ဒီမိုေ၀ယံ သုိ႔ ေပးပို႔ေသာ တိုင္ၾကားစာမ်ား သတင္းမ်ား ကို microsoft word ဖိုင္မ်ားျဖင့္ ေပးပို႔ေပးပါရန္ ေလးစားစြာေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။ ေပးပုိ႔လာေသာ စာမ်ားကို အခ်ိန္မွီေဖာ္ျပေပးႏိုင္ရန္ၾကိဳးစားပါမည္။

႐ွင္ႀကီး က်ားထက္ဆိုး...

႐ွင္ႀကီး က်ားထက္ဆိုး
ေက်ာ္သူ...

ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာ္သူသည္ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္လုပ္ငန္းတြင္ လက္ဦးဆရာ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးမ်ိဳးျမင့္ေအာင ္႐ိုက္ကူးေသာ “ခ်စ္ႀကိဳးေလးႏွစ္မွ်င္” ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ကားျဖင့္ ႐ုပ္႐ွင္သ႐ုပ္ေဆာင္အျဖစ္ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ေလာကထဲသို႔ ေရာက္႐ွိခဲ့သူျဖစ္သည္။

၁၉၉၄ ခုႏွစ္တြင္ ဒါ႐ိုက္တာဇင္ေရာ္ေမာင္ေမာင္႐ိုက္ကူးေသာ “တျပည္သူမေ႐ႊထား” ႐ုပ္႐ွင္ ဇာတ္ကားႏွင့္ အဓိကသ႐ုပ္ေဆာင္ အကယ္ဒမီထူးခၽြန္ဆုကို ႐႐ွိခဲ့ၿပီးသည့္ေနာက္ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္တြင္ “အေမ့ႏို႔ဖိုး” ဇာတ္ကားျဖင့္ အေကာင္းဆံုး ဒါ႐ိုက္တာထူးခၽြန္ဆုကို ရ႐ွိခဲ့ကာယင္းဇာတ္ကားႏွင့္ အကယ္ဒမီေပါင္း (၇) ဆုကိုလည္းထိုက္ထိုက္တန္တန္ရ႐ွိေအာင္ ႐ိုက္ကူးဖန္တီးခဲ့ေသာသူ တစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္သည္။

၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာ (ေ႐ႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး) မတိုင္ခင္အထိ ႏိုင္ငံေတာ္အက်ိဳးျပဳ ဇာတ္ကားမ်ား၊ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ ဂုဏ္ျပဳပေဒသာကပြဲမ်ား၊ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားဇာတ္လမ္းမ်ားအျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္႐ွင္အစည္းအ႐ံုး ရံပံုေငြ႐ွာေဖြေရး ေဘာလံုးပြဲမ်ား၊ ဗီဒီယိုဇာတ္လမ္းမ်ားကို ႐ိုက္ကူးေပးခဲ့သူလည္း ျဖစ္သည္။ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာ (ေ႐ႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး)မွစ၍ ကၽြန္ေတာ့္အား ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီး႒ာနမွ အႏုပညာလုပ္ခြင့္မ်ားကို ပိတ္ပင္ထားသည္မွာ ယေန႔တိုင္ပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ သည္ ႐ုပ္႐ွင္ေလာကႏွင့္ ေဝးကြာ သြားသည္ေတာ့ မဟုတ္။ အႏုပညာသမားမ်ား၏ သတင္းမ်ား၊ အႏုပညာေလာကအတြင္း ျဖစ္ေပၚေနေသာ ျပႆနာမ်ားကိုအတြင္းက်က်သိ႐ွိေနသူျဖစ္သည္။ အႏုပညာေလာကတြင္ က်င္လည္ခဲ့စဥ္က အႏုပညာ ေမာင္ႏွမမ်ား၊ ထုတ္လုပ္သူမ်ား၊ ဒါ႐ိုက္တာမ်ားႏွင့္ မည္သည့္ ျပႆနာတစ္စံုတစ္ရာမွ် မေပၚေပါက္ခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္မွစ၍ ႐ုပ္႐ွင္ဖခင္ႀကီး တစ္ဦးျဖစ္ေသာ ဘဘဦးသုခ မ်ိဳးေစ့ခ်ေပးေသာ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)တြင္ တစ္ဖတ္တစ္လမ္းမွ ပါဝင္၍ အမ်ားျပည္သူတို႔အား တတတ္တအား ကူညီေဖးမကာ ကုသိုလ္ျဖစ္ ေပးဆပ္ခဲ့သည့္ အခ်ိန္မွစ၍ အႏုပညာသမားအခ်ိဳ႕သည္ ကၽြန္ေတာ့္ႏွင့္ လက္တြဲ႐ိုက္ကူးျခင္းကို မျပဳလုပ္ၾကေတာ့ေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆို ကၽြန္ေတာ္လုပ္ကိုင္ ေပးဆပ္ေနေသာလုပ္ငန္းသည္ လာဘ္ပိတ္ျခင္း၊ နာမ္ႏွိမ္ခံရျခင္းစသည့္ အယူဝါဒ အစြဲမ်ားေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ မည္သုိ႔ျဖစ္ေစ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳး တစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ဒိ႒ိအယူဝါဒမ်ားအား တိုက္ဖ်က္ကာမိမိ၏ ခံယူခ်က္၊ ဘဘဦးသုခ၏ ရည္႐ြယ္ခ်က္မ်ားကို ႀကံ့ႀကံ့ခံကာ အမ်ားျပည္ သူတို႔အတြက္ ေပးဆပ္ခဲ့သည္မွာ ယေန႔တိုင္ျဖစ္ေတာ့သည္။

