ဒီမိုေ၀ယံ သုိ႔ ေပးပို႔ေသာ တိုင္ၾကားစာမ်ား သတင္းမ်ား ကို microsoft word ဖိုင္မ်ားျဖင့္ ေပးပို႔ေပးပါရန္ ေလးစားစြာေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။ ေပးပုိ႔လာေသာ စာမ်ားကို အခ်ိန္မွီေဖာ္ျပေပးႏိုင္ရန္ၾကိဳးစားပါမည္။

ေဒါက္တာလွဳိင္ျမင့္ရဲ႕ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု ေဆာင္းပါးအား.. (ေလာကပါလရဲ႕ သံုးသပ္ခ်က္..).

 (မွတ္ခ်က္... ေဒါက္တာလွဳိင္ျမင့္ရဲ႕ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု ေဆာင္းပါးအား.. ကိုေလာကပါလမွ ကြန္မာန္႔အျဖစ္ ေပးပို႔လာတာကို ေပးပို႔လာသူရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ အမ်ားသိေစရန္ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္...)


အင္မတန္ အကဲဆတ္တဲ့ျပႆနာ တရပ္ (Sensitive issue) ကို ဆရာဦးလိႈင္ျမင့္က သူ႔ဟန္အတိုင္း “ကိုင္” လိုက္လို႔ အသံေတြ ပိုက်ယ္သြားေပမဲ့ သူ႔ရဲ႕ေစတနာကိုေတာ့ ျမင္သာတယ္ထင္ပါတယ္။ သူအဓိက ေျပာလိုတဲ့ လူမ်ိဳး (races) ကို အေျခမခံဘဲ ေဒသကို အေျခခံတဲ့ ျပည္ေထာင္စုစံနစ္ ဆိုတာ ဟာလဲ က်ိဳးေၾကာင္းသင့္ တဲ့ အခ်က္တခု လို႔ ျမင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လြန္ခဲ့တဲ႔ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေလာက္ အထိ ကမၻာႀကီး လံုးတယ္ဆိုတာကို ၈၀% ေလာက္က လက္သင့္ မခံႏိုင္ခဲ့တဲ့ (အစြဲႀကီးတဲ့) တိုင္းျပည္တျပည္ အေနနဲ႔ လူမ်ိဳးကို (နာမည္ကိုပဲျဖစ္ျဖစ္) ေဖ်ာက္ထားတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုတရပ္ဟာလည္း လက္ေတြ႔က်တယ္ေျပာဘို႔ ခက္ပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ မေရွးမေႏွာင္း (တဦးတည္းဆီက) လြတ္လပ္ေရးရခဲ႔တဲ့ အိႏၵိယႏိုင္ငံဟာ ဘာသာေရး အေၾကာင္းျပဳၿပီး ပါကစၥတန္နဲ႔ ခြဲလိုက္ၿပီးတဲ့ေနာက္ တမီလ္နာဒူး ဘဂၤလား ပန္ဂ်ပ္ အာသံ စသည္ျဖင့္ လူမ်ိဳးျပည္နယ္ေတြ အပါအဝင္ ျပည္နယ္ေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားပါတယ္။ သူတို႔ဆီမွာလဲ လက္နက္စြဲၿပီးခြဲထြက္ ဘို႔ႀကိဳးစားတာေတြ ရွိေပမယ့္ ဒီေန႔ အိႏၵိယဟာ ကမၻာ့အႀကီးဆံုး ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံ အျဖစ္ရပ္တည္ေနရံုမက စီးပြားေရမွာပါ ထိပ္တန္းကိုလွမ္းေနပါၿပီ။ 

ဘယ္ႏိုင္ငံရဲ႕ကိုလိုနီမွ မျဖစ္ခဲ့ဘူးလို႔ ဂုဏ္ယူေလ႔ရွိတဲ့ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ (စည္းမ်ဥ္းခံဘုရင္စံနစ္) ေဒသအေျချပဳ ျပည္နယ္ေတြနဲ႔ ဖြဲစည္း အုပ္ခ်ဳပ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘာသာေရး အေၾကာင္းျပ ခြဲထြက္ေရးလႈပ္ရွားမႈအခ်ိဳ႕ ရွိေနသလို စစ္အာဏာသိမ္းမႈ မၾကာခဏ ျဖစ္တတ္တဲ့ႏိုင္ငံလဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီၾကားထဲကပဲ ဒီမိုကေရစီ စံနစ္ရယ္ စီးပြားေရးရယ္ ပံုမွန္တိုးတက္မႈ ရရွိေနတယ္ ဆိုတာေတာ့ အားလံုးအသိပါ။ ေျပာရရင္ ဖြဲ႔စည္းပံုဥပေဒရယ္လို႔မရွိတဲ့ ဂရိတ္ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံဟာ (လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ၂၀၀ န႔ဲ ၄၀၀ အၾကား) လူမ်ိဳးမတူတဲ့ ႏိုင္ငံငယ္ေလးခုကို ပါလီမန္စံနစ္နဲ႔ေပါင္းၿပီး ယူႏိုက္တက္ကင္းဒမ္း အျဖစ္ရပ္ တည္ေနတာပါ။ သူလဲ ခြဲထြက္ေရး ျပႆနာနဲ႔ မကင္းခဲ႔ပါဘူး (အိုင္ယာလန္)။

