ဒီမိုေ၀ယံ သုိ႔ ေပးပို႔ေသာ တိုင္ၾကားစာမ်ား သတင္းမ်ား ကို microsoft word ဖိုင္မ်ားျဖင့္ ေပးပို႔ေပးပါရန္ ေလးစားစြာေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။ ေပးပုိ႔လာေသာ စာမ်ားကို အခ်ိန္မွီေဖာ္ျပေပးႏိုင္ရန္ၾကိဳးစားပါမည္။

Hip Hop လူမႈေရး သူရဲေကာင္းမ်ား.....

Photobucket


သား - ေမာင္ေက်ာ္သူ သို႔ အေမ့လက္ေဆာင္ (၉ - ၉ - ၂၀၀၄) ဟူေသာ အေမ လူထုေဒၚအမာ ေရးသားထားသည့္ “ျမန္မာ့မဟာဂီတ” စာအုပ္ကို ကၽြန္ေတာ္ျပန္လည္ ဖတ္႐ႈမိေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္၏ စိတ္အာ႐ံုထဲတြင္ အေတြးတစ္ခ်က္ရသြားသည္။ အေမကေတာ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔၏ ဂီတ .. မဟာဂီတ .. ေ႐ွးသီခ်င္းႀကီး သီခ်င္းခံတို႔၏ ေပၚေပါက္လာမႈ၊ ရပ္တည္မႈ၊ ျဖစ္တည္မႈ ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာတို႔ကို ေစတနာ အရင္းခံ၍ ဂီတအေၾကာင္း ထဲထဲ၀င္၀င္ ေရးသားထားသည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ဂီတႏွင့္ ကၽြမ္းက်င္မႈ၊ ရင္းႏွီးမႈ၊ နားလည္မႈတို႔ မ႐ွိခဲ့႐ိုးအမွန္။ ဂီတကို နားဆင္ရန္၊ ခံစားရန္သာ ၀င္ဆံ့ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ အေမ့ရဲ႕စာကို ဖတ္ၿပီးသည့္ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္၏ အေတြးတစ္ခ်က္သည္ ေနာက္ေၾကာင္းရာဇ၀င္ တို႔ကို ျပန္လည္ေရာက္႐ွိသြားသည္။ ဤတြင္ ယခု စာစုတို႔ ေပၚေပါက္လာခဲ့ေတာ့သည္။ နာေရးကူညီမႈကို (၁၀) ႏွစ္တာ ကာလအခ်ိန္အထိ ရင္းႏွီးထိေတြ႔မႈတို႔ေၾကာင့္ နာေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အေတြးဟု ဆိုလွ်င္ မမွားေပ။

အေမ့၏ စာထဲတြင္ .. လူမ်ိဳးတိုင္းမွာ ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈေတြ ရွိတဲ့ထဲမွ ကိုယ္ပိုင္ဂီတဆိုင္ရာ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားလည္း အသီးသီးရွိၾကသည္။ ဒါကိုပဲ ကိုယ့္အစဥ္အလာ၊ ကိုယ့္အေမြအႏွစ္၊ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းေပမို႔ ဒါကို အေျခခံၿပီး ေခတ္ကာလႏွင့္အညီ တိုးတက္ေျပာင္းလဲ၍ ေကာင္းႏိုးရာရာမ်ားကို ထပ္ေလာင္း ဖန္တီးၾကရသည္။ ဒါဟာ လူ႔အစဥ္အလာ လူ႔ဓမၼတာပါ။ ဂီတဆိုတာ လူတို႔ရဲ႕ နားေသာတ အၾကားအာ႐ံုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လူတို႔ခံစားႏိုင္ေအာင္ လူက တီထြင္ႀကံဆ ဖန္တီးထားတဲ့ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္ပင္။ ဒီ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈကို လူက လူေပၚစကတည္းက လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္းပင္ … ဟု ေရးသားေဖာ္ျပထားသည္။ ထို႔ျပင္ ေ႐ွးဦး ေ႐ွးေခတ္လူသားမ်ားသည္ သစ္တံုးအခ်င္းခ်င္း တီးေခါက္တဲ့အသံ၊ သစ္ရြက္ႏွစ္ခုကို ညွပ္ၿပီး မႈတ္တဲ့အသံမွ အစျပဳ၍ ခ႐ုသင္းကို မႈတ္ၾကည့္ရာမွ ထြက္လာေသာအသံ။ ေပ်ာ္၍ျဖစ္ေစ၊ ေက်ာက္ဂူ၀မွာ လသာေနလို႔ျဖစ္ေစ စိတ္ကူးေပါက္ရာ အသံထည့္ၿပီး ေရရြတ္သီဆိုခဲ့ရာမွ တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ ဂီတသံစဥ္တို႔ တိုးတက္လာျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ပါရွိသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အတိတ္ကာလမွ ယေန႔တိုင္ ေျပာင္းလဲလာေသာ ဂီတမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ပါက ေ႐ွးသီခ်င္းႀကီး သီခ်င္းခံ (ေခၚ) မဟာဂီတမွ အစျပဳ၍ ေခတ္ေဟာင္းကာလေပၚ၊ ေခတ္ေပၚစတီဒီယို စသျဖင့္ ဂီတသံစဥ္တို႔ ေျပာင္းလဲလာသကဲ့သို႔ အဆိုပိုင္းတြင္လည္း နတ္သွ်င္ေနာင္၊ ဘုန္းႀကီးေပ၊ ဦးေပၚဦး၊ ဦးဖူးေခါင္၊ ဦးမွန္း၊ ေဒၚေအာင္ၾကည္မွ စ၍ ဦးျမႀကီး၊ ျပည္လွေဖ၊ ဦးမင္းေနာင္၊ ဦးတင္လိႈင္၊ တြံေတးသိန္းတန္၊ တိုင္းက်ိဳးျပည္က်ိဳးျပဳ သီခ်င္းမ်ား ဘာသာေရး သီခ်င္းမ်ား ဗုဒၶ၀င္ သီခ်င္းမ်ားကို သီဆိုပူေဇာ္ခဲ့ေသာ ေဒၚမာမာေအး၊ ေဒၚခ်ိဳၿပံဳး၊ ေဒၚရီရီသန္႔၊ ေဒၚတင္တင္ျမတို႔ အျပင္ မင္းမင္းလတ္၊ ဘိုဘိုဟန္၊ ျမန္မာျပည္သိန္းတန္၊ သန္းႏိုင္၊ စိုးပိုင္၊ ထူးအိမ္သင္၊ မႏၱေလးသိန္းေဇာ္၊ ေဂ်ေမာင္ေမာင္၊ ေဂ်ညီညီ၊ ေမခလာ၊ ေကာ္နီ၊ နီနီ၀င္းေရႊ၊ မီမီ၀င္းေဖ၊ စိုင္းထီးဆုိင္၊ ေဇာ္၀င္းထြဋ္၊ ေလးျဖဴ၊ အငဲ၊ မ်ိဳးႀကီး၊ ၀ိုင္၀ိုင္း၊ အနဂၢ၊ ဟိန္းေဇာ္၊ ရန္ရန္ခ်မ္း၊ ေဂ်မီတို႔အဆံုး ဂီတသမိုင္းေၾကာင္း ဂီတရာဇ၀င္ မွတ္တိုင္အသစ္မ်ား စိုက္ထူေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္။ ေခတ္စနစ္အရ ေျပာင္းလဲမႈပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