ဘဘဦးသုခ ကြယ္လြန္သြားသည့္ အခ်ိန္မွစ၍ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔၏ ေပးဆပ္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားအား နာေရးကူညီမႈ တင္မက၊ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး၊ သဘာဝေဘးဒဏ္ စသည့္လူသားတို႔၏ မျဖစ္မေန ႀကံဳေတြ႔ရမည့္ အခက္အခဲမ်ားကို တိုးခ်ဲ႕၍ ကူညီေဖးမ ေပးခဲ့သည္။ ထိုသို႔ နာေရးကိစၥ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါး ဒဏ္ခံခဲ့ရေသာ ျပည္သူလူထုကို ကူညီေဖးမ ေပးဆပ္ခဲ့သလို ႐ုပ္႐ွင္ အႏုပညာသည္မ်ာ းကိုလည္းမ်ားစြာ ကူညီေဖးမ ေပးဆပ္ခဲ့ရသည္။

ယခု ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ မတ္လတြင္ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ေလာကသားမ်ား၏ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္ ထူေထာင္ ရာတြင္ အာဏာ႐ွင္စနစ္အား တိုက္ဖ်က္လိုျခင္း၊ အနိမ့္က်ဆံုးျဖစ္ေနေသာ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္အား ျမႇင့္တင္လို ျခင္း၊ ႐ုပ္႐ွင္ေလာကသားမ်ား မိသားစုသဖြယ္ စည္းစည္းလံုးလံုး ညီညီၫႊတ္ၫႊတ္ ျဖစ္ေစလိုျခင္းစသည့္ ရည္႐ြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္႐ွင္အစည္းအ႐ံုးအား အသစ္တစ္ဖန္ ျပန္လည္ ဖြဲ႔စည္းေတာ့မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ သိ႐ွိခဲ့ရသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ေက်းဇူး မကင္းခဲ့ေသာ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္လုပ္ငန္းအား အ႐ွိန္အဟုန္ ျမႇင့္မားစြာျဖင့္ တိုးတက္ ေျပာင္းလဲမႈကို အမွန္တကယ္ မ်က္ဝါးထင္ထင္ျမင္ ေတြ႔လိုခ်င္စိတ္ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ႐ုပ္႐ွင္႐ိုက္ခြင့္ မရ႐ွိေသးေသာ္လည္း တဖက္တလမ္းမွ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ လုပ္ငန္းအား တိုးတက္ေစလိုေသာ ဆႏၵျဖင့္ မိမိတြင္႐ွိေသာ လူမႈေရးစိတ္ဓါတ္၊ အႏုပညာစိတ္ဓါတ္၊ ခိုင္ၿမဲေသာသီလတုိ႔ျဖင့္ ျပန္လည္၍ ေက်းဇူးဆပ္လိုပါသျဖင့္ အဓိက သ႐ုပ္ေဆာင္ အလႊာမွ ဝင္ေရာက္ အေ႐ြးခ်ယ္ ခံရန္အတြက္ စဥ္းစားမိေတာ့သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ မိမိႏွင့္ရင္းႏွီးေသာ အႏုပညာ လက္တြဲေဖာ္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ ႐ုပ္႐ွင္တည္းျဖတ္ ပညာ႐ွင္တစ္ဦးအား မိမိ၏ ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ လက္ဆင့္ကမ္းကာ ကြန္ျပဴတာစာ႐ိုက္၍ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ အစည္းအ႐ံုးသို႔ အဓိက သ႐ုပ္ေဆာင္ အလႊာတြင္ ဝင္ေရာက္ေ႐ြးခ်ယ္မႈ ေလွ်ာက္လႊာအား တေလးတစားျဖင့္ သြားေရာက္ ယူငင္ခိုင္းခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် နာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး၊ သဘာဝေဘးစသည့္ လူမႈေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ကိုင္ေန၍ ကိုယ္တိုင္သြားေရာက္၍ ေလွ်ာက္လႊာအား မယူျဖစ္ ခဲ့ပါ။ ယင္းေန႔ နံနက္ (၁၀း၀၀) နာရီခန္႔တြင္ ကၽြန္ေတာ္၏မိတ္ေဆြ တည္းျဖတ္ပညာ႐ွင္ထံမွ ကၽြန္ေတာ့္ထံသို႔ “ကိုယ္တိုင္လာမယူ၍ မေပးႏိုင္ေၾကာင္း” ႐ုပ္႐ွင္အစည္းအ႐ံုး ေ႐ြးေကာက္ပြဲအဖြဲ႔ဝင္မ်ားက ေျပာၾကားေၾကာင္း အေၾကာင္းၾကားခဲ့သည္။

ဤတြင္ ကၽြန္ေတာ္မွ ျပန္လည္၍ ေမးခြန္းမ်ား ျပန္လည္ ေမးျမန္းခ်င္ေတာ့သည္။

- ကၽြန္ေတာ့္ကဲ့သို႔ အကယ္ဒမီ ႐ုပ္႐ွင္သ႐ုပ္ေဆာင္၊ အကယ္ဒမီဒါ႐ိုက္တာတစ္ဦးအား ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္က်လာယူမွ ေပးမည္ဟု ေျပာခဲ့ေသာ္လည္း ဇာတ္ပို႔/ရံအလႊာမွ လူ႐ႊင္ေတာ္တစ္ဦးအားတယ္လီဖုန္းျဖင့္ ေလွ်ာက္လႊာ ေတာင္းခံျခင္းကို အဘယ့္ေၾကာင့္ ေပးခဲ့သနည္း .. ?
- ႏိုင္ငံရပ္ျခားတြင္ ေရာက္႐ွိေနေသာ ဇာတ္ၫႊန္းအလႊာမွ ဇာတ္ၫႊန္းဆရာ တစ္ဦးအားလည္း အဘယ့္ေၾကာင့္ ေလွ်ာက္လႊာ ေပးခဲ့သနည္း .. ?