အမွန္ေတာ့ အေမရိကန္ႏိုင္ငံဟာလဲ လူမ်ိဳးစု(tribes) နဲ႔ကင္းတာမဟုတ္ပါဘူး။ တခုရွိတာက သူတို႔ကိုယ္တိုင္က က်ဴးေက်ာ္သူေတြမို႔ မူရင္းတိုင္းျပည္ (အဂၤလန္) ဆီကေန ခြဲထြက္ၿပီး လြတ္လပ္ေရး ေၾကျငာခဲ့ခ်ိန္မွာ ေဒသခံ လူမ်ိဳးေရးကိစၥေတြ ရွင္းသေလာက္ျဖစ္ေနၿပီလို႔ ယူဆရင္ ရမရဆိုတာပါ။ ဒါကို အစျပန္မေဖၚမိေအာင္ သို႔မဟုတ္ အမည္တပ္စရာ လူမ်ိဳး မက်န္ေတာ့လို႔မ်ား ေဒသအမည္နဲ႔ ျပည္နယ္ ခြဲခဲ့တာလားေတာင္ စဥ္းစားစရာပါ။ ရွိၿပီးသား ေဒသခံလူမ်ိဳးစုေတြရဲ႕ ဥပေဒေတြ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပံုစံေတြဟာ အေမရိကန္ဖြဲ႕စည္းပံုအေပၚ အတိုင္းအတာ တခုထိ ၾသဇာသက္ေရာက္မႈ ရွိခဲ့ေၾကာင္းကိုလည္း မွတ္သားဘူးပါတယ္။ ျပည္နယ္အားလံုး တန္းတူရည္တူ ဖြံ႔ၿဖိဳးၿပီးတဲ့ယေန႔ကာလမွာေတာ့ ဒါေတြဟာသမိုင္းထဲမွာ က်န္ခဲ႔တယ္လို႔ဘဲေျပာရေတာ့မွာပါ။ ဥပေဒအတည္ ျဖစ္တာလည္း ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀ နီးပါးရွိခဲ့ပါၿပီ။ တပါတည္း သတိမူသင့္တာတခုက ကၽြန္ေတာ္ကို႔ တေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားစံျပဳေနၾကတဲ့ အဲသည့္ အေျခခံဥပေဒ ဟာဒီေန႔အထိ (၂၇)ႀကိမ္ ျပင္ဆင္ခဲ့ရၿပီးၿပီ ဆိုတာရယ္ အဲသည္ဥပေဒရဲ႕ အသားအျဖစ္ ကိုးးကားေလ႔ရွိတဲ့ လြပ္လပ္စြာေျပာဆိုခြင့္၊ ကိုးကြယ္ခြင့္ဆိုတာေတြ မူလျပဌာန္းခ်က္မွာ မပါဘဲ.. ေနာက္မွ ျပင္ဆင္ခ်က္နဲ႔ ထည့္ခဲ့ရတယ္ဆိုတာရယ္၊ လူ႔သမိုင္းမွာ အမဲစက္သဘြယ္ တည္ရွိခဲ့တဲ့ ကၽြန္စံနစ္ကို မူလဥပေဒက အကာအကြယ္ေပးရံုမက အခ်ိန္အတန္ၾကာ မျပဳျပင္ႏိုင္မဲ့ ျပဌာန္းခ်က္ ေတြပါရွိေနခဲ့တယ္ ဆိုတာေတြပါ။