မည္ကဲ့သို႔ ျမန္မာ သံစဥ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေခတ္ေဟာင္း သီခ်င္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုယ္ပိုင္ သံစဥ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ Rock ဂီတပဲျဖစ္ျဖစ္၊ Hip Hop ပဲျဖစ္ျဖစ္ … အားလံုးတို႔သည္ ဂီတပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ ဂီတဟု သတ္မွတ္ႏိုင္သည္။

ဤတြင္ ကၽြန္ေတာ္၏အေတြး … နာေရးအေတြးကို တင္ျပပါေတာ့မည္။ ဆင္းရဲ၊ ခ်မ္းသာ၊ လူမ်ိဳးမေရြး၊ ဘာသာမေရြး၊ မိတ္ေဆြရန္သူမေရြး အားလံုးတို႔သည္ ေသျခင္းတရားကို မလြန္ဆန္ႏိုင္ေပ။
ထိုေၾကာင့္ စာေပသမားလည္း … ေသမွာပဲ။
႐ုပ္႐ွင္သမားလည္း … ေသမွာပဲ။
သဘင္သမားလည္း … ေသမွာပဲ။
ပန္းခ်ီသမားလည္း … ေသမွာပဲ။
ဂီတသမားလည္း … ေသမွာပဲ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ဒါ့ေၾကာင့္ … မေသခင္ ဘာလုပ္ၾကမွာလဲ။
ေသသြားရင္ေတာ့ ေနာက္ဆံုးေတာ့ … မီးခိုးနဲ႔ျပာ။
ပါသြားမွာက … သရဏဂံုနဲ႔ သီလ၊ ကုသို္လ္ အကုသိုလ္တို႔ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။



သီလဟုဆိုရာတြင္ ဒါနႏွင့္ ဘာ၀နာတို႔သည္ အက်ံဳး၀င္သည္ျဖစ္၏။ ဒါနသည္ လွဴဒါန္းျခင္း၊ ေပးကမ္းျခင္း၊ စြန္႔ႀကဲျခင္းမည္၏။ မိမိ၏ ေငြေၾကးႏွင့္ လွဴဒါန္းျခင္း၊ မိမိ၏ အသံႏွင့္ ပူေဇာ္ဒါနျပဳျခင္း၊ မိမိ၏ ႐ုပ္ႏွင့္ ဒါနျပဳ ကုသိုလ္ယူျခင္း၊ မိမိ၏ ေရးသားမႈျဖင့္ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ျခင္း၊ မိမိ၏ ေရးခ်က္ျဖင့္ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ျခင္း၊ မိမိ၏ ခႏၶာအား လွဴဒါန္းျခင္း စသျဖင့္ ဂီတ၊ ႐ုပ္႐ွင္၊ သဘင္၊ စာေပ၊ ပန္းခ်ီ ပန္းပု ပညာ႐ွင္တို႔မ်ားစြာ ရွိခဲ့ေပသည္။ မိမိတို႔၏ ဂီတပညာျဖင့္ ႐ွာေဖြထားေသာ သမာအာဇီ၀ျဖင့္ ရရွိေသာ ေငြေၾကးတို႔ကို လွဴဒါန္းၾကကုန္ေသာ ေဒၚတင္တင္ျမ၊ ကြယ္လြန္သြားၿပီျဖစ္ေသာ အဆိုေတာ္ စိုင္းထီးဆိုင္အား ရည္စူး၍ က်န္ရစ္ေသာ မိသားစုအလွဴ၊ ကြယ္လြန္သူ ဖခင္ႀကီး ဦးခင္ေမာင္ညႊန္႔အား ရည္စူး၍ လွဴဒါန္းၾကေသာ ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္ႏွင့္ ေမဆြိတို႔ မိသားစု၊ အဆိုေတာ္ Lလြန္း၀ါတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံ၊ အဆိုေတာ္ အီတိုးတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံ၊ အဆိုေတာ္ ၿဖိဳးေမာင္ေမာင္(Example)၊ ကီးဘုတ္ ဗညားႏိုင္(Icon Cross)၊ အဆိုေတာ္ ေဂ်ညီညီႏွင့္ ဇနီး၊ အဆိုေတာ္ ေဂ်ညီမေလး၊ သ႐ုပ္ေဆာင္အဆိုေတာ္ ထြန္းအိျႏၵာဗိုလ္တို႔ မိသားစု အဆိုေတာ္ ေမခလာ … စသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)အား လွဴဒါန္းမႈမ်ား ရွိခဲ့ပါသည္။