ထို႔အျပင္ ယင္းစစ္မွန္ေသာ ေ႐ြးေကာက္ပြဲအား အေကာင္အထည္ ေဖာ္မည္ဟု ေၾကြးေၾကာ္ေနေသာ အႏုပညာ သမားမ်ားထဲတြင္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာ (ေ႐ႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး)အၿပီး ကၽြန္ေတာ္အဖမ္းခံရၿပီး ျပန္လည္ လြတ္ေျမာက္လာေသာ အခ်ိန္တြင္ အႏုပညာ႐ွင္တစ္ဦး၏ စ်ာပနအခမ္းအနား၌ “ေမာင္ေမာင္ … မင္းက အခ်ိန္မတန္ေသးဘဲ လုပ္တာကိုး” ဟုဆရာႀကီးပုံစံနဲ႔ ေျပာဆိုခဲ့ေသာ အခြင့္အေရးသမား တစ္ဦးပါဝင္ေနျခင္းႏွင့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ခင္ၫႊန္႔ အထိန္းသိမ္းခံရာမွ ျပန္လည္ လြတ္ေျမာက္လာစဥ္ သြားေရာက္ ေတြ႔ဆံုၾကေသာ အႏုပညာသမားမ်ားထဲမွ “ေက်ာ္သူက တစ္ခ်ိန္လံုး မူးေနတာ၊ ဂ်ပန္မွာ ေတာ္ေတာ္ ဒုကၡေပးခဲ့တယ္။”

ဟုေျပာၾကားခဲ့ေသာ ကိုယ့္ဂုဏ္ျမင့္၍ အျခားသူအား အပုပ္ခ်ခဲ့ေသာ ခြက္ပုံး အႏုပညာသမား ပါဝင္ေနျခင္းတို႔အား ကၽြန္ေတာ္မ်ားစြာ ေတြးေတာ စဥ္းစားမိေတာ့သည္။ ယခု ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ အစည္းအ႐ံုးအား ျပန္လည္ ဖြဲ႔စည္းမည္ျဖစ္ေသာ ႐ုပ္႐ွင္အႏုပညာသည္မ်ား ေျပာၾကားၾကေသာ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ ေလာက အႏုပညာေမာင္ ႏွမမ်ားအား စည္းလံုး ညီၫႊတ္စြာျဖင့္ မိသားစု စိတ္ဓါတ္ထားကာ တစ္ဦး၏ အခက္အခဲမ်ားကို ဝိုင္းဝန္းေျဖ ႐ွင္းေပးလိုျခင္း၊ ႐ုပ္႐ွင္အႏုပညာ သမားမ်ား၏ သာေရး/ နာေရးကိစၥမ်ားကို ဝိုင္းဝန္း၍ ကူညီေဆာင္႐ြက္လိုျခင္း စသည့္စကားမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္အတြက္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ေခ်။ အေၾကာင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ အစည္းအ႐ံုးတြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္စဥ္ ကာလ၌ ႏိုင္ငံေတာ္မွ အေရးယူ ပိတ္ပင္ခံထားရေသာ အႏုပညာသမားမ်ား၏ အသက္႐ွင္သန္မႈ၊ အႏုပညာလုပ္ငန္းမ်ား ျပန္လည္ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ထိုစဥ္အခါက ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စဥ္းစားေပးရန္၊ ဖြင့္လွစ္ေပးရန္ တိုက္တြန္းမႈ၊ အႀကံေပးမႈ၊ အသနားခံမႈမ်ားကို စဥ္ဆက္မျပတ္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ပါ၍ ယင္းကဲ့သို႔ ပိတ္ပင္ခံထားရေသာ အႏုပညာသမားမ်ား ျပန္လည္၍ အႏုပညာေလာကတြင္ သက္ဝင္ လႈပ္႐ွားပါဝင္ ဆင္ႏႊဲႏိုင္ခဲ့သည္မွာ ျငင္း၍မရေပ။