ဒီေနရာမွာ သံုးသပ္မိတာတခုက ႏိုင္ငံတခု တည္ေဆာက္ေရး၊ ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးအတြက္ ဖြဲ႔စည္းပံု ဥပေဒမွာ အေျခခံတဲ့ဥပေဒေတြရယ္၊ ဥပေဒေအာက္ကလူေတြ (အုပ္ခ်ဳပ္သူ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ခံသူ) အားလံုးရဲ႕ အရည္အေသြး နဲ႔ အေတြ႔အၾကံဳ (အခ်ိန္) ေတြရယ္ အညီအမွ် အေရးပါတယ္ဆိုတာပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ လြပ္လပ္ေရးရၿပီးကစ ယေန႔ထိ ၾကံဳခဲ့ၾကံဳေနဆဲ ျပႆနာေတြဟာ ဒုတိယနဲ႔တတိယ အခ်က္ေတြမွာ အမ်ားအျပားတည္ေနတယ္ဆိုရင္ လြန္မယ္မထင္ပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ ျပည္သူေတြရဲ႕ယံုၾကည္ကိုးစားမႈကို ရယူႏိုင္စြမ္းမရွိပဲ (လက္နက္နဲ႔) အာဏာကိုရယူခဲ့ၿပီး တိုင္းျပည္ကိုဆင္းရဲတြင္းနက္ေစခဲ့တဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အရည္အေသြးကေတာ့ “ျပရန္မလို၊ျပၿပီး” ပါဘဲ။ အုပ္ခ်ဳပ္ခံအရည္အေသြးကေရာ။ ဆင္ျခင္တံုတရားနဲ႔ ရင့္က်က္ျခင္း ဦးေဆာင္တဲ့ ညီညြတ္မႈဆိုတာ အရည္အေသြးတရပ္ လို႔ ျမင္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးလိုဘ မျပည့္မႈတခုေၾကာင့္ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းလို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကိုေတာင္ လူပံုအလယ္မွာ နင့္နင့္သီးသီး ပုတ္ခတ္ရဲတဲ့ ဆင္ျခင္တံုတရားနဲ႔ ရင့္က်က္မႈမ်ိဳးကေတာ့ ျဖစ္ျခင္းျဖစ္ သံပုရာတျခမ္းနဲ႔ ေျခမဲ့ အရည္အေသြးဘဲ ျဖစ္မွာပါ။

ဒီေနရာမွာ ဆရာႀကီးဦးထြန္းေဖရဲ႕“ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီစံနစ္ ဘာေၾကာင့္က်ဆံုးရသလဲ” ဆိုတဲ့စာအုပ္ေလး ကို အမွတ္ရမိပါတယ္။ ဆရာႀကီးဟာ ၁၉၂၀ ပထမေက်ာင္းသားသပိတ္ေခါင္းေဆာင္၊ ထြန္းေန႔စဥ္ သတင္းစာ တည္ေထာင္သူ သတင္းစာဆရာႀကီး၊ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔ဝင္ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီး စသည္ျဖင့္ဂုဏ္ပုဒ္ မ်ားစြာ နဲ႔ ရပ္တည္ခဲ့ၿပီး ေျပာင္ေျမာက္တဲ့ သူ႔စာအေရးအသားေၾကာင့္ ထင္ရွားသူလဲျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးရဲ႕ အျခားဂုဏ္ပုဒ္ေတြကေတာ့ မဟုတ္မခံစိတ္နဲ႔ ဥပေဒကို ယံုၾကည္ေလးစား လိုက္နာလိုက္နာမႈပါ။ ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီးဘဝမွာ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြ အေျခခံဥပေဒနဲ႔မညီညြတ္ဘူးလို႔ ျမင္သမွ် မေထာက္မညွာ ေဝဖန္ ရံုမက ရာထူးကႏုတ္ထြက္ၿပီး အေျခခံဥပေဒအားကိုးနဲ႔ တရားစြဲခဲ့တဲ့သူ၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကို “ဘဝရွင္ မင္းၾတားႀကီး” လို႔ လူသိရွင္ၾကားအမည္ေပးခဲ့ၿပီး လုပ္ေဖၚကိုင္ဘက္ေတြနဲ႔ ျပည္သူေတြကိုလည္း ဥပေဒကို ရဲရဲ လိုက္နာသံုးစြဲ ဘို႔ အျမဲေဆာ္ၾသခဲ့သူပါ။

ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီတက္လာၿပီးေနာက္ ေရးသားထုတ္ေဝခဲ့တဲ့ အထက္ကစာအုပ္မွာ အဂၤလန္ျပည္မွာ က်င့္သံုးခဲ့တာ ႏွစ္ ၃၀၀ ေက်ာ္(အသားက်ေန)ၿပီျဖစ္တဲ့ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီစံနစ္ဟာ သက္ဦးဆံပိုင္ ပေဒသရာဇ္ စံနစ္အေသြးအသားထဲအထိ စိမ့္ဝင္ေနတဲ့ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ၁၄ ႏွစ္နဲ႔ဇီဝိန္ခ်ဳပ္ခဲ႔ရတယ္ လို႔ ေရးသားထားၿပီး ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီဟာ သမိုင္းေပးတာဝန္အရ ေပၚေပါက္လာခဲ့တယ္လို႔လဲ တဆက္တည္းေျပာခဲ့ပါတယ္။ မဆလ ေခါင္းေပါင္းစြတ္ အစိုးရ ေပၚေပါက္ၿပီး မေရွးမေႏွာင္း ဆိုသလို ကြယ္လြန္ခဲ့တဲ့ အတြက္ တရိပ္ရိပ္ ထိုးတက္လာတဲ့ အနိဌာရံုေတြကို ဆရာႀကီး ျမင္မသြားရွာေပမဲ့ သူ႔အေတြ႔ အၾကံဳအရ သူယံုၾကည္သလို ေရးခဲ့တဲ့ သူ႔သံုးသပ္ခ်က္ဟာ ဒီေန႔ကာလ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈေတြ အတြက္သခၤမ္းစာ ယူတတ္ရင္ရႏိုင္မယ္ ထင္ပါတယ္။

ျမန္မာ့သမိုင္းတေလွ်ာက္ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ အတြင္း စူ႔ထက္စူ လူစြမ္းေကာင္းေတြ ဦးေဆာင္ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ တတိယ ေျမာက္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒရယ္၊ အဲသည္ မေဟာင္းမသစ္ ခပ္ညစ္ညစ္ အတည္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဥပေဒအေပၚ ဗိုက္ေမွာက္ၿပီး တေယာက္တေပါက္ ေအာ္ေနၾကရတဲ့ အျဖစ္သနစ္ေတြရယ္ မသက္မသာၾကည့္ရင္း (မိမိမ်ိဳးဆက္သစ္ေတြအတြက္) ရတက္မေအးသူတဦးရဲ႕ ပုဂၢလိကအျမင္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

အားလံုးကို ခ်င့္ခ်ိန္ၿပီး တိုင္းျပည္အတြက္ အေကာင္းဆံုး စဥ္းစား အရင့္က်က္ဆံုး (တဦးခ်င္း) ေတြးေခၚ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ၾကရင္ ပိုေကာင္းႏိုင္မလားဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ေဆြးေႏြးျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔စိုက္ပ်ိဳးသမွ် ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘဲ ရိတ္သိမ္းၾကရမယ္ (as we sow; so shall we reap) မဟုတ္ပါလား။ ဒီကြန္မင့္ ကို သီးခံတင္ ေပးတဲ့ ကိုဒီမိုကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

ေလာကပါလ....

ဆရာလွဳိင္ျမင့္ရဲ႕ ဖယ္ဒရယ္ ေဆာင္းပါးနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳး အေတြးအေခၚ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေဝဖန္ေဆြးေႏြးၾကတာေတြ ရွိသလို တခ်ိဳ႕ကလည္း ဘေလာ့ဂ္နာမည္ၾကီးဖို႔နဲ႔ ပြဲဆူေအာင္လုပ္တယ္ဆိုျပီး  ေဝဖန္ေရးသား လာၾကတာကို ေတြ႔ရပါတယ္...။ ဆရာလွဳိင္ျမင့္ရဲ႕ ေဆာင္းပါးအစမွာ စကားဦးသန္းခဲ့တာေလးကို ေသခ်ာဖတ္ၾကည္႔ၾကပါ...။ 

ဖက္ဒရယ္ဆိုတာ မဖတ္ႀကမွီ ပထမဦးဆံုးေျပာလိုတာကေတာ့ အခုဒီဖက္ဒရယ္မူကို ေရးလိုက္တာဟာ ပြဲဆူေအာင္ ေရးတယ္လို႔ မထင္မိႀကဖို႔ပါ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္ေရးမွာက က်ေနာ့္အျမင္ ျမင္ေနတာက ၁၉၈၀ ေက်ာ္၀န္းက်င္ကထဲက။

ဒီလို ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့တာပါ...။  စာဖတ္သူ အားလုံး မိမိတို႔ ကိုယ္ပိုင္အျမင္ေတြကို ဝင္ေရာက္ ေဆြးေႏြးႏိုင္ဖို႔ ေဖာ္ျပလိုက္တာပါ...။ ဒီေဆာင္းပါးဟာလည္း မျပီးဆံုးေသးပါဘူး..  ဆက္လက္ ေဖာ္ျပေပးပါဦးမယ္..။

ေဒါက္တာလွဳိင္ျမင့္ရဲ႕ ယခင္ေဆာင္းပါးမ်ား ျပန္လည္ဖတ္ခ်င္ရင္ Labelsမွ ေဒါက္တာလွဳိင္ျမင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ႏွိပ္ျပီး ျပန္လည္ ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါတယ္...။