အဆိုေတာ္ L လြန္း၀ါႏွင့္ ဇနီးတို႔မွ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)သို႔ လွဴဒါန္းပံု





ထို႔ျပင္ မိမိ၏ အသံ၊ အ႐ုပ္တို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္လွဴဒါန္းမႈ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္သာမက မိမိ၏ ခႏၶာအား လွဴဒါန္းျခင္းျဖစ္ေသာ မ်က္ၾကည္လႊာ လွဴဒါန္းထားေသာ အဆိုေတာ္ ေဒၚခ်ိဳၿပံဳး (အန္တီခ်ိဳ)ႏွင့္ ဂီတသံစဥ္သီခ်င္းျဖင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားအား ပူေဇာ္က်ဴးရင့္ခဲ့ေသာ အဆိုေတာ္မ်ားစြာ ရွိခဲ့ပါသည္။ အထက္ပါ လွဴဒါန္းမႈအစုစုတို႔သည္ ကၽြန္ေတာ္ လက္လွမ္းမီသေလာက္၊ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရသေလာက္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ ထို႔ျပင္ လြန္ခဲ့ေသာ ၃ ႏွစ္ခန္႔က အဆိုေတာ္ ေမရြက္၀ါႏွင့္ အဆိုေတာ္ စိုးပိုင္တို႔သည္လည္း One Men Show ဂီတပြဲေတာ္ကို ကန္ေတာ္ႀကီး ေမွ်ာ္စင္ကၽြန္းတြင္ က်င္းပ၍ ရရွိေသာ ၀င္ေငြမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)သို႔ လွဴဒါန္းမႈမ်ား က်င္းပေပးခဲ့ဖူးပါသည္။

ေလးစားဦးညႊတ္လွ်က္ပါ … ကိုစိုးပိုင္ႏွင့္ မေမရြက္၀ါ


ယခု ကၽြန္ေတာ္တင္ျပခ်င္ေသာ အေၾကာင္းအရာမွာကား ဂီတသံစဥ္တို႔သည္ ေခတ္စနစ္ႏွင့္အညီ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ရွိခဲ့သလို ေခတ္ေဟာင္း ေခတ္သစ္ ဂီတပညာ႐ွင္တို႔သည္ကား မိမိတို႔၏ တတ္စြမ္းေသာ ဂီတပညာျဖင့္ လူမႈေရး (ျမတ္ဗုဒၶအလိုက် လူမႈခရီးသြားတို႔၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္)တို႔ကို ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းမႈ ဒါနအေၾကာင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

ဂီတစြမ္းအားသည္ . . . လူထုအေပၚ လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္ႏိုင္စြမ္း ရွိသည္။
လူထုအေပၚ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေစသည္။
လူထုအေပၚ အျမင္မွန္မ်ား ရရွိေစသည္။
အဆံုးစြန္ေျပာရေသာ္ … လူထု၏ အယူသည္းမႈမ်ားကို ေျပာင္းလဲပစ္ႏိုင္စြမ္း ရွိေတာ့သည္။


ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)သည္ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္မွစ၍ ကူညီပံ့ပိုးမႈမ်ား လုပ္ကိုင္ခဲ့ရာ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ေအာင္ျမင္စြာ ပံ့ပိုးေပးႏိုင္ခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ အယူသည္းမႈမ်ား၊ ဒိဌိအယူစြဲမ်ားႏွင့္ ႀကံဳေတြ႔ေနရဆဲျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ မိမိ၏ ႐ုပ္႐ွင္အႏုပညာေလာကမွ အခ်ိဳ႕ေသာ သူတို႔၏ အယူသည္းမႈတို႔ေၾကာင့္ ႐ုပ္႐ွင္မ႐ိုက္ခ်င္ မတြဲခ်င္ေသာ ထုတ္လုပ္သူ မင္းသား မင္းသမီးမ်ားႏွင့္ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရသည္။ ထိုစဥ္က ကၽြန္ေတာ္ ဘဘဦးသုခအား ဤသို႔ေသာ အေၾကာင္းအရာကို သြားေရာက္ရင္ဖြင့္ဖူးခဲ့ပါသည္။ ဘဘသည္ အၿပံဳးကေလးႏွင့္သာ တုံ႔ျပန္ခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က ကၽြန္ေတာ္ သေဘာမေပါက္မိခဲ့ပါ။ ယခုအခ်ိန္တြင္ ဘဘ၏ အၿပံဳးကို ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္းႀကီး သိခဲ့သည္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႐ုပ္႐ွင္ေလာကမွ ဤသို႔ေသာ အယူစြဲမ်ားရွိေသာ္လည္း ဂီတေလာကမွ ရဲရဲေတာက္ ပံ့ပိုးမႈ၊ ဒါနျပဳမႈ၊ ေပးဆပ္မႈတို႔ကို ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရျပန္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ မိမိတို႔၏ ႐ုပ္႐ွင္ေလာကသားမ်ားအစား အ႐ွက္ရခဲ့ ရသည္။

ဂီတျဖင့္္ ေပးဆပ္ခဲ့ရပံုကို ေျပာျပခဲ့ရေသာ္ … ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ခန္႔က ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အသင္းေဆာင္ပုဒ္ ျဖစ္ေသာ “ျမတ္ဗုဒၶအလိုက် လူမႈခရီးသြားၾကသူမ်ား” ဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္ကို ေတးေရး/ေတးဆို စိုးသိခၤသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အသင္းသားတစ္ဦးျဖစ္ေသာ ညီေဂ်ာ္ထံမွ နာေရးကူညီမႈအသင္း (ရန္ကုန္)၏ လက္ကမ္းစာေစာင္ကို ေတြ႔ရွိရာမွ စတင္ခဲ့ပါသည္။

စိုးသိခၤသည္ အသင္းမွ ထုတ္ေ၀ေသာ ေပးဆပ္ၾကသူမ်ားႏွင့္၊ ျဗဟၼစိုရ္ႏွလံုးသားႏွင့္ ခရီးသြားၾကသူမ်ား စာအုပ္ကို ဖတ္႐ႈၾကည့္ရာမွ သီခ်င္းေရးလိုစိတ္ ျဖစ္ေပၚလာ၍ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဆက္သြယ္မိေတာ့သည္။ သူ သီခ်င္းေရးမည္။ အဆိုရွင္ကို ေမတၱာရပ္ခံ၍ ဆိုခိုင္းမည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသင္းလုပ္ေဆာင္ခ်က္ CD ခ်ပ္မ်ားတြင္ ေနာက္ခံသီခ်င္းအျဖစ္ ထည့္မည္စသျဖင့္ အေတြးစမ်ား ကၽြန္ေတာ္ ေပၚေပါက္ လာေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ အေတြးစမ်ားကို လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ ေဖာ္ၾကရာတြင္ အဆိုေတာ္ မငယ္ (ေမခလာ) မွ အားတက္သေရာ တက္ၾကြစြာ ပါ၀င္ခဲ့သည္။ ဒုတိယ သီခ်င္းကို ကြယ္လြန္သြားၿပီျဖစ္ေသာ အဆိုေတာ္ ႏွင္းဧကရီမွ စိုးသိခၤႏွင့္ တြဲဖက္သီဆိုေပးခဲ့သည္။ ဒါေတြဟာ Pop, Rock သမားတို႔၏ ဒါန ကုသုိလ္အပိုင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

ေလးစားဦးညႊတ္လွ်က္ပါ … မငယ္ (ေမခလာ)၊ ႏွင္းဧကရီႏွင့္ စိုးသိခၤ။



ထို္ စိုးသိခၤႏွင့္ ေမခလာသီခ်င္း၊ စိုးသိခၤႏွင့္ ႏွင္းဧကရီသီခ်င္းတို႔ ပါ၀င္ေသာ (အလွဴ႐ွင္မ်ားကို အခမဲ့ ေပးေ၀ငွသည့္) CD ခ်ပ္မွာ အလြန္ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိကာ ခိုးကူးေခြအျဖစ္ ေရာင္းခ်မႈမ်ားပါ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရသည္။ ဤ ေအာင္ျမင္မႈကား ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အယူသည္းမႈ တိုက္ဖ်က္ေရး ေအာင္ျမင္မႈပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

ထိုစဥ္က ဤ VCD ခ်ပ္ကို ကၽြန္ေတာ္၏ ႐ုပ္႐ွင္ေလာကထဲမွ ေသြးေသာက္လက္တြဲေဖာ္ “အဓိပတိဘြား” မွ (Edit) ကားဆက္ေပးခဲ့ပါသည္။ ေက်းဇူးတင္ပါသည္ … သူငယ္ခ်င္း ေသြးေသာက္ “အဓိပတိဘြား”။

နာေရးကူညီမႈ၊ လူမႈေရးလုပ္ငန္းဟု ဆိုရာတြင္ လူမ်ိဳးမေရြး၊ ဘာသာမေရြး၊ ဆင္းရဲခ်မ္းသာမေရြး၊ အသက္ႀကီးငယ္မေရြး၊ ထမ္းေဆာင္ေပးဆပ္မႈတို႔ကို လုိအပ္သည္။ လူမႈေရးလုပ္ငန္းကို မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ား ပါ၀င္လႈပ္႐ွားလုပ္ကိုင္ျခင္းသည္ တိုင္းျပည္အတြက္ မဂၤလာ႐ွိေသာ၊ အလားအလာေကာင္းေသာ လုပ္ရပ္တစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ကၽြန္ေတာ္ထပ္မံ၍ စဥ္းစားမိသည္။ ယေန႔ ေခတ္လူငယ္မ်ားကို စိုးမိုးလႈပ္ကိုင္ေနၾကေသာ Rapper မ်ား၊ Hip Hop ဂီတသံစဥ္မ်ားႏွင့္ လႊမ္းၿခံဳကာ အယူသည္းမႈတိုက္ပြဲ ထပ္မံဆင္ႏႊဲရန္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