သို႔ေသာ္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလမွစ၍ အႏုပညာလုပ္ငန္းမ်ား အပိတ္ပင္ခံခဲ့ရေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ ကိစၥရပ္အား မည္သည့္ အႏုပညာသမားမ်ား၊ မည္သည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္႐ွင္အစည္းအ႐ံုးမွ တာဝန္႐ွိပုဂၢိဳလ္ မ်ားတို႔မွ ႏိုင္ငံေတာ္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုခဲ့ၾကစဥ္ တစ္ခြန္းတပါဒမွ ေျပာၾကားေပးခဲ့ျခင္း မ႐ွိေခ်။ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ အႏုပညာေလာကမွ ႏိုင္ငံေတာ္မွ အႏုပညာလုပ္ခြင့္ ပိတ္ပင္ခံရသူ အႏုပညာ႐ွင္မ်ားထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ပိတ္ပင္ခံရမႈ သက္တမ္းအ႐ွည္ဆံုး အႏုပညာသမား ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

သို႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ႐ုပ္႐ွင္ေလာက ဖခင္ႀကီးတစ္ဦးျဖစ္ေသာ ဘဘဦးသုခ မ်ိဳးေစ့ခ်ခဲ့ေသာ လူမႈေရးလုပ္ငန္းႀကီးအား တိုးတက္ ျမင့္မားလာေအာင္ ထမ္းေဆာင္ရင္းႏွင့္ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ေလာကတြင္ ႐ွိၾကေသာ အဓိက သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား၊ ဒါ႐ိုက္တာမ်ား၊ ထုတ္လုပ္သူမ်ား၊ ဇာတ္ပို႔/ရံမ်ား၊ လူၾကမ္း သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားမွအစ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္႐ွင္အစည္းအ႐ံုးႏွင့္ ျပန္ၾကားေရး႒ာနမွ ဝန္ထမ္းမ်ား (ဥကၠ႒မွအစ သန္႔႐ွင္းေရးအဆံုး) ႀကံဳေတြ႔ေနရေသာ နာေရး၊ က်န္းမာေရးကိစၥရပ္မ်ားအား မနားမေန ကူညီေဖးမ ေပးေနသူ တစ္ဦးျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကုသုိလ္ေရး လုပ္ငန္းျဖစ္ေသာ လူမႈေရးလုပ္ငန္းမ်ား ထမ္း႐ြက္ ေပးေနရသည့္အတြက္ ကၽြန္ေတာ္၏ ေက်းဇူး႐ွင္မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ အမ်ားျပည္သူတို႔ႏွင့္ ျပင္ပေလာကတြင္ အနီးကပ္ ထိေတြ႔ ေပးဆပ္ေနရမႈကို ေက်နပ္ပီတိ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။

ယေန႔ ကၽြန္ေတာ့္၏ မိတ္ေဆြျဖစ္သူတည္း ျဖတ္ပညာ႐ွင္အား လမ္းႀကံဳ၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ႐ုပ္႐ွင္ အစည္းအ႐ံုး အေဆာက္အဦးသို႔ ဝင္ေရာက္ ပို႔ေဆာင္ခဲ့ပါသည္။ ႐ုပ္႐ွင္အစည္းအ႐ံုး၏ ဆင္ဝင္ေအာက္တြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အား ေခတၱရပ္နား၍ ကၽြန္ေတာ္၏ မိတ္ေဆြ ကားေပၚမွ ဆင္းခ်ိန္တြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အနီးတြင္႐ွိေသာ လူၾကမ္း သ႐ုပ္ေဆာင္ တစ္ဦးႏွင့္ေတြ႔ဆံု၍ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ရက္ခန္႔က ယင္းလူၾကမ္း သ႐ုပ္ေဆာင္ အစ္မျဖစ္သူ၏ နာေရးကိစၥရပ္အား အဆင္ေျပမႈအား ေမးျမန္းေနစဥ္ ႐ုပ္႐ွင္ေလာကမွ ဗီဒီယိုဒါ႐ိုက္တာ တစ္ဦး ေရာက္လာကာ“ေဟ့လူ … ဒီေနရာက ကားရပ္ရတဲ့ ေနရာမဟုတ္ဘူး” ဟူ၍ ရင့္သီးစြာ ေျပာဆိုျခင္းကိုခံခဲ့ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္သည္မွာ အေဆာက္အဦးမ်ားတြင္ ႐ွိေသာ ဆင္ဝင္ေအာက္သည္ လူအပို႔/ႀကိဳ ျပဳလုပ္ရန္ထား႐ွိေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေခတၱရပ္နားရန္ ေနရာပင္မဟုတ္ပါလား။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အား စက္ရပ္နားျခင္းလည္း မျပဳလုပ္။ မိနစ္ဝက္ခန္႔သာ စကားလွမ္းေျပာျခင္းကိုသာ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္၏အေပၚ ယခင္စစ္အစိုးရ လက္ထက္႐ွိ ျပန္ၾကားေရး႒ာနမွ ပိတ္ပင္ထားခဲ့မႈမ်ားကို ျပန္လည္ပြင့္လင္းေအာင္ လုပ္ေပးရမည္ျဖစ္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္႐ွင္အစည္းအ႐ံုးအေနျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ ေ႐ြးေကာက္ပြဲဝင္ျခင္းကို တားျမစ္ျခင္း၊ ကၽြန္ေတာ့္အား ယခုကဲ့သို႔ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မတီတြင္ ပါဝင္ေသာ ဗီဒီယိုဒါ႐ိုက္တာမွ ရင့္သီးစြာ ဆက္ဆံျခင္းတို႔သည္ လြတ္လပ္ပြင့္လင္းေသာ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္႐ွိ အႏုပညာသမားမ်ား လုပ္ရမည့္ လုပ္ရပ္မ်ားမဟုတ္ေပ။

