ကာကြယ္ေပးလိုက္သူပါ။  ဒုတိယအႀကိမ္ ေျပာႀကားခဲ့ရတာက တျပည္လံုးက သူ႔ကိုသမၼတ လုပ္ဖို႔အႀကိမ္ႀကိမ္ ၀ိုင္းေတာင္းဆိုေနႀကလို ့ သမၼတႀကီးရီဂင္က လႊတ္ေတာ္ကို ပန္ႀကားျပီး အမတ္ေတြ ေထာက္ခံမႈနဲ႔ က်ေနာ္နိုင္ငံအေရး နားမလည္ပါဘူး က်ေနာ္လဲ ပင္ပန္းလွျပီမို႔ နားပါရေစေတာ့ မိန္ ့ခြန္းႀကီးပါ။ ယေန႔လူငယ္ေလးေေတြ ဖတ္ေစခ်င္လို႔ အက်ယ္ေရးျပေနရတာပါ။

စိမံကိန္းဆိုတာ နိုင္ငံအုပ္ခ်ဳပ္သူေတြ သိႀကပါခင္ဗ်ာ။ စိတ္ထဲထင္တာနဲ႔ ေကာက္လုပ္တာ မဟုတ္ပါဘူးခင္ဗ်ာ။ အိမ္တအိမ္ေဆာက္ရင္ ေနာင္အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ေလာက္မွာ သားသမီးေတြ ေျမးေတြ မ်ားရလာရင္ တြက္ဆ ေဆာက္သလိုေပါ့ဗ်ာ။ ဒါကေတာ့စိတ္နဲ႔ တြက္ဆ တာပါ။ စိမံကိန္းဆိုတာ စံနစ္တက်  တြက္ခ်က္ျပီး ဒီလိုလုပ္ထားရမယ္ဆိုျပီး ႀကိဳလုပ္ထားရတာပါ။ အခုသိရသေလာက္ စီမံကိန္းဌာနဆိုတာ ေခ်ာင္ထိုးထားခံရတဲ့ ဌာနျဖစ္ေနတာက စီမံကိန္းကို ဘယ္ေလာက္ မသိႀကဘူးဆိုတာ သက္ေသပါဘဲ။

အဲဒီေတာ့ ဒလ စိမံကိန္းကို ဆက္ပါမယ္။ ဒလကို အဓိ့က ေျပာင္းရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြက အမ်ားႀကီး။  အဲဒ့ီ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကို အေရးႀကီးမႈ ေတြနဲ႔ ပိုင္းျခားႀကည့္တတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔တေတြ အလုပ္တခုကို ဆုံးျဖတ္ရင္ ေအာက္ကအခ်က္ ငါးခ်က္နဲ႔ ခ်ိန္ထိုးတတ္တဲ့အေလ့အထေလး လုပ္ေစခ်င္ပါတယ္။ ဒါက်ေနာ္ကိုယ့္စိတ္ကူးေလးနဲ႔ လုပ္ထားတာပါ။ စီးပြားေရးပညာရွင္ေတြ လုပ္ခဲ့့ရင္ ပိုေကာင္းမယ္ ထင္ပါတယ္။

(၁) ESSENTIAL / VITAL မရွိမျဖစ္ ေသေရးရွင္ေရးေလာက္ အေရးႀကီးတဲ့ ကိစၥမ်ား..
(၂) NECESSARY / IMPORTANT အေရးႀကီးေသာ / အလြန္အသံုးလိုေသာ..
(၃) USEFUL အသံုး၀င္ေသာ
(၄) USELESS အသံုးမလိုေသာ / အပိုစာသား
(၅) HARMFUL အႏၱာရယ္ရွိေသာ

အဲဒီလိုငါးခုခြဲျခားျပီး စဥ္းစားတာ ေလ့က်င့္ထားရင္ ေကာင္းပါတယ္။ တခုခ်င္းျပန္ အႀကမ္းဖ်င္း ရွင္းျပခ်င္ပါတယ္။ ဒီလိုရွင္းျပရာမွာ ကာလ၊ံ ေဒသံ၊ အဂံေပါ့.. တဦးနဲ႔ တဦး ပင္ကိုအေျခခံ သဘာ၀ အေျခအေန အခ်ိန္အခါအရ ကြာျခားေနပါမယ္။ လူတစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦးမတူတာေကာ.. လူတစ္ဦးမွာကိုဘဲ အေျခအေနအရ လိုအပ္ခ်က္ေတြက မတူဘူးေလ။ အျမဲေျပာင္းေနပါမယ္။ ပံုေသကားခ်ပ္ေတာ့ ခ်လို႔မရသလို တခ်ိဳ႕လိုအပ္ခ်က္ေတြက ပံုေသကားခ်ပ္ခ်လို႔ ရပါတယ္။

ဥပမာ ESSENTIAL / VITAL ဒီေနရာ မွာ Vital ဆိုတာ သူမရွိရင္ေသမယ္။ Essentialလဲ မရွိလို႔ကို မရတာ။ ဥပမာလူတစ္ဦးကို အေျခခံစဥ္းစားမယ္ဆိုရင္ လူမွာ (၁) အေရျပား မရွိလို႔မရဘူး ဒီလိုဘဲ ဦးေႏွာက္၊ အသဲ၊ ႏွလံုးႏွင့္ ေသြးေၾကာ၊ အဆုပ္ စတာေတြအမ်ားႀကီးပါ။ ဒါေတြမရွိရင္ ေသကို ေသသြားနိုင္တဲ့အထိ အေရးပါတာေတြကို ေခၚတာပါ။ မ်က္ေစ့တို႔ ေျခတို႔လက္တို႔ မပါရင္ ရေသးတယ္။ တိုင္းျပည္တခုအေနႀကည့္ရင္ နယ္ေျမ / လူဦးေရ / စစ္တပ္ / စီးပြားေရး အေဆာက္အအံု စတာေတြေပါ့ဗ်ာ။ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးစရာမရွိ အခုေခတ္ဆို စင္ကာပူ၊ ဘရူနိုင္းစတာေတြ လယ္ယာေျမ မရွိပါဘူး။ အရင္ကဆိုရင္ေတာ့ လယ္ယာေျမရွိမွ ရတာပါ။ ေရွးေခတ္ကေတာ့ လယ္ယာေျမေကာင္း ပိုင္ဆိုင္ေရးက နံပတ္တစ္ပါ။အိမ္ေထာင္တခုမွာလဲ အလုပ္အကိုင္ (၀င္ေငြေပါ့) ေနစရာ ၀တ္စရာ မရွိလို႔ကိုမရတာ စား/၀တ္/ ေနေရးေပါ့။ ပညာသင္ႀကားေရးတို႔က အေရးႀကီးတာေပါ့။

ေလာေလာဆယ္ ဒီမွာ ခဏရပ္ပါရေစ ေနာက္တပတ္ဆက္ ေရးပါမယ္ဗ်ာ။ ဒလျမိဳ႕ေတာ္ စၤမံကိန္းအေၾကာင္း ေရးရမွာ မ်ားပါမယ္။

အားလံုးကို ေလးစားလွ်က္