ပထမဦးစြာ … ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အသင္းသား ကိုကိုဦးမွ တစ္ဆင့္ ကိုကိုဦး၏ ညီေတာ္စပ္သူ ခ်စ္စိုးႏွင့္ အဆက္သြယ္ရကာ Hip Hop ဂီတဖန္တီးမႈကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္မိေတာ့သည္။ သူတို႔၏ သံစဥ္၊ သူတို႔၏ စာသားမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ႏွလံုးသားထဲသို႔ တည့္မတ္စြာ ပစ္သြင္းလိုက္သည့္ ထက္ျမက္စူး႐ွေသာ ျမွားတစ္စင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ပထမ သီခ်င္းတြင္ Hip Hop၊ Rapper သမား (၁၀) ဦး သီဆိုေပးခဲ့သည္။ ကိုယ္ဆိုမည့္ သီခ်င္းအပိုဒ္ကို ကိုယ္တိုင္ ေရးသား၍ ဆိုခဲ့ၾကသည္။ ထုိ Hip Hop ဂီတျဖင့္ ေပးဆပ္ခဲ့ၾကေသာ လူမႈေရးစိတ္ဓါတ္ရွိေသာ လူဆန္ေသာ လူပီသေသာ မ်ိဳးဆက္သစ္ သူရဲေကာင္း မ်ားမွာ - အနဂ ၣ၊ ေဂ်မီ၊ ခ်စ္စိုး၊ ခ်မ္းေအး၀င္း၊ ခ်ိဳခ်ိဳ၊ အာ- တီ၊ ဘိုေလးႏွင့္ ျပည္သာ၊ ဂ်ီတုန္း၊ သုတ (Cyclone) တို႔ျဖစ္ပါသည္။

မ်ိဳးဆက္သစ္ Hip Hop သူရဲေကာင္းတို႔၏ အေတြးအျမင္မ်ား
Hip Hop အဆိုေတာ္ အနဂၣရဲ႕ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)အေပၚ အျမင္
ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ နာေရးကူညီမႈအသင္းမွာ လုပ္ေနၾကတဲ့ ညီငယ္ ညီမငယ္ေတြ လူႀကီးေတြ ဒီထက္ ဒီထက္ အသက္ႀကီးတဲ့ လူေတြ အုတ္တစ္ခ်ပ္ သဲတစ္ပြင့္ ပါ၀င္ထမ္းေဆာင္တဲ့ လူေတြအမ်ားႀကီးရွိတာ ေတြ႔ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း သူမ်ားေတြရဲ႕ စ်ာပနေတြမွာ ေတြ႔မိတယ္။ ေၾသာ္ .. ကိုယ္က်ေတာ့ ဘာမွ မကူညီဘူးလား ဆိုတဲ့အေတြးမ်ိဳး ကိုယ္ကိုယ္တိုင္လည္း ျပန္ေမးမိတဲ့ ေမးခြန္းရွိတယ္။ ဒီလို သီခ်င္းမ်ိဳေလး ဆိုလိုက္ရေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သီခ်င္းစာသားကလည္း အရမ္းဆိုးသြမ္းတဲ့ လူတစ္ေယာက္ေတာင္ ေနာက္ဆံုး ေသသြားခဲ့မယ္ ဆိုရင္ေတာင္မွ ဒီ အသင္းႀကီးက ကူညီေပးတယ္ဆိုတဲ့ အဲလို ပံုစံမ်ိဳးေလး ကၽြန္ေတာ္ ဆိုထားတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္က အသင္း၀င္တစ္ေယာက္ မဟုတ္ေပမယ့္ အသင္းရဲ႕တာ၀န္ေတြကို ကိုယ္တိုင္ မထမ္းေဆာင္ႏိုင္ေပမယ့္ လက္ဆင့္ကမ္းအေနနဲ႔ ဒီေလာက္ေလး ထမ္းေဆာင္ေပးရတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ၀မ္းသာပါတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳးအသင္းေတြ ရန္ကုန္မွာ ရွိလာတယ္ဆိုေတာ့ ဒါဟာ ၀မ္းသာစရာပါ။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ စိတ္ေသာက ေရာက္ေနခ်ိန္မွာ ကူညီေပးတယ္။ လုပ္ေပးတယ္။ လိုေလးေသးမရွိ လွည့္ၾကည့္စရာ မလိုေအာင္ အဲလိုလုပ္ေပးၾကတယ္ ဆိုေတာ့ ကိုယ့္အတြက္ သြားရမယ့္ လမ္းေၾကာင္းလည္း စိတ္ေအးရတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ဒါမ်ိဳးလုပ္တဲ့အတြက္လည္း တရားရစရာ တစ္ခုလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က သီခ်င္းကို အဓိကထားၿပီးေတာ့ ပထမဦးစားေပး စဥ္းစားတာေပါ့။ သူမ်ားေတြကေတာ့ သြားမယ္ လာမယ္ ငိုမယ္ ရယ္မယ္ ဒါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီ ကူညီမႈေတြ ေတြ႔တဲ့အခါ လူဆန္မႈ ရွိၾကတယ္ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ရတယ္။ လူဆန္မႈ ရွိတယ္ဆိုတာကလည္း ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေယာက္တည္း ရွိေနလို႔ မရပါဘူး။ အားလံုး ရွိမွရမွာပါ။ အျပင္ေလာကကို ဒီ Message ေလးေပးေတာ့ ပိုၿပီး ၀မ္းသာစရာပါ။ ၿပီးေတာ့ ဒီသီခ်င္းဆိုမယ္ ဆိုကတည္းက ဒီ Message ေလးအျပင္ကို ေရာက္သြားခဲ့မယ္ဆိုရင္ “ေၾသာ္ … ေအး … ဒီေကာင္လည္း ပါတာပဲ။ ဒီေကာင္ကို ၾကည့္ရတာ ဒီပံုစံေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဒါမ်ိဳးေလးလည္း လုပ္ေပးတာပဲ။ မဆိုးေလာက္ပါဘူး။” အဲေလာက္ေလး ကိုယ့္အေပၚကို ဘာမွ မရဘူးဆိုရင္ေတာင္မွ ကဲ့ရဲ႕ ခ်ီးမြမ္းျခင္း တစ္ခုေလာက္ အဖတ္တင္သြားရင္ဘဲ ကိုယ္က ၀မ္းသာပီတိ ျဖစ္ရတာေပါ့။ အက်ိဳးရွိတဲ့အဖြဲ႔အစည္း၊ လူ႔အက်ိဳးကို သယ္ပိုးမယ့္အဖြဲ႔အစည္း၊ လူကို မႏွိပ္စက္မယ့္ အဖြဲ႔အစည္းဆိုရင္ေတာ့ ဒီအဖြဲ႔ တစ္ဖြဲ႔တည္းတင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ေနာက္ထပ္အဖြဲ႔ေတြ သန္းနဲ႔ခ်ီ လိုအပ္ပါတယ္။ လူကို ႏွိပ္စက္ေနမယ့္ အဖဲြ႔အစည္းကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔အဖြဲ႔အစည္းေတြက တိုက္ဖ်က္ႏိုင္မယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္သိပါတယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ လူကို ႏွိပ္စက္မယ့္ အဖြဲ႔အစည္း ကမာၻမွာ ပထမ၊ ဒုတိယ ကမာၻစစ္ျဖစ္ၿပီး ကတည္းက ဒီလို အၾကမ္းဖက္မႈမ်ိဳးေတြ မလိုခ်င္ေတာ့တာ လူေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္ေပၚေနၿပီ။ လူ႔အက်ိဳးကို သယ္ပိုးတဲ့ အဖြဲ႔အစည္း အကုန္လံုးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က Welcome ပါ။ ႀကိဳဆိုပါတယ္။ ကုိယ္ကူညီခြင့္ ရတယ္ဆိုရင္လည္း ကူညီသြားဦးမွာပါ။

Hip Hop အဆိုေတာ္ ေဂ်မီရဲ႕ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)အေပၚ အျမင္

ဒီသီခ်င္းထဲမွာ အမ်ားႀကီးေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့ေလ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေၾကာင္းႏွစ္ေၾကာင္းနဲ႕ (၄)ဘား (၅)ဘား စာေလာက္ပဲရွိတာပါ ဒီထဲမွာ ဘယ္လိုခံစားမႈမ်ိဳး ရွိလည္းဆိုေတာ့ အမွန္ဆံုးဟာေပါ့ ဘယ္သူမွမလုပ္လည္း ငါလုပ္မယ္ဆိုတာေပါ့ အဲဒီလိုမ်ိဳး ရည္ရြယ္ၿပီး Point Of View ကေနေရးထားတာပါ ဒီအလုပ္က ဂုဏ္ယူစရာပါ မတတ္ႏိုင္တဲ့လူေတြ ေျမပဲျမွဳပ္ျမွဳပ္၊ မီးပဲရိႈ႕ရိႈ႕ အဲ့လိုမတတ္ႏိုင္တဲ့လူေတြအတြက္ ကူညီေပးေနတယ္ဆိုေတာ့ ဒီလို အသင္းမ်ိဳး မ်ားမ်ားရွိသင့္ပါတယ္ ဒီထက္ပိုၿပီး က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လုပ္ႏိုင္ရင္ ပိုေကာင္းလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ တတ္ႏိုင္သေလာက္ လူေတြအတြက္ တစ္ခုခုလုပ္ေပးရမဲ့တာ၀န္ အကုန္လံုးမွာ ရွိတယ္လို႔ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္ ဒီလိုအသင္းအဖြဲ႕မ်ိဳး မ်ားမ်ားရွိဖို႔လည္း ကၽြန္ေတာ္ဆုေတာင္းေပးေနပါတယ္။ အခုဒီနာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)က အခမဲ့ျဖန္႕ေ၀တဲ့ DVD အေခြေလးမွာ ကိုယ္ပိုင္အႏုပညာနဲ႕ ပါ၀င္ကူညီခြင့္ရခဲ့တဲ့အတြက္လည္း ကၽြန္ေတာ္အမ်ားႀကီး ၀မ္းသာပါတယ္၊ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ အခ်ိန္လည္းရွိခဲ့မယ္ သီခ်င္းေကာင္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္လာေအာင္ မႀကိဳက္မခ်င္းျပဳလုပ္ႏိုင္မဲ့ အခြင့္အေရးရွိခဲ့မယ္ဆိုရင္ ေနာက္ထပ္ကူညီဖို႔ ကၽြန္ေတာ္၀န္မေလးပါဘူး။ လူငယ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဒီနာေရးကူညီမႈ လုပ္ငန္းေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း ပါ၀င္ကူညီခြင့္ရခဲ့လို႔ရွိရင္ အစြမ္းကုန္ ကူညီေပးမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ဘယ္လိုေသမလည္း ဆိုတာမသိဘူး၊ လူငယ္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ပရဟိတလုပ္ငန္း ေတြမွာေပါ့ေနာ္ မ်ားမ်ား၀င္ေရာက္ ကူညီ လုပ္ကိုင္ ေပးသင့္တယ္ေပါ့၊ အတင္းႀကီးေတာ့ မလုပ္ခိုင္းပါဘူး။ လုပ္ေပးႏိုင္ရင္ ပိုေကာင္းတယ္ လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

နာေရး Hip Hop သီခ်င္းျဖစ္ေပၚလာေအာင္ Rapper (၁၀)ဦးအား စုစည္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးသူ
Hip Hop အဆိုေတာ္ ခ်စ္စိုးရဲ႕ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)အေပၚ အျမင္


ကၽြန္ေတာ့္ကို နာေရးကူညီမႈအသင္းသား ကိုကိုဦးက ဦးေမာင္နဲ႕မိတ္ဆက္ေပးတာပါ၊ သုခကုသိုလ္ျဖစ္ေဆးခန္းတို႔ နာေရးကူညီမႈအသင္း တို႔ကို ေလ့လာဖို႔ေခၚသြားပါတယ္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုဦးေမာင္က ေအးေအးေဆးေဆးရွင္းျပတယ္ ေသတယ္ရွင္တယ္ဆိုတာ ႀကီးတာငယ္တာနဲ႔ မဆိုင္ဘူး၊ ဆင္းရဲ၊ခ်မ္းသာတာနဲ႔လည္း မဆိုင္ဘူး နာမည္ႀကီးတာ နာမည္မႀကီးတာနဲ႔လည္း မဆိုင္ဘူး အခ်ိန္မေရြးလူတိုင္း ေသႏိုင္တယ္ ေသတဲ့ကိစၥမွာ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္ ဒီလိုအခက္အခဲေတြကို ကူညီေပးေနတဲ့ ဒီအသင္းႀကီးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔လူငယ္ေတြ အေနနဲ႔ ဘယ္လိုကူညီႏိုင္မလည္းေပါ့ ဒီလုိကူညီဖို႔အတြက္ကၽြန္ေတာ္တို
႔မွာ အခက္အခဲေတြေရာ၊ အေတြးအေခၚေတြေရာ အမ်ားႀကီးရွိတယ္၊ ဒီနာေရး Hip Hop သီခ်င္းျဖစ္ဖို႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္း လုပ္ဖို႔ စဥ္းစားတယ္၊ ဒါေပမဲ့တစ္ေယာက္တည္း ဆိုရင္ Personal အရမ္းဆန္သြားလိမ့္မယ္ အမ်ားနဲ႔လုပ္မွ လူငယ္ဆိုတဲ့ပံု ပိုေပါက္သြားမယ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူငယ္ေတြကလည္း နာေရးကူညီမႈအသင္းကုိ စိတ္၀င္စားၾကပါတယ္၊ လူငယ္ဆိုတဲ့သေဘာက ေပ်ာ္မယ္ပါးမယ္ ဆိုတာထက္ လုပ္စရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေသးတယ္ဆိုတာ ျပခ်င္လို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြကို လိုက္ေမးၾကည့္တယ္ တခ်ိဳ႕ေျပာၿပီး မပါျဖစ္တဲ႔ လူေတြလည္းရွိတယ္။ အသံသြင္းတဲ့ေန႕က်မွ ေရာက္လာၿပီး ဆိုျဖစ္သြားတဲ့ လူေတြလည္းရွိတယ္ အဓိကကေတာ့ အဲ့ဒီ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ စလုပ္ျဖစ္တယ္၊ လူငယ္ေတြ အကုန္လံုးပါ၀င္ၿပီး ေကာင္းတဲ့အလုပ္ကို ကူညီတာ ဒါကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုးရဲ႕ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ပါ။ ဒီ Hip Hop သီခ်င္းကို မေရးခင္ တီးတဲ့အပိုင္းအရင္ဆံုး စဥ္းစားလိုက္တာက ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ Professional လုပ္ဖူးတဲ႔ ကိုႀကီးေက်ာ္ဆီကိုသြားတယ္ သူကလည္း အားတက္သေရာနဲ႔ ရတယ္ ကူညီမယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ လိုက္ဖက္တဲ့ Beat ကို သူရွာေပးတယ္ သူ႔မွာလည္းသီခ်င္းႏွစ္ပုဒ္ရွိတယ္ေပါ့ တစ္ပုဒ္က ပုံမွန္၊ တစ္ပုဒ္က Tambling ျဖတ္ထားတယ္ Psycho ဆန္တဲ့ Tune တစ္ခုကိုျပန္တီထားတာ သီခ်င္းေလးနဲ႔လိုက္တယ္ေပါ့ Rap စာသားလည္း ေကာင္းေကာင္းေရးလို႔ရတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးလည္း သူကေရြးေပးလိုက္တယ္ Cho: အပိုဒ္က်ေတာ့ ဘိုေလးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္ေယာက္ ေရးတယ္ ဒီသီခ်င္းမွာပါတဲ့ လူေတြ နာမည္ကၽြန္ေတာ္ေျပာျပမယ္၊ ကၽြန္ေတာ္(ခ်စ္စိုး)ပါတယ္၊ J Me ၊ ခ်မ္းေအး၀င္း၊ ဘိုေလး၊ ခ်ိဳခ်ိဳ၊ - အနဂၣ၊ အားတီ၊ Cyclone က သုတ၊ G Tone၊ ျပည္သာ၊ အားလံုး (၁၀)ေယာက္ ပါတယ္။ ကုိယ္ဆိုမဲ့ အပိုဒ္ကို ကိုယ့္ဟာကို ေရးၾကတယ္။ အားလံုးတစ္ရက္တည္း စတူဒီယိုမွာ စုလိုက္တယ္။ ခ်က္ခ်င္းေရးၿပီးေတာ့ ခ်က္ခ်င္းသြင္းၾကတယ္၊ အိမ္တစ္အိမ္မွာ နာေရး ၾကံဳလာၿပီဆိုရင္ ဆံုးသြားတဲ့ လူအတြက္ ပထမ ၀မ္းနည္းတယ္။ ေ၀ယ်ာ၀စၥေတြလုပ္ရတယ္။ အမ်ိဳးေတြကို သတင္းေပးရတယ္၊ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ နာေရးကူညီမႈအသင္းရွိတဲ့အတြက္၊ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီးအဆင္ေျပသြားတယ္၊ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ႕ အဖိုးတို႔၊ ဘာတို႔ဆံုးတုန္းကလည္း ဒီ နာေရးကူညီမႈ အသင္းႀကီးကပဲ အကူအညီ ေပးခဲ့တာပါ။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္လည္း ေျပာျပတယ္။ ဒီအသင္းႀကီးရွိလို႔ ေတာ္ေတာ္ အဆင္ေျပသြားတယ္ေပါ့ ဒီလိုမ်ိဳး စကားသံေတြ ၾကားေနရတယ္။ ျမင္ရတယ္။ ဒီအသင္းက လူေတြ လိုအပ္ေနတဲ့ ကြက္လပ္ေလးကို ျဖည့္ေပးတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္က ဆရာ၀န္ေလာင္း တစ္ေယာက္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ နက္နက္နဲနဲ ေတြးဖူးတာ တစ္ခုရွိပါတယ္။ ဒီအတိုင္း ၾကည့္ရင္ေတာ့ မ်က္စိေရွ႕မွာ ျမင္ေနရတာဘဲ ေသေသခ်ာခ်ာသိေတာ့မွ ပိုၿပီး ျမင္တတ္ လာတာပါ၊ အသင္းရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ DVDကို ဦးေမာင္က ကၽြန္ေတာ့္ကို အရင္ျပတယ္။ အဲ့ဒီ အေခြထဲမွာလည္း တကယ္ကူညီ ထားတဲ့ ဟာေတြကို Documentary ရုိက္ထားတာကို ကၽြန္ေတာ္ၾကည့္ရတယ္ အေခြကို ၾကည့္ၿပီးတဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ္ ပိုၿပီးေတာ့ ေတြးေခၚတတ္လာတယ္။



ေလးစားဦးညႊတ္လွ်က္ပါ … Hip Hop သူရဲေကာင္းမ်ား။
ဤတစ္ႀကိမ္တြင္ DVD အခ်ပ္ကို ကၽြန္ေတာ္၏ ရဲေဘာ္တစ္ဦးျဖစ္ေသာ ကိုၿဖိဳးမွ (Edit) ကားဆက္ေပးခဲ့ပါသည္။ ေက်းဇူးကမာၻပါ ကိုၿဖိဳး … ။


ဒါေတြဟာ … သူတို႔ရဲ႕ ႏွလံုးသား … ခံယူခ်က္
သူတို႔ရဲ႕ ႏွလံုးသား … ေပးဆပ္မႈ
သူတို႔ရဲ႕ ႏွလံုးသား … ဒါနတရားတို႔ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

ဤကဲ့သုိ႔ မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ား၏ ရဲရဲေတာက္ ေပးဆပ္မႈ၊ နားလည္မႈ၊ စည္း႐ံုးမႈတို႔သည္ အနာဂတ္ပန္းတိုင္အတြက္ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ေသာ အတိတ္ နိမိတ္ပင္ ျဖစ္သည္။

ဤတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ လူ႔သက္တမ္းကို ပ်မ္းမွ် (၇၅) ႏွစ္ ခန္႔မွန္းေျခထားရွိေသာ္ -



ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ လူ႔ဘ၀တြင္ ေနထိုင္ရန္ ရက္ေပါင္း (၈၀၀၀) ေက်ာ္ေက်ာ္သာ လိုေတာ့သည္။
ဤသည္မွာ ပ်မ္းမွ်ခ်ိန္ဆ တြက္ခ်က္မႈပင္ ျဖစ္သည္။ ဤရက္ ဤအခ်ိန္ မတိုင္မီ ေရာဂါေ၀ဒနာေၾကာင့္၄င္း၊ ထိခိုက္မႈေၾကာင့္၄င္း၊ မိမိတို႔၏ လူ႔သက္တမ္းကုန္ခဲ့ေသာ္ သင့္တို႔အတြက္ ဘာမ်ားကုသိုလ္ လုပ္ရပ္မ်ား လုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့ ၿပီးၿပီနည္း … ? ဟု ေမးစရာ ေပၚလာေတာ့သည္။

ေနာက္ဆံုးေတာ့ … မီးခိုးနဲ႔ ျပာ
ပါသြားမွာက … သရဏဂံုသီလ၊ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္တို႔ပင္ ျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ အဆံုးသတ္ရေသာ္ …

Classic သမားလည္း . . . ေသမွာပဲ။
Pop သမားလည္း . . . ေသမွာပဲ။
Rocker ႀကီးလည္း . . . ေသမွာပဲ။
R & B ႀကီးလည္း . . . ေသမွာပဲ။
Hip Hop ေတြလည္း . . . ေသမွာပဲ။
ေက်ာ္သူ ႀကီးလည္း . . . ေသမွာပဲ။


ဒါေၾကာင့္ ကမာၻေျမျပင္ေပၚ ေရာက္တုန္းေရာက္ခုိက္ မိမိတို႔ တတ္စြမ္းေသာ အႏုပညာျဖင့္ ေပးဆပ္လိုၾကေသာ ပရဟိတ သူရဲေကာင္း အႏုပညာသမားမ်ားကို ႀကိဳဆိုလွ်က္ . . . .

(ကၽြန္ေတာ့္အား မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓါတ္၊ ဘာသာေရးႏွင့္ လူမႈေရး အသိစိတ္ဓါတ္မ်ားကို လမ္းျပပို႔ေဆာင္မႈမ်ား ေပးခဲ့ေသာ ကြယ္လြန္သြားၿပီ ျဖစ္ၾကေသာ အေမ လူထုေဒၚအမာ ႏွင့္ ဘဘ ဦးသုခတို႔အား ဦးထိပ္ပန္ဆင္လွ်က္ )


တစ္ခ်ိန္က .. သ႐ုပ္ေဆာင္ ဒါ႐ိုက္တာ
ေက်ာ္သူ
( 1959 - 20?? )
ေပးပို႔ေပးတဲ့ ျပည္သူ႕ဂုဏ္ရည္ ဆုရွင္ဦးေက်ာ္သူအား အထူးေက်းဇူးတင္ပါသည္။