မည္သို႔ျဖစ္ေစကာမူ ကၽြန္ေတာ္သည္ မည္သည့္ အစိုးရတက္တက္၊ မည္ကဲ့သုိ႔ ႐ုပ္႐ွင္အစည္းအ႐ံုး ေပၚေပါက္ေပၚေပါက္ ကၽြန္ေတာ့္၏ တာဝန္မွာ လူမ်ိဳးဘာသာ၊ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ၊ မိတ္ေဆြရန္သူမေ႐ြးတို႔၏ နာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး၊ သဘာဝေဘးဒဏ္ စသည္တို႔ကိုေသတပန္ သက္တစ္ဆံုးလုပ္ကိုင္ ေပးဆပ္သြားရမည္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ အဆံုးသတ္ရေသာ္ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္လုပ္ငန္း တိုးတက္ျမင့္မားေအာင္၊ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ အႏုပညာသမားမ်ား စည္းလံုးညီၫႊတ္ေအာင္၊ အစိုးရအဖြဲ႔အစည္း မပါဝင္ေသာ NGO စစ္စစ္ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ အစည္းအ႐ံုး ေပၚေပါက္လာေအာင္၊ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ အႏုပညာသမားမ်ား ညီရင္းအစ္ကို ေမာင္ႏွမ သဖြယ္ တစ္ဦး၏ ကိစၥရပ္မ်ားကို စုေပါင္း ေျဖ႐ွင္းေပးႏိုင္ေအာင္ စသည့္ရည္႐ြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ျပန္လည္၍ ဖြဲ႔စည္းမည္ျဖစ္ရာ အႏုပညာသမား စစ္စစ္မ်ားအေနျဖင့္ အေ႐ြးခ်ယ္ခံမည့္ လူတစ္ဦးခ်င္း တစ္ဦးခ်င္းတြင္ အဓိကအားျဖင့္ ကိုယ္က်င့္သီလ၊ ခံယူခ်က္၊ ရည္႐ြယ္ခ်က္ႏွင့္ စိတ္ဓါတ္က အေရးႀကီးေပသည္။ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္အႏုပညာျဖင့္ ဘဝကိုရပ္တည္ေနေသာသူမ်ားအတြက္ “က်ားေၾကာက္လို႔ ႐ွင္ႀကီးကိုး၊ ႐ွင္ႀကီးက်ားထက္ဆိုး” ဟူ၍ မျဖစ္ေအာင္ အထူးသတိျပဳေစ လိုေတာ့သည္။

ေက်ာ္